התחברות

צפייה בגרסה מלאה : הגבהה לסמוראי מסולסל (יודע שהנושא חרושש)



popi95
30-12-13, 09:55
אני מעוניין להגביה את הסמו שלי
איזה בולמים של איזה חברות כדאי לי
איזה קפיצים של מי כדאי
ומה העלויות..

GodsFather
30-12-13, 11:11
אם אתה יודע שהנושא חרוש, אתה וודאי יודע שהשוק בארץ מוגבל למקרה שלך ומצריך קפיץ עם בולם בתוכו, אלא אם אתה מתכנן שינוי מבנה ולבנות תושבות חדשות לחלוטין ואז השוק פרוס לפניך.

מציע שתחפור קצת בדפי הפורום, לא הרבה השתנה בתחום הזה כל עוד נשארים עם התצורה המקורית.

שגיא S
30-12-13, 11:40
אני לא חזק במסולסלים אז אכתוב מהידע המועט שיש לי:
האפשרויות:
1. להשאר בתצורה המקורית - של קפיץ משולב עם בולם ואז יש לך מגוון מוגבל מאוד של סוגים, העלויות לרוב גבוהות.

2. להוציא את הבולם מהקפיץ - בניית תושבות חדשות והתאמת בולמים וקפיצים לרכב.
לא יודע אם הפתרון יותר זול, אבל בטווח הרחוק הוא בטוח יותר זול.

הרבה מהחבר'ה סמוראי המסולסלים שאני מטייל איתם הגביהו אצל סלמן: 0546958040, אני לא יודע טווח מחירים, אני רק יודע שהחבר'ה מרוצים.

גילוי נאות: סלמן הוא המוסכניק שלי, וגם חבר. אבל בלי קשר - כל מי ששם אצלו סט הגבהה מרוצה ואני יכול לקשר אותך לכמה כאלו

popi95
30-12-13, 13:54
בסמו רק הקידמיים הם בולם בתוך קפיץ... אז האחורי זה פשוט להגביה והסיבוך רק מקדימה?

שגיא S
30-12-13, 14:18
זה לא שלאחורי יש יותר מדיי מבחר אבל כן. הבעייתיות והמגבלות הן בגלל המתלה הקדמי

סולי
30-12-13, 14:48
המבחר מצומצם לא רק בארץ אלא בעולם.
יש בעיות גם מאחורה.

ןטיפ ממני. אל תגביה ביותר מ2".
חוץ מזה כתבתי מספיק בנושא...

ishc
30-12-13, 14:59
ןטיפ ממני. אל תגביה ביותר מ2".
חוץ מזה כתבתי מספיק בנושא...

אבל התעצלת לכתוב כתבה טכנית

OFF-RoaD
30-12-13, 23:22
הרבה מהחבר'ה סמוראי המסולסלים שאני מטייל איתם הגביהו אצל סלמן: 0546958040, אני לא יודע טווח מחירים, אני רק יודע שהחבר'ה מרוצים.

גילוי נאות: סלמן הוא המוסכניק שלי, וגם חבר. אבל בלי קשר - כל מי ששם אצלו סט הגבהה מרוצה ואני יכול לקשר אותך לכמה כאלו

מה אתה אומר על להשאיר שרשור אחד בשבוע נקי מפרסומת לסלמן? אפשרי?

ואגב, אם כבר בגילויים נאותים עסקינן, אולי תגלה לנו מה נותן לך שרבוב שמו בכל שרשור בפורום?

Sent from my GT-I9500 using Tapatalk

שגיא S
30-12-13, 23:40
מה אתה אומר על להשאיר שרשור אחד בשבוע נקי מפרסומת לסלמן? אפשרי?

ואגב, אם כבר בגילויים נאותים עסקינן, אולי תגלה לנו מה נותן לך שרבוב שמו בכל שרשור בפורום?

Sent from my GT-I9500 using Tapatalk

א' שרבוב שמו לא נותן לי כלום...

ב' אני מסכים שזה נשמע כמו פרסומת - אבל זו ההמלצה שלי. וזה לא כל שרשור. ואם יש לך אופציה יותר טובה לנושא ההגבהה אתה מוזמן להציע.
אם אתה רוצה להתחיל לריב - בוא לפרטי

OFF-RoaD
30-12-13, 23:45
א' שרבוב שמו לא נותן לי כלום...

ב' אני מסכים שזה נשמע כמו פרסומת - אבל זו ההמלצה שלי. וזה לא כל שרשור. ואם יש לך אופציה יותר טובה לנושא ההגבהה אתה מוזמן להציע.
אם אתה רוצה להתחיל לריב - בוא לפרטי

א. זה לא רק נשמע כמו פרסומת, זו פרסומת.

ב. אני ממש לא מחפש לריב. אבל אף אחד פה לא שאל על מוסך או ביקש המלצה לאיש מקצוע, ולכן אין מקום לדחוף את זה בכל מחיר.

ג. התרבות הזו, של תשובה עם מספר טלפון וחשבונית, שהשתרשה בפינת הזוקונים, חורה לי. ולכן הרגשתי צורך להעיר.

ד. הלוואי והייתה לי עצה לתת, אבל אין לי מושג
וכשלא יודעים, לא עונים.

Sent from my GT-I9500 using Tapatalk

שגיא S
30-12-13, 23:57
א. זה לא רק נשמע כמו פרסומת, זו פרסומת.

ב. אני ממש לא מחפש לריב. אבל אף אחד פה לא שאל על מוסך או ביקש המלצה לאיש מקצוע, ולכן אין מקום לדחוף את זה בכל מחיר.

ג. התרבות הזו, של תשובה עם מספר טלפון וחשבונית, שהשתרשה בפינת הזוקונים, חורה לי. ולכן הרגשתי צורך להעיר.

ד. הלוואי והייתה לי עצה לתת, אבל אין לי מושג
וכשלא יודעים, לא עונים.

Sent from my GT-I9500 using Tapatalk

הגבהה זה לא משהו שאפשר לייצר לבד. אז לא משנה מה הוא יעשה הוא יקנה בולמים ממישהו וגם קפיצים נכון!?

2. הוא שאל על איזה סוגים ועלויות - עניתי לו לברר שם בדיוק מה שהוא ביקש. אופציות...והצעתי לו להתייעץ עם אנשים שעשו כבר את התהליך הזה.

3. התרבות של לא לתקן לבד ורק לגשת למומחים זה באמת מכה - אבל שוב פעם...הגבהה אתה או הולך לבד וקונה קפיצים מחנות חלפים/יצרן, או הולך למוסך/סדנא.
הרי התקנה זה עניין של חצי שעה ואף מוסכניק לא מתעשר מהעבודה הזאת. ולרוב גם אין הבדל בין מחיר הקיט עם או בלי העבודה.

4. וטוב מאוד שאתה לא עונה בלי לדעת - גם התרבות של סתם להגיב בלי לתרום כלום לדיון היא משהו ש-חורה לי.

ובקשר לפרסומת - זכותך לראות את זה ככה.
מה אתה הועלת לשרשור? אפשר לעשות את הדיון הזה בפרטי גם

popi95
31-12-13, 02:42
אז איזה חברות כדאי בעבר הציעו לי קוני מה דעתכם אמרו לי בסביבות 4 k

omri_t
31-12-13, 07:22
מה אתה אומר על להשאיר שרשור אחד בשבוע נקי מפרסומת לסלמן? אפשרי?

ואגב, אם כבר בגילויים נאותים עסקינן, אולי תגלה לנו מה נותן לך שרבוב שמו בכל שרשור בפורום?

Sent from my GT-I9500 using Tapatalk


שמע, אנחנו לא מכירים, אני גם לא מכיר את שגיא וגם לא את אותו סלמן. וכבר המון זמן אין לי סוזוקי.
אבל אני מזמין אותך לדפדף אחורה בדפי פורום סוזוקי ולראות שזה פורום שאחוז לא קטן מהתשובות בו נעצר בהפנייה לבעל מקצוע זה או אחר.
לפורום יש כמה "גורואים" תורנים. ולכל אחד עדר של לקוחות שמוצאים לנכון לפרסם אותם בכל הזדמנות.
לצערכם, זה אופייני בעיקר לפורום סוזוקי- במקום לתת תשובה מקצועית-טכנית-רצינית
ישנה הפניה לאיזה מישהו ש"רק הוא יודע איך" או "פיתח שיטה" איך עושים משהו- שבתכל'ס מאחורי זה יש רק חוסר ידע ונסיון.

אז התגובה שלך למרות שלדעתי בבסיסה היא נכונה- קצת פוגענית...

לעניינינו:
הגבהה של סמוראי סלילים בעייתית. כותב זאת מנסיון אישי.
הדגם ייחסית נדיר וקשה למצוא קיטים יעודיים.
הגבהה מעל 2-3" כבר דורשת שינוי זרועות וכו' מה שמקשה על הביצוע.
בנוסף משקל הרכב הנמוך גורם לקושי למצוא חלקים דומים ולהתאים אותם לרכב.
זה פרוייקט לכל דבר, שמבוסס על קומבינה כזו או אחרת.
לצערך עסק לא זול ופתרון לא איכותי..

על איזה מידת צמיגים אתה נוסע?
וכמה גובה בהשוואה למקור אתה רוצה לעלות?

ishc
31-12-13, 07:33
הציעו לך קוני וזה בולם נהדר אבל:
1. זה רק בולם ואתה צריך גם קפיצים
ו-2. אין בולם של קוני שמיועד לסמוראי סלילים.
הבעיה החמורה שלך היא באמת מקדימה שם יש מבנה של קויל-אובר (בולם בתוך קפיץ) יחודי לסמוראי ומכיוון שלא שיווקו את הדגם הזה תקופה ארוכה ולא מכרו אותו כלל בארה״ב לא פיתחו למערכת המתלים הזו שוק אפטר מרקט.
בגלל הסיבות הנ״ל הגבהה טובה לרכב שלך היא טיפול שורש עמוק. אני ממליץ לך להתייעץ עם e-pitam שהגיב למעלה ואולי לקפוץ לראות את הרכב שלו, הוא הגיע לתוצאה טובה מאוד. בנוסף יש כמה רכבים כאלו בארץ שעברו הסבות למערכות מתלים שונות כדי לשפר כראוי בין אם קויל-אובר משופרים של חברות כמו פוקס ובין אם הפרדה מוחלטת של הקפיץ והבולם.
הzכירו פה את סלמן מעלי אז בלי שום קשר להיותו בעל מקצוע בתחום וחבר אישי טוב הוא כבר עבד על מס׳ רכבים כאלו ואפילו החזיק באחד משופר אז כדאי גם להתייעץ איתו ולקבל ממנו מידע.
קח בחשבון שאם אתה מתכנן לעבור את ה-2 אינץ׳ אתה צריך לתת התייחסות לזווית של מוטות הרדיוס ושל מוטות הפנהרד.
זהו, עכשיו שיש לך את קצה הקרחון אתה יכול להתחיל לנבור ברשת וההמלצה שלי היא לא להתעצל ולחפש גם בפורומים אוסטרליים שם המסולסלים נפוצים יותר ואז להתחיל להרכיב את המרשם שלך להגבהה של הרכב.


לגבי תרבות הגורואים וההפנייה לבעל מקצוע, כבר היינו בדיון הזה והכי טוב להתחיל לזעוק על דפי הפורום אבל OFF-ROAD, האשמה בתרבות הזו נופלת בין השאר גם עליך. ג'יפולוג היא קהילה לחובבי רכבי שטח אבל בין השאר מדובר באתר טכני ואתר טכני זקוק לתוכן ואת התוכן הזה גולשים כמוך וכמוני אמורים לפרסם. ברגע שאנחנו כגולשים מתעצלים, לעבוד על הרכב שלנו ויותר גרוע מתעצלים לכתוב ולפרסם כתבה על מה שעשינו (ויש ביננו כמה כאלו שאני מכיר באופן אישי) אין לנו למי להתלונן ולמי להפנות אצבע מאשימה חוץ מכלפי עצמנו. לגבי אותם בעלי מקצוע וסלמן באופן ספציפי אני מרגיש שכל ההתלהמות הזו עושה לו עוול וגורמת לו להראות באור שלילי למרות שהבן אדם לא גולש פה ולא פעיל פה כלל.

סולי
31-12-13, 08:49
null

לא התעצלתי.
לא סיימתי... נשאר מוטות רדיוס.. פנהרדים..
אם היינו נעצרים ב-2' החיים היו קלים.
ב3" הגבהה השינויים שנדרשים כבר לא שווים לדעתי..

אגב לפחות כתבתי דיון ארוך ומפורט על התהליך והשיקולים. עדיין מעדיפים להעלות דיונים חדשים במקום לרכז באותן דיון.

GodsFather
31-12-13, 09:34
חברים יקרים، אנא התמקדו בשיח הטכני. בעניין בעלי המקצוע، תנו להנהלה להתמודד עם זה. אם יש טענות، אתם מוזמנים לפנות לכל אחד מאיתנו.

אלדר
01-01-14, 19:59
כמעט בכל רכב הגבהה של יותר מ2״ תדרוש התייחסות למוטות רדיוס.

סולי
01-01-14, 20:19
אז תחשוב כמה זה קריטי בבסיס גלגלים של 80"

roi777
02-01-14, 19:13
יש מספר אופציות להגבהה טובה ויעילה,אתה צריך להחליט לאן אתה מכוון מפחינת יכולות שטח
עד כמה חשוב לך לבצע הגבהה איכותית שמטפלת בכל המכלולים הרלוונטים ובמקביל מה התקציב שבכיסך.
אם עדיין יש לך שאלות
0506246165 - רועי.

popi95
03-01-14, 21:02
תודה על התגובות העניינות ופחות על הלא עניינות..
התקציב הוא שאיפה לפחות מ3.5k הצמיגים הם 205/70r15
ואני אוהב שטח טכני וגם שבילים

popi95
03-01-14, 21:46
תודה על התגובות העניינות ופחות על הלא עניינות

אלדר
03-01-14, 21:47
לצמיגים 205 הגבהה של 2" תספיק.

liavr2
04-01-14, 00:35
ולצמיג של 235? יספיק 2'?

סולי
04-01-14, 08:31
בהנחה שהיא מבוצעת כמו שצריך עם הנמכה לבאמפסטופים מקדימה ועל ג'אנט 5.5 לא נוגע.

omri_t
04-01-14, 10:37
קח צעד אחורה.
לפני שאתה רץ להוציא כסף.
תקרא ותלמד את הנושאים הבאים בהקשר של סמוראי בדגש על סלילים:
הגדלת צמיגים- כי אתה על מידה קטנה ולכן גובה הסרן והביצה מהקרקע קטן.
ייחסי העברה- כי תגלה שהרכב גם בlow רץ מהר מידי.
החלפת טרנספר שרשרת לגג"ש- כי רק ככה ניתן לשפר ייחסי העברה.

וחוץ מזה נעילה אחורית.

מבטיח לך שבסוף תמכור...

אלדר
04-01-14, 11:02
.

מבטיח לך שבסוף תמכור...

נכון עומרי, אבל זו אחלה התחלה,
והשכר לימוד כאן יהיה נמוך משמעותי מכל ג'יפ אחר.

omri_t
04-01-14, 11:34
null

אני לא משוכנע שנמוך מכל גיפ אחר.
ואני כותב פשוט כדאי שהבחור יבין לאן הוא נכנס ויעשה בחירות נבונות יותר מאלו שאני עשיתי.

popi95
05-01-14, 14:33
אז מה אתה ממליץ כשיפור ראשון?
אני לא מתכוון לשים לוקרייט ברכב

המכשף
05-01-14, 15:36
אני לא מתכוון לשים לוקרייט ברכב

וככה פספסת את ההמלצה לשיפור הראשון

סולי
05-01-14, 22:02
רוקר פאנלים. מיגון מיכל דלק. אוזני גרירה קימה אחורה.
נעילה...

liavr2
07-01-14, 21:17
קודם כל תודה על העצות, אני ישתדל לענות מסודר.
לפותח השיחרור מצטער שאני מתעלק פשוט יש לנו בעיה דומה מקווה שהשאלות שלנו יעזרו אחד לשני בכל מקרה בהצלחה לשנינו.
שנית, יש לי סמוראי סללים קרוב לשנתיים. כרגע המצב הוא הגבהה בסדר גודל של 4 ס"מ, תכף נתייחס שוב, נעילה, כננת , צמיגי שטח מידה מקורית
שקלתי לעבור לסמוראי אחר... הכיוון היה סמוראי ארוך אבל הבנתי שזו לא בהכרח החלטה נכונה... קודם כל תחלקו עלי או לא אני מעדיף הזרקה, 2 טסטים בשנה זה לא כיף ולהביא תאוטו למצב שאני סומך ומכיר עליו כמו תרכב שלי זה לא ביום אחד. מה גם ששנה הבאה אני צפוי להתחיל ללמוד וכנראה הרכב ישמש אותי ביומיום.
מכיר את עניין הטרנספר שצריך להחליף - לא סוף העולם.
רוצה להתעכב על עניין של האם הם בטוח יכנסו עם הגבהה של 2" ,
Epitam : מזאת אומרת להאריך במפסטופ? יש מידות לדברים האלו?! איזו הגבהה הייתם ממליצים כדי להכניס צמיג במידה 235 וכיצד לבצע אותה?
וכמובן אשמח לשמוע דיעות מנוגדות משלי.

תודה רבה!
ליאב

liavr2
07-01-14, 21:45
קודם כל תודה על העצות, אני ישתדל לענות מסודר.
לפותח השיחרור מצטער שאני מתעלק פשוט יש לנו בעיה דומה מקווה שהשאלות שלנו יעזרו אחד לשני בכל מקרה בהצלחה לשנינו.
שנית, יש לי סמוראי סללים קרוב לשנתיים. כרגע המצב הוא הגבהה בסדר גודל של 4 ס"מ, תכף נתייחס שוב, נעילה, כננת , צמיגי שטח מידה מקורית
שקלתי לעבור לסמוראי אחר... הכיוון היה סמוראי ארוך אבל הבנתי שזו לא בהכרח החלטה נכונה... קודם כל תחלקו עלי או לא אני מעדיף הזרקה, 2 טסטים בשנה זה לא כיף ולהביא תאוטו למצב שאני סומך ומכיר עליו כמו תרכב שלי זה לא ביום אחד. מה גם ששנה הבאה אני צפוי להתחיל ללמוד וכנראה הרכב ישמש אותי ביומיום.
מכיר את עניין הטרנספר שצריך להחליף - לא סוף העולם.
רוצה להתעכב על עניין של האם הם בטוח יכנסו עם הגבהה של 2" ,
Epitam : מזאת אומרת להאריך במפסטופ? יש מידות לדברים האלו?! איזו הגבהה הייתם ממליצים כדי להכניס צמיג במידה 235 וכיצד לבצע אותה?
וכמובן אשמח לשמוע דיעות מנוגדות משלי.

תודה רבה!
ליאב

OFF-RoaD
07-01-14, 23:11
להאריך באמפסטופ, משמע להאריך את המעצור שמונע מהסרן להגיע לשלדה בסגירה.
ככה תקטין את מהלך הסגירה, והגלגל לא ישפשף את בית הגלגל כאשר אתה פותח וסוגר מתלה.

Sent from my GT-I9500 using Tapatalk

liavr2
14-01-14, 10:16
אני יודע מזה באמפסטופ :) השאלה שלי מאיפה אני משיג מאורכים? סתם לשים בינו לבין השילדה ספייסר כלשהו?
ושוב, כמה הייתם מציעים להגביה (ואיך?!) על מנת להכניס צמיג 235?

תודה רבה :)

-->