צפייה בגרסה מלאה : בעייה במפלג או בכוהל?
לפני כמה ימים החלפתי את הכוהל שלי לכוהל של MSD מיאנוביץ, היום אני מנסה להניע את הרכב לא מניע בודקים את המגעים של הכוהל מחזק אותם עוד קצת לבסוף מניע ונוסע סבבה .
בדרך חזרה פתאום בכביש מהיר נשמע כאילו הוא נחנק ועמוד להכבות ממשיך איתו כמה מטרים ולבסוף הוא נכבה , פותח מכסה מנוע ואז אני רואה שהרצועה יצאה מהמקום.(את הרעש של הרצועה נופלת שמעתי רק לקראת הסוף שהוא כבר נכבה).
מרכיב את הרצועה חותך את החיבורים של הכוהל מחבר מחדש ומניע ונוסע הבייתה.
השאלה היא למה זה קרה? :evil: המגעים של הכוהל מחוברים כמו שצריך (בימים הקרובים אני אחבר להם קונקטורים כרגע מחוברים על ידי ליפוף ובורג שמהדק אותם)
האם יש קשר בין סוג הכוהל לבין סוג המפלג? ואם החלפתי כוהל אז אולי הוא לא מתאים לסוג המפלג וצריך גם להתאים את המפלג?
האם החוטי הצתה אולי קשורים?(כרגע רגילים של סופה שוקל לקנות של SPLITFIRE יותר עבים)
אולי בעייה בפלגים (של SPLITFIRE)(סתם זורק השערות) למרות שהם חדשים בקושי בני חצי שנה.
דרך אגב, לא נראה לי שהרצועה קשורה לעניין (אולי כן,דעתכם בעניין), לי נראה שבגלל שהוא עמד להכבות וקרטע כנראה בגלל ההבדלים בין המהירויות סיבוב של הפולים בגלל הקירטוע הרצועה עפה. צודק או שסתם השערה שגויה?
תודה מראש,
מוריס
שאל את בן אם הקויל החדש אמור לקבל 12 וולט קבוע. המקורי מקבל 12 בהתנעה ואח"כ 5-6.
עם איזה מנוע אתה ?
דפדפתי בהודעות קודמות שלך וציינת שיש לך מנוע סופה, אילו מערכות תומכות אותו ?
איזה מפלג ואיזה קויל? ואכן יש קשר בן סוג המפלג, מודול הצתה, לבין הקויל.
מוריס, כהערת אגב, אין שום יתרון בפלאגים של ספליטפאייר, אם לא החלפת אותם כבר 10,000 ק"מ, זה הזמן להחליף.
ניר, לא בכל הג'יפים הקויל מקבל 9.6V, בחלקם המתח על הקויל המקורי הוא 12V בהתנעה ובזמן שהמנוע עובד. אצלי למשל.
אשר, אני מתיחס למערכת הצתה מקורית של CJ, אמריקאי או ישראלי, אם יש לך מערכת הצתה מקורית והקויל מקבל כל הזמן 12 V, זה מצב לא תקין. אם מישהו משתמש במערכות אחרות רצוי שיציין את זה בגוף השאלה.
לגבי פלאגים של ספליטפייר או פלאגים בכלל - אין צורך להחליף כל 10K, הפלאגים מחזיקים כמה עשרות אלפי ק"מ.
תודה לכם אני אברר עם בן ואז נתקדם הלאה.
דרך אגב יכול להיות שרשום על הקויל?
עוד דבר ששכחתי לשאול,אם אתם אומרים שיש קוילים שמקבלים 12 וולט בהתנעה ואחרי זה 5 6 וולט אז למה הוא נכבה לי דווקא אחרי נסיעה של 10 דקות הוא לא היה צריך לעשות את זה די בהתחלה, זה גם קרה דווקא במהירות גבוהה (לא יודע אם זה קשור) ואחרי נהיגה די אגרסיבית אחרי שהוא נכבה וסידרתי את זה והמשכתי בנסיעה נסעתי בכוונה רגוע ואז לא קרה אז אני סתם זורק לאויר אפשרויות והאם יש קשר?
ואם הקויל אמור לקבל 5 וולט ובפועל הוא מקבל 12 ?
אולי זה גורם לו לחימום יתר ? עדיין לא הסברת איזו קומבינה יש אצלך, אני רק יכול לנחש.
ניר, כרגע מורכב אצלי HEI, מפלג של GM, אחרי ההרכבה בדקתי מה המתח בחיבור לקויל המקורי כדיי לוודא שהמפלג החדש מקבל 12V כמו שהוא אמור, המדידה העלתה 12V.
הסיבה שבדקתי היתה היתה מה שפירטת, קויל בJEEP אמור לקבל מתח מופחת אחרי התנעה.
מסתבר שזה לא המצב בכל הג'יפים, אמריקאי או ישראלי., בחלקם המתח אכן נמוך מ12 ובחלקם הוא 12. אני לא היחיד ואין בכך בעיה. ד"א, הקויל שירד מהג'יפ לטובת הHEI, הוא מקורי של AMC.
מה שכתוב בספרי הטיפול השונים ומה שקורה הלכה למעשה בג'יפים לא תמיד חופף.
מוריס, איזה מפלג מורכב אצלך כרגע? מן הסתם זה לה המפלג המקורי של ה-4.0L.
על גבי הקויל אמור להיות מספר דגם, MSD6 וכדומה.
טוב מחר אני אשתדל לצלם ולהעלות את התמונות של המפלג והקויל כדי שאני אוכל להבין את הבעייה יותר טוב.
דרך אגב התחממות יתר של הקויל גם הייתה אפשרות שעלתה לי בראש רק שאני חשבתי שאולי בגלל שהוא מורכב על הבלוק למרות שגם הישן היה מורכב ככה והוא עבד מצויין.
תודה
מוריס
טוב, אז הנה בא ההמשך...
אחרי בירור עם בן(מיאנוביץ) ובאתר של MSD הקויל עובד על 12 וולט, העניין הוא שאצלי זה בערך 7 - 8 וולט. בן אמר לי לקחת 12 וולט שעובד רק עם סוויץ פתוח מהבית פיוזים להעביר דרך החוט פיוז ולחבר לקויל, ניסיתי, דווקא כאשר אני מחבר ככה אז הוא לא מניע בכלל אפילו לא סטרטר ונראה שקורה משהו(אולי קצר אבל לא נראה לי) כי אחרי זה אין סוויץ רק אחרי שאני מנתק את המינוס של המצבר ומחבר שוב יש סוויץ.
מה לא נסיתי :
1. לקחתי 12 וולט+ מהבית פיוזים חיברתי ל + של הקויל ואת המינוס הישן השארתי (לפי מה שבן אמר)
2. אותו חיבור כמו מקודם רק שאת המינוס לקחתי מהמצבר.
3. לקחתי 12 + מהחיבור של הסולינויד של הסטרטר (מקבל 12 וולט) ומינוס גם ממנו.
בקיצור בכולם קרה לי אותו דבר נשמע כאילו היה קצר (לא יודע אם כן) ואז אין סוויץ, מנתק את המינוס של המצבר, מחבר מחדש ואז יש סוויץ.
מה לעז...ל קורה שם? אם מישהו יודע, חושב שהוא יודע, נא לשתף :evil:
עכשיו עוד דבר, דווקא שאני מחבר את החיבורים הישנים הג'יפ מניע אפילו עשיתי איתו סיבוב והוא נוסע בסדר אז אני עדיין לא מבין מה קרה לי באותו יום שהוא נכבה בכביש מהיר?
מדדתי מתחים על הקויל כשהג'יפ מונע יש 7- 8 וולט כמו שכבר הזכרתי(רק עכשיו שמתי לב שכבר כתבתי את זה ואין לי כוח למחוק :wink: ) האם יש סיבה שהקויל לא יעבוד כמו שצריך במתחים אלה (אולי במהירויות גבוהות?) או שאולי הוא יעבוד בסדר גמור רק שבעצם הקויל לא מנוצל עד הסוף כמו שצריך להיות?
אולי דווקא הקויל עובד כמו שצריך אבל דווקא המפלג לא מתאים, לא עמוד במתח היותר גבוה?
שמעתי שמחליפים למפלג של GM.
תודה מראש,
מוריס
שוב, איזה מפלג יש לך? איזה מודול? בלי לדעת את זה קשה לתת תשובות.
נניח שמדובר במפלג של CJ, אזי המפלג לא בנוי ליותר מ 15-20K volt, אני מניח שהקויל החדש מספק הרבה יותר, 30-50K.
אם סיפקת מתח גבוה מכך זה מה שיקרה:
http://www.driveajeep.com/tfi/caps.gif
תבין, מערכת הצתה לא ניתנת להרכבה מחלקים שונים ואילתורים, יש קויל שעובד בשיטת CDI ויש, כמו של CJ, שעובדים בשיטת ID/TCI.לא ניתן להחליף בינהם.
לכל שיטה צריך להתאים גם את המודול, הקויל והמפלג.
MSD מיצרים בד"כ חלקים לCDI. מערכת מקורית של ג'יפ היא TCI.
סביר להניח שאצלך המודול, אם זהו מודול של CJ, התחמם ושיבש את פעולת הקויל.
תקרא את המפורט בקישור הבא:
http://ourworld.compuserve.com/homepages/JET_AV8R/Vision/Ignition/CDI.HTML
אם אתה רוצה לשפר את מערכת ההצתה בצורה משמעותית הפיתרון הוא להרכיב על המפלג המקורי מכסה של פורד,רוטור וקויל מתאים. העלות היא בערך 100$ והתוצאה שוות ערך למערכות הצתה יקרות בהרבה. פיתרון טוב גם ממפלג של GM.
תקרא על זה כאן:
http://www.jeepz.com/Howto-article23-page1.html
או באחד מהקישורים הבאים:
http://www.geocities.com/cantwait_forviolence/cj_tfi.html
(אם אתה בכל זאת רוצה מפלג של GM ויש לך סבלנות, אני מוכר את שלי עוד חודשיים)
תודה אשר עכשיו הכל ברור לי, אני בכל זאת אצלם את המפלג ויעלה' אבל מפלג של GM נראה לי כאופציה, השאלה איפה אפשר להשיג (פרוקיות או בחנויות לחלקי חילוף) ואיך אני יודע איזה דגם או שזה לא משנה?
תודה מראש, מוריס
אשר,קראתי את השירשור על להחליף לכיסוי של פורד ורוטור אבל השאלה האם לסט הזה יתאים הקויל של MSD שכבר קניתי, והכותב מדבר על מנוע 258 האם זה המנוע של הסופה או של ה CJ? כי אצלי זה של סופה והאם זה גם יתאים?
מפלג של GM,בקיצור HEI, אפשר להשיג מפרוקיות. כל מפלג כזה יתאים אחרי שמחליפים את גלגל השיניים לאחד מתאים.
לפני שאתה קונה מפלג כזה תבדוק שהוא מתאים מבחינת מקום. אצלי, 258 עם ראש מנוע של סופה, תנועת המפלג מוגבלת בגלל רוחב ראש המנוע. זאת הסיבה שאני רוצה להחליף לTFI.
אם אתה משיג מפלג ללא קויל או ללא קויל תקין צריך להתאים את הקויל למפלג, הם נבדלים בחיווט.
258CID= ~4.2L
אם יש לך מפלג של CJ אז אין רלוונטיות למנוע.
לגבי הקויל, יכול להתאים, תלוי מה הדגם.
מוריס, תבדוק איזה מודול מורכב אצלך, אם החליפו את דגם המנוע יתכן גם שהמודול הוחלף. המודול אמור להיות על הכנף השמאלית ליד מיכל העודפים/שפריצר.
המפלג השמאלי הוא מקורי של CJ, ללא שינוי:
http://www.driveajeep.com/tfi/compare1.jpg
הקויל הוא BLUSTER 2 של MSD, בקשר למודול אני אבדוק,תודה.
עוד שאלה היא אם הקויל אמור לקבל 12 וולט והוא בעצם מקבל פחות 7-8 וולט אז זה לא אומר בעצם שהוא גם מוציא בעצם פחות וולטים ואז המפלג מקבל פחות ואולי עם זה הוא יכול להתמודד, כי בעקרון נסעתי עם הג'יפ היום אחרי שחיברתי את הקויל בחיבורים של הקויל הקודם ועד עכשיו לא עשה שום בעיה, הג'יפ לא מגמגם ולא נכבה אפילו פעם אחת.(אולי בפעם ההיא שהוא גמגם ונכבה הבעיות היו בחיבורים)
האם זה אומר שזה בסדר בנתיים או שיכול להגרם נזק למפלג אם נוסעים ככה?
שכחתי עוד דבר נוסף המפלג הוא של CJ כמו ששמת בתמונה.
באסה שאי אפשר שערוך את ההודעות, הבנתי ממה שהוספת בהודעות הקודמות שכנראה מה שקורה זה שיש CROSS FIRING אז יכול להיות שזה קורה דווקא במהירות גבוהה בגלל שהרוטור של המפלג מסתובב יותר מהר ואז בעצם המרווחים הקצרים של הכיסוי המקורי משפיעים?
Blaster 2 מוציא 45K V, זה הרבה מעבר ליכולת של המפלג בצורה הנוכחית.
אם הקויל מקבל פחות מ-12V כך גם יהיה חוזק הניצוץ בפלאגים. אז מה הרווחת?
לדעתי, ואני לא מתיימר להיות מומחה, אם אתה יכול להחזיר את הקויל לינוביץ, תחזיר. המחיר של הקויל לבד שווה, כמעט, למחיר קיט TFI שלם או לעלות של מפלג HEI. התוצאה תהיה שוות ערך או טובה יותר.
תחליף את חלקי המפלג לאלה של TFI ואתה מסודר. הקויל יכול להתאים אבל הוא משתמש בחיבור נקבה ואילו TFI החיבורים הם זכר. כמו בפלאג.
http://www.truckstuffusa.com/blas2coilbym.html
האמת שזה מה שבאמת התחלתי לחשוב לעשות, אני אברר עם בן, בדרך כלל הם כן מקבלים חזרה אני מקווה שכן, אבל אם לא אתה מכיר מפלג שיעמוד בוולטים ושהוא עם הכיסוי המתאים של נקבה?
תודה מראש,
מוריס
לא.
במקום לשחק בהתאמות מפלג חפש מישהו שנוסע לארה"ב וקנה אחד מהקיטים האלה:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&rd=1&item=7983747 001&category=33690&sspagename=WDVW
http://stores.ebay.com/AMC-Ignitions-Inc_W0QQssPageNameZstrkQ3amewaQ3amesstQQ tZkm
השני קיט טוב יותר.
האמת שבדיוק הבוס שלי בארצות הברית,בקיט השני כתוב מתאים לשנים 78 עד 90 מבחינת המנועים השאלה היא כדי להיות בטוח האם יתאים למנוע של סופה (רנגלר)?
78-90 מתייחס לסוג המפלג, עד 78 המפלג היה מדגם אחר.
אם המפלג שאצלך לא משתמש בפלטינה אז כן, זה יתאים.
לדעתי כל מה שאתה עושה הוא מיותר,
סופסוף אני מתחיל להבין איזו מערכת הצתה יש לך, חבל שאתה מנדב לנו את הפרטים האלה בתשלומים...
פריצת ניצוץ לא מתבטאת בתופעה שתיארת אלא בחיתוכים ועבודה לא סדירה של המנוע, אם אין אצלך את התופעות האלה אין לך מה לשנות את המפלג. אם תחליף למפלג GM הקויל החדש שלך יהיה מיותר, כי מפלג GM כולל בתוכו קויל ומודול הצתה, מן הסתם הקויל עלה לך יותר ממפלג GM קומפלט...
כנראה שבסה"כ היה לך נתק במגעים וזה הכל, אבל העיקר שאתה נהנה ! רכישת צעצועים מיותרים זה גם חלק מהכיף שלי אני חייב להודות.
טוב, אני באמת בנתיים אסע ככה ואראה אם המקרה יחזור, גם לי נראה שזה היה החיבורים.
אה ושכחתי להוסיף , תודה לכם על העזרה והמידע החדש שלמדתי.
וניר, באמת רכישת צעצועים מיותרים זה חלק מהכיף! :lol:
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.