התחברות

צפייה בגרסה מלאה : מחשבות בנוגע לשיפוץ סמוראי 86



Aviram
01-02-14, 21:13
שלום לכולם,

ברשותי סמוראי סגור כבר כ-10 שנים, אך בשנים האחרונות כמעט ללא שימוש (תוצאה של רכב חברה) למעט ביצוע טיפול שנתי, סיבוב פעם בשבועיים ונסיעה לטסט.
עכשיו שכבר הגעתי קרוב לאספנות החלטתי לשפץ אותו. (למכור כנראה בחיים לא יקרה...)

התכנון הוא מה שנקרא FRAME OFF RESTORATION.
אז מה בתכנון?

הבודי כבר מלא חלודה,האם כדאי כבר להחליף בודי? האם בודי של כל שנה מתאים מבחינת תושבות על השלדה (חוץ ממודל 96 - סלילים)?
פחחות וצבע - יש המלצות?
שלדה - לשלוח לניקוי חול וצביעה.
סרנים - אני מעוניין להחליף לסרנים רחבים ואולי אם כבר אז SPOA.
צמיגים - כרגע יש 215 מעוניין לעלות ל235, יותר מזה לא אצטרך.
גנטים - יש כבר גאנט 7.
יחסי העברה - להחליף ל4.16
גיר - לשפץ, עלויות?
מנוע - או אוברול או להחליף, עלויות לכאן או לכאן?
קפיצים - על הרכב כבר יש קפיצי 2 אינץ' OME עם בולמים של PROCOMP.
חשמל - הצמת חשמל הנוכחית סובלת מהרבה בעיות וקצרים (תוצאה מקומבינות שנעשו לאורך השנים), חשבתי על לייבא אחת מארה"ב מפירוק.
מזגן - כרגע יש מזגן שהותקן בארץ שעושה בעיות בכל פעם, יבאתי את היחידה הפנימית עם הצמה המקורית.
ריפודים ודיפונים - יש אפשרות להזמין כבר מוכנים באיביי.
מיגונים - בתכנון טמבון קדמי ואחורי עם מתקן לגלגל הרזרבי ואולי גגון, עלויות?
גומיות למיניהן - אפשר גם להזמין מאיביי, או מאחת החנויות לסמוראים בארה"ב.

סה"כ כבר יש לי תוכנית בראש, נשאר רק להתחיל ליישם אותה.

אשמח לשמוע עצות מהחבר'ה כאן.

תודה מראש,
אבירם

nir.samo
01-02-14, 21:39
ברכות על ההחלטה לשפץ.
עם זאת תהיה בטוח שרמת השיפוץ שבחרת תואמת את המשאבים שאתה מוכן להשקיע והם - זמן השיפוץ ושעות העבודה שלך על הרכב, מקום שהרכב והחלקים יתפסו בזמן זה, וכמובן $$$.
אתייחס למספר נקודות שהעלת -
סרנים - אם אין בעייה כמו סרן עקום ניתן לשפץ את הקיים, סרנים רחבים עדיף אבל לא בטוח ששווה להחליף. חסרונות SPOA - זויות דרייבשפטים גדלות ולכן יותר שחיקה ורעידות (ניתן לפתור גם את זה אבל זה עוד התעסקות), זה כבר לא מקורי ו-"בירוקרטיה".
יחסי העברה - הזדמנות מצויינת לשפץ טרנספר (להחליף את כל המייסבים ואת הציר הראשי), לא מאוד מסובך.
חשמל - אם כבר צמה חדשה אבל שוב, רק אם צריך.
מזגן - הייתי מחכה עד שהמנוע יעבוד פיקס, אם זה רכב אספנות ולא יומיומי אולי הייתי מוותר עליו.

לגבי השאר יש מומחים ממני...
ניר

GodsFather
01-02-14, 22:26
עד כמה הבודי רקוב ? ומי יעשה את עבודת השיפוץ עליו ? (רמז - אם זה לא אתה, ספק אם תקבל תוצאה שמצדיקה את העלות)

SPOA זה נחמד אבל לא חובה ותמיד אפשר להסב גם אחרי שעברת לסרנים רחבים. שים רחבים, עלה ל235 (אגב בירוקרטיה...) ואם תראה שיש צורך כי החלטת לעשות סלעים ולא מספיק לך הגובה בתחתית, תתקין קיט הסבה. זה לא סיפור יקר. עניין הדרייבשאפטים מינורי כי גם ככה מומלץ לחזק דרייבשאפטים כשעולים ל235 אז על הדרך שים כאלה שיתאימו (אצלי היו כאלה של סיקס, עשו יופי של עבודה, אין צורך בקרדן כפול). כמובן שיש גם שימסים לסיבוב הסרן במידת הצורך אבל זה באמת במקרים קיצוניים.

לשפץ גיר - למה אתה חושב שצריך ? אם סתם בא לך אז בשמחה, להזיק זה לא יזיק וגם תלמד על עוד רכיב ברכב שלך מבפנים.

מנוע - אם כבר אתה בעניין של עבודה עצמית, שפץ אותו כמו שצריך בעצמך ותקבל מנוע כמו שאתה רוצה ולא משהו עלום וחסר אחריות אמיתית (שלושה חודשי אחריות וגם חצי שנה זה לא משהו אפקטיבי, בטח לא ברכב טיולים).
*המלצה אחרת שרצה בין חברים היא להסב למנוע ג'ימני, אבל קטונתי מלהמליץ על משהו שאין לי נסיון אישי איתו במקרה הנ"ל, זו הוצאה לא קטנה.

חשמל זו הזדמנות לייצר מרכז "בקרה" עם אפשרות לתוספות, פיוזים רב פעמיים וכמובן להעיף חיווט ישן ובלוי בחדש ואיכותי. גם פה, עניין של הזמן והידע שלך כי ברגע שמתחילים, אם אתה לא מכיר מה קורה מתחת לדשבורד שלך, זו יכולה להיות הרפתקאה ארוכה. הרכב אצלך עשור, אני מניח שאתה מכיר אותו די טוב.

טמבונים - מי בונה, אתה או סדנה או ביחד ? בין אלף לשלושת אלפים לטמבון בהתאם לשם הסדנה וליכולת הדיגום שתרצה - מתקון כננת (פלוס רישוי), מתקון ג'ריקן והייליפט, מתקון לתאורה, לגלגל רזרבי (תתפלא איך פתאום הדלת האחורית תגיד לך תודה כשתעיף ממנה את המשקל) וכד'. אם זה היה רכב יום יומי הייתי אומר משהו על המשקל אבל מכיוון שלא, נתעלם כרגע, אחרי כמה טיולים אתה תבין מה קורה עם מערכת המתלים שלך והאם כל התוספות מצריכות חיזוק שלה או שזו בעצם ברכה.

אגב דיגומים, מה לגבי זיווד ? אתה לא באמת מכניס מעל שני אנשים (כולל אותך) ברכב הזה, נכון ? תפרד לשלום מהחלק האחורי ותחשוב על זיווד (מגירות, תיקים תלויים וכד'). זה הופך את החיים להרבה יותר קלים בטיולים וחוסך לא מעט סידורים. אוכל, כלי עבודה, מפות, חלפים ויש עוד מקום.

הסרנים נעולים, או לפחות האחורי שבהם, לא רשמת את זה אבל זה משהו שלא הייתי מוותר עליו.

יאללה בהצלחה, אשמח לראות פה תיעוד של הנושא.

שגיא S
01-02-14, 22:59
קצת תובנות מהתהליך שלי:
אל תוותר על להחליף תושבות בודי לפוליאוריתן, כנ"ל בושינגים לקפיצים - משכך את האוטו ומפחית רעשים בצורה דרסטית
ממליץ לחשוב על הוספת הגה כח
לגבי SPOA ו4.16 - יש לי את כל מה שאתה צריך פה בארץ אם תרצה תדבר איתי.
מנוע - יותר זול להחליף, יותר כיף/לימודי/יסודי לעשות אוברול לבד.

מסכים עם אמיר בקשר לזיווד - משפר בהרבה את החוויה של הטיולים. מקל על הארגון וסידור של דברים רכב.

im_ri
02-02-14, 10:53
קצת תובנות מהתהליך שלי (בתחילתו של שיפוץ סמוראי 84):

תכפיל את חומרת הרקבונות שאתה רואה, כי שמפרקים את הבודי רואים כמה חמור המצב באמת - בעיקר באזור תושבות בודי לשלדה, כנפיים לתא נוסעים וכו'...

Aviram
03-02-14, 01:59
אמיר, הרקבונות הן כמו בכל סמוראי ישן, מתחת לחלון הקדמי,בצירים של הדלת האחורית, באזור המרזבים בחלונות האחוריים. כמו שאימרי אומר יש כנראה עוד חלודה באזורים שכרגע קשה לראות, לכן שאלתי האם התושבות בבודי זהות בכל המודלים?משהו מכיר בודי של סמוראי במצב טוב?
אני כבר מעדיף להחליף לבודי במצב טוב, מאשר להשקיע ושעוד שנה שנתיים החלודה תצוץ שוב.

את הכנפיים הקדמיות אני בטוח חייב להחליף, צד ימין של באזור המצבר חלודה כולה וצד שמאל עברה תאונה לפני מספר שנים שלא תוקנה.
יש למשהו פה כנפיים למכירה?

בכל מקרה את העבודה על הבודי אני אעדיף לתת לבעל מקצוע שיעשה.

מבחנית חשמל אני מתכוון להביא מערכת שלמה מפירוק שתשמש רק את הדברים הבסיסים ברכב וכמובן שתבדק לפני שתורכב. כל תוספת שתבוא לא תבסס עליה.

כבר שנים שהספסל האחורי מקופל וסביר להניח שהוא גם ישאר ככה,ויהיו מגירות לציוד בבוא היום.

בנוגע לנעילות, הייתי מעדיף כבר להביא סרנים שמותקנת בהם נעילה.

שגיא, כבר היום הבושינגים של הקפיצים שלי מפוליאוריתן ואכן יש הבדל ברעש.

סתם בשביל לסבר את האוזן, מהו הסכום שנראה לכם ששיפוץ כזה יעלה? יש לי סכום בראש שאותו אני מתכנן להשקיע.

im_ri
04-02-14, 16:01
שאלה קשה.. כמה אתה הולך לעשות לבד? כמה חלקים ספייר יש לך? עד כמה יסודי השיפוץ? איזה כלי עבודה יש לך ואיזה צרך לקנות?

בגדול.. הייתי אומר סביב 30 אלף לשיפוץ יסודי .

Aviram
04-02-14, 17:51
אני מתכנן כמה יסודי שאפשר.

את כל ההרכבות, שיפוץ גיר וטרנספר אני יעשה לבד (בשיתוף הפורום), אבל את הפחחות והצבע לא וגם את המנוע לא.

שגיא S
04-02-14, 17:56
אני מתכנן כמה יסודי שאפשר.

את כל ההרכבות, שיפוץ גיר וטרנספר אני יעשה לבד (בשיתוף הפורום), אבל את הפחחות והצבע לא וגם את המנוע לא.

דווקא המנוע ממש פשוט לעשות לבד! יש ספר רכב, יש את כל החלקים זמינים בארץ ובחו"ל...

בקשר לפחחות - פחחות בסיסית טובה עולה 4-5 אלף שקל.
הורדת בודי מהשלדה וטיפול בשניהם מגיע לאיזור ה5 ספרות...11-12 אלף שקל לטיפול כמו שצריך אם אתה הולך לבעל מקצוע.

אני מציע לך לחשוב באיזה רמה ועם אילו שיפורים אתה רוצה לראות את הרכב בסוף בדרך ולעשות את הכל בזמן השיפוץ.
אם תרצה להחליף לסרנים רחבים - חבל להשקיע בצרים.
כנל מתלים, טרנספר - אם הוא לפני שיפוץ אולי שווה לך לחשוב על יחסי העברה שבהתקנה שלהם עושים גם שיפוץ לטרנספר.
שיפוץ גיר - אם לא צריך אז אין סיבה לעשות.
אל תשכח כל מניי דברים קטנים - ברקסים זה עוד אלפיה לפחות, קלאץ' זה עוד 500 שקל, חשמל תסדר כמו שצריך זה גם לוקח הרבה זמן(ואם עושים לבד אז לא הרבה כסף בכלל), דריישאפטים אם תצטרך, וכו' וכו' וכו'. הרשימה לא נגמרת

im_ri
04-02-14, 21:08
תמיד הוא מגזים.. :)
מי אמר שהקלאץ לא בסדר? מי אמר שהדריישאפטים לא טובים?

-->