צפייה בגרסה מלאה : צמיגים
שלום,
יתכן שזו שאלת תם בהשוואה לשאלות אחרות של מקצוענים שאני רואה כאן.
קניתי השבוע פג'רו 2009 ארוך.
יש עליו 3 צמיגי כביש (דיסקברי) במצב חדש ואחד ישן ולא תואם בפרופיל שלו.
האם בריא ומותר שאחליף 2 צמיגים בלבד לצמיגי 50%/50% וזה בכל זאת יתן משהו בשטח?
תודה
לא בטוח שהבנתי בדיוק מה אתה מתכנן. אבל, הכי טוב שכול הרביעייה יהיו זהים.
פחות טוב זה שהזוג הקידמי שונה מהאחורי (אבל על כול סרן אותו צמיג בשני הצדדים).
לך יש טרנספר סופר סלקט המאפשר לנהוג במצב 4X4 עם דפרנציאל מרכזי פתוח על כביש.
בנהיגה במצב זה על כביש יבש, רצוי מאד שכול ארבעת הצמיגים יהיו זהים (ע"מ לא לשחוק את המצמד הויסקוזי שבדפרנציאל המרכזי).
בנסיעה בהנעה אחורית בלבד, אין בעיה.
רענן
בכל מקרה הבנת כן את כוונתי ותשובתך עוזרת לי.
אני מבין שאם איני נוסע ( יש כאלה שנוסעים כך ? ) עם דיפרנציאל מרכזי פתוח על כביש אז אין בעיית שחיקה ואני יכול ללכת על 2 זוגות שונים כשאחד מהם הינו כביש והשני חצי חצי.
ברור שעל אותו סרן יהיו 2 צמיגים זהים.
תודה
אתה חייב (!!!) לפתוח את הדיפרנציאל המרכזי על הכביש. אחרת תזיק ותשבור את הטרנספר מהר מאוד.
אתה יכול לנסוע בשני מצבים:
1. הנעה לארבעה גלגלים, דיפרנציאל מרכזי פתוח.
2. הנעה לשני גלגלים אחוריים (הדיפרנציאל חייב להיות פתוח כי אין סיבוב קדימה).
במצב הראשון רצוי מאוד שיהיו לך ארבעה צמיגים זהים, כפי שהסביר רענן.
במצב השני, שהוא ברירת המחדל, אתה יכול לנסוע עם שניים ושניים.
Sent from my GT-I9500 using Tapatalk
אתה חייב (!!!) לפתוח את הדיפרנציאל המרכזי על הכביש. אחרת תזיק ותשבור את הטרנספר מהר מאוד.
אתה יכול לנסוע בשני מצבים:
1. הנעה לארבעה גלגלים, דיפרנציאל מרכזי פתוח.
2. הנעה לשני גלגלים אחוריים (הדיפרנציאל חייב להיות פתוח כי אין סיבוב קדימה).
במצב הראשון רצוי מאוד שיהיו לך ארבעה צמיגים זהים, כפי שהסביר רענן.
במצב השני, שהוא ברירת המחדל, אתה יכול לנסוע עם שניים ושניים.
Sent from my GT-I9500 using Tapatalk
הנעילה היחידה שניתן לשלוט בה היא האחורית וזה מתאפשר רק שהרכב בהילוך כוח. אין שום בעיה לנסוע בהנעה כפולה בכביש ברכב הזה, בדומה לסובארו פוסטר. ישנו דיפרנציאל מרכזי שלנהג אין כל שליטה עליו.
Sent from my iPhone using Tapatalk
הנעילה היחידה שניתן לשלוט בה היא האחורית וזה מתאפשר רק שהרכב בהילוך כוח. אין שום בעיה לנסוע בהנעה כפולה בכביש ברכב הזה, בדומה לסובארו פוסטר. ישנו דיפרנציאל מרכזי שלנהג אין כל שליטה עליו.
Sent from my iPhone using Tapatalk
טעות שלי. משום מה הבנתי מרענן שאפשר לנעול או לפתוח גם דיפרנציאל מרכזי, בדומה ל"שיקוץ". סליחה.
Sent from my GT-I9500 using Tapatalk
(ע"מ לא לשחוק את המצמד הויסקוזי שבדפרנציאל המרכזי)
רענן
רענן, אתה עושה לי צמרמורות על הבוקר.. (וזה בניסוח עדין..) :p
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.