צפייה בגרסה מלאה : התייעצות בנוגע לתיקון ביצה אחורית
בוקר טוב,
אתמול בערב הופיע רעש מוזר מכיוון הדיפרנציאל האחורי. מדובר בויטארה 97 ידנית, עם לוקרייט מאחור.
האוטו הועמד והבוקר הגיע למוסך בנסיעה. נוסע תקין לחלוטין, חוץ מתקתוק חלש ובלתי פוסק מהביצה.
הבוקר פירקתי את הדיפרנציאל ונמצא כי החורים בבית הסטליטים אליהם נכנסים הפינים של הנעילה הפכו לאובליים, מה שגרם לפינים לצאת ממקומם ולהישחק. (המון גראדים בשמן). קורונה ופיניון נראים תקינים.
ולשאלות:
1. אני בוודאות צריך להחליף בית סטליטים (700 שח) ולקנות נעילה חדשה. האם זה יספיק? או שלקנות סרן שלם מפירוק (1300) ולהחליף הכל?
2. כמה תעלה הנעילה בארץ? וכמה זה יוצא בקנייה מחול עם משלוח? אני מתכוון לסגור הכל בפעם אחת, אם ההפרש גדול אשאיר את האוטו מושבת עד שיגיע מחול.
3. בהזדמנות חגיגית זו, כשהכל בחוץ, מה עוד להחליף? מיסבים למיניהם? מחז"שים? אני רוצה שקט מהסרן הזה לשנים הקרובות. לא אוהב לעבוד פעמיים. אני לא מספיק עשיר בשביל להתקמצן.
כל תשובה או עצה שלא חשבתי עליה תתקבל בברכה. תודה
Sent from my GT-I9500 using Tapatalk
אה, ועוד דבר. זה בלאי טבעי? יש למישהו רעיון למה זה קרה?
Sent from my GT-I9500 using Tapatalk
כשאתה אומר "הפינים של הנעילה" אתה מתכוון לפינים הקטנים בעובי 6ממ, או לקרוס פינים(אחד ארוך ושניים קצרים ) ?
Sent from my GT-S5830 using Tapatalk 2
הקרוס פינים. בעיקר הארוך. הוא ממש נשחק בקצוות. החור בבית הסטליטים שהוא ישב בו נהיה אובלי והוא היה משחק בפנים.
אמור להיות משהו שמחזיק את הפינים במרכז? הם פשוט יצאו ברגע שפירקתי את הבית.
טוב, הפתעת אותי,תמיד מגלים דברים חדשים..
לא נתקלתי בשחיקה כזו אף פעם..
מה שמונע מהפינים לצאת החוצה זו הקורונה. והפין הארוך מונע מהקצרים להיכנס פנימה כמובן. במרכז יש "קובייה" עם 4 חורים שהפינים נכנסים אליהם.
לגבי מה עדיף: דיפ שלם או רק קייס- תלוי כמה המוסך שלך מיומן בכיוון קורונה פיניון..
Sent from my GT-S5830 using Tapatalk 2
נשמע משהו חריג!
לפני הכול הייתי בודק למה זה קרה?
שאלה מצוינת. נראה לי שאקנה את הסרן קומפלט, ואחליף את כל תוכן הביצה...
יש מצב לעזרה בגיבוש רשימה של חלקים נוספים? מיסבים וכאלה שאפשר להחליף כדי ליישר קו הכי טוב שאפשר?
Sent from my GT-I9500 using Tapatalk
למיסבים בדיפרנציאל אורך חיים מאוד ארוך בגלל שהם טבולים בשמן כל חייהם. כמובן אחרי שתפתח תראה מה המצב שלהם ותחליט. כדאי לבדוק גם את המצב של מחז"ש פיניון.
ותעלה תמונות של הנעילה, לא בטוח שצריך חדשה אם אין לה שחיקה גדולה.
מיכאל.
Sent from my GT-S5830 using Tapatalk 2
טוב. אז ככה:
1. ביום א' יגיע הסרן מפירוק. מקווה שהוא במצב טוב ושהבעיה לא תחזור בקרוב.
2. בנוסף הוזמן מחז"ש ליציאה של הפיניון, מחז"ש לת.ה (דרייבשאפט כבר מפורק...), יש עוד רעיונות לדברים "על הדרך"?
3. בנוגע לנעילה: הבנתי מארז "טופ גיר" שהנעילה 1512 מגיעה עם פינים שלא מתאימים לויטארה (אלא לסמוראי? מוזר לי, זו נעילה שמיועדת לויטארה לא?), וללא הקוביה המרכזית, ובהתקנה עליי להשתמש בקרוס שאפט ובשני הפינים הקצרים המקוריים שלי. כל החלקים האלו נפגעו, ואצטרך לקחת חלקים חדשים מהדיפרנציאל התורם. במקרה כזה אין לי למה לקנות נעילה חדשה, אלא להרכיב את הקופלרים של הנעילה הקיימת עם קוביה ופינים מהדיפרנציאל התורם. הבנתי נכון?
במידה וכן, האם כדאי לרכוש את הקפיצים והפינים הקטנים ולהחליף? מישהו יודע איפה אפשר להשיג את זה? האם סט תיקון של נעילה 1510 יתאים גם לנעילה שלי? או של דגם אחר?
אשמח לתשובות, אני די אובד עצות...
תודה, עודד.
טוב, הפתעת אותי,תמיד מגלים דברים חדשים..
לא נתקלתי בשחיקה כזו אף פעם..
מה שמונע מהפינים לצאת החוצה זו הקורונה. והפין הארוך מונע מהקצרים להיכנס פנימה כמובן. במרכז יש "קובייה" עם 4 חורים שהפינים נכנסים אליהם.
לגבי מה עדיף: דיפ שלם או רק קייס- תלוי כמה המוסך שלך מיומן בכיוון קורונה פיניון..
Sent from my GT-S5830 using Tapatalk 2
אגב, לטענת ארז מה שמונע מהפינים לצאת אלו פיני אבטחה קטנים שנכנסים לתוך הקרוס שאפט והפינים העבים? גם על זה לא שמעתי... נראה לי שיש איזה קצר בתקשורת בינינו. מישהו יודע לתת לי תשובה חותכת מה אני צריך?
טוב. מסקנות: (מצטער על הפרסום המשולש, אני פשוט עונה לעצמי ובדרך עולות שאלות נוספות)
הנעילה שמותקנת אצלי היא ה1510. לא המקורית של ויטארה, אלא סוג של קומבינה. מישהו יודע להגיד אם יש מצב שזה מה שגרם לבעיה? נשמע לי הגיוני, כי אם בדיפרנציאל של ויטארה הקורונה לא מחזיקה את הפינים כמו בסמוראי, וב1510 אין פיני אבטחה כמו ב1512, אז אין מה שימנע מהפינים לצאת וכך הם נשחקו ופגעו בבית הסטליטים.
Sent from my GT-I9500 using Tapatalk
עודד, עוד כמה ימים מגיעים אלי סטים של קפיצים ופינים לנעילה 1510 - דבר איתי ואשמור לך אחד.
יש מצב שזה קרה לך בגלל שאתה נוסע עם נעילה שמיועדת לרכב אחר..
אני יודע שאנשים פה כתבו שאפשר לשים 1510 בויטארה.,אבל כנראה שלא סתם הוציאו את דגם 1512 לשוק.
בזמנו מישהו כתב בפורום שעם 1510 הפינים נשברים.
אולי שווה לך להוציא את הנעילה, להחליף את החלקים שנשברו, ולשים 1512. כמה זמן הרכב עם הנעילה?
Sent from my iPhone using Tapatalk (http://tapatalk.com/m?id=1)
לא יודע. ככה קניתי, אני מעריך שהמוכר הקודם התקין, לפני כשנתיים בערך.
בשבוע הבא תושתל ביצה חליפית מפירוק, עם נעילה 1512 חדשה. בלי קומבינות ובלי קיצורי דרך. אני לא מספיק עשיר בכדי לקנות בזול.
יש לי המון תובנות בנוגע להבדל בין הנעילות, כולל תשובה לשאלה "למה זה קרה". אכתוב למען הדורות הבאים כשאהיה ליד מחשב. אני את הצידע שלמדתי ביומיים האחרונים לא מצאתי כאן בשום מקום.
Sent from my GT-I9500 using Tapatalk
נשמח לראות גם תמונות..
Sent from my iPhone using Tapatalk (http://tapatalk.com/m?id=1)
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.