התחברות

צפייה בגרסה מלאה : ניקוי הבוץ לאחר טיול בחורף



teperedi
26-12-13, 10:41
שלום לכולם,
מה החשיבות של ניקוי הבוץ כמה שיותר מהר ולפני שיתייבש מהג'יפ? (במיוחד מתחת לג'יפ - לא קוסמטיקה...).
ובמידה והדבר אכן חשוב - איך אתם מנקים ומה מינימום הדרישות מהמכונות השטיפה (ממש לא בא לי להשקיע 2000 ש"ח על מכונה..).

בתודה מראש על התשובות,
אדי

sos4u
26-12-13, 19:57
הבוץ הלח מתקשה וגום לנזקים בכל מה קשור לגומיות, נכנס למקומות שלא תאמין.
שטיפה טובה עם גרניק, ואח"כ גירוז , תחזיר אותך למצב של רכב שמור לשנים רבות.

לא צריך 2000 ש"ח, יש לא מעט מכוני שטיפה שינקו לך את הרכב בצורה יסודית, כולל שטיפת הגחון בגרניק ב 80 ש"ח, ולפעמים פחות. בשביל זה לא שווה לקנות מכונת שטיפה.

boaz avrahami
26-12-13, 20:22
שווה גם שווה להחזיק מכונה בינונית בבית ולנקות את הרכב גם מבוץ וגם בכלל מתי שבא לך ולא מתי שמכון השטיפה פתוחה.
מה גם שבדרך כלל בימי גשם מכוני שטיפה לא עובדים.

המכונה שלי מתה לפני חודש אחרי שרות של כ 15 שנה.
כנראה שלא אטרח לשפץ אותה ותכננתי לרכוש כמו זאת שב 700 שח.

אם יש כמה חברים שמעוניינים אולי נשיג יחד טיפה הנחה.


JEEP GC V8 98 IR 3.5
Honda 300ex

oferziv1
26-12-13, 20:33
אהלן לגבי שטיפת הרכב,

קראתי הרבה המלצות לכאן ולכאן לגבי שטיפת מנוע, הרבה מצדדים והרבה מתנגדים.
האם שטיפת גחון לא קרובה מדיי מבחינה פיזית למנוע?

תודה,

עופר

sos4u
26-12-13, 20:53
אם תווצר לך תקלה עקב שטיפה בגרניק, עדיף לך לגלות את הבעיה במתקן שטיפה, על אספלט ולא בשטח.
אני מקפיד לשטוף גחון, בתדירות גבוהה, גם כשאין בוץ, ואח"כ גירוז כללי של כל 12 הפיטמות. עוד 3-4 דקות תמימות...
עד היום לא נולדה מזה תקלה. רק טוב.
ואני מניח שהאוטו שלי מבוגר משלך בעשור לפחות ...

boaz avrahami
26-12-13, 21:14
יוסף-
פעם טנקיסט תמיד טנקיסט....
אל תשכח להרכיב את הפלטות בזוקה בסוף



JEEP GC ZJ V8 98 IR 3.5
HONDA TRX300ex

ד ו ר ו ן
26-12-13, 21:46
אם תווצר לך תקלה עקב שטיפה בגרניק, עדיף לך לגלות את הבעיה במתקן שטיפה, על אספלט ולא בשטח.
אני מקפיד לשטוף גחון, בתדירות גבוהה, גם כשאין בוץ, ואח"כ גירוז כללי של כל 12 הפיטמות. עוד 3-4 דקות תמימות...
עד היום לא נולדה מזה תקלה. רק טוב.
ואני מניח שהאוטו שלי מבוגר משלך בעשור לפחות ...
הגרניק יכול ויוצר תקלות שלא היו קורות בלעדיו.
קריעה של גומיות תפוחים, הכנסה של מים בלחץ מעבר למחז״שים, לא דברים שיתקעו אותך בשטח, אבל כאלו שמאיצים מאד כשל בגלל חדירת מים.
זה רכב שטח, לא טנק.
על אותו משקל, יש לי חבר שלא שאף את הרכב כבר כמה שנים, וגם אצלו, אין בעיות מיוחדות שאפשר לייחס לחוסר שטיפה.

גירוז זה חלק מתחזוקת שוטפת, לא מותרות.

teperedi
26-12-13, 21:59
מדברים פה הרבה על גירוזים...
אני את הגירוז האחרון עשיתי על הנמצ"ש במילואים...
מישהו יכול לפרט קצת יותר מה ואיפה מגרזים בג'יפ?? (יש לי טראנו 98 בנזין ד"א..).

ו...תודה לכל המגיבים... אני מאמין שעוד ח'ברה יכולים ללמוד מהדיון הנ"ל.. (שלפי דעתי עדיין לא הגיע לסיומו..בתקווה).

אדי

sos4u
26-12-13, 21:59
הגרניק יכול ויוצר תקלות שלא היו קורות בלעדיו.
קריעה של גומיות תפוחים, הכנסה של מים בלחץ מעבר למחז״שים, לא דברים שיתקעו אותך בשטח, אבל כאלו שמאיצים מאד כשל בגלל חדירת מים.
זה רכב שטח, לא טנק.
על אותו משקל, יש לי חבר שלא שאף את הרכב כבר כמה שנים, וגם אצלו, אין בעיות מיוחדות שאפשר לייחס לחוסר שטיפה.

גירוז זה חלק מתחזוקת שוטפת, לא מותרות.

אתה צודק בהחלט.
הבוץ עדיף, הוא "מגן" על הגומיות והופך אותן למאובנים [ ואז הן לא נקרעות, אלא נשברות מהבל פה ] שימצאו בעוד 30000 שנה ולא יבינו איך הצליחו לעשות מזה משהו מועיל.
והמים מהגרניק שחודרים מחז"ש ? איפה יש לך מח"זש שחשוף לזרם המים של הגרניק ? היחידים שאני יכול לחשוב עליו הוא זה של היוק, בדיפרנציאל [ קדמי ואחורי ]
אהה, ובטרנספר, אז תבקש יפה שישפריצו רק מסביב ...

נו באמת .
צריך לקחת דברים בפרופורציה. השימוש בגרניק גם מוריד לי מדי פעם את המדבקות מהחלונות האחוריים, וסמואל ויניב מתעצבנים ... אבל אני עדיין מעדיף לנסוע עם רכב נקי ומגורז היטב, ומדבקה חדשה כמובן, מאשר עם רכב מטונף, ומלא בוץ.
וזה למרות שהעיצוב מאד קורץ לי ...

ד ו ר ו ן
26-12-13, 22:09
איפה ראית שאמרתי שעדיף לא לשטוף?

לאיפה הגרניק דוחף מים?
לתוך גומיות תפוחים, לתוך הגל-הינע, למפרקי היגוי בסרנים שיש כאלו, לתוך צמות חשמל..מקלף בידוד בתפרים בין פחים, להמשיך?

אני אומר לשטוף, אבל לא עם גרניק.

sos4u
26-12-13, 22:24
איפה ראית שאמרתי שעדיף לא לשטוף?

לאיפה הגרניק דוחף מים?
לתוך גומיות תפוחים, לתוך הגל-הינע, למפרקי היגוי בסרנים שיש כאלו, לתוך צמות חשמל..מקלף בידוד בתפרים בין פחים, להמשיך?

אני אומר לשטוף, אבל לא עם גרניק.


אני מזמין אותך לנסות... זה לא עובד. ומבזבז מים פי 8 לפחות.
אני אומר לשטוף עם גרניק, בשכל, לא מקרוב מדי, להשגיח , או לעשות לבד, ואח"כ לבצע את כל מה שצריך כדי למנוע את תקלות. גירוז, שימון וכו'.

אבל, כל אחד ונסיונו, ודרך חייו, והעדפותיו.
העיקר - טיילו ...

סולי
26-12-13, 23:54
אני מכיר מישהו שהיה אומר "הבוץ..? מה זאת אומרת מה איתו? הוא נושר בקיץ."

ד ו ר ו ן
27-12-13, 14:49
שנים של שטיפת כלים חקלאיים עם עשרות קילו בוץ.. משם התובנות.
לא רק רכבי שטח חובבניים.. ;)
אבל כמו שכתבת, כל אחד והעדפותיו.

boaz avrahami
27-12-13, 15:20
דורון עם מה אתה שוטף?

אם משווים צינור ששטיפה של גינה מול גרניק אז הגרניק עדיף וברכב אסור לעבוד איתו מקרוב וצריך דיזה רחבה. במצב כזה הוא לא מזיק.
בכלים חקלאיים השתמשנו בברזים בסגנון כיבוי אש אם ספיקה ולחץ שלא משתווים לברז גינה.
זה עדיף על גרניק אבל זה לא נגיש למשתמש הביתי.

ד ו ר ו ן
27-12-13, 16:07
צינור גינה רגיל עם ראש במצב רחב.
מספיג את מה שהתייבש, נותן לזה לעמוד 10 דקות שהכל יתרכך, ואז עם אותו צינור גינה, במצב ממוקד יותר שוטף.
עם הכלים החקלאים היה גם גרניק וגם צינור כיבוי- עבדנו בעיקר עם הגרניק, שידע גם לשלב סבון יחד עם הזרם אם רצית.

חנן-ג'יפולוג
28-12-13, 08:43
אני מכיר מישהו שהיה אומר "הבוץ..? מה זאת אומרת מה איתו? הוא נושר בקיץ."

יש מצב שזה אני. בחיים לא שטפתי את הרכב מבוץ וזה באמת נושר לבד בקיץ. חוץ מזה שכניסה מהירה לשלוליות בסוף טיול בוץ גם עושה עבודה לא רעה בשטיפת תחתית הרכב. לא מומלץ לבעלי דיפנדרים שכן נוצרת שם מזרקה שחודרת דרך גומית ידית ההילוכים פוגעת בתקרה ומשם מתפזרת על הנוסעים וזה קר ולא נעים.
בהיילקס ובcj נכנסים קצת מים מגומיות ציר ההגה ושטנגת המצמד אבל זה בקטנה, במיוחד אם אתה מצויד במגפי גומי.
ואם לשחק את המבוגר האחראי לרגע, ננעל לי פעם ההגה בדיפנדר תוך כדי סיבוב עקב גוש בוץ שהתקשה ונפל לאיזור קריטי במערכת ההיגוי. זה הסתיים בשלום אבל זה עלול להיות אירוע מבאס למדי.

-->