PDA

צפייה בגרסה מלאה : חדש ירוק ולא יודע הרבה.. אבל קניתי גראנד צ'ירוקי 2006!!!



alazar
04-01-14, 23:41
אהלן חברים,
אז אני באמת לא מבין הרבה בג'יפים אבל קניתי ג'יפ גראנד צ'ירוקי 2006, ניראה יפהפה. וכמו שאומרים לא ראה שטח!!!
את זה אני רוצה לשנות, הרכב הזה הולך לראות הרבה שטח!!
אשמח לקבל המלצות מגרנד צ'ירוקאים מתקדמים כמו:

איזה מוסך עדיף באזור באר שבע
איזה שיפור להכניס ראשון הגבהה או נעילה
איפה לעשות את השיפורים
מה דעתכם על כל העניין עם הגז
מה אפשר לעשות לבד (אני איש טכני)


אשמח לעצות והערות, אני כבר מת להוציא את כל הכח הזה לשטח!!
HELP!!!

IlanHadar
04-01-14, 23:48
ברוך הבא שיהיה בהצלחה.

לפני שאתה רץ, איזה דגם, איזו מערכת הנעה?

עצה ראשונה: תתרחק מגז, המנועים לא מחזיקים.

ותקרא בפורום wk, תמצא את רוב התשובות.

alazar
05-01-14, 09:01
תודה תודה
לא יודע איזה דגם זה אני יכול להגיד שהוא 2006 יבוא אישי 4X4 ברשיון כתוב דגם R58N לא יודע מה זה אומר.
יש לו העברה להילוך LOW אבל אני לא רואה אפשרות לנעילה

שמעתי שיש איזה הסבה לגז שמוסיפה שמן ובכך מפחיתה את הבלאי לבלאי נורמאלי, ידוע??

alazar
05-01-14, 09:04
תודה תודה
אני לא יודע איזה דגם אבל זה 2006 4.7 ליטר (trail rated) יבוא אישי. הוא כמובן 4X4 ויש לו אפשרות להילוך LOW . אני לא רואה נעילת דיפרנציאל על הדשבורד.


שוב המון תודה

raanan
05-01-14, 09:11
אהלן חברים,
אז אני באמת לא מבין הרבה בג'יפים אבל קניתי ג'יפ גראנד צ'ירוקי 2006, ניראה יפהפה. וכמו שאומרים לא ראה שטח!!!
את זה אני רוצה לשנות, הרכב הזה הולך לראות הרבה שטח!!

אשמח לעצות והערות, אני כבר מת להוציא את כל הכח הזה לשטח!!
HELP!!!

ראשית, תתחדש !
שנית, hold your horses
שלישית, קורס נהיגת שטח !
רביעית, אל תמהר לשפוך כסף, טייל תלמד ואח"כ תדע על מה להוציא.

רענן

shahav
05-01-14, 09:27
זה שאין כפתור לנעילה זה לא אומר שאין נעילה, אני דיי בטוח שהרכב שלך מצוייד בנעילה אלקטרונית...

grand
05-01-14, 09:49
תסתכל אם רשום לך מתחת לידית ההילוכים "קוואדרה-דרייב2" אם כן , זכית!!!

IlanHadar
05-01-14, 10:32
R58N זה הלימיטד.

זה שיש לך ידית להילוך נמוך אומר שקנית טוב. וגם המומחים - רענן ורמי עונים לך כאן, זכית.

אם לא כתוב QD2 מתחת לידית ההילוכים כנראה יש לך QT2, תספור בבקשה ברגים בדיפרנציאל האחורי ותעדכן, אני מנחש שיש לך 10 ברגים = QT2.

מערכת ה QT2, היא בקרת משיכה יעילה, אתה לא צריך נעילות ותעבור 99.9% מהמסלולים בארץ. אם היה לך QD2 זה כמו שתי נעילות אבל אל תתאכזב, קנית טוב. בכל מקרה אין בגרנד נעילות נשלטות ע"י הנהג. זה אומר תשים בינתיים נעילה בצד, אין צורך, אם בעתיד תרגיש שאתה לא עולה אז יש נעילה אחורית שאפשר להתקין, אבל ממש לא צריך.

לגבי גז (עם משמנת או בלי), אתה תתקין, תיסע 40, 50 אלפי ק"מ והראשים במנוע ילכו, תעשה חישוב כמה תחסוך במרחק הזה וכמה עולה מנוע חדש. מנוע ה 4.7 לא הולך עם גז, לא משנה מה אומרים לך.

אתה הולך לטייל אין לך ברירה למגן את הרכב ולהגביה אותו. אתה צריך הגבהה 2" (4-5 ס"מ), אם אתה רוצה המלצות לגבי אפשרויות תשאל.
בנוסף אתה צריך מיגון ופיתרון לווי גרירה מקדימה. תעשה לעצמך טובה לפני הטיול הראשון תדאג למיגון או להגביה, חייב אחד מהם, אחרת יהיו נזקים. אני ממליץ על שניהם.
אצל מי למגן גם אפשר לתת המלצות.

shahav
05-01-14, 10:41
היתי בטוח שב WK הם עברו לנעילות אלקטרוניות - אבל טעות, לגביי ההינע גם ב WK גיפ המשיכו עם אותם רכיבים של ה WJ...
פרטים נוספים ב http://www.wkjeeps.com/wk_specs.htm

רבין

eysham
05-01-14, 10:42
תתחדש!

ממליץ לך בזמנך החופשי לבקש מקרייזלר את הבילד-שיט של הג'יפ שלך.
יתאר לך בדיוק מה יש ומה אין (נכון לכשיצא מהמפעל)


כנס ל-
http://www.jeep.com/webselfservice/jeep/EmailPage.html

תמלא את הפרטים שלך , עם 8 הספרות האחרונות של ה-VIN שלך (על הדשבורד מתחת לפינה של השמשה הקדמית צד נהג)

בפרטי הבקשה תכתוב

Please send me my jeep's build sheet

תוך יום-יומיים הם עונים עם הקונפיגורציה של הג'יפ איך שהיא יצאה מהמפעל.


איל

IlanHadar
05-01-14, 10:53
היתי בטוח שב WK הם עברו לנעילות אלקטרוניות - אבל טעות, לגביי ההינע גם ב WK גיפ המשיכו עם אותם רכיבים של ה WJ...
פרטים נוספים ב http://www.wkjeeps.com/wk_specs.htm

רבין

רבין - אני אומר את זה באהבה, בחיאת אח שלנו אל תנסה ללמד אותנו על מערכות ההנעה ב WK :). אתה רוצה אתן לך פירוט מלא. זה לא אותן מערכות ב WK ו ב WJ, כתבתי על זה שרשור בפורום WK, (וגם אני עשיתי שם טעות קטנה...), ב WK אין וורילוק שהיה ב WJ, מערכת ה QD2 עברה ל ELSD.

alazar
05-01-14, 13:22
אנשים תודה רבה על כל התגובות!!
אני קצת מוצף אבל זה טוב,
אני אבדוק את כל הפרטים והערב אהיה חכם יותר ואשאל עוד שאלות בהמשך.
לפני הכל, חשוב לי לקחת את הרכב למוסכנית שמבין ויש לו את כל האמצעים הכדי "לאפס" את הרכב מכאנית.

אם יש המלצות למוסך עדיף בדרום ועוד יותר עדיף בבאר שבע.

המון תודה

אפרים
05-01-14, 13:27
ברשותכם התעלק על השרשור.
ברשותי GRAND CHEROKEE 2.7 CRD ועל ידית ההילוכים כתוב QUADRA DRIVE.האם זה מקביל לנעילה או ל ESP.
האם עדיף בשלג כבד לשלב LOW ?
עד לפני כמה זמן נסעתי פה על ויטרה והוא היה טוחן את השטח.
מיותר לציין שהרכב מצוייד בצמיגי שלג.
היום הוצאתי את העגלה במשקל טון וחצי מאתר הסקי שבו עבדתי .הרכב פרפר מעט אבל שלף את העגלה מהאתר.
http://www.jeepolog.com/forums/attachment.php?attachmentid=83774&d=1388921080&thumb=1&stc=1http://www.jeepolog.com/forums/attachment.php?attachmentid=83771&d=1388921074&thumb=1&stc=1http://www.jeepolog.com/forums/attachment.php?attachmentid=83773&d=1388921078&thumb=1&stc=1http://www.jeepolog.com/forums/attachment.php?attachmentid=83772&d=1388921077&thumb=1&stc=1

נמרוד - מערד
05-01-14, 13:43
שים לב גדול
לא להיכנס למוסכים בבאר שבע, אחד גנב, ורמאי, ושקרן, והשני לא מבין כלום, ראה הוזהרת.
נמרוד

alazar
05-01-14, 14:36
נמרוד
ראשית תודה!!
אבל מה כן ??

נמרוד - מערד
05-01-14, 18:08
לצערנו הדרומיים, צריך לעלות למרכז, ויש מבחר לא קטן של מוסכים, כשצריך עבודה עם מחשבי חברה, מוסך חי באזור תעשייה רשל"צ, וכמובן המוסך של אודי מזרחי, יש עוד את זה אני משאיר לאנשי המרכז להמליץ.
את המכונאות הפשוטה אני עושה בערד עם פיקוח צמוד.
נמרוד

grand
05-01-14, 18:08
אפרים,
בWJ יש מערכת ורי-לוק בסרנים, מערכת שיודעת לזהות החלקת גלגל ולדחוס שמן ע"י משאבה בסרן עד לנעילה מלאה.
בשלג כבד בהחלט רצוי לשלב LOW כי אז הדריפנציאל המרכזי גם ננעל ל 50-50%, זה אחד הרכבים הטובים ביותר לנסיעת שלג.

לגבי מוסך, שווה להצפין לצומת בילו - רחובות ולטפל אצל אודי מזרחי,

alazar
05-01-14, 18:56
נמרוד תודה שוב
אסע לשם עוד השבוע

עכשיו לרכב,
אז מתחת לידית (אם בדקתי במקום הנכון) לא כתוב כלום, ספרתי ברגים ויש 10 לכן אני מנח שזו QT2.
אני אקרא על זה קצת
אשמח לשמוע המלצות לגבי מקום טוב לבצע את הגבהה והמיגונים, האם משהו הזמין מ ebay ?ראיתי שם סט מיגן או עדיף משהו מקומי?

grand
05-01-14, 19:44
לגבי מיגונים, אני חושב שבאספיר יש מבצע לא רע לסט.
לגבי הגבהה, חכה קצת, אל תמהר להזמין ב EBAY , הסיכוי שזה יכנס לארץ חלק שואף לאפס.
כנראה שביום שישי הקרוב נפגשים אחה"צ כמה מבעלי WK להחלפת מידע וסתם קישקושים, אתה מוזמן.

אפרים
05-01-14, 20:01
אפרים,
בWJ יש מערכת ורי-לוק בסרנים, מערכת שיודעת לזהות החלקת גלגל ולדחוס שמן ע"י משאבה בסרן עד לנעילה מלאה.
בשלג כבד בהחלט רצוי לשלב LOW כי אז הדריפנציאל המרכזי גם ננעל ל 50-50%, זה אחד הרכבים הטובים ביותר לנסיעת שלג.

לגבי מוסך, שווה להצפין לצומת בילו - רחובות ולטפל אצל אודי מזרחי,
תודה רבה על האינפורמציה והתגובה המהירה.

IlanHadar
05-01-14, 20:26
אחסוך לך קצת קריאה, יש לך 10 ברגים יש לך QT2:

רמת Limited - מנוע 4.7L
כמעט תמיד עם מערכת הנעה Quadra-Trac 2, תיבת העברת NV 245, כולל הילוך נמוך.
חלוקת מומנט קדימה אחורה 48/52 עם אפשרות להעביר עד 100% לציר. קיימת מערכת ה TCS, שליטה של הנהג בהילוך גבוה / נמוך בלבד.
מערכת ה TCS - מדמה דיפרנציאל מוגבל החלקה, ציר קדמי ואחורי, עובדת גם בהילוך נמוך.

אומר שכאשר אחד הגלגלים מאבד אחיזה, מופעלת מערכת הבלמים על הגלגל ובולמת אותו (יתכן וישמע תיקתוקים), בלימת הגלגל גורמת להעברת כוח המנוע לגלגל עם האחיזה בצד השני וכך להתקדמות הרכב. מניסיון אישי המערכת עובדת מצויין, הצלבות, גם בעליות קשות, לא עוצרות את הרכב.

מיגונים - אני התקנתי אספיר, ברגי המיגון בולטים למטה, עדיף מיגון עם ברגים שקועים (אני לקוח פחות מרוצה של אספיר לכן פחות ממליץ עליהם, פרטים בהמשך).
לגבי הגבהה - אין לך הרבה אפשרויות, בהתחלה התקנתי קפיצי קינג, עם בולמי בילשטיין, שלא מתאימים להגבהה מאחורה ונזלו לאחר שנה וחצי (אמרתי לא מרוצה מאספיר שלא לקחו אחריות על מכירת סט לא מתאים...), החלפתי לבולמי OME שארוכים מספיק.

הגבהה אלה הסטים האפשריים בישראל:
קפיצי קינג + בולמי OME, קפיצים אתה קונה מאספיר, בולמים מהנפלד, ממליץ לקנות ולהתקין במוסך שלך, יוצא יותר זול.
סט מלא OME - אתה קונה מהנפלד, מתקין במוסך שלך.
קפיצי קינג (או OME)+ בולמי קוני (אם יש במלאי) לעשירים בינינו, הבולמים עולים הרבה, אם היה לי מזומן הייתי קונה.

אתה יכול ללכת על הגהה 4", אפשר להשיג בארץ, יעלה המון, לדעתי מיותר בגלל מגבלות גודל צמיגים שאפשרי להתקין ברכב.

הסט של קפיצי הקינג ובולמי OME, מה שיש אצלי, מומלץ בחום, הרכב נוח ליום יום ומעולה בשטח, מפתח אחורי מרשים.

מיגון אתה יכול להזמין מחו"ל, יעבור במכס, בולמים וקפיצים מוגדר בטיחותי - אתה צריך רישיון יבוא. לגבי מיגון צריך: מנוע (בעיקר מכלולי הגה), תיבת העברה ומיכל דלק (שלושה חלקים).

מתאים לי מאוד המפגש, אבל עכשיו יש לנו חבר דרומי, נצטרך להתפשר על מיקום במחירי הדלק היום ;)

alazar
05-01-14, 23:03
שמח מאוד להיות חבר!!!
אני גר בערבה כך שלטיולים בערבה לי יעלה פחות.
אילן תודה על פוסט ההוראות זה הפירוט שאני מחפש. כפי שאמרתי אני אדם טכני ואני לרוב טיפלתי ברכבים שלי לבד (חוץ מהמחשבים וכאלה)
אני אנסה לעלות לבילו השבוע (כבר נידלקה לי נורת מנוע- אני עדיין אופטימי) בכדי לאפס את הג'יפ.

אשמח להשתתף במפגשים אבל המרחק זה באמת בעיה. אני מגיע למרכז אחת לתקופה.

המון תודה על המון מידע
אני אמשיך לחקור ולשאול

IlanHadar
05-01-14, 23:21
הנורה הצהובה, בדיוק דיברתי עם רמי על העניין הערב. חכה שהמצבר שלך יחלש - תקבל דיסקוטק בלוח.

תקנה באיביי קורא OBDII, לי יש אחד שמתחבר לאנדרויד דרך אפליקציית ה torque, שווה כל שקל. חוסך כסף ומאפס את התקלות.

שלח לי כתובת אימייל בפרטי אשלח לך לינק לשני ספרי חובה שאתה צריך, קטלוג חלקים וספר טיפולים (כל מי שמעוניין שלחו לי כתובת אימיייל). אה ותתחיל להתאמן על רכישת חלקים מהרשת, אתה תצטרך את זה די מהר, יש מספר חנויות מומלצות, שתחפש משהו תודיע.

alazar
14-01-14, 14:34
הנורה הצהובה, בדיוק דיברתי עם רמי על העניין הערב. חכה שהמצבר שלך יחלש - תקבל דיסקוטק בלוח.

תקנה באיביי קורא OBDII, לי יש אחד שמתחבר לאנדרויד דרך אפליקציית ה torque, שווה כל שקל. חוסך כסף ומאפס את התקלות.

שלח לי כתובת אימייל בפרטי אשלח לך לינק לשני ספרי חובה שאתה צריך, קטלוג חלקים וספר טיפולים (כל מי שמעוניין שלחו לי כתובת אימיייל). אה ותתחיל להתאמן על רכישת חלקים מהרשת, אתה תצטרך את זה די מהר, יש מספר חנויות מומלצות, שתחפש משהו תודיע.

אז הייתי אצל אודי מזרחי (חומד של אדם) ואני עושה אצלו גם ישור קו וגם הגבהה של 2". הזמנתי OBD וניראה לי שמיגון אני אזמין ב ebay. זהו אני מקווה שיום שישי הקרוב כבר יהיה לי גיפ מוכן לעבודה.
אגב אם אני רוצה כל מיני פלסטיקים(בעיקר פתחים למזגן) ומנורות לדשבורד יש המלצות או שפשוט להזמין. ואגב אילן אשמח לשמוע על חנויות המומלצות

IlanHadar
14-01-14, 18:31
לאחר שיש לי מספר קטלוגי (הספר שהעברתי לך, לא מצאתי ל 2006...) אני מחפש ב ebay, לא מוצא שם ממשיך לחנויות, קניתי בעבר מאלה והיה בסדר:
http://www.oemworldparts.com/catalog/

גם הכנסת המספר הקטלוגי לגוגל נותן תוצאות לעיתים משתלמות.

אם אין משלוח לישראל אני משתמש בחברות שנותנות שירות כזה.

יש גם את Rockauto, יש הכל, לא התחברתי, אבל הזמנתי גם מהם.

פלסטיקים למזגן - קח בחשבון שהאלה בצדדים להחליפם צריך לפרק הדשבורד :-( תכנון גאוני של ג'יפ.

לגבי הנורות בדש, אלה נורות קטנות 12V, צריך לפרק ועם מלחם לפרק ולהחליף, תעשה חיפוש בפורומים בחו"ל, תראה בדיוק מה צריך, תזמין ואז תחליף.

כנס לזה:
http://www.youtube.com/watch?v=i_1yC21DSkc

אלדדו
19-02-14, 23:31
שלום חברים- אני חדש בעולם השטח ללא ניסיון רכשתי לפניי מס ימים גראנד 2009 לורדו מיבוא , קודם אני חייב לציין שהפורום מבורך ויש לכם ידע עצום שיכול בהחלט לעזור לרבים. אשמח לדעת אם הדגם שלי מתאים לשטח ואיך עובד 4*4 ,האם הוא חשמלי ועובר ל- LOW באופן אוטומטי כשמזהה קושי .. בעצם אם נכנסתי קצת לשטח לא קשה מה ההמלצות שעליי לעשות מבחינת הגיר והשאר. דבר נוסף אני מתגורר במושב בסמוך לטבריה איזה מוסך מומלץ בצפון הארץ והאם מישהו מכיר את מוסך הצפון שבקרית ביאליק אני צריך למצוא מוסך מורשה טוב לטיפולים וממש בימים הקרובים זקוק לעשות רפידות .. תודה

shmil
20-02-14, 08:37
ואיך עובד 4*4 ,האם הוא חשמלי ועובר ל- LOW באופן אוטומטי כשמזהה קושי ..
לא, הוא לא, ואני מאד מקווה בשבילך שיש לך בכלל LOW.
יש לא מעט כלי רכב כאלו שהגיעו ביבוא אישי ללא LOW, וגם ללא 4X4.
אני מצי שתצלם את הסרן הקדמי ואת הידיות בפנים ותעלה לכאן.

grand
20-02-14, 09:20
אלדדו ברוך הבא, אכן הגעת למקום הנכון.
אם רכשת לרדו עם מנוע 3.7L אז לצערי היית צריך להגיע אלינו קודם רכישה.
לרכב זה אין הילוך כח, יתמודד היטב עם שבילים וטיולים קלים כמו כל הג'יפונים האחרים החדשים שנמכרים בשוק.
אם בא לך טיולים קצת יותר קשים, המממממ....
ואם יש לך מזל אז נפלת על לרדו אמנם אך עם מנוע 4.7 ושם אין בעיה.
ידית קטנה כסופה מצד ימין של מוט ההילוכים זה ההבדל הגדול.

אלדדו
20-02-14, 09:29
תודה למגיבים- כנראה שזה ללא הילוך כוח היות ואין ידית, אך יש כפתור שרשום עליו ESP OFF מה זה אומר וכשאני לוחץ אז בלוח השעונים נדלק ציור של רכב בזיגזג כאילו נגד החלקה . להבנתי הרכב נוסע ארבע על ארבע קבוע וכשמזהה קושי בשטח הנורה הזאת נדלקת אוטומטית.? ולגביי מוסך בצפון הארץ יש המלצות ?

grand
20-02-14, 10:03
ESP = בקרת אחיזה, בשטח מבטלים אותו.

הרכב שלך 4X4 קבוע עם מערכת מסוימת של לימיטד סליפ, עובדת לא רע למען האמת אבל עדיין ללא LOW מסוכן להסתובב בשטח קצת יותר קשה.

אלדדו
20-02-14, 15:22
תודה על העידוד , מערכת רדומה כוונתך שאם הגיר מזהה שטח מה קורה ? ולגביי ה- ESP אם נכנסתי אפילו לשטח קל עד בינוני אז לא להפעיל ESP ?

אלדדו
21-02-14, 23:04
יש אלו חדשות לשאלותיי ?

IlanHadar
21-02-14, 23:26
השארתי לרמי לענות, כיוון שנדיר - אבל לא הסכמתי עם מה שכתב.

מערכת ה QT1 אצלך עובדת על חיישני ה abs ומספקת העברת כוח לגלגלים עם האחיזה, סרטון כאן:
https://www.youtube.com/watch?v=uq9qbUYvi8U&feature=youtube_gdata_player

אתה לא רוצה לכבות את המערכת בשטח לכן אל תיגע בכפתור, מתי כן מכבים - שהמערכת מאטה את הרכב מתי שלא צריך כמו בחול עמוק.

אתה יכול להגיע די רחוק בשטח, בלי מעלות קשים אבל בטווח ארוך יהיה נזק.

לגכי מוסך בצפון אני לא מכיר.

grand
22-02-14, 10:38
אילן עכשיו חידשת לי.
ביטול ESP מבטל את ה QT1? לא ידעתי.
אצלי לפחות עם לא משלבים LOW שמבטל אוטומטית ESP , כל שניה בשטח קצת טכני המערכת ESP עובדת ומנטרלת את ההתקדמות.

IlanHadar
22-02-14, 11:03
רמי - לא מה שכתבתי :) ה QT1 זה השם הכללי לכל המערכות שמספקות אחיזה, כפתור ה ESP מכבה את ה ESP, מערכת חלוקת הכוח תמשיך לעבוד, אבל למה להסתכן באיבוד שליטה בשטח. מסכים איתך שהמערכת יכולה להגביל תנועה, למשל חול עמוק או שלג, אם זה קורה אז מכבים.

אצלנו ה ESP נכבה בשילוב Low, אכן בקרת המשיכה נכבת בגלל שהסרנים הקדמי והאחורי נעולים, בנוסף המחשב עובר למוד אגרסיבי של העברת הכוח בין הגלגלים עם האחיזה אצלך זה עם ה ESLD אצלי עם הברקס - BTCS.

יש לנו עוד מערכת למניעת התהפכות שעובדת כל הזמן.. בטח שכחתי איזה מערכת...

בטיול האחרון לכרכום ראיתי שיירה נכנסת עם רכב זהה לזה של פותח השרשור (לרדו) אפשר להגיע רחוק איתם בשטח, לא בטוח שערבות הנגב זה מה שחשבו המהנדסים בקרייזלר שתכננו ככה, נראה לי שחשבו על כבישי מישגן המושלגים.

אלדדו
22-02-14, 11:38
תודה למגיבים ללא ספק ניתן ללמוד ממכם המון , להבנתי הלרדו נחותה ללא ה-LOW ולא מומלץ לשטח אגרסיבי. בשורה התחתונה בשטח עדין עד בינוני לתת לגיר לבד לסנכרן את עצמו ... ולבטל את ה ESP רק בחול עמוק ... ומה לגביי ביצות ונחלים גם לבטל ?

IlanHadar
22-02-14, 13:19
הגיר לא יודע היכן אתה נוסע ולא מעניין אותו, אל תיגע בכלום כנס לשטח וסע.

אם תתקע כבר יהיה מספיק יועצים שיגידו לך מה לעשות.

-->