PDA

צפייה בגרסה מלאה : דיסקברי TD5 - הבדלים בין השנתונים?



Saar
07-12-13, 21:07
הי,

מישהו יכול לספר על ההבדלים בין השנתונים השונים של ה TD5?
(אני יודע על שינוי בפנסים ב 2003, האם היו שינויים נוספים?)

כיצד ניתן לדעת איזה טרנספר ניתן לנעילה ואיזה לא? האם ישנם שנתונים מסויימים או שזה אקראי?

מה כדאי לבדוק בקניית דיסקברי 2? (מלבד מצבו הנפשי של הקונה...)
תודה,
סער

אסף ד.
08-12-13, 00:37
פה יש
http://www.discovery2.co.uk/discovery_spec.html

Saar
08-12-13, 06:40
תודה אסף.
לפי הכתוב, החל משנת 2003 יש נעילת דיפרנציאל מרכזי. האם זה נכון גם לארץ?

Gershon
08-12-13, 09:59
תודה אסף.
לפי הכתוב, החל משנת 2003 יש נעילת דיפרנציאל מרכזי. האם זה נכון גם לארץ?

הם קיימות מ1999 עד 2004-...בארץ מעט מאוד...

מיכה100
08-12-13, 16:00
היה פה שרשור על זה לא מזמן:
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=80002
יש במורד השרשור סקירה מצויינת של מנחם.

מיכה100
08-12-13, 16:04
ולגבי מה לבדוק בכללי, יש כאן המון חומר - תחפש בפורום לפי דיסקו 2 או TD5, או פשוט תסרוק את נושאי השרשורים אחורה.

yoni 110
09-12-13, 11:06
03-04 הגיעו ללא נעילה על הטרנספר אבל עם כמה שינויים קטנים לטובה מבחינת אמינות הרכב
אם זכרוני אינו מטעה אותי אתה מעדיף ברזלים על אלקטרוניקה ולכן ההמלצה היא לחפש 04 TL3
ללא כריות אויר
ללא ACE
ללא סאנרופים
ובאופן כללי עם הרבה פחות מערכות עזר/ נוחיות שיכולות להתקלקל

יוני

אסף ד.
09-12-13, 16:12
החק מ - 2003 ועד 2004 כולל בא עם נעילה אורכית, הן ע"ג הטרנספר והן עם ידית שליטה מתא הנהג, איזה 2003 ? תצטרך לשאול את המוכר.
אני עם 2001 בעל נעילה מרכזית בטרנספר, היה חסר רק הידית, פירוקים מארה"ב מרכב 2004 - ידית קומפלט, HI-LOW ו - DIFF LOCK מתא הנהג, משמעותי ביותר, ה - TRACTION CONTROL מגיב הרבה יותר מהר, מעברי מכשולים הצלבות בסל"ד קבוע ללא פרפור סרק של גלגל ללא עומס (באויר).
כריות האויר נוחות לאין שיעור מקפיצי סליל, כל המשאיות החדשות כבר מזמן על כריות אויר... אבל כמו כל מערכת ברכב, זקוקה לתחזוקה, גומי הכריות מתייבש עם השנים ויש צורך בהחלפה כל כמה שנים, בתנאי שאתה רוכש את האיכותיות תוצרת CONTITECH ולא את התחליפים הזולים שבסוף עולים ביוקר (לכל החסכנים שבוכים אח"כ על איכות הכריות).
ACE מפצה על זוית גלגול המרכב בסיבובים ובמקרה חירום של סטיה חריפה בעבור התחמקות ממכשול, מערכת טובה, תחזוקה מינימלית, אבל מורכבת מבוכנות שגם להו אורך חיים מוגבל כמו כל בוכנה\בולם ברכב, בשונה ממוטות פיתול טיפשים, חובה? כמו כל רכב שפונקצית המחיר נועדה לשמור על חיי הנהג - יקר יותר מגן יותר, לשיקולך.

בעיקרון אם אני לא טועה, לנדרובר היו החלוצים בשוק עם TRACTION CONTROL בדגמים שלהם וכל השוק של רכבי שטח מפנקים הלכו אחריהם (זה היה אז...היום? ).
ב - TD5 תמיד יש יותר אלקטרוניקה בהשוואה ל - TDI .

Saar
09-12-13, 18:07
תודה אסף.
ראיתי היום דיסקו 2 מודל 2004, נעילת הדיפרנציאל שלו הייתה מתחת לרכב ("ידית" ברזל מאולתרת) למיטב הבנתי, אמורה להיות ידית בתוך הרכב, לא?
או שזה מודל 2003 שנמכר בארץ כ 2004?
לגבי ה ACE וכו' - אני מעדיף כמה שפחות אלקטרוניקה שעלולה להיות בעייתית...
לא אפסול באופן אוטומטי רכב עם כריות ו ACE, אך אעדיף רכב עם קפיצים ובלי מערכות רגישות.
תודה,
סער

Gershon
09-12-13, 18:28
תודה אסף.
ראיתי היום דיסקו 2 מודל 2004, נעילת הדיפרנציאל שלו הייתה מתחת לרכב ("ידית" ברזל מאולתרת) למיטב הבנתי, אמורה להיות ידית בתוך הרכב, לא?
או שזה מודל 2003 שנמכר בארץ כ 2004?
לגבי ה ACE וכו' - אני מעדיף כמה שפחות אלקטרוניקה שעלולה להיות בעייתית...
לא אפסול באופן אוטומטי רכב עם כריות ו ACE, אך אעדיף רכב עם קפיצים ובלי מערכות רגישות.
תודה,
סער

זה יכול להיות גם 2003 וגם 2004-ידית בתוך הרכב לא קשורה לזה

איל מ
12-12-13, 09:54
אסף אתה מטעה.
לא יודע לגבי 2003, אבל אלו של 2004 הגיעו בלי difflock, ולא רק בלי הידית אלא גם בלי ההכנה על הטרנספר.
אמנם לא הלכתי אל היבואן לוודא שלא הגיע אף רכב עם נעילה אבל עברתי על לא מעט רכבים שפורסמו ביד 2.
היחידים שיש להם נעילה הם כאלו שהבעלים החליפו את ה"אף" של הטרנספר והתקינו ידית.
בשיחת טלפון עם רמי מכפר מנחם הוא מחזק, וטוען שכל דגמי 2004 הם משוללי דיפלוק.

אז אולי בחו"ל המצב שונה אבל אצלנו זה מה יש בנתיים.
אם למישהו יש מידע אחר אשמח שתתקנו אותי.

גילוי נאות:
רכשתי זה מכבר tl3 2004, ללא קפיצי אוויר, ללא סאנרוף ללא ace (שזה מצחיק ואירוני שאם תכתבו ACE בלי להחליף לאותיות אנגליות יצא לכם - שבק - מלשון שבק חיים...;))וללא חישמול יתר (עדיין יש ברכב הרבה מערכות מפנקות אך מיותרות) ואכן לדעתי עדיף ללכת על הדיגום הזה.

בהקשר זה, וסליחה על הבריחה מהנושא, הבעלים הקודם השקיע המון כסף בקפיצים hd. אם מישהו מעוניין בהחלפה שלחו בפרטי. אני רוצה לחזור למקורי. אמנם בכביש ובדרכים מהירות הרכב מדהים אבל אני נוסע בלי ציוד ובלי אנשים ומאד לאט, והם קצת אוברקיל.

shyy
12-12-13, 16:23
תודה אסף.
ראיתי היום דיסקו 2 מודל 2004, נעילת הדיפרנציאל שלו הייתה מתחת לרכב ("ידית" ברזל מאולתרת) למיטב הבנתי, אמורה להיות ידית בתוך הרכב, לא?
או שזה מודל 2003 שנמכר בארץ כ 2004?

סער
כל ה TD5 הגיעו ללא מנגנון נעילה ומ 2003 ללא הנעילה בטרנספר.
לגבי הדיסקו הספציפי שראית מכיר את האוטו ואת הבעלים הנוכחי ובניגוד לזה שאמר לך שלא בדקת טוב.. האוטו הזה שווה

תקנה או לא זאת כבר החלטה שלך

שי

amit1
12-12-13, 19:28
03-04 הגיעו ללא נעילה על הטרנספר אבל עם כמה שינויים קטנים לטובה מבחינת אמינות הרכב
אם זכרוני אינו מטעה אותי אתה מעדיף ברזלים על אלקטרוניקה ולכן ההמלצה היא לחפש 04 TL3
ללא כריות אויר
ללא ACE
ללא סאנרופים
ובאופן כללי עם הרבה פחות מערכות עזר/ נוחיות שיכולות להתקלקל

יוני
יוני,
תוכל בבקשה לפרט למה כוונתך ב " שינויים קטנים לטובה מבחינת אמינות הרכב"?
תודה,
עמית

amit1
12-12-13, 19:35
תודה אסף.
ראיתי היום דיסקו 2 מודל 2004, נעילת הדיפרנציאל שלו הייתה מתחת לרכב ("ידית" ברזל מאולתרת) למיטב הבנתי, אמורה להיות ידית בתוך הרכב, לא?
או שזה מודל 2003 שנמכר בארץ כ 2004?
לגבי ה ACE וכו' - אני מעדיף כמה שפחות אלקטרוניקה שעלולה להיות בעייתית...
לא אפסול באופן אוטומטי רכב עם כריות ו ACE, אך אעדיף רכב עם קפיצים ובלי מערכות רגישות.
תודה,
סער
מנסיון של 10 שנים עם דסקו 2, אם יש לך את הכסף לתחזק את כריות האוויר אני ממליץ בחום זאת בתנאי שהפיקוד ידני, מותקן מדחס חיצוני והפיקוד הממוחשב מבוטל. לכריות האויר יתרונות רבים ובתחזוקה נכונה בקונפיגורציה שדברתי עליה מגיעים לאמינות של 100%.

מיכה100
16-12-13, 17:31
האם מישהו כאן אכן החליף האוזינג של טרנספר (2004) לכזה שמאפשר נעילה? מתוך הרכב? יכול לחלוק עלות ומשמעויות של ניתוח כזה?
כמו כן מצטרף לבקשה של עמית..

יוני,
תוכל בבקשה לפרט למה כוונתך ב " שינויים קטנים לטובה מבחינת אמינות הרכב"?
תודה,
עמית

Saar
16-12-13, 18:10
מיכה,

למיטב הבנתי, אם הנעילה מתאפשרת, אין בעיה לנעול מתוך הרכב, יש להחליף את הידית (או אולי ניתן לשדרג את הידית הקיימת? לא ניסיתי ולא ראיתי ידית מקורית עדיין)
הידית החליפית זזה ב שני צירים, אם ניתן לשנות את הידית הקיימת לכזו, הרי שכל מה שנותר זה להוסיף את הכבל המתאים (דומה לכבל גז של אופנוע)
שוב, כל מה שאני כותב הוא ממה שראיתי ולמדתי עד כה.
אין לי דיסקברי בחניה, עדיין...

סער

amit1
18-12-13, 20:07
סער, זאת הידית ל CDL
http://www.ebay.com/itm/Land-Rover-Discovery-1-2-Center-Locking-Differential-Linkage-Shifter-CDL-94-04-/400612758401?pt=Motors_Car_Truck_Parts_A ccessories&hash=item5d46619381&vxp=mtr

-->