PDA

צפייה בגרסה מלאה : ראש לשנורקל נגד אבק



yuvalshilo
29-11-13, 22:18
היי,

למישהו יש ניסיון עם המוצר?
http://www.ebay.com/itm/Off-Road-Replacement-Snorkel-Head-Air-Ram-Pre-Cleaner-3-inches-77mm-4x4-Truck-/390345986584?pt=Motors_Car_Truck_Parts_A ccessories&hash=item5ae26f1218&vxp=mtr


מצאתי סרטון של מוצר דומה:
http://www.youtube.com/watch?v=EHOPJ2n6tIQ

מרשים!ֿ
האם מישהו מכיר מוצר דומה?
מאיפה אפשר לקנות ראשים לשנורקל כמו שצה"ל משתמש בהם? הבנתי שהם עושים את אותה פעולה..

opl
29-11-13, 22:36
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=79900

yuvalshilo
29-11-13, 22:47
תודה! חיפשתי שרשור בנושא ולא הצלחתי למצוא!
כמה שאלות-
מה ההבדל בין הראש המדובר, לראש הזה:
http://www.allstar.co.il/sale.asp?pid=2365#
האם ההבדל רק חיצוני?


ובשרשור שנתת דיברו על ההתאמה של הספיקה למנוע, מה הכוונה? האם אפשר לקבל הרחבה על הנושא?

תודה רבה

ד ו ר ו ן
30-11-13, 09:26
ובשרשור שנתת דיברו על ההתאמה של הספיקה למנוע, מה הכוונה? האם אפשר לקבל הרחבה על הנושא?
תודה רבה
אתה צריך את נתוני הספק המנוע כדי לדעת מה הסל״ד עבודה, בדגש על המירבי בעקומת מומנט.
ובעברית,
להכפיל את נפח המנוע בסל״ד העבודה של המנוע בשיא ההספק ואז תקבל את נפח האויר שעובר במנוע בזמן נתון.
יצרני ראשי סינון רציניים מציינים עבור איזו ספיקת אויר מיועד הראש סינון, בשביל להתאים בין מוצר לשימוש.

לדוג׳, אם יש לך מנוע דיזל בנפח 3 ליטר וההספק המירבי שלו מגיע ב4500סל״ד, אתה צריך להכפיל את שני המספרים כדי לראות איזה ראש שנורקל מתאים.
4500x3 ותקבל 13.5 מ״ק אויר בדקה, זאת הספיקה.

בגלל שאתה לא נוסע כל הזמן בסל״ד מירבי, תמצא מה הכי קרוב.

amimiller
30-11-13, 10:36
אחלה של מוצר,נוסע עם זה כבר הרבה זמן. שומר על פילטר אוויר נקי מאבק. אפשר להשיג את המוצר במוסכים של טרקטורים.

yuvalshilo
30-11-13, 11:28
דורון,
תודה על ההסבר. אבל אני לא בטוח בעד הסוף מה אני אמור לעשות.
אני לא בטוח מה העקומת מומנט של הרכב ומתי שיא ההספק.
זה לא כמו ראש שנורקל רגיל? הרי המנוע שואב בעצמו את כמות האוויר שהוא צריך, לא כך?

ואם בכל זאת, האם כשאני אבוא לחנות ואגיד שהמוצר הוא עבור ניסאן טראנו 3, הם ידעו לתת לי את המוצר המתאים?

ד ו ר ו ן
30-11-13, 14:19
אם אתה מתקין ראש קטן מידי אתה לא מאפשר למנוע למשוך את נפח האויר שהוא צריך כי הפתח קטן מידי.
תנסה לרוץ עם נחיר אחד סתום.

ספר רכב יש לך?
אם לא, אינטרנט?
תחפש את נתוני ההספק של המנוע. כ״ס ומומנט באיזה סל״ד.
זה לא חייב להיות על הנקודה, אבל כדאי שלא תחנוק את המנוע מצד אחד, וכמו שכתבו בצדק, שלא תתקין ראש פילטר גדול מידי שלא ייצור את אפקט הצנטריפוגה שמנקה את החלקיקים מהאוויר.

yuvalshilo
30-11-13, 21:40
תודה רבה דורון

חנן-ג'יפולוג
01-12-13, 08:42
הגדישה לא אמורה להיכנס לחשבון הספיקה? היא יכולה להכפיל גם פי 3 את הספיקה האטמוספרית

asafk
01-12-13, 12:32
עדיין, כמות האוויר שנכנסת לתאי השריפה היא סופית.
ראש לא מתאים עלול גם לעוף או להישבר במנועים חזקים... שימו לב.

אסף.

חנן-ג'יפולוג
01-12-13, 13:20
עדיין, כמות האוויר שנכנסת לתאי השריפה היא סופית.

אני לא מבין את המשפט הזה. אתה מסתכל על נתון חיישן זרימת האוויר ורואה שהוא גדל פי 3 בעת גדישה ביחס לאותו נתון בלחץ אטמוספרי.

asafk
01-12-13, 13:30
ברור. כי הספיקה כמו שכתבת קודם עולה.
אבל לא הכמות בכל סיבוב של המנוע.
לכן מה שחשוב הוא נפח המנוע והסלד.
משניהם יודעים את הספיקה - עם או בלי גדישה.

אסף.

חנן-ג'יפולוג
01-12-13, 13:38
הספיקה עולה אבל לא הכמות?
אתה מסתכל על נתון זרימת אוויר כוללת למנוע, באותו סל"ד, בגדישה מלאה ובלחץ אטמוספרי, והנתון גדל פי 3.

הרעיון שהמידע היחיד שמספיק לחישוב כמות האוויר הנדרשת למנוע זה סל"ד ונפח הוא בלתי אפשרי בתיאוריה ובוודאי לא נכון במציאות. אם זה היה נכון אז מגדשי טורבו היו סוג של פיקציה. הם הרי שם בדיוק בשביל להגדיל את כמות האוויר הנכנסת למנוע.

asafk
01-12-13, 14:15
בסלד שבו זה נדרש - זה בדיוק מה שהטורבו עושה, מגדיל את הספיקה.
בעצם מגדיל את הנצילות הנפחית.
אם במנוע אטמוספרי הנצילות הנפחית היא בדכ פחות מ1
אז במנוע עם טורבו זה בין 1.5 ל3.

והנצילות הנפחית כן נכנסת לחישוב, אנחנו מדברים על אותו דבר בעצם...

אסף.

חנן-ג'יפולוג
01-12-13, 14:40
כתבת מקודם: "מה שחשוב זה נפח המנוע והסל"ד".
עכשיו אתה כותב שהנצילות הנפחית נכנסת לחישוב.


אז בשורה התחתונה יש משמעות עצומה לגדישת המנוע כשמחשבים ספיקה של מסנן כנ"ל.

asafk
01-12-13, 15:33
חיובי.

חנן-ג'יפולוג
01-12-13, 15:50
הערה נוספת: מכיוון שמדובר מן הסתם במנוע 4 פעימות צריך לחלק את התוצאה של החישוב הנזכר לעיל ב2.

ד ו ר ו ן
01-12-13, 18:50
חנן,
בסיבוב מלא המנוע לא מבצע עבודה מלאה של כל הצילינדרים?
מדובר על מחזור מלא=נפח מלא.

shmulikbg
01-12-13, 18:52
בשני סיבובים...

ד ו ר ו ן
01-12-13, 19:01
אסף,
איזה מקדם היית מכניס לחישוב למנוע מוגדש?

ד ו ר ו ן
01-12-13, 19:04
בשני סיבובים...

שניים עובדים ושניים נושמים.
(איפה יש אייקון של דופק על המצח?)

asafk
01-12-13, 20:37
כלל האצבע הוא בין 1.5 ל 3

אסף.

-->