התחברות

צפייה בגרסה מלאה : מכה בפתיחת משולש לאחר החלפת בולמים וקפיצים (טויוטה 120)



forest
19-12-13, 19:17
ערב טוב חברים,


מדובר על טויוטה 120 דיזל לאחר הגבהה של סט פוקס "2 מקדימה ואחורה (קפיצי אייבך מקדימה ואולד מן מאחור)
במעבר מהיר על באמפ סטופים (בערך ב 40 קמ"ש) מורגשת מכה באיזור בלם שמאלי קידמי לאחר מעבר הבאמפ (בפתיחה של הבולם)
נאמר לי שזו מגבלה של משולש מאחר והרכב קיבל תוספת של כ6 ס"מ תוספת מקדימה והמליצו להוריד את הפרונט בס"מ אחד ושזה יפתור את הבעיה (ניתן לכוון את הבולם הקידמי)..


האם באמת קיימת מגבלה בפתיחת המשולש?


האם יש פה מישהו עם סט דומה על 120 שהתקין ונסע ללא בעיות?


תודה מראש.... אני כבר מבולבל לגמרי

forest
20-12-13, 10:59
מישהו?

shmulikbg
20-12-13, 11:44
אם אכן קיימת מגבלה בפתיחת משולש, למה רק בצד אחד?

raanan
20-12-13, 11:53
קצת סדר,
הקפיצים הם שמגביהים . המרסנים (בולמים) מונעים את הנדנוד של הקפיץ אחרי דחיסה/פתיחה שלו.
למתלה הקידמי יש מהלך נתון קבוע מלמעלה עד למטה שאינו משתנה גם לאחר החלפת קפיצים מגביהים.
מה שמשתנה, הנקודה ההתחלתית שהרכב עומד על גלגליו ללא עומס חריג (באותו טווח מהלך נתון).

כלומר,
בד"כ רכב שהיצרן משווק, נקודה התחלתית היא באמצע הטווח. כך שיש לך מהלך למעלה ולמטה זהה פחות או יותר.
כאשר ביצעת הגבהה, הקפיצים גרמו לדחיפת המשולש כלפי מטה כך שיהיה לך מהלך גדול כלפי מעלה על חשבון המהלך כלפי מטה.

עכשיו נשאר לוודא האם המכה שאתה שומע היא מהגובל (באמפסטופ) או מהמרסן.
בעקרון הבאמפסטופ הוא מגומי ולא אמורים לשמוע מכה. כך שייתכן שהגומי נשחק או איננו כלל.
אם המכה היא מהמרסן בקצה הפתיחה שלו, המרסן לא מתאים ויש להחליפו לארוך יותר. אחרת הוא יסיים חייו מוקדם יותר.

שורה סופית, "אין ארוחות חינם" ....
הגבהה משפיעה לרעה על נקודת העבודה של המתלה. מבלי לדבר על השפעות מזיקות על ציריות וצלבים.
ממליץ שתבדוק הימצאות באמפסטופ תקין ושהמרסן הוא לא הגובל פתיחה.

בקשר להמלצה להנמיך מעט את ההגבהה.
את זה תשקול לאחר שווידאת שאין בעיה בבאמפסטופ או במרסן.

בהצלחה
רענן

ד ו ר ו ן
20-12-13, 12:20
לפני הכל, הלכת למתקין?

עברתם על כל הברגים מחדש לראות שהכל מהודק?

forest
20-12-13, 14:33
תודה על תשובה המנומקת הבאמפ סטופ לא אמור להגביל סגירת בלם ? או שיש גם נוסף בפתיחה?
איך אפשר לבדוק מרסן ? :confused:


לאחר כמה נסיונות לשחזר את המכה נראה שהמכה מגיע משני הבולמים הקדמיים בפתיחה



<tbody>
לפי מדידה מהתחילת הגאנט המצב כרגע:

קדימה : 79.5
אחורה 82.5

חזרתי לסדנרא מספר פעמים בכל פעם עם בעיה אחרת מפאת כבודם לא אפרט
לא ביקשתי להגביה בצורה מוגזמת, הקפיצים והבולמים באו כסט שלם כשנאמר לי שהוא מותאם לדגם הרכב שלי על ידי היבואן

</tbody>

raanan
20-12-13, 14:43
נשמע כמו שהמרסנים קצרים ולא מתאימים, או הרכבה לא נכונה.
אגב, אם אתה מרים הרכב עם ג'ק, לאחר כמה סנטימטר הגלגל מאבד מגע עם הכביש ? (כמה טווח מטה נשאר לך עם ההגבהה)

האם יש כריכות רבות חשופות מעל האום המהדקת את המרסן למשולש העליון ? אם כן, כמה ממ' ?

רענן

forest
20-12-13, 15:25
אם הכוונה לפתיחה נאמר לי יש בסדנא 7 ס"מ (מקום אחר שבדק את זה אמר 6 ס"מ)

ד ו ר ו ן
20-12-13, 15:32
אתה הולך על ניתוח לב כשיכול להיות שזה רק צינון..

raanan
20-12-13, 15:39
אם הכוונה לפתיחה נאמר לי יש בסדנא 7 ס"מ (מקום אחר שבדק את זה אמר 6 ס"מ)
זעום אבל אפשר לחיות עם זה. מע' בקרת המשיכה תעבוד יותר בשטח (איבוד אחיזה בהצלבות קטנות יותר ממה שהכרת).

בכול אופן, השאלה שלי היא האם יש עודף תבריג וכמה מעל האום שמהדקת המרסן לתושבת ?
במידה ויש עודף, ניתן להתקין ספייסר מתחת לתושבת כך משפרים את מהלך המרסן ואת מהלך הפתיחה של המתלה.
(ראה איור מטרופר להבנת העקרון)

רענן82980

forest
20-12-13, 16:43
צד שמאל 730ממ
צד ימין 540ממ


http://oi41.tinypic.com/vrvxg7.jpg

forest
20-12-13, 16:49
זעום אבל אפשר לחיות עם זה. מע' בקרת המשיכה תעבוד יותר בשטח (איבוד אחיזה בהצלבות קטנות יותר ממה שהכרת).

האם בולם אחר היה נותן תוצאה טובה יותר ? (מלכתחילה חשבתי על oldman)

forest
20-12-13, 17:24
אובד עצות

ד ו ר ו ן
20-12-13, 17:46
נסיון אחרון.
מה שאתה מתאר יכול להגרם משלל בעיות.
מבורג לא מהודק של בולם, שביד נראה סגור ובפועל לא.

נהוג ורצוי שאחרי התקנת מערכת מתלה או כל מכלול דינמי ברכב, אחרי נסיעה של כמה מאות ק״מ, עוברים על כל הברגים ומהדקים אחרי שהעסק התיישב במקום.

ולבסוף,
את כל זה אתה נותן לזה ששילמת לו כסף להתקין את המערכת, או זה שמכר לך את הרכיבים שאמורים להתאים לרכב.
בטח אם תפרו לך מערכת מאולתרת, יכול להיות שפשוט התקינו לך רכיבים לא מתאימים.

לפני שאתה מפרק את האוטו, תתחיל במעבר וחיזוק.

forest
20-12-13, 17:53
דורון תודה... אנסה לבדוק את הסגירה למרות שראיתי שהם בדקו ולא פעם אחת..

חזרתי אליהם כבר מספר :

- כיול לקוי של בולמים (לאחר התקנה ראשונה כל הרכב יצא עקום ועם רק 1.5 ס"מ תוספת מקדימה)
- בולם קדמי שהורכב הפוך וגרם למכה של הקפיץ
- החלפת בושיגים במשולשים תחתונים בעלות של אלפי שקלים עקב רעידות בהגה (כשבסוף הסתבר שהבעיה היתה כוסיות שמתחברות למשולש שהגיעו עם הבלם היו קצרות בכ 40ממ וגרמו הן אלה שגרמו לרעידות בהגה)


מדובר בסדנה מאוד מוכרת וקיט של היבואן הרשמי של פוקס בארץ (אוטבק) זו גם הסיבה שהלכתי אליהם

אולי באמת לנסות להחזיר את הסט לשים סט של אולדמן ולנסוע בבטחה לעבר השקיעה?

asafk
20-12-13, 18:04
המסקנה האחרונה שלך נראית לי הנכונה ביותר.

אלא אם כן אתה נהנה להיות שפן נסיונות.

אסף.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

סופת המדבר
21-12-13, 17:13
אולי אחרי הבאמפר שהסרן ''נופל'' הדרייבשאפט הקידמי נוגע בגשר גיר או משהו כזה

raanan
21-12-13, 17:54
אולי אחרי הבאמפר שהסרן ''נופל'' הדרייבשאפט הקידמי נוגע בגשר גיר או משהו כזה
זה IFS
הסרן והדרייבשאפט (הקידמי) ממוקמים קבוע ביחס לשילדה.

רענן

forest
21-12-13, 19:29
מה דעתכם? ללכת עם עצתו של אסף - לנסות לבקש מהסדנא להחליף את הסט הנ״ל בסט אחר? (כבר חזרתי אליהם 6 פעמים ואני כבר מתחיל להתייאש)

raanan
21-12-13, 19:46
מה דעתכם? ללכת עם עצתו של אסף? פשוט לנסות להחליף את הסט הנ״ל?
לפני כחצי שנה ראיתי בעל לנדקרוזר לא מרוצה (בלשון המעטה) מהתקנת פוקסים בסדנא מאוד מוכרת.
אם זה לא אתה, אז זה כבר מקרה שני (לפחות) .
כלומר, יש מצב שהסט הזה כנראה לא תפור במדויק לרכב ועצתו של אסף רלוונטית.

אולי שווה לך לתת למתקין אחר להעיף מבט (למרות שזה דיי פרובלמטי בארצנו הקטנטונת).

רענן

motorica.net
21-12-13, 19:50
זעום אבל אפשר לחיות עם זה. מע' בקרת המשיכה תעבוד יותר בשטח (איבוד אחיזה בהצלבות קטנות יותר ממה שהכרת).

בכול אופן, השאלה שלי היא האם יש עודף תבריג וכמה מעל האום שמהדקת המרסן לתושבת ?
במידה ויש עודף, ניתן להתקין ספייסר מתחת לתושבת כך משפרים את מהלך המרסן ואת מהלך הפתיחה של המתלה.
(ראה איור מטרופר להבנת העקרון)

רענן82980

זעום ??

60-70 מ"מ לפתיחה מקסימלית של המשולשים מנקודה סטטית זה נתון יפה !

forest
21-12-13, 19:54
2 מתקינים אחרים ראו, נסעו, מדדו והגיעו לאותה המסקנה - הסט פשוט לא מתאים (הסדנה שללה את אבחנתם בהסבר שהם פשוט לא מכירים בולמי פוקס)

raanan
21-12-13, 19:56
זעום ??

60-70 מ"מ לפתיחה מקסימלית של המשולשים מנקודה סטטית זה נתון יפה !
יפה לגראנד ויטארה ....

raanan
21-12-13, 19:57
2 מתקינים אחרים ראו, נסעו, מדדו והגיעו לאותה המסקנה - הסט פשוט לא מתאים (הסדנה שללה את אבחנתם בהסבר שהם פשוט לא מכירים בולמי פוקס)
ארז גם ממחווי הדעה ?

רענן

forest
21-12-13, 20:03
לא אך אשמח לקבל דעה נוספת מאיש מקצוע מאחר ואני פשוט אובד עצות

asafk
21-12-13, 20:07
התקינו. לא היה תקין. תיקנו. עדיין לא תקין. מצאו עוד בעיה ותיקנו גם אותה. עדיין לא טוב....
אני לא מבין את ההתלבטות.

בולמי מירוץ - אתה משלם המון בזמן וכסף בשביל לקבל עוד טיפה ביצועים לעומת מה שתקבל עם סט פרימיום מותאם בול לרכב שלך.
יש מקרים שזה מוצדק. על לנדקרוזר טיולים...???

אסף.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

ד ו ר ו ן
21-12-13, 20:23
יפה לגראנד ויטארה ....
רענן,
נקודת העיגון של הבולם וגובלי המהלך משפיעים על הגיאומטריה והמהלך בפועל.
המידה הזו מתייחסת לגובלי מהלך שפנימיים ביחס לגלגל=המהלך בגלגל גדול יותר.

על אותו המשקל, בהיילקס הבולם הקדמי עם מהלך של ״רק״ 20 ס״מ, אבל המהלך של הגלגל כחצי מטר..

raanan
21-12-13, 20:31
רענן,
נקודת העיגון של הבולם וגובלי המהלך משפיעים על הגיאומטריה והמהלך בפועל.
המידה הזו מתייחסת לגובלי מהלך שפנימיים ביחס לגלגל=המהלך בגלגל גדול יותר.

על אותו המשקל, בהיילקס הבולם הקדמי עם מהלך של ״רק״ 20 ס״מ, אבל המהלך של הגלגל כחצי מטר..

ידוע ומובן ! אבל זה מה ששאלתי :

אגב, אם אתה מרים הרכב עם ג'ק, לאחר כמה סנטימטר הגלגל מאבד מגע עם הכביש ? (כמה טווח מטה נשאר לך עם ההגבהה)
אז מניח שהוא ענה נכון. והתוצאה של 6 סמ' זה זעום לעומת המקור (לנדקרוזר בעל פתיחה יחסית גדולה לשאר ה SUV הכוללים IFS )

רענן

ד ו ר ו ן
21-12-13, 21:02
הרמה עם ג׳ק לא מנצלת את כל המהלך.
בשביל זה צריך הצלבה מלאה של הגלגל האחורי הנגדי.

raanan
21-12-13, 21:16
הרמה עם ג׳ק לא מנצלת את כל המהלך.
בשביל זה צריך הצלבה מלאה של הגלגל האחורי הנגדי.
מה למה , מה הקשר לגלגל האחורי ?
אתה מתכוון להשפעה של פיתול השילדה על הסטבלייזר ? אם כן, נראה לי זניח.

רענן

ד ו ר ו ן
21-12-13, 21:48
שאיכשהו הלחץ לא מדמה הצלבה אמיתית, בה כל משקל הרכב על 2 פינות. והמתלים דחוסים/פתוחים עד למגבלות.

בהרמה של פינה אחת, אני לא מצליח להגיע עד לבאמפסטופ, ולעומת זאת, בהצלבה קשה בשטח, כמו בחציה אלכסונית של תעלה עמוקה, המתלה דחוס/פתוח במלואו.
ההבדל הוא כמה וכמה ס״מ נוספים, לכל כיוון.

raanan
21-12-13, 21:57
שאיכשהו הלחץ לא מדמה הצלבה אמיתית, בה כל משקל הרכב על 2 פינות. והמתלים דחוסים/פתוחים עד למגבלות.

בהרמה של פינה אחת, אני לא מצליח להגיע עד לבאמפסטופ, ולעומת זאת, בהצלבה קשה בשטח, כמו בחציה אלכסונית של תעלה עמוקה, המתלה דחוס/פתוח במלואו.
ההבדל הוא כמה וכמה ס״מ נוספים, לכל כיוון.
עדיין לא הצלחתי להבין.
כשהרכב באויר על הליפט, מקדימה ב IFS המתלים נפתחים עד הסוף (אולי קצת פחות בגלל המוט המקשר של הסטבלייזר).
לדעתי מה שאתה מתאר זה אשליה של תוספת פתיחה בגלל פיתול השילדה בהצלבה.

רענן

ד ו ר ו ן
21-12-13, 23:34
ממש לא אשליה.
בהרמה מגלגל אחד הבאמפסופ לא נוגע, ובהצלבה כן.

דידו
23-12-13, 07:54
דורון- שים לב זה מתלה IFS ולא סרן קשיח

ד ו ר ו ן
23-12-13, 17:32
שמתי לב,
זה עדיין תקף.
גם ברכבים אחרים שאני מכיר/השתמשתי זה לא היה. שונה.

YosSima
23-12-13, 20:51
דורון - אתה ורענן מדברים על שני דברים שונים
עד כמה שהבנתי , רענן ביקש מפותח השירשור להרים את החלק הקידמי של הרכב בכדי לראות כמה מהלך פתיחה נשאר לו לאחר ההגבהה
זה לא משנה אם הוא יפתח רק צד אחד של המתלה או את שניהם הרי הם מתלים עצמיים
ברגע שהמשולשים יגיעו לסוף המהלך שלהם (או של הבולם), זה כבר לא ישנה אם הרכב בהצלבה מלאה או לא , הם פשוט לא יוכלו להפתח יותר .
בהיילקס ישן , בהצלבה מלאה , יש מצב של עוד קצת מהלך בפתיחה כיוון שהצד הסגור כביכול דוחף את הצד הפתוח קצת יותר בגלל הסרן הקשיח
ואני אומר כביכול כי זה גם לא ממש נכון , הזוית של הסרן גדלה ומרחיקה את הקצה החיצוני של הצמיג מה שנראה כמהלך פתיחה
ובאמת נוצר שם פיתול של השלדה , מתיחה מקסימלית של העלים ופתיחה מקסימלית של הנדנדות

אבל מה שרענן מנסה להעביר כאן (ויתקן אותי אם אני טועה) זה שביחס לכיול המקורי של הרכב , כנראה שלא נשאר מספיק מהלך פתיחה לאחר ההגבהה
הקיצונית , ובמצב של פתיחת מתלים קידמיים , בנסיעה בכביש, לא נשאר מספיק מרווח פתיחה בכדי לספוג את המכשול , והמשולש מיד נפתח במלואו וגורם
לדפיקה שהוא שומע.
מה שכן אם , כאשר הרכב מורם מקדימה לפתיחה מלאה , המשולשים עדיין לא בפתיחה מקסימלית, כדאי לבדוק את אורך הבולם.

ד ו ר ו ן
23-12-13, 21:46
יוסי,
אין כאן אי הבנה.
אנחנו מדברים על אותו דבר.
וההכרות שלי היא מעבר למתלים של היילקס ישן.
וגם שם, בלי קשר לגמישות השילדה, יש מצב בו המתלה דחוס עד לבאמפסטופ, ויש מצב שלא.. שחור ולבן.

זה היה נכון גם ברכבים מסויימים עם מתלה נפרד.

ובדיקה נכונה של אורך בולם ביחס למהלך צריכה להיות כשהמתלה חפשי, אם אפשר בלי הבולם, ואז אפשר גם להבין אם יש בעיה במהלך פתיחה חסר.
לגבי מהלך סגירה, צריך לוודא בשיטה שרענן הציע, שאכן המהלך נסגר עד הבאמפסטופ, ועוד להוסיף קצת, כי הבאמפסטופ גם נדחס בסגירה ״קשה״.

במקרה של החלפת יחידת קפיץ/בולם כמו בלנדקרוזר, בה המהלך לא משתנה, אלא כמו שרענן כתב, רק נקודת הכיול, אפשר פשוט להשוות את מהלך הבולם התחליפי ליחידה המקורית.. היא בטוח משקפת את המהלך התקין.

הרבה יותר נכון ומדויק מאשר להרים פינה על ג׳ק ולנסות להעריך האם הגענו למגבלות המתלה.

YosSima
23-12-13, 23:36
יוסי,

ובדיקה נכונה של אורך בולם ביחס למהלך צריכה להיות כשהמתלה חפשי, אם אפשר בלי הבולם, ואז אפשר גם להבין אם יש בעיה במהלך פתיחה חסר.
לגבי מהלך סגירה, צריך לוודא בשיטה שרענן הציע, שאכן המהלך נסגר עד הבאמפסטופ, ועוד להוסיף קצת, כי הבאמפסטופ גם נדחס בסגירה ״קשה״.



נכון

-->