PDA

צפייה בגרסה מלאה : שמן במיכל האיבוי !!!!



השמשוני יחיעם
08-12-13, 10:50
אמרו בתחזית שיהייה שמייח.

הלכתי לבדוק שכל החלקים מתחת למחסה המנוע במקומם.

פותח את פק מיכל האיבוי,,,,שחור בעיניים - תערובת שחורה ומגעילה.

פותח פקק רדיאטור - מים ירוקים צלולים !

בית טרמוסטט - מים ירוקים עם סימנים קלים של שמן !

רדיאטור חדש ( בן שנה לערך) רדיאטור קומפלט חדש ככה שפריצה של מצנן השמן נראה בלתי סביר.

רעיונות ,,,,,,לפני שמורידים ראש ???????

מוני אורבך
08-12-13, 11:15
בדוק מים בשמן מנוע.
אם המים עברו לשמן מנוע, המצב יכול להיות קריטי.
מעבר לזה, לא סיפור להרים ראש.
עשיתי את זה פעם לבד במשך שעתים.
הראש די קל כך שאפשר להוריד אותו לבד.

השמשוני יחיעם
08-12-13, 11:46
אין מים בשמן !!!

בדרך להורדת ראש

asafk
08-12-13, 12:07
דווקא בגלל שהרדיאטור חדש זו סיבה לחשוד בו.

תבדוק עם ערכת בדיקת לחצים מאיפה יש פריצה, לפני שאתה מפרק ראש.

אסף.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

shmulikbg
08-12-13, 12:42
בדוק קולר שמן, אם קיים אצלך.

gp1
08-12-13, 20:46
את הפרט הכי חשוב לא כתבת . ............ איזה מנוע יש לך ??

amit1
08-12-13, 21:07
בדוק אם מדובר בפריצה של הקולר שמן.

אמיר ב.א
08-12-13, 21:30
שימשוני - כמו שהרוב אמרו ,

חכה קצת עם הראש , תוריד רדיאטור קודם , ותיבדוק נזילה פנימית בין השמן למים.

חלק מהרדיאטורים האלה מגיעים דפוקים מהיצרן , היה לי אחד חדש , שנידפק אחרי פחות משנה.

השמשוני יחיעם
09-12-13, 08:23
בוקר טוב,,

כפי בנראה שזה באמת ה"קולר" ברדיאטור,,,לא נוגעים במנוע בשלב זה.

השמשוני יחיעם
09-12-13, 09:07
ככה זה נראה

ניר ל
09-12-13, 09:31
זה קולר של שמן המנוע ? תאטום אותו ותחבר את הצינורות לקולר חיצוני קטן .

השמשוני יחיעם
09-12-13, 09:38
בשלב ראשון,,מאחר וזה רדיאטור בן שנה,,,ג'קי לקח אחריות ומספק רדיאטור חדש.

בשלב השני זאת התוכנית.

yoni 110
09-12-13, 10:41
אין על ג'קי בשירות
תישאר עם הקולר המקורי שמשולב ברדיאטור, אין סיבה לעבור לקולר חיצוני.
באיזה רדיאטור מדור? BRITPART?

השמשוני יחיעם
09-12-13, 14:57
התנצלות !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

חבר יקר (אשר כינויו מורכב ממספר אותיות באנגלית) נזף בי קשות על טעות בשפה העברית !!!!!

עיבוי בעין ולא איבוי באלף.

יורד אני ל 100 שכיבות שמיכה .

מוני אורבך
09-12-13, 15:19
לא רציתי להעיר דבר קודם לכן כדי "לא להלבין פני חבר ברבים"
אבל אם כבר נשפכו המים...
בהודעה המקורית שלך יש עוד כמה טעויות כתיב והשמטות.
אני יחסתי זאת להתרגשות הרבה שאחזה בך לכשגילית שהחבר האהוב פגוע קשות, ולכן לא יחסתי לזה חשיבות יתר.
שיהיה רפואה שלמה ורק טוב.

ולענינינו.
כקודמי ממליץ להפריד רשויות, ולחבר מצנן שמן נפרד.
יש יתרונות באיחוד מצנן המים עם מצנן השמן (לדוגמא חימום מהיר ואחיד יותר של המנוע, לנקודת העבודה)
אבל ברכב שכל מטרתו היא שטח בלבד, והוא נוסע מעט קילומטר בשנה, עדיפה האמינות.

asafk
09-12-13, 15:58
ראשית.. אין יותר מדי כשלים כאלו במצננים מקוריים. אז אחד טוב יחזיק עוד... 15 שנה...? אפשר לחיות עם זה.

שנית, גם אם מפרידים, כדאי להישאר באותה אריזה. היא מעולה.

אסף.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

אסף ד.
09-12-13, 16:17
מצנן מקורי? BRITPART? BEARMACH?

boaz avrahami
09-12-13, 18:55
התפקיד של החליל הוא לצנן את הגיר או להביא אותו לטמפרטורה חמה ויציבה מהר?
יש יתרון לשמן מנסרה קר לעומת חם? ( לא מתכוון לרותח)


JEEP GC V8 98 IR 3.5
Honda 300ex

מוני אורבך
09-12-13, 19:09
גם וגם.
כאשר המנוע צריך להגיע לנקודת העבודה, המים מתחממים יותר מהר ומחממים את השמן.
השמן מחמם איזורים שהמים פחות מגעים אליהם וכך כל המנוע מתחמם באופן יותר אחיד ויותר מהר.
כמו כן השמן מגיע יותר מהר לנקודת העבודה, וזה תמיד טוב.
כאשר המנוע מגיע לנקודת עבודה, המים מתקררים ברדיטור ומורדים גם את טמפרטורת השמן.
כך הטמפרטורה במנוע יותר אחידה.
עד כמה זה קריטי? לא מאוד, אבל יש לזה משמעות, במיוחד באזורים קרים מאוד.

ד ו ר ו ן
09-12-13, 19:26
יחיעם,
גם דיפנדר,וגם אוטומטי?

באמת התגרות בגורל..

shmulikbg
09-12-13, 19:47
קולר שמן מנוע...

boaz avrahami
09-12-13, 19:53
תודה על התיקון שמוליק.


JEEP GC V8 98 IR 3.5
Honda 300ex

ד ו ר ו ן
09-12-13, 20:29
קולר שמן מנוע...
וואלה, מעניין-איך גם בלי גיר אוטומט, עדיין המכלול הבעיתי הזה מוצא דרכו פנימה.
לא הכרתי.

בהיילקס המצנן יושב על הבלוק, מבוסס אויר, עם צלעות.

יוני5
09-12-13, 22:44
גם אני שמתי לב לטעות הקטסטרופלית של מיכל "איבוי", אבל בניגוד לקודמי, אני לא הערתי כי לא חשבתי ששימשוני, מאז שבחר בדיפנדר, מסוגל להפנים משהו, שלא לדבר על תיקון טעויות.

יוני5

השמשוני יחיעם
09-12-13, 23:15
יוני ,,,(: התגעגעתי

חנן-ג'יפולוג
09-12-13, 23:21
בהיילקס המצנן יושב על הבלוק, מבוסס אויר, עם צלעות.

אתה בטוח?
לי זה נראה שהוא יושב צמוד לבלוק, סגור במכסה צד שעליו יושב מסנן השמן, טבול בנוזל קירור. זה גם סוג מבנה שאני מכיר היטב ממנועים גדולים יותר של יצרנים אחרים.

ד ו ר ו ן
09-12-13, 23:47
כמו שאני מבין את השרטוט, יש לו צלעות, ואין לו חלל פנימי, כלומר מקור החום שלו הוא מהבלוק+ מעבר השמן החם דרכו לפילטר המוברג עליו, והקירור הוא באמצעות אויר על הצלעות.
איפה אתה רואה נוזל?

בכל מקרה, הוא לא דואלי חימום/צינון (?) כמו במכלול טבול ברדיאטור של הרכב.

נציץ יותר מאוחר בספר המלא.

חנן-ג'יפולוג
09-12-13, 23:56
אני לא רואה נוזל אבל אני מכיר היטב מבנה זהה במנועי משאיות ושם הוא טבול בנוזל הקירור. בנוסף, הוא סגור בין הבלוק ובין מכסה צד אז מאיפה הוא יקבל אוויר לקירור?
לא הבנתי את ההערה בקשר לשוני בקירור/חימום ביחס למבנה שבו מצנן השמן יושב בתוך מצנן המים. לי זה נראה אותו דבר ומנסיוני גם במבנה כזה יש מצב לנזילות שמן לתוך נוזל הקירור, לא שבטויוטה זה יכול לקרות, כמובן (;

ד ו ר ו ן
10-12-13, 00:26
אם יש נוזל אז יש תמיד אפשרות לפריצה..
אם יש צלעות, אז בונים על תנועה של אויר דרכן להסעת חום, לא כך?
לא התעמקי במנגנון מעבר להתרשמות מהשרטוט, כך שיכול להיות שהתרגום שלי של המנגנון שגוי.

חנן-ג'יפולוג
10-12-13, 07:03
נוזל הקירור עובר בין הצלעות ומחמם/מקרר דרכן את השמן.
לא ענית מהיכן מגיע אוויר אל החלל הסגור שבין הבלוק למכסה הצד, וממילא, אם יש בחלל הזה אוויר ולא מים, אז בשביל מה האטם שבין מכסה הצד לבלוק?

חנן-ג'יפולוג
10-12-13, 19:57
http://www.perth4x4.net/forum/showthread.php?t=7975

kobiarava
10-12-13, 20:57
הקולר בטויוטה טבול בנוזל קרור בוודאות, ראיתי כאלה במו עיניי. כמו כן, ראיתי אותם כי הם דלפו, והחליפו מים בשמן וחזרה, ולכן-גם בטויוטה-לא לעולם חוסן...


קובי

ד ו ר ו ן
10-12-13, 21:28
אף אחד לא אמר שטויוטה חסין למשהו.
כתבתי שכנראה שגיתי בפענוח של השרטוט.
אז בודאות זה טבול- למדנו.

השמשוני יחיעם
11-12-13, 14:59
ה"נשמה" חזרה לפעילות מלאה !!
הוחלף רדיאטור,,,נשטפה מערכת המים,,,נשטף המנוע,,,הוחלפו הפילטרים.
באותה ההזדמנות הוחלפה רצועת טיימינג ( הגיע הזמן אחורי 8 שנים).
חוזקו כל מיני ברגים שצילצלו..

תודה לכל הדואגים

חנן-ג'יפולוג
11-12-13, 15:31
צנרת הקירור שלך ספגה טראומה משמעותית בבואה במגע עם שמן מנוע והיא חיה כרגע על זמן שאול. לפחות חלק מהיצרנים מורים על החלפה שרירותית של כלל צנרת הקירור לאחר אירוע כנ"ל.

השמשוני יחיעם
11-12-13, 20:29
צנרת הקירור שלך ספגה טראומה משמעותית בבואה במגע עם שמן מנוע והיא חיה כרגע על זמן שאול. לפחות חלק מהיצרנים מורים על החלפה שרירותית של כלל צנרת הקירור לאחר אירוע כנ"ל.

תודה ,,,יבוצע (:

אמיר ב.א
11-12-13, 20:38
אם אתה כבר מחליף את כל הצינורות ,
ממליץ לך על קיט בסיגנון הזה :

http://www.ebay.com/itm/Land-Rover-Defender-300-TDI-Coolant-Hose-Kit-With-Colour-Clip-Kit-Choice-/251354339508?pt=LH_DefaultDomain_0&var=&hash=item3a85e2d8b4

יחזיק הרבה יותר זמן ,
אפילו אם יש בתוכו שמן :)

amit1
12-12-13, 00:32
ה"נשמה" חזרה לפעילות מלאה !!
הוחלף רדיאטור,,,נשטפה מערכת המים,,,נשטף המנוע,,,הוחלפו הפילטרים.
באותה ההזדמנות הוחלפה רצועת טיימינג ( הגיע הזמן אחורי 8 שנים).
חוזקו כל מיני ברגים שצילצלו..

תודה לכל הדואגים

השמשוני,
מעניין אם איזה חומר שטפת את הצנרת? מי ביצע את העבודה?
תודה

-->