התחברות

צפייה בגרסה מלאה : מוט הגה משופר לסמוראי!!!



asafbj
03-12-13, 23:45
שלום לכולם
אני זקוק לעזרתכם בחיפוש אחרי זרוע הגה מהפיטמן לגלגל(אלכסוני) ולמוט המחבר בין שתי הגלגלים סה״כ 2 יחידות
כידוע לכל בעלי הסמוראי הבלאי של התפוחים בזרוע הזה גדול וגם המחיר במכשירי תנועה לא זול בכלל( בסביבות 1700 שח לשתי היחידות)
מצאתי באיבי זרוע תחליפית מחוזקת וניתן בה להחליף רק את התפוחים שמתבלים וההחלפה בעלות זולה יחסית.
פה הבעיה היא שהזרוע מתאימה רק לרכבים שעברו SPOA והרכב שלי לא עבר.
http://www.ebay.com/itm/Trail-Gear-Suzuki-Samurai-High-Steer-/161035618086?pt=Motors_Car_Truck_Parts_A ccessories&hash=item257e788726&vxp=mtr
האם מישהו עשה משהו בעניין ומצא דרך להוזיל את עלות החלפת חלק זה או מצא פתרון לזרוע המשופרת הזאת?
תודה לכם על עזרתכם?
http://www.jeepolog.com/forums/webkit-fake-url://9DCC5292-87D8-44DD-924E-E45B6EDFE7A1/imagejpeghttp://www.jeepolog.com/forums/webkit-fake-url://6501ECC3-20CF-4401-A04A-4033342C25C5/imagejpeg

שגיא S
04-12-13, 00:44
לי יש זרוע מיוחדת שהבאתי מארה"ב שהיא גם מחוזקת וגם עם תפוחים של לנד קרוזר ישן - משמע לא יהרס בזמן הקרוב.
בין הגלגלים ייצרתי והתאמתי צינור מיוחד עם תפוחים אחרים וגם הצינור עצמו חזק ומעובה.

מוט בצורת Z אפשר לשים גם על רכב לא SPOA (כמו אצלי) אבל שיתאים לגובה של האוטו.
תבדוק אולי הפתרון לבלאי המוגזם אצלך זה לשים זרוע פיטמן מונמכת שתקל על הזוית של התפוחים

ishc
04-12-13, 08:08
בזמנו אני רציתי לבנות מוטות עם תפוחים פריקים, לא בגלל צורך אמיתי אלא יותר מתוך עניין. אבל בגלל שלא היה צורך אמיתי לא הגעתי לזה והרכב בינתיים נמכר.
החלק הבעייתי הוא המוט שמחר בין שני הגלגלים וכולל שלושה תפוחים שרק אחד מהם פריק. היה לי בזמנו איזו התחלה של תיכנון למוט כזה עם תפוחים פריקים קח בחשבון שהייצור של החלק הזה לא יהיה שול יותר ממוטות חדשים במכשירי תנועה.

asafbj
04-12-13, 09:18
אני לא רוצה לבנות משהו כי אין לי את הנסיון לכך. אני מחפש לקנות משהו מוכן שמישהו כבר בנה ויודע שזה עובד כמו פה: http://www.ebay.com/itm/Trail-Gear-Suzuki-Samurai-High-Steer-/161035618086?pt=Motors_Car_Truck_Parts_A ccessories&hash=item257e788726&vxp=mtr רק הבעיה פה כפי שאמרתי שהמערכת הנ"ל היא לרכב שעבר SPOA ואצלי הרכב מוגבהה אבל לא SPOA. מישהו יודע אולי על מישהו שיודע לעשות ועשה מערכת כזאת? או מקום שאפשר לקנות מערכת כזאת?

שגיא S
04-12-13, 09:55
המערכת שציינת פה לא מחייבת spoa פשוט אין סיבה לעשות אותה בלי זה. היא אמנם משפרת את ההיגוי אבל אם אתה לא מוגבה מעל חמש אינץ׳ אני לא מוצא סיבה להשקיע בזה כסף.

אם אם המוטות נהרסים לך תעשה מה שאני עשיתי ותלך לסדנא שתייצר לך מוטות. אני ממליץ על סלמן בטירה שאמנם אני ייבאתי הכל מחו״ל
אבל הוא עשה לי את ההתקנה.
מוט מקשר בין הפיטמן למוט שמקשר בין הגלגלים תעשה בצורת z עם חיזוק ואז זה יעזור לך גם אם תרצה להגביה את האוטו משמעותית בהמשך

ishc
04-12-13, 11:52
אני לא רוצה לבנות משהו כי אין לי את הנסיון לכך. אני מחפש לקנות משהו מוכן שמישהו כבר בנה ויודע שזה עובד כמו פה: http://www.ebay.com/itm/Trail-Gear-Suzuki-Samurai-High-Steer-/161035618086?pt=Motors_Car_Truck_Parts_A ccessories&hash=item257e788726&vxp=mtr רק הבעיה פה כפי שאמרתי שהמערכת הנ"ל היא לרכב שעבר SPOA ואצלי הרכב מוגבהה אבל לא SPOA. מישהו יודע אולי על מישהו שיודע לעשות ועשה מערכת כזאת? או מקום שאפשר לקנות מערכת כזאת?

אם אתה לא מוגבהה קיצוני ולא נוסע עם צמיגים גדולים יותר מ235 אין ממש טעם להתעסק עם זה ויהיה פשוט יותר וזול יותר לגשת ולקנות את המוטות ממכשירי תנועה או לחפש משומשים.

asafbj
04-12-13, 16:12
אם אתה לא מוגבהה קיצוני ולא נוסע עם צמיגים גדולים יותר מ235 אין ממש טעם להתעסק עם זה ויהיה פשוט יותר וזול יותר לגשת ולקנות את המוטות ממכשירי תנועה או לחפש משומשים. הרכב עם צמיגים 235 ומוגבהה עם מערכת קפיצים ובולמים של קלמיני(שנת 89). אני מחפש את הפיתרון של המוט הזה כי יש לי חופש בתפוחים ואני צריך להחליף את המוט וחשבתי "למה לא לקנות מוט כזה עם אפשרות להחליף רק את התפוחים במקרה הצורך ולא את כל המוט כמו שעכשיו" וגם על הדרך לא לשלם הרבהה כסף על החלק כי החלק מהאיבי שמתאים לSPOA עולה רק 300 דולר. היית בטוח שהנושא יותר מפותח ויש יותר פתרונות והרוב כבר התקינו חלק כזה משופר ולא שילמו 1700 ש"ח למכשירי תנועה. אז אם יש למישהו פתרון ממשי בלי יותר מידי פרוצדורות אשמח לשמוע איפה אפשר לקנות.

שגיא S
04-12-13, 16:50
אסף אני מרגיש כאילו אתה מתעלם ממני.
בוא נעשה סדר. לפתרון שהבאת קוראים HIGHSTEER - והמטרה שלו היא בעצם להעלות את מערכת ההיגוי מעל הקפיצים, גם בשביל קלירנס בגובה וגם זה משפר את ההיגוי.
אמנם הקיט עולה 300 דולר, אבל המשלוח יעלה עוד הרבה כסף שלא לדבר על המיסים והמכס.

השימוש בקיטים האלה נובע מהגבהות גדולות 4 אינץ' ומעלה, שמשנים את הגאומטריה של ההיגוי, ואז ההיגוי מעורפל יותר, נוצרת תופעת הבאמפ-סטיר וכו'.

אפשר לפתור את התופעה הזאת גם בתקציב יותר נמוך, וגם עם השארת המערכת היגוי המקורית, להלן הפתרון שלי:
זרוע פיטמן מונמכת אם אין לך הגה כוח: http://www.lowrangeoffroad.com/index.php/suzuki/samurai/steering/3-samurai-drop-pitman-arm.html
מוט הגה בצורת Z מחוזק לשיפור הזוית עבודה של תפוחים אחרי ההגבהה עם תפוח מתברג: http://www.lowrangeoffroad.com/index.php/suzuki/samurai/steering/sky-z-link-steering-kit.html

בולם הגה: http://www.lowrangeoffroad.com/index.php/suzuki/samurai/steering/old-man-emu-steering-stabilizer-omesd30.html
יש בולמי הגה יותר פשוטים אבל זה מצוין

את המוט בין הגלגלים אתה יכול ללכת לחרט/סדנא והם ייצרו לך לפי דרישה תוך זמן קצר. אפשר לקחת מוט דומה של סיקס ולהתאים אותו אולי.

המוט Z והפיטמן המונמכת עושים את אותה עבודה...לכן אם לא חייב את שניהם אפשר להסתדר רק עם אחד מהם.
אתה יכול לראות פוסט שלי בנושא:
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=73351

אם אחרי שקראת הכל יש לך עוד שאלות - אתה מוזמן לשאול.

ברששת
11-12-13, 14:17
שגיא שלום.
מצטער שאני מתפרץ על השרשור הזה ת אבל גם אני מחפש פתרון למוטות ההיגוי המקוריים. כבר פעמיים לחצתי את התפוחים ואני לא יודע כמה זמן עוד יחזיק. אצלי לא מוגבה אבל מחפש פתרון טוב יותר מהמקורי. ראיתי בRocky Road את הפתרון הבא http://www.rocky-road.com/samurai-high-steer.html
האם יצא לך לבכון גם את האופציה הזאת?
הבעיה היא במשלוח. הם עושים רק משלוחים אווירים שהם יקרים וגם התכולה רשומה (חגיגה למכס). האם אתה הבאת או שלחת את חלקים מארה"ב?

שגיא S
11-12-13, 14:46
כל פתרונות הHIGH STEER טובים, חלקם יותר וחלקם פחות.
אבל השיטה הזאת של ההיגוי מיועדת בעיקר לרכבים שעברו לSPOA עם צמיגים גדולים, או לסרני טויוטה. לרכבים לא מוגבהים, או עם הגבהות קטנות (עד 4") יש את הפתרון של זרוע בצורת Z.

אכן להביא מערכת של היגוי HIGH STEER יהיה יקר מאוד מבחינת משלוח ומכס. ואני לא ממליץ אפילו לנסות.
אני לא מוצא סיבה שאם אתה לא מוגבה להשקיע סכומי כסף כאלו בפתרונות היגוי.

ואני אכתוב שוב: מי שמוגבה מעט/בלי SPOA - לא צריך פתרונות אחרים, ההיגוי של סוזוקי בסדר גמור.
תחליפו למוטות תחליפיים כמו שפירטתי למעלה - ולא יהיה לכם בלאגן יותר עם התפוחים.

-->