צפייה בגרסה מלאה : Article: פרויקט מצולם: חיזוק סרנים בג'יפ CJ
ניתן לצפות בעמוד זה ב-http://www.jeepolog.com/forums/content.php/3264-%D7%97%D7%99%D7%96%D7%95%D7%A7-%D7%95%D7%A9%D7%99%D7%93%D7%A8%D7%95%D7% 92-%D7%A1%D7%A8%D7%A0%D7%99%D7%9D-%D7%9C%D7%A1%D7%99%D7%A7%D7%A1
six 4 life
10-02-14, 23:48
תתחדש, נראה מאסיבי ביותר מקרוב :)
יריב קלר ברוך
11-02-14, 09:56
יפה מאוד לא החיזוק הקלאסי והנפוץ אבל זה מחזק את הסרן משמעותי ובעבודה ותכנון עצמי כך שזה מצויין.
כמו תמיד כיף לראות איך הגיפ נבנה אצלך ואיך יש מחשבה בכל חלק וחלק.
לגבי הסקיד פלייט האחורי מצויין.
לגבי היובולטים הקידמיים גם מצויין, את שני השיפורים האילה אני גם צריך לעשות אצלי
לגבי החיזוקים של הסרנים, לא הבנתי למה החיזוק בחלק הקידמי ולא מעל או מתחת לסרן, לפי דעתי החיזוק ככה הוא הרבה פחות משמעותי, מה היו השיקולים לעשות אותו ככה (שנראה כמו מגן על החלק הקידמי של הסרן ממכות) ולא כמו הדוגמה בתמונה?
84395
סוזי המשתוללת
11-02-14, 11:24
יואב
כרגיל תענוג צרוף
עידו לוריה
11-02-14, 15:03
עבודה יפה מאוד .
לגבי החיזוק זה הכן מחזק את הסרן לא באותה רמה של חיזוק כמו בחיזוק קלאסי , אבל בהחלט מחזק .
עידו
עבודה יפה, כרגיל.
אבל
יש לסרן שתי נקודות תורפה עיקריות.
הראשונה היא בחיבור הצינור לביצה - ולכך החיזוק הזה נותן מענה.
אבל מי שמחזק לפי תמונות מהאינטרנט הרבה פעמים מפספס את נקודת התורפה השניה - מתושבת הקפיץ לכיוון חוץ. למעשה, שם פועלים כוחות כפיפה גדולים מאוד, וראיתי הרבה מאוד סרנים שהתעקמו מחוץ לתושבת הקפיץ. גם בג'יפים וגם בכלים כבדים יותר.
חיזוק אחד הוא כמו שתע"ר עשו בסרני הסופה - צינור בתוך הצינור המקורי של הסרן. היתרון שלו הוא שהוא לא מוסיף נפח חיצוני ולא פוגע במרווח הגחון. החיסרון הוא שלא רואים אותו בתמונות...
חיזוק אחר הוא חיצוני- כמו שיואב עשה בסרן הקדמי.
אסף.
boaz avrahami
11-02-14, 20:56
אסף, האם הכוונה לחיזוק כמו זה ?
http://www.ironrockoffroad.com/Merchant2/merchant.mvc?Screen=PROD&Store_Code=IROR&Product_Code=IR-SD30IASK&Category_Code=UP
יואב, יופי של עבודה!
JEEP GC ZJ V8 98 IR 3.5
HONDA TRX300ex
הי. תודה לכולם ובמיוחד לארז על העזרה עם היחסי העברה והסבלנות אלי.
האמת שתארתי לעצמי שיגיעו השאלות לגבי הצורת חיזוק הזאת, אז זהוא שאין לי תשובות מדעיות מגובות תוכנת הנדסה אבל אני אנסה להסביר.
מבחינת החיזוק של החיבור בין הביצה לצינור, אז החיבור של הפרופיל (U 50 x 37)הנ"ל וריתוך מלא לסרן נותן מבנה של פרופיל סגור מלבני וכולנו יודעים שפרופיל מלבני יותר חזק לכיפוף כשהוא ניצב. מעבר לזה היו שיקולים כמו, הנשם החיבור צינורות בלם והUבולטים של הקפיצים זמינות חומרים וסתם כי בא לי.
צודק אסף לגבי המשך החיזוק עד לגלגל, אבל מבחינתי ולצרכים שלי (לא ממוגן או מוצנח) נראה לי שהדנה 44 יעמוד בעומס. בדנה 30 הסיפור אחר ופה באמת חיזקתי לכל האורך כולל את ידי סרן וגם הרווחתי את האפשרות להפיכת הUבולטים.
ה"טעות" שלי לדעתי שיצרתי נקודה חלשה בחפיפה שבין החיזוק העליון לחזיתי בצד נהג.
אפשר לראות בתמונה האמצעית בקבצים המצורפים שהחיזוק משמש גם כבסיס לתושבת של הבולם הגה.
נימי, תודה. יש חיזוקים עליוניים הרבה יותר חזקים ממה שאני בניתי אבל הם בנויים אחרת לגמרי מהחיזוק בקישור שלך (שלדעתי הוא לא שווה את הברזל) ובדרך כלל הם בנויים כגשר כפול צלעות מצד לצד, ורובם מיועדים לחזק גם את המבנה של התושבות במתלה עם זרועות רדיוס. לגבי הסקיד פלייט בסרן האחורי אפשר לבנות משהוא דומה לבד בבית או לקנות את אלה אצל ארנון מרוק סוליד.
יואב
סופת המדבר
12-02-14, 22:10
עבודה יפה כל הכבוד
מישהו יודע מה הקוטר החיצוני של הסליבים ששותלים בדנה 30?
עבודה יפה מאוד .
לגבי החיזוק זה הכן מחזק את הסרן לא באותה רמה של חיזוק כמו בחיזוק קלאסי , אבל בהחלט מחזק .
עידו
מה זה חיזוק "קלאסי"?
אפשר לינק?
ברנרד, קישור לתמונות מגוגל (https://www.google.co.il/search?q=jeep+cj+front+dana+30+truss&espv=210&es_sm=122&tbm=isch&imgil=PGG25sfpRCkIRM%253A%253Bhttps%253A %252F%252Fencrypted-tbn2.gstatic.com%252Fimages%253Fq%253Dtb n%253AANd9GcQ-h4SnzQ4GIJO_1NG22Ast_xP6uePynrSwyjLxFNUZ 9YZXnp07%253B514%253B386%253BKGi6LFvhAM7 IaM%253Bhttp%25253A%25252F%25252Fwww.tnt customs.com%25252Fjeep_wrangler_jk%25252 Fdana_30_truss%25252Faxle_swap.aspx&source=iu&usg=__lvaC74qxRD7kEnnhN0X18yheYyU%3D&sa=X&ei=DG78Uvv1EYishQfFr4GYDw&ved=0CD0Q9QEwBA&biw=1280&bih=899#facrc=_&imgdii=_&imgrc=PGG25sfpRCkIRM%253A%3BKGi6LFvhAM7I aM%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.tntcustoms.c om%252Fimages%252Fproducts%252Fdetail%25 2FDSC07251JKweb.jpg%3Bhttp%253A%252F%252 Fwww.tntcustoms.com%252Fjeep_wrangler_jk %252Fdana_30_truss%252Faxle_swap.aspx%3B 514%3B386)
תתחדש, נראה מאסיבי ביותר מקרוב :)
עבודה יפה צר לי להיות משבית שמחה אך סביר להניח כי בהיקף כזה של פרויקט נוצרו עיוותים מאמצים ופיתולים במתכת שלאורך זמן יגבו את המחיר בבלאי מיסבים ושחיקה מוגברת של החלקים הנעים .
יפה מאוד יואב, היה לי הכבוד לראות את הסרן במהלך התהליך.
בזמנו כשחיזקתי את הסרנים הרבה חשבו שפגעתי במחזרי השמן, במייסבים ולא נדבר על הנעלות עצמן, שכן חיזקתי את הסרנים בעודם על הרכב. היום שנה אחרי, אני יכול לומר, שלא וצרו שום עיוותים, ושהחיזוקים הללו היו אחד התוספות הכי חשובות שהוספתי לרכב, בפרט לאור תוואי השטח האהוב עלי שהוא המעלות הקשים.
ימים יגידו האם עשית נכון או לא,אבל שום דבר ל יכול להוות תחליף לתחושת הסיפוק העצמי שחשים כשמסיימים פרויקט כזה.
על כן תרשה לי לסיים במילה אחת, שאפו!!!
אלוף יואב ... סחתיין עליך !!
חבל שלא קראת לי כשעבדת על הסרנים ויחסי העברה ...
ראיד .
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.