התחברות

צפייה בגרסה מלאה : סיוע ביישור קו התחלתי ברכב



oren_b
02-12-13, 10:40
שלום לכם חברי הפורום

אז ככה סופסוף רכשתי ניסאן טראנו 3.0L שנת 05. במיטב כספי.

אני מבקש עזרה והמלצות לגבי תיקון ה SUNROOF שנוזל (מקומות לתיקון, עלויות וכו').
החלפת בולמים, צמיגים, כנראה גם משולשים.

האם החלפת בולמים וקפיצים מגביהה את הרכב או שצריך לעשות עוד משהו ?
הבנתי גם שיש פיטמות גירוז אם מישהו יכול להסביר לי לעזאזל היכן הם נמצאות וכמה יש (הרכב חורק כמו ספינה טובעת).

איזה גודל של צמיגים מומלצים ?

לסיועכם אודה

shahav
02-12-13, 16:27
שלום לכם חברי הפורום

אז ככה סופסוף רכשתי ניסאן טראנו 3.0L שנת 05. במיטב כספי.

אני מבקש עזרה והמלצות לגבי תיקון ה SUNROOF שנוזל (מקומות לתיקון, עלויות וכו').
החלפת בולמים, צמיגים, כנראה גם משולשים.

האם החלפת בולמים וקפיצים מגביהה את הרכב או שצריך לעשות עוד משהו ?
הבנתי גם שיש פיטמות גירוז אם מישהו יכול להסביר לי לעזאזל היכן הם נמצאות וכמה יש (הרכב חורק כמו ספינה טובעת).

איזה גודל של צמיגים מומלצים ?

לסיועכם אודה

תתחדש!
לגביי החלון בתיקרה - ישנן שתי סיבות עיקריות לנזילה, לא סביר שהן מופיעות בו זמנית...
1 הניקוז של המרזב סתום - פותחים על ידיי לחץ אוויר או סתם חוט שמשמש כסטלבנד
2 האיטום סביב הזכוכית מיתייבש בשמש -הפיתרון היסודי הוא פירוק החלון ו הדבקה של האטם מחדש, או סתם סיליקון שחור בשיכבה ממש דקה מלמעלה.


דברים שכדאי לך לתת את הדעת אלהם:
* הטרנו זה רכב עם מוטות פיתול מקדימה, יש גבול להגבהה, מעבר לגובה מסויים הרכב לא מוריד רגלים לבורות ומהלך מיתלה הולך לאיבוד. עצתי לך , תגבייה , אבל אל תגזים. ובכלל הטרנו רכב צר יחסית...

* שם לב טוב למשולשים מקדימה, הם ממש עדינים.

* שם לב למוט קישור של ההגה, מעט חופש והרכב מתחיל לשייט.

* תוסיף חיזוק למוט עזר של ההגה, זה ישפר את חוסן מערכת ההיגוי.

לגביי הצמיגים, אני לא חושב שכידאי למהר ולהחליף צמיגים, תגמור את מה שיש לך, אך? תטייל אם לחץ נמוך, הם יתנו תפוקה מלאה וימותו מהר. אבל קח איתך ערכת פיטריות ונחשים.


רבין

oren_b
02-12-13, 18:34
תודה רבה

* לגבי הסאנרופ כרגע הוא לא עובד ויש חלודה בחלק הפנימי ומעט על הגג מבחוץ. אני אפתח אותו ידנית ואנסה את מה שאמרת בתקווה שזה יעזור.
* לגבי ההגבהה החלפת בולמים וקפיצים זה מספיק או שיש צורך להתעסק גם עם המוט פיתול.
* כרגע יש לי מעט חופש בהגה אני רוצה קודם להחליף בולמים וקפיצים ועל הדרך לסדר את זה ולעשות כוון פרונט. איך בדיוק מחזקים את מוט הקישור של ההגה.
* אני באמת מתכוון קודם כל לגמור את הצמיגים הנוכחיים הם די חדשים אבל לגבי ההמשך איזה גודל מומלץ שמותר ברישיון.

סליחה על הבורות מה זה ערכת פיטריות ונחשים.

ושוב פעם תודה רבה
אורן

ishc
02-12-13, 19:01
אם תחליף בולמים וקפיצים אתה יכול לשים גם סט שמגביהה אבל גם להישאר בגובה המקורי. זה לבחירתך וכעומק הכיס.
לגבי מוטות הפיתול, הדרך היחידה להגביהה את החלק הקדמי היא ע"י מתיחה שלהם.
לגבי חופש בהגה בדוק מאיפה הוא מגיע, תתחיל בלעבור על תפוחי היגוי ואם לא שם אז על כל שאר המערכת.
פיטמות גירוז יש בכל מיני נק' ברכב, בגלי ההינע למשל הן נראות ככה:
http://www.bedektools.co.il/UserFiles/Store/Products/Products/3443x634440004671093750_L.jpg

Pageup
02-12-13, 21:32
תתחדש!
לגביי החלון בתיקרה - ישנן שתי סיבות עיקריות לנזילה, לא סביר שהן מופיעות בו זמנית...
1 הניקוז של המרזב סתום - פותחים על ידיי לחץ אוויר או סתם חוט שמשמש כסטלבנד

רבין

הייתי נזהר עם לחץ אוויר במיוחד וגם עם סטלבנד. הצינורות פשוט יכולים להתנתק מהחיבור שלהם.
אם פותחים את הריפוד בגג אפשר להגיע לחיבור צינור המרזב למסילה (זה די פשוט ולא מסובך),
ואז לנתק אותו ולהשתמש בלחץ אוויר/סטלבנד וכו'. שמרכיבים אותו חזרה לאטום טוב (אפשר להוסיף RTV).
על הדרך הייתי בודק שלמות שלו ושהוא באמת מגיע למטה, אם הוא נקרע המים יתנקזו לרצפה של הרכב.
הבדיקה פשוטה - שהגג פתוח לשפוך מים ולראות שהם מתנקזים למטה ולא מוצאים את דרכם לתוך הרכב
(ריפוד גג רטוב ואפילו רצפה רטובה).

My 2 Cents

shahav
03-12-13, 11:49
הייתי נזהר עם לחץ אוויר במיוחד וגם עם סטלבנד. הצינורות פשוט יכולים להתנתק מהחיבור שלהם.
אם פותחים את הריפוד בגג אפשר להגיע לחיבור צינור המרזב למסילה (זה די פשוט ולא מסובך),
ואז לנתק אותו ולהשתמש בלחץ אוויר/סטלבנד וכו'. שמרכיבים אותו חזרה לאטום טוב (אפשר להוסיף RTV).
על הדרך הייתי בודק שלמות שלו ושהוא באמת מגיע למטה, אם הוא נקרע המים יתנקזו לרצפה של הרכב.
הבדיקה פשוטה - שהגג פתוח לשפוך מים ולראות שהם מתנקזים למטה ולא מוצאים את דרכם לתוך הרכב
(ריפוד גג רטוב ואפילו רצפה רטובה).

My 2 Cents

צודק, התעסקות עם צינורות הניקוז יכולה להיות בעייתי, אז בזהירות.
עד דבר, לעיתים צינור הניקוז נסתם בבוץ ממש ביציאה - מחתחת לרכב קרוב לגלגלים.

לגבי ההגבהה - זה תלויי בך, אני היתי קודם מטייל, מרגיש את הרכב, פוגש בעליי טרנו נוספים, ואז מחליף בולמים וקפיצים בהנחה שהנוכחים גמורים, ומותח *מעט* את מוט הפיתול.

אם תחליף בולמים ושניי קפיצים, ישאר לך עדיין מעט משחק בגובה הרכב בעת כיוון פרונט, לא הרבה כי מאחורה לא ממש ניתן לכוון.

עד דבר - בדגמים הישנים של הטראנו יש נועלים טבורים מקדימה, הם ממש בעייתים תחת תיפעול לא נכון, אבל חוסכים בדלק ובלאי. למייטב ידיעתי לך יש חיבור קבוע, כלומר הגלגלים הקידמים מסובבים את הציר הקידמי בעת נסיעה 2x4 , זה גורם לתצרוכת דלק ואוליי בלאיי מוגבר בדיפ\ציריות קידמיות. אני היתי שוקל להרכיב נועלים ידניים\אוטומטים.

רבין

oren_b
03-12-13, 15:46
אתה מתכוון למדריך לנעילה אחורית וקדמית שיש פה בפורום.

* לגבי הצמיגים מה הגודל המומלץ לצמיג 50/50.
* מה זה פטריות ונחשים.
* אם אני מגביהה את הרכב דרך מוט פיתול אני צריך קיט הגבהה (מה זה בכלל קיט הגבהה).

shahav
03-12-13, 16:19
צמיגים זו סאגה בקיצור:
* צמיג\גלגל גדול טוב לשטח. ככול שהצמיג גדול יותר המכשול קטן יותר.
* צמיגיי בוץ הכי טובים לשטח, פרט לאחיזה הם בעליי דופן חזק במיוחד.
* צמיג גדול מהווה עומס על מערכת בלמים\הינע\היגויי לכן יש בארץ מגבלות.
* מדת הצמיג צריך להתאים לרשיון.

יש טרנואים עם קוטר 31, לא ראיתי טרנו עם צמיגים גדולים יותר. יש וויכוח תמידי אם 31" זה כבד מידיי על מערכות הרכב מבחינת בלאי. שלא נדבר על רישויי....
אני חושב שכדאי ללכת על 31" כי זה הריי רכב שטח, אבל כמובן לטפל ברישויי.

לגביי פטריות ונחשים - שניי כלים שונים לטיפול בפאנצר.
כשאתה מטייל פנצר זה רק עיניין של זמן, ביחוד כאשר מורידים אוויר לנסיעה נעימה וטובה יותר. אין טעם להחליף לרזרבי ולשקשק בהמשך הטיול. מתקנים את הפנצר בלי להוריד את הגלגל וממשיכים בכיף בטיול.
* פיטריות יעלות לתקר בסולייה הראשית
* נחשים יעלים גם בדופן או לקרעים גדולים יותר. קצת יותר מסובכים לתפעול.

ממליץ לך לתרגל על יבש עם צמיג מת או לטייל בחברת אנשים עם נסיון.
אקדח פטריות זה עיניין של 200-500שח
חבילת נחשים + ידית 50-200 שח.
רבין

shahav
03-12-13, 16:28
אתה מתכוון למדריך לנעילה אחורית וקדמית שיש פה בפורום.
...


לא חושב שאנחנו באותו עמוד, אני דברתי על נועלים טבורים ולא נעילות דיפרנציאל. שניי דברים שונים שמשפיעים על מעבר\פיצול הכוח מהמנוע לגלגלים. תקרא עד באתר חבל לחזור על זה כאן.
לרכב כמו שלך אמור להיות דיפ מוגבל החלקה מאחור ודיפ פתוח, כלומר רגיל ללא נעילה, מקדימה.

רבין

-->