התחברות

צפייה בגרסה מלאה : איזה טרופר כדאי?



eitankolt
03-02-14, 16:18
ראיתי שיש כמה סוגים : 3000 , 3500 ויש כאלה עם TOD או משהו כזה....
מישהו יכול להסביר לי מה ההבדלים ביינהם(סחיבה,צריכת דלקת,אמינות) ומה יותר כדאי לרכישה?
שמתי לב שה 3500 הם שנת 2004, במוסף שמתי לב שיש כאלה עם ציור של ארבעת הגלגלים בלוח השעונים ליד המד מהירות האם זה קשור ל TOD? האם זה נעילה אחורית? מרכזית ? או משהו בסיגנון?
האם כדאי להתמקד בשנתון 2004 או לרדת שנתון ל 3000 ?
מבחינת אמינות, טיפולים צריכת דלק וכו,....
תודה לכולם!

raanan
03-02-14, 17:22
94 עד 98 יש :
א. דיזל 3100 - מנוע עם 125 כ"ס - מאוד אמין - מרכב ארוך עם גיר ידני בלבד
ב. בנזין 3200 - מנוע עם כ 186 כ"ס - מאוד אמין - מרכב ארוך עם גיר אוטומטי בלבד

99 עד 2004 יש :
א. בנזין מנוע 3500 עם 215 כ"ס - מאוד אמין - גיר אוטומטי בלבד שמעט מיגבלתי - מרכב ארוך או קצר
ב. דיזל מנוע 3000 עם 165 כ"ס - המנוע הזה עשה שם רע והפיל את החברה מבחינת האמינות (כנראה היום בעזרת טיפול מונע האמינות טובה יותר)
מרכב ארוך או קצר - גיר ידני או אוטומט.

משנת 2002 בדגמי LS (מפוארים) ארוכים בלבד קיימת מע' TOD (בלוח המחוונים בצד שמאל יש נוריות של מצב המומנט המועבר לסרן הקידמי)
מאפשרת נהיגה בכביש במצב 4X4 בדומה לדפרנציאל מרכזי.

רענן

נדב ש.
03-02-14, 18:23
ברשותך רענן כמה תיקונים קטנים...
94-98-
דיזל 3100 מנוע 114 כ"ס בלבד, קצת "עייף" בכביש, אין ויכוח לגבי האמינות.
בנזין 3200 180 כ"ס, אותו הגיר כמו בחדשים יותר אבל בגלל יחסי העברה הנמוכים כמעט ואין בעיות עם הגיר והוא חי בשלום עם הרכב.

99-04-
בנזין 3500 בגלל יחסי העברה הגבוהים הגיר יותר רגיש ואם הרכב משופר(צמיגים מוגדלים, טמבונים מיגונים וכו') מומלץ קולר+שעון חום+וונטה.
דיזל 3000 מנוע 159 כ"ס.

TOD קיים משנת 2000 ומעלה ולא רק בדגמי ה LS. שתי חברים, אחד שנת 2000 והאחר 2001 דגם S עם TOD.
המערכת עובדת מצויין(כשהכל תקין) ושהעברת הכוח מתבצעת ע"י הטרנספר והחיישנים מה שנותן יתרון גדול כי תחושת ההיגוי רכה ומעולה כאילו אתה לא משולב בכל המצבים(בניגוד לטרנספר הרגיל תחושת היגוי "רגילה" של רכב משולב), מעולה לבוץ, שלג, שבילים מהירים חצץ וכו', וכמובן בכביש ובכביש רטוב.

בגדול- אם אתה יכול לך על השנתון הגבוה ביותר, וחפש רכב מטופל עם היסטוריה מסודרת.
לגבי דיזל או בנזין- תן יותר פרטים מה הייעוד של הרכב?
מן הסתם דיזל הטיפולים יותר יקרים, אבל בא על חיסכון בדלק, משמעותי אם הרכב נוסע יום יום.
בנזין יותר זול לאחזקה וטיפולים אבל צריכת דלק גבוהה.

raanan
03-02-14, 18:54
ברשותך רענן כמה תיקונים קטנים....
עכשיו שמתי לב שאני אופטימי יחסית עם הכ"ס ...
לגבי ה TOD משנת 2000 ועוד בדגמי S , חידשת לי !

רענן

eitankolt
03-02-14, 19:02
תודה על התגובות המקיפות =)
הייעוד של האוטו הוא נסיעה יומיומית בעיר מרחקים יחסית קטנים וקצת טיוליפ בסופי שבוע(גם לא כל סופש) ....
לפי הבירורים שעשיתי הטיפולים של הדיזל הם לא יקרים יחסית - טיפול קטן וטיפול גדול די קרובים במחירים לבנזין לא? (שמנים ופילטרים ?)
רענן , רשמת "(כנראה היום בעזרת טיפול מונע האמינות טובה יותר)"... מה זה אומר? קראתי על הבעיה של המזרקים שהייתה ושל המנ ועים שהוחלפו כמו גרביים....השאלה היא האם עדיף לי להתמקד ברכב שהוחלף מנוע ומזרקים או כדאי לקנות רכב די בתול שבוצעו רק ה RECALL הרלוונטים?

raanan
03-02-14, 19:24
תודה על התגובות המקיפות =)
הייעוד של האוטו הוא נסיעה יומיומית בעיר מרחקים יחסית קטנים וקצת טיוליפ בסופי שבוע(גם לא כל סופש) ....
אני מאמין שנדב ידידי (שמחזיק דיזל 3.0 ) יסכים איתי שבמתאר שאתה מציין, עדיף בנזין !


לפי הבירורים שעשיתי הטיפולים של הדיזל הם לא יקרים יחסית - טיפול קטן וטיפול גדול די קרובים במחירים לבנזין לא? (שמנים ופילטרים ?)
אולי טיפולים שגרתיים המחירים דומים, אבל שמגיעים לתקלות, בדיזל סטיסטית ההוצאה גדולה יותר (בנזין פשוט ואמין יותר).


רענן , רשמת "(כנראה היום בעזרת טיפול מונע האמינות טובה יותר)"... מה זה אומר? קראתי על הבעיה של המזרקים שהייתה ושל המנ ועים שהוחלפו כמו גרביים....השאלה היא האם עדיף לי להתמקד ברכב שהוחלף מנוע ומזרקים או כדאי לקנות רכב די בתול שבוצעו רק ה RECALL הרלוונטים?
זאת שאלה שעדיף שנדב יענה עליה.

רענן

ronaldo
03-02-14, 20:12
...רענן , רשמת "(כנראה היום בעזרת טיפול מונע האמינות טובה יותר)"... מה זה אומר?...

ראה סרטון שני בהודעה מספר שתים + קרא את הודעה שלוש כאן:
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/72373-%D7%9E%D7%A0%D7%95%D7%A2-4JX1-%28%D7%93%D7%99%D7%96%D7%9C-3-0%29-%D7%9B%D7%A9%D7%99%D7%95%D7%93%D7%A2%D7% 99%D7%9D-%D7%9E%D7%A1%D7%AA%D7%93%D7%A8%D7%99%D7% 9D-VIDEO

נדב ש.
03-02-14, 20:15
מסכים עם רענן, אם הרכב לא נוסע הרבה עדיפות לבנזין.

לגבי טיפולים-
בבנזין מסתכם בהחלפת שמנים ופילטר שמן מנוע, עלות חלקים בערך 200-300 ש"ח.
בדיזל 3000 חובה שמן סינטטי מלא 5W40 מה שמייקר את העלות כי שמן איכותי כדוגמת AC DALCO או CASTROL או VALVOLINE (זה מה שאני משתמש אישית)
עולה כ 400 ש"ח רק השמן, בדיזל הנ"ל שתי פילטרי שמן, למעגל ההזרקה ולמעגל המנוע, מומלץ מקוריים, עוד כ 200 ש"ח בערך הגעת כבר ל 600 לפני עבודה.

לכן לדעתי הדיזל למי שנוסע לפחות כ 25K ומעלה בשנה יהיה בעדיפות בגלל החיסכון בדלק, סתם דוגמה אם בבנזין ייצא לך כ 2000 ש"ח דלק בחודש, על אותה נסיעה בחודש בדיזל ייצא לך לא יותר מ 900 ש"ח וזה ניבדק עובדתית.

לעיניין התקלות בדיזל למינהם:
כדאי להיתמקד ברכב שטופל כמו שצריך, טיפולים עוקבים ובזמן.
מן הסתם כשתבדוק הסטוריה לטרופר דיזל כמעט בכולם תראה החלפות גורפות של מזרקים, למה? כי עד לא מזמן הכל היה בחינם, הלקוח לא שילם, UMI ואיסוזו יפן החליפו סטים שלמים לכל אחד שניכנס על מזרק שהפסיק לעבוד או היה "חשש" לתקלה, ולא משנה מה היתה הסיבה.
מאז שניגמרה ה"אחריות" שנתנו לעשר שנים פתאום המזרקים נהיו אמינים וכמעט לא מתקלקלים אם מטפלים נכון ובזמן.
רכב שטופל כמו שצריך תראה בהיסטוריה שהוחלף לו סט מזרקים פעם אחת בזמן הריקול הגדול שהיה, היה כשל באטם פנימי בתוך המזרק מה שגרם לחדירת סולר לשמן מנוע ולהרס מנוע טוטאלי, המזרקים עברו שיפור והבעיה נפתרה.
הכל נימצא כאן בפורום וממליץ לך לקרוא בעיון:
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/14534-%D7%9B%D7%AA%D7%91%D7%94-%D7%9E%D7%A2%D7%A0%D7%99%D7%A0%D7%AA-Trooper-4JX1-3-0-TDI-injectors

כמובן שמזרקים בכל דיזל מתקלקלים לעיתים, וכניראה שגם תראה בהיסטוריה החלפה של מזרק פה ושם, היתרון הוא שניתן לדעת איזה מזרק לא תקין ולהחליף רק אותו, לא ניתן לשפץ את המזרקים הנ"ל.
עוד תופעה זה בלאי באטמי השרוולים, במנוע הנ"ל קיימת הפרדה בין נוזל הקירור לסולר המוזרק בתוך הראש ע"י אטמי גומי, כדאי לחפש בהיסטוריה תיעוד להחלפה שלהם אם היתה, אם לא לקחת בחשבון גם את זה, בעקרון בין 150K ל 200K זה טווח הבלאי, כדאי לתפוס את זה בזמן כדי שהסולר לא יסתובב במערכת יותר מידי, לכן לבדוק נוזלים כל כמה ימים, אין צורך להשתגע ולהתחיל להסניף את הרדיאטור כמו כמה אנשים שאני מכיר :-).
עלות של הטיפול כולל חלקים במוסך סביבות ה 2000 ש"ח, אם תבצע לבד תחסוך 1500 ש"ח.
http://www.jeepolog.com/forums/content.php/2852-%C3%97%C2%94%C3%97%C2%97%C3%97%C2%9C%C3% 97%C2%A4%C3%97%C2%AA-%C3%97%C2%90%C3%97%C2%98%C3%97%C2%9E%C3% 97%C2%99%C3%97%C2%9D-%C3%97%C2%A2%C3%97%C2%9C-%C3%97%C2%A9%C3%97%C2%A8%C3%97%C2%95%C3% 97%C2%95%C3%97%C2%9C%C3%97%C2%99-%C3%97%C2%9E%C3%97%C2%96%C3%97%C2%A8%C3% 97%C2%A7%C3%97%C2%99%C3%97%C2%9D-%C3%97%C2%91%C3%97%C2%9E%C3%97%C2%A0%C3% 97%C2%95%C3%97%C2%A2-4jx1

עוד תקלות:
כמו כל דיזל או מנוע מודרני-חיישנים למיניהם, חיישן מצערת כ 400 ש"ח מקורי, חיישן מסילת הזרקה כ 1200 ש"ח מקורי.
את כל החיישנים ניתן למצוא ולהזמין היום ברחבי הרשת המחירים סבירים בין 200 ל 500 ש"ח.

זהו בגדול...

סוזי המשתוללת
05-02-14, 13:23
נדב
כשאתה כותב את המילה "עובדתית " כדאי ישעמוד מאורחי זה ניסוי אמיתי !!!! שבו נלקחו שני רכבים , שלפני שהניסוי התחיל נבדקו ונמצאו תקינים במידה זהה , מבחינת מנוע , גיר , סרנים , כיוון שפור ,שמנים לפי הוראות יצרן ,תנאי מזג אויר ודרך זהים , נהגים זהים וכו' וכמובן מכשירי מדידה וניטור ......
מה שאתה מתאר זה חסכון של 60 אחוז בין דיזל לבנזין מה שאומר שאם בנסיעה האחרונה שלי לדרום הטרופר בנזין 3.2 עשה 1:7.5 לאורך 267 ק"מ מצומת אלונים למצפה רמון במהירות ממוצעת של 100 קמ"ש (110 על הוויז) אז הדיזל שלך יעשה באותם תנאים בדיוק 1:16 ???
כי זה בדיוק מה שאתה אומר
אך מכיוון שנסע איתי רכב זהה לשלך רק סטנדרטי לחלוטין ז"א תצרוכת דלק טובה יותר בגלל שאין פגושי ברזל שפוגעים באירודינמיות ואין צמיגי שטח שכנ"ל פוגעים באירודינמיות ובהתנגדות לגלגול ועדיין הוא הסתובב סביב ה 10.5 :1 (תדלקנו ביחד בהלוך) אז אתה יכול לראות את ההבדל
אגב אני הייתי עמוס מעט יותר ,עם צמיגי שטח ,פגושי ברזל וכו'
אז מכיוון שההבדל בין מנועי בנזין לדיזל בסדר גודל דומה של נפח עומד על 35 אחוז בגלל הנצילות הגבוהה יותר של הדיזל ובגלל שהפרשי המשקלים בין הבנזין לדיזל קוזזו עקב העמסת הרכב שלי (כ 150 ק"ג לרעת הדיזל במקור שקוזזו ) אתה יכול לראות שהפיזיקה לא משקרת וההפרש האמיתי באותם תנאי נסיעה שווה להפרש הנצילות בין המנועים ולא לשום דבר אחר

נדב ש.
05-02-14, 15:41
קודם כל כבר אמרנו שהרכב שלך יחיד ומיוחד, אין שני לו... :-)

דבר שני- כשאני כותב אני עומד מאחורי הדברים וה"ניסוי" בוצע ביני לבין טרופר בנזין 3.5 סטאנדרטי לחלוטין למעט הגבהה של קפיצים, באותו תוואי דרך שזה נסיעה בעיר ומחוץ לעיר אותה דרך יום יום למשך חודש ימים.
זאת התוצאה ואלה העובדות.

סוזי המשתוללת
05-02-14, 16:23
והנהג היה אותו נהג ??
כי לא ידעתי שאתה מסוגל לנהוג שתי מכוניות בו זמנית:p
ובדקתם את הרכבים לפני ה"ניסוי" ונסעתם בשיירה?? באותה מהירות ??
ברור שלא אבל אתה קבעת שזה ניסוי מדעי (אעלק....)

יאללה שחרר
הרכב שלך הכי טוב
אולי תמכור לו אותו .....

נדב ש.
05-02-14, 16:56
ה"ניסוי" שלך סופר מדעי! כל טמבל יודע שבנסיעה אחת אין מה להשוות צריכת (במקרה שלך צריחה עד כדי צרחה) דלק.
אין מה לעשות ביום יום למי שנוסע ק"מ הדיזל הוא הפתרון, חיסכון חודשי בדלק, החיסכון עולה פי כמה על כמות התקלות(אם בכלל, וזה כמובן תלוי ברכב ואם מתוחזק כראוי וזה לגבי כל רכב).
אם כל חודש חסכת כ 1100 ש"ח בדלק לפי הניסוי תעשה חשבון לשנה שלמה זה 12k , מתוך זה נגיד ותוריד אפילו חצי אם היו תקלות ועדיין יצאת ברווח!!

********
לא מתאים!
אנא הרגיעו, ומהר!!
המערכת!

raanan
05-02-14, 17:43
בנסיעה האחרונה שלי לדרום הטרופר בנזין 3.2 עשה 1:7.5 לאורך 267 ק"מ מצומת אלונים למצפה רמון במהירות ממוצעת של 100 קמ"ש (110 על הוויז)
וכמה צרך לך בחזור כולל הטיול שטח ?

אצלי,
מנוע 3.5 , הגבהה 3" , צמיגים 31" שטח מלא ,העמסה 250 קג' מכסימום כולל נוסעים.
נסיעה רגועה 100 קמ"ש קציר-דימונה (כביש 6, עוקף ב"ש) :
צריכה 1:6.3

טיול שטח (משפחות) + חזור (כביש 6 ) :
צריכה 1:4

נסיעות מנהלתיות ביישוב + נסיעות (כביש) לישובים באזור :
צריכה 1:5

רענן

eyalski
05-02-14, 19:02
תגובה קצת באופסייד , אבל תחשוב שאתה קונה רכב גדול , מפנק וחזק מאד עם יכולת שטח טובה מאד כבר במקור במחיר שהוא אולי חצי או שליש ממה שתשלם לדוגמה על טויוטה לנד קרוזר מאותו שנתון .
תפחית מעלות ההוצאות גם את נושא הביטוח המקיף ואת הצביטה בלב מכל פעם שתקבל שריטה או דפיקה .

אין ספק שטרופר הוא הקנייה המשתלמת ביותר בשוק ולדעתי באיזה שהוא שלב תיעצר ירידת הערך והמחיר יתייצב .

לגבי סוג המנוע , אני מהמר על כך שאם השיקול הוא כלכלי גרידא אז עדיף לקנות דיזל ב 20000 ש'ח ולהנות מכל העולמות וביום שאם ואולי תצטרך לתקן ,תגלה שהשד לא כל כך נורא יקר כבר והראש היהודי בטוח המציא לנו פטנטים .

בקיצור ההשוואה שלך צריכה להיות קצת יותר רחבה : לנד קרוזר ב 90000 מול טרופר ב 20000 דיזל / 40000 בנזין .

כל החישובים של צריכת דלק פחות רלוונטיים שמחשבים כך .

נדב ש.
05-02-14, 20:55
תגובה קצת באופסייד , אבל תחשוב שאתה קונה רכב גדול , מפנק וחזק מאד עם יכולת שטח טובה מאד כבר במקור במחיר שהוא אולי חצי או שליש ממה שתשלם לדוגמה על טויוטה לנד קרוזר מאותו שנתון .
תפחית מעלות ההוצאות גם את נושא הביטוח המקיף ואת הצביטה בלב מכל פעם שתקבל שריטה או דפיקה .

אין ספק שטרופר הוא הקנייה המשתלמת ביותר בשוק ולדעתי באיזה שהוא שלב תיעצר ירידת הערך והמחיר יתייצב .

מסכים בהחלט.


לגבי סוג המנוע , אני מהמר על כך שאם השיקול הוא כלכלי גרידא אז עדיף לקנות דיזל ב 20000 ש'ח

בקיצור ההשוואה שלך צריכה להיות קצת יותר רחבה : לנד קרוזר ב 90000 מול טרופר ב 20000 דיזל / 40000 בנזין .

בנזין ודיזל מאותו שנתון גם המחיר מחירון שלהם די זהה, מי שמוכר טרופר דיזל ב 20K מתחת המחירון קרוב לוודאי שהכלי שחוט או עם בעיה, אין כאן מציאות מי שיש לו משהו טוב ביד לא ימכור בזול!


כל החישובים של צריכת דלק פחות רלוונטיים שמחשבים כך .

לצערנו צריכת הדלק היא המרכיב החשוב כאן אם לא העיקרי שכן ההוצאה היא שבועית על הדלק וזה כואב בכיס.

אלא אם אתה רוטשילד.....אבל אז לא היית הולך על טרופר....:-)

סוזי המשתוללת
06-02-14, 09:19
נדב אתה שוכח דבר אחד
לא לכולם החוש הטכני המפותח שלך , והידיים המוכשרות שלך , שלא לדבר על כך שהזמן שלך הוא בשפע
לקוח ללא כל ה"תכונות " שלך ייקשה עליו להחזיק רכב כזה בלי חבר שמבין או מוסכניק אוהב שלא יעשה עליו את הניסוי וטעייה עד שיילמד את הרכב
הדיזל הוא קנייה מצויינת (אולי הכי טובה ) למי שיש ידיים ראש חשק וזמן
עם מעט שיפורים מקבלים כלי עם יכולות מאד גבוהות ובעלות מצחיקה ,אבל זה עדיין מצריך יותר התעסקות כמו למשל הקפדה על בדיקת מים ושמן אחת לשבוע (לא משהו בשמיים אגב)
אני מאד ממליץ למי שזה הרכב היומיומי שלו על הדיזל אך נתוני צריכת הדלק שלך הזויים , עד מטעים בכוונת מכוון ....
בקיצור ומכיוון שאנחנו באתר של ג'יפאים שחלקם "קצת" מבינים בהנדסה וכאן אוהבים להתעסק בסיפורי פוגי / סבתא אז הנה קישור קטן http://fueleconomydb.com/index.php?-table=vehicles_summary&-action=list&make=%3DISUZU&model==TROOPER&-limit=10&-cursor=0&-skip=40&-mode=list
מדובר על מנוע בנזין בלבד - בין 3.2 ל 3.5
מכיוון שההבדל ביניהם ביחסי העברה הוא לטובת אוטוסטראדה ב3.5 אכן תצרוכת הדלק שלו מעט יותר טובה באוטוסטראדה אך בממוצע התצרוכת זהה

וזה כבר 3.2 אוטומטי
http://www.parkers.co.uk/cars/reviews/facts-and-figures/isuzu/trooper/station-wagon-1992/5998/

מול 3 ליטר אוטומטי
http://www.parkers.co.uk/cars/reviews/facts-and-figures/isuzu/trooper/station-wagon-1992/17805/

אלו נתונים שלא אני המצאתי , לא נתונים למצב רוחי או רצוני לעוות את המציאות
כמו שאתה רואה הממוצע של הבנזין הוא 17 מייל לגלון ושל הדיזל 27 מייל לגלון
תחלק 17 ל 27 ותקבל שההבדל בצריכה הוא 38 אחוז - שזה קרוב מאאאאד ל 35 אחוז שאני טענתי......
אבל הפרש הביצועים הוא גם כן בהתאם
ההפרש בתאוצה ל100 נניח הוא בין 10.4 ל 13.4 ..ובמהירות סופית יש לי עוד איזה 10 קמ"ש .....:cool:
אז בתחנת הדלק אני בוכה .... אבל עד לשם....... אני מחייך כל רגע :cool:
ותמיד יש את אופציית הגז.....:) למי שרוצה לנסוע הרבה
לגבי מנוע הבנזין 3.2 הגירסה שהגיעה לארץ מ96-98 הייתה עם 190 כ"ס ולחלקנו כבר יש מנוע רודיאו / אקסיום עם 205 -215 כ"ס מ3.2 ....
ואגב ....כשאשתך נוהגת אז בטוח שתצרוכת הדלק העירונית טובה יותר ......(כשמסמנים לך לשלום - תסתכל....)

נדב ש.
06-02-14, 10:19
נכון לתחזק טרופר דיזל(או לצורך העיניין כל רכב שטח אחר) רצוי ומומלץ ידע טכני על מנת לחסוך בהוצאות, זה אני אומר לכל אחד שחושב בכיוון כי בלי זה ההוצאה תהיה פי 2 באחזקה, אבל עם זאת לגבי הטרופר דיזל בגלל התקלות שלו (שהרוב המוחץ שלהם הוא פשוט לתיקון כמו הוצאת קודי תקלה והחלפת חיישן מצערת או חיישן מסילה ודברים דומים)יש המון מידע ברשת ומי שרוצה לומד ויש לנו הרבה דוגמאות לחברים כאלה שעד שלא קנו לא הרימו מברג ביד והיום עושים כמעט הכל לבד.
זה לא נכון לגבי הבנזין, למה? בוא נגיד שהמנוע די אמין וכמעט אין איתו בעיות, אבל יש תקלות כמו חיישני חמצן, גמגומים, מנוע צעדים, ותקלות שלנו הם פשוטות אבל לאחרים הם מסובכות וכמעט שאין את המידע חוץ ממה שאתה שופך ותגיד את האמת שכבר נימאס לך לכתוב אותו דבר עשרות פעמים, עכשיו קח דוגמה תקלה בגיר, כמה אנשים אתה מכיר שיפתרו את התקלה לבד אפילו שמדובר רק בצמה המחורבנת? הרוב יפנו לדיאגנוסטיקה במכון מוסמך ושם יפנו אותם כבר לשיפוץ כללי! ודרך אגב לא בטוח שיפתרו את התקלה.
אז אתה רואה ששתי העולמות בעייתיים.
על הדלק אין מה לדבר ההוצאות מדברות בעד עצמם, אישית אם היה לי ממון הייתי הולך על הבנזין כרכב ליום יום אבל זה לא המצב...
אני כבר לא נהג מרוצים ולכן פתיחות וסגירות של הרכב לא מעניינות אותי, אני נוהג בחוכמה, נותן לרכב להאיץ מעצמו, עוזב דוושה כשאני יודע כבר לפני איפה שאני צריך לבלום ככה שומר גם על המכלולים והבלמים, לימדתי גם את אשתי לנהוג כמוני נכון, למרות שזה קשה ללמד אישה שנוהגת על טנק להיות רגועה :-)
בנסיעה בינעירונית, גם לדרום מה שקורה הרבה, אני שם קרוזקונטרול מכני חחחח מקבע את הרגל על מהירות קבועה 90 קמ"ש הטורים על קצת מעל 1.5 סל"ד, ותיתפלא עם כל המרכיבים האלה הצריכת דלק של הדיזל מרקיעה שחקים, אני נוסע לדרום איזור הערבה דרך הבקעה עושה מסלול שטח קצת אתגרי, חוזר חזרה לפעמים דרך 6(גם שם מהירות כמו שציינתי למרות שזה קשה ומי שבשיירה שלי(אני מוביל)וקשה לו מוזמן לעקוף מה שקורה לרוב אבל אז ניגמר לו הדלק מהר מאוד), ואני מגיע הבייתה עם רבע מיכל סולר בלי תדלוק נוסף שמספיק לי עד יום שלישי בשבוע, להלן יוצא בפעם האחרונה שבדקתי בין 650 ל 700 ק"מ למיכל כי אני לא מגיע לסוף שלו ומתדלק לפני.
צריכת דלק עירונית 1 ל 9.
בינעירוני 1 ל 10.5 .
אלה עובדות, ואתה מוזמן לתשאל עוד שתי חברים בחבורה לפחות שנוהגים כמוני ומגיעים לאותה צריכה בדיוק.
בין החברים בחבורה יש גם את אשר(בנזין קצר יחסי העברה של דיזל) ומגיע גם לצריכה בינעירונית יפה חשוב לציין.

סוזי המשתוללת
06-02-14, 13:36
את אותם נתונים שאתה מפרסם אני כבר אמרתי בפעם הראשונה....
אתה זה ש"הביע פליאה" על תצרוכת הדלק שלי
נתוני היצרן לא משקרים ובסוף גם הנתונים שלנו
אצלי כן קיים קרוז קונטרול אבל בגלל שהמטרה שלו היא לשמור על מהירות ולא על תצרוכת דלק אז מי שמעוניין לחסוך דלק שלא ישתמש בו ..... אני לא מעוניין לחסוך כי בסוף זה יוצא יותר זול מפסיכיאטר....:cool:

-->