צפייה בגרסה מלאה : התאמת פילטר אויר לא מקורי
שלום,
כיום מותקן לי ברכב פילטר פתוח, שאני לא כל כך אוהב. רעש היניקה אמנם מחרמן (עד כמה שרעש של מנוע כזה יכול לחרמן), אבל אני פוחד שהוא גורם נזק וולא יודע מה מצבו (לא אני התקנתי, לא יודע אם ואיך תוחזק לפני).
אני לא מצליח למצוא בית פילטר מקורי משומש, וחדש בחברה עולה 1200₪ לפני מע"מ.
חשבתי להתאים ביצ פילטר של רכב אחר. מקום לא חסר, ולאלתר חיבור לא תהיה בעיה. השאלה היא מה צריך לבדוק מבחינת גודל וספיקת אויר כדי שלא יחנוק את המנוע?
הרכב הוא סוזוקי ויטרה 97'.
תודה,עודד.
Sent from my GT-I9500 using Tapatalk
ראה סרט "אפולו 13",
יש לעבוד על פי פורמט שדרוג פילטר המוכתב שם.
תודה
זו סוג של בדיחה? כי היא גדולה עליי.
Sent from my GT-I9500 using Tapatalk
תחפש ב LowRange יש לו חלקים יד שניה למכירה
http://www.ebay.com/itm/SUZUKI-SIDEKICK-Air-Cleaner-assembly-Intake-Housing-1-8L-Motor-engine-filter-/400610567047?pt=Motors_Car_Truck_Parts_A ccessories&hash=item5d46402387&vxp=mtr
זה תואם למקורי?
חשבתי להתאים ביצ פילטר של רכב אחר. מקום לא חסר, ולאלתר חיבור לא תהיה בעיה. השאלה היא מה צריך לבדוק מבחינת גודל וספיקת אויר כדי שלא יחנוק את המנוע?
Sent from my GT-I9500 using Tapatalk
אתה רוצה לשמור על מאפייני שטח חתך הפילטר, קוטר יציאה וכניסה לתיבת האוויר זהים כמה שיותר למקור.
הייתי ממליץ לך למדוד את שטח החתך של הפילטר המקורי ולהשוותו לפילטרים של רכבים אחרים. במקרה שלך קל למדוד את שטח החתך, הוא מלבני אם אני מבין נכון (לא מכיר סוזוקי יותר מדי). לדוגמא, יכול להיות שבית פילטר אוויר של פאג'רו (גם מלבני, כמו עוד הרבה רכבים) יהיה דומה.
הנקודה השניה היא באמת קטרי הכניסה והיציאה לתיבת האוויר.
קו מנחה טוב יהיה לחפש בית פילטר אוויר מרכב עם נפח מנוע דומה. נפח המנוע יחד עם הסל"ד קובע את ספיקת האוויר דרך הפילטר. בהנחה שטווח הסל"ד די זהה לרכבי בנזין, הפקטור הוא בעיקר הנפח.
אבל במקום כל זה, אם יש אפשרות, הייתי מזמין מאיביי, בעיקר כדי לא לערבב צורך בחלפים עם בלאי גבוה (פילטר אוויר) של רכב אחר.
לגבי אפולו 13 - הכוונה הייתה לזה :
http://www.universetoday.com/63673/13-things-that-saved-apollo-13-part-10-duct-tape/
זה אכן סוג של בדיחה - שם השתמשו בהרבה מסקינגטייפ כדי להתאים את הפילטר...
לך למגרש פירוק ותחפש את הבית פילטר הכי גדול שנכנס לך מתחת למכסה מנוע.
תבדוק שהרכב ממנו אתה מפרק היה עם מנוע בנפח לפחות כמו שלך ( גדול יותר רק יעשה לך ולמנוע טוב).
תנסה בלנו או גרנד ויטרה.
גודל הפילטר שלהם זהה לויטרה.
תנסה בלנו או גרנד ויטרה.
גודל הפילטר שלהם זהה לויטרה.
תנסה בלנו או גרנד ויטרה.
גודל הפילטר שלהם זהה לויטרה.
כשאתה אומר זהה, אתה מתכוון לכך שמדובר בדיוק באותו פילטר? האם גם באותו בית?
Sent from my GT-I9500 using Tapatalk
הפילטר זהה.
לדעתי הבית פילטר שונה.
מאחר וכבר כתבת שמקום לא חסר אני לא הייתי חוזר לבית פילטר או לפילטר מקורי.
לפילטר שטוח יש שטח פנים מוגבל, יכולת סינון נמוכה בתנאים קשים והבית עצמו בכלל לא אטום.
לכן לדעתי שווה לקפוץ על ההזמנות ולהתקין בית של היילקס/ היי-הייס או רכב עבודה אחר.
קודם בית אטום אמיתי, ממתכת כך שניתן לעשות לו התאמות, מבנה ציקלוני שמסנן טוב יותר בתנאי אבק.
זמינות של פילטר להיילקס, גם באפריקה תמצא...
נכון שנדרשת יצירתיות והתקנה מקצועית אבל אם כבר להחליף והמחירים כמו שציינת אז כבר למשהו טוב יותר.
הרבה לפני איביי, אתה תתפלא מה תמצא במגרשי פירוק ובאיזה מחיר, לפעמים נמוך מאד, לחלפים שכמעט ואין להם ביקוש.
קניתי בעבר חלקי פלסטיק כאלו בשקלים בודדים.
והיתרון, כמו שאורי כתב, הוא בית פילטר שאתה בטוח שיש כמותו בארץ בכל חנות חלפים.
הבעיה היא שבאילת אין מגרשי חלפים. כנראה שאצטרך לחכות לעליה ל"צפון" של פסח.
Sent from my GT-I9500 using Tapatalk
גם לאיפון יש בית פילטר עגול וגדול ממתכת..
הבעיה היא שבאילת אין מגרשי חלפים. כנראה שאצטרך לחכות לעליה ל"צפון" של פסח.
Sent from my GT-I9500 using Tapatalk
תתקשר לכדורי בבאר-שבע, יש להם מגרש פירוק.
עם קצת רצון, תוכל לחטט בגרוטאות למצוא משהו מתאים.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.