PDA

צפייה בגרסה מלאה : בעיית חשמל בטרופר דיזל



iben
20-02-14, 17:45
שלום לכולם
לא הספקתי לטפל בבעיה הקודמת וכבר צץ משהו חדש....
כבר זמן מה אני סוחב בעיית TPS והחלטתי היום שהגיע הזמן להחליף חיישן....
המוסכניק חיבר מחשב דאגנוסטיקה כדי לראות האם הוא קורא מתח מחיישן ה TPS על מנת לכוון אותו, לאחר הבדיקה הוא ניתק את המחשב כאשר האוטו היה מונע. מייד אם ניתוק המחשב האוטו כבה ומאז אין מתח חי בפין 16 בשקע הדיאגנוסטיקה, אין נורת צ'ק אנג'ין בפתיחת סווץ, ובאופן כללי האוטו לא מניע ו ECM לא מגיב.
עברתי על כל הפיוזים בשתי הקופסאות ולא מצאתי אף פיוז שרוף.
האם למשהו יש רעיון?
יכול להיות שנשרף ה ECM (הבנתי שהם יחסית רגישים)?

תודה
בן

- - - Updated - - -

ECU כמובן

נדב ש.
20-02-14, 21:29
אם הרכב לא מניע אז יש מצב שנישרף.
נסה להשיג מחשב מרכב אחר ולראות אם נפתר.

opl
20-02-14, 21:59
מה המוסכניק אמר?

iben
20-02-14, 22:31
המוסכניק הוא חבר שבסך הכל רצה לעשות טובה ולהסביר לי על המחשב דיאגנוסטיקה כדי שאוכל לכוון את ה TPS והוא לא חשמלאי רכב, אז אנחנו מנסים לפתור ביחד את הבעיה...

meir alony
21-02-14, 10:14
שלחתי לך הודעה פרטית

iben
22-02-14, 20:37
המשך עדכון...
לאחר שכמעט התייאשתי החלטתי להחליף את כל הפיוזים הפשוטים בקופסת הפיוזים בתא המנוע למרות שבבדיקה פשוטה כולם היו תקינים ובמפתיע (ואולי גם באופן מקרי בלבד) הבעיה הסתדרה. אולם עדיין נשארתי אם חיישן TPS שצריך כיול, אז לקחתי את הסיכון וחיברתי מחשב דיאגנוסטיקה אחר, ואיך שפתחתי סוויץ הבעיה חזרה, כמובן שהחלפה חוזרת של הפיוזים לא עזרה.
יש עוד רעיונות?

שלומי
22-02-14, 20:44
לנתק מצבר ולתת למחשב להתאפס

iben
22-02-14, 20:59
בילה כבר לילה שלם מנותק ללא תוצאות

raanan
22-02-14, 21:19
איזה מחשב דאגנוסטיקה חיברת ?
אל תעלב, להיכן חיברת את המחשב ?

רענן

iben
22-02-14, 21:54
איזה מחשב דאגנוסטיקה חיברת ?
אל תעלב, להיכן חיברת את המחשב ?

רענן

אחד פשוט יחסית (CREADER V) שבעבר כבר תפקד עם הטרופר בסדר גמור, ואחד מתוחכם הרבה יותר שמאפשר גם תכנות אקטיבי שאיני זוכר של איזה חברה.
לאיכן חיברתי, איזה שאלה ?! לשקע מצית :)
אל תדאג חיברתי לשקע דאגנוסטיקה

raanan
22-02-14, 22:15
TECH2 הוא המומלץ.
אני עם פשוטים (כמה עשרות $ מאיביי) לא הגעתי רחוק.
אני חושב שאתה צריך לחפש "אדמה" שלא מחוברת היטב לגוף (תתחיל מההזנה למחשב).

רענן

נדב ש.
23-02-14, 12:44
המשך עדכון...
לאחר שכמעט התייאשתי החלטתי להחליף את כל הפיוזים הפשוטים בקופסת הפיוזים בתא המנוע למרות שבבדיקה פשוטה כולם היו תקינים ובמפתיע (ואולי גם באופן מקרי בלבד) הבעיה הסתדרה. אולם עדיין נשארתי אם חיישן TPS שצריך כיול, אז לקחתי את הסיכון וחיברתי מחשב דיאגנוסטיקה אחר, ואיך שפתחתי סוויץ הבעיה חזרה, כמובן שהחלפה חוזרת של הפיוזים לא עזרה.
יש עוד רעיונות?
רגע...לא הבנתי...אחרי שהחלפת פיוזים בתא מנוע הבעיה הסתדרה? זאת אומרת המנוע הניע ונורת הצ'ק אינג'ן חזרה לתפקד?
אם התשובה כן אז הבשורה טובה לא מדובר בחשב שרוף, אני במחשבה כמו רענן, יש לך בעית חשמל באחד או יותר מהחיבורים, העבודה היא קצת קשה ועבודת נמלים, קח אוומטר או כל אמצעי אחר ותתחיל לבדוק את הצמות והמינוסים, כולל אלה של מחשב הרכב מעל ומתחתיו.

iben
25-02-14, 14:07
התגלה משהו מוזר, המתח ל ECM מגיע משני ממסרים, ECM1 המקבל פקודה מהסוויץ ו ECM2 המקבל פקודה מהמחשב עצמו. אצלי הפקודה לממסר מגיע מפין J1-7 והבעיה היתה שהמחשב לא נותן פקודה (-) דרך פין זה לממסר ולכן ה ECM לא מתפקד. מה שמוזר הוא שלפי שרטוטי החשמל ממסר ECM2 אמור לקבל פקודה מפין J1-10 ומפין זה המחשב אכן נותן פקודה גם עכשיו.

השאלה איך זה התכן והאם מערכות הגנה שונות כגון איתורן מתערבות גם במעגלים הפנימיים בתוך ה ECM?

יש לי חשד כזה מכוון ששבועיים לפני שהבעיה צצה הסרתי את מערכת האיתורן

סוזי המשתוללת
26-02-14, 09:06
84678הן לא מתערבות
כל מערכות האיתורן פוינטר וכו אלו מערכות שמתלבשות על חוטים קיימים כגון חוט פיקוד לסטרטר / משאבת דלק / קויילים /מחשב וכו'
בסה"כ ובגדול מדובר על חיתוך חוט פיקוד /אספקה / מינוס והעברתו דרך ממסר שנשלט על ידי קוד
ללא הקשת קוד לא יופעל הממסר ואם הוא לא יופעל הוא לא יעביר את מה שאמור להעביר
כל גנב מתחיל מחפש את החוטים בעלי הצבע האחיד (בד"כ כולם שחורים )ומחפש את החוטים הצבעוניים שמתחברים אליהם
הוא מוצא את שני קצוות אותו חוט (נניח ירוק עם פס אדום) , מסיר את האיזולירבנד בשני הקצוות ופשוט מחבר ביניהם ......
ולעניינך
בדגם הבנזין פיוז c14 בתיבת הפיוזים שבקבינה משותף לפין מספר 16 במחבר הדיאגנוסטיקה ולפנסי הבלימה האחוריים
קצר בפנסים ייגרום לכך שלא יהיה מתח במחבר הדיאג'
אני מעריך שזה לא שונה בדיזל

סוזי המשתוללת
26-02-14, 09:16
84679
הלכתי ובדקתי אכן אותו פיוז גם בדיזל 3.0
הנה הסכימה

iben
01-03-14, 18:30
אז כך , לא מצאתי את הבעיה אבל הצלחתי להתגבר עליה זמנית, פשוט פתיחת וסגירת סוויץ מספר פעמים מעוררת את ה ECM לחיים, ומדי פעם היא חוזרת ספונטנית. בנוסף כל חיבור מחשב לשקע דיאגנוסטיקה או בדיקת פין 16 בעזרת נורת ביקורת מחזירה את הבעיה. בכל מקרה נגמר לי הזמן לחפור בזה והחלטתי להכניס תאוטו למוסך, אני מתלבט בין שני מקומות שנחשבים טובים ההבדל שאחד מתמחה בחשמל אך לא דווקא בטרופר, והשני מוסך UMI שמכיר טוב את הטרופרים אבל לא למתמחה דווקא בחשמל.
מה אתם אומרים?

נדב ש.
01-03-14, 21:15
תראה....אני לא מבין הרבה בחשמל רכב וזה לא משהו שאני ייתעסק איתו...אבל...מתיאור הבעיה שלך האם בדקת את החיבורים למחשב גם אלה שנמצאים מתחת?

לשאלה שלך הייתי פונה לחשמלאי רכב שנחשב ואין קשר לטרופר או לא. מקסימום תוריד את הספר ותדפיס לו את השירטוטים שצריך.
מעטים מאוד חשמלאי רכב שנימצאים במוסכי החברה ויודעים לאתר תקלות.

iben
01-03-14, 21:54
תודה, זה מה שאעשה.
איזה חיבורים שנמצאים מתחת? בכל מקרה זה לא מתנהג כמו מגע רופף מכוון שכל נגיעה בפין 16 עם נורת בדיקה תגרום לתקלה, ופתיחה וסגירה של הסוויץ מספר פעמים תעלים אותה

סוזי המשתוללת
02-03-14, 13:48
אני יכול לספר לך דווקא על מישהו שנחשב למקצוען שפניתי אליו בשביל חבר , הסברתי לו את הבדיקות שבוצעו ושאני לא מטפל בו מחוסר זמן
שלחנו את הרכב , שהה אצל הבנאדם שבועיים וחצי , כולל סיפורים מפה ועד שם , לקח ללא בושה מעל 2000 ש"ח ו.... כעבור 3 ימים חזרה התקלה !!!!
אני שהרגשתי לא נעים בתור השדכן לקחתי את האוטו לידים שלי והיכן שהנ"ל טען שביצע שיפוץ מלא מצאתי צמה רקובה לגמרי !!!!
ראה הוזהרת
אתה מוזמן ליצור איתי קשר בה"פ כדי לקבל את שם העסק ממנו הייתי מתרחק ....

-->