צפייה בגרסה מלאה : האם להחליף שמן גיר?
הכוכב הכחול
05-03-14, 19:03
סוזוקי סוויפט 94 1300 גיר אוטומט.
לדעתי מעולם לא הוחלף שמן גיר באוטו.
אני שוקל להחליף שמן גיר אבל החששות הן שמה יקרה נזק בעקבות ההחלפה
האם לדעתכם כדאי להחליף שמן גיר?
והתייעצות שנייה,
ברגע שעוזבים את דוושת התאוצה האוטו בולם את עצמו דרסטית (מהירות 70 ומעלה)
מזה יכול להיות?
אם השמן גיר שחור ומריח לא טוב, תחליף. ממילא אם תמשיך איתו הנזק לא יאחר לבוא.
כמובן להחליף גם מסנן.
לגבי הבלימה של הרכב, שחרר אותו בשיפוע מתון מאוד, ותראה אם הוא מתגלגל ולא "מחזיק" את עצמו.
אל תגע בשמן גיר !
אם בכול זאת, לפני כן תוודא שבפחית החסכון יש מספיק מטבעות לשיפוץ הגיר ....
רענן
boaz avrahami
05-03-14, 22:29
אל תגע בשמן גיר !
אם בכול זאת, לפני כן תוודא שבפחית החסכון יש מספיק מטבעות לשיפוץ הגיר ....
רענן
איך הגעת מהחלפת שמן לשיפוץ גיר?
JEEP GC V8 98 IR 3.5
Honda 300ex
איך הגעת מהחלפת שמן לשיפוץ גיר?
JEEP GC V8 98 IR 3.5
Honda 300ex
ניסיון אישי + ידע ומידע מהברנז'ה ...
רענן
לשמן גיר יש תכונות של חומר ניקוי ממיס(דטרגנט),
כאשר הרבה זמן לא החליפו שמן גיר , יש משקעים בכל מיני מקומות בגיר.
אם שמים שמן גיר חדש הוא ממיס את המשקעים ,
שמטיילים להם בתוך הגיר האוטומטי עד שניתקעים איפשהו - למשל באיזה תעלה צרה בתוך ה"מוח" של הגיר ,
לפי חוק מרפי - ניתקעים איפה שיעשו הכי נזק ...
היה לי את הסיפור הזה בדיסקברי - קניתי אותו אחרי שהרבה זמן לא טיפלו בו ,
החלפתי את כל השמנים בתור הגדלת ראש - כולל שמן גיר ,
ומיד אחרי זה הרכב ניתקע על הילוך ראשון ולא היה רוצה להעביר ...
לקח לי איזה 4~5 החלפות של שמן + מסנן שמן גיר , עד שהעניין הזה הסתדר.
יש מיתוס, נכון בחלקו - ראה תגובה למעלה, שלגיר אוטומט תקין לא מחליפים שמן.
זה נובע כנראה חוסר ידע, מגירים שהושבתו בעקבות החלפה לא נכונה ומהחלפות שלא נעשו.
לפחות בחלק מהגירים ע"מ להחליף את כל השמן יש צורך במשאבה ייעודית.
האם השמן שלך שחור? הגיר תקין?
לגבי השאלה השניה אולי יש התנגדות של בלמים אתה יכול לבדוק את זה ע"י זה שתחנה את האוטו במישור (ניוטרל ללא בלם חניה) ונסה לדחוף אותו.
החלפה כזו צריך לעשות על מכונה שמזרימה את השמן דרך הגיר ולמעשה לא רק מחליפה את השמן אלא גם מנקה את כל המשקעים. אם עושים זאת כך- רק טוב יכול להיות.
אסף.
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
GodsFather
07-03-14, 12:59
וכמה נפוץ זה למצוא כזו מכונה וכזה שירות ?
החלפה כזו צריך לעשות על מכונה שמזרימה את השמן דרך הגיר ולמעשה לא רק מחליפה את השמן אלא גם מנקה את כל המשקעים. אם עושים זאת כך- רק טוב יכול להיות.
אסף.
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
ממש לא !
ועכשיו להסבר ....
אנחנו הצרכנים מעריכים גירים עם החלפות חלקות שכמעט לא ניתן להרגישן (בניגוד לרכבי ספורט שם ההחלפה אגריסיבית ומהירה).
המחיר למעבר חלק שכזה, חיכוך קלאצים איטי ומבוקר (בזמן זה נדרש המנוע להפחתת מומנט ע"י שינוי מפת ההצתה וההזרקה)
שבעתיו הקלאצ'ים נשחקים .
שחיקת הקלאצ'ים משילה אבקה הנמהלת בשמן ומשמשת כמגבירת חיכוך בקלאצ'ים השחוקים.
כאשר הגיר כבר לא במיטבו, החלפת שמן מלאה (דיאליזה ) בשמן טרי תקרב מאוד את השיפוץ המלא לגיר ! (בגלל אותו חוסר בחיכוך)
זאת גם הסיבה כשאנחנו באים עם בקשה למכון לבצע פעולה זאת, הם מדגישים ומסירים מעצמם האחריות לגיר !
משפצים הגונים (כאלה שלא גוזרים על כול תקלת סולנואיד שיפוץ מלא לגיר...) ,
מבצעים איסוף לשמן שהורד ומחזירים אותו (אולי עם סינון גס) לגיר לאחר תיקון התקלה (בד"כ החלפת סולנואידים במוח הגיר).
אגב, היום הרבה יצרנים שינו המדיניות לכך שאין יותר החלפות שמן גיר יזומות ! (קופסה אטומה בזכות שמן סינטטי איכותי)
הגירים מחזיקים מאות אלפי קמ' באמינות כמעט מוחלטת ובוודאות הרבה יותר טובה מכול הרובוטים למינהם.
מתי בכול זאת רצוי להחליף שמן גיר ? כאשר הגיר עבר התחממות קיצונית.
פשוט הקשרים הכימיים בשמן "נשברו" ויעילותו קטנה באופן דרסטי.
רענן
boaz avrahami
07-03-14, 14:42
אם זה היה מישהו אחר כנראה שהייתי מתעלם או צוחק...
מאחר וזה אתה שכותב ואני מחזיק ממך כבעל ידע וכבוחר יסודי אז תוסיף בבקשה אסמכתאות אם ניתן למה שרשמת.
אני לא מצליח לעכל את החומר הזה.
JEEP GC V8 98 IR 3.5
Honda 300ex
בעז, התשובה שלי זהה לתשובה שבתגובה 5 לעיל ...
אני פשוט לא רוצה "שיוציאו עליי חוזה" איגוד משפצי הגירים שהרגילו את רובנו שעל כול פיפס צריך שיפוץ גיר ...
רוצה לשמור על הגיר, דאג שהטמפרטורה שלו תהיה במרבית הזמן בטווח של 70 עד 90 מעלות צלזיוס.
רענן
boaz avrahami
07-03-14, 15:53
טמפרטורה טובה נגד טיגון הרכיבים.
לשמן יש 3-4 תפקידים.
פיקוד הגיר, שימון מרכיבים, הולכה ופינוי חום מהגיר ופינוי הפסולת לכיוון הפילטר.
שמן לא נקי וישן תורם להיווצרות משקעים ושיבוש מערכות למיטב הבנתי ולכן אני מצדד בהחלפה יזומה של שמן.
אפרופו הטמפרטורה בגיר - יש לך מסקנות אם הוספת קולר גיר טובה יותר בטור או במקום החליל ברדיאטור המקורי?
JEEP GC V8 98 IR 3.5
Honda 300ex
שולץ האיום
07-03-14, 16:13
למה לא להיצמד להוראות היצרן?
שמן לא נקי וישן תורם להיווצרות משקעים ושיבוש מערכות למיטב הבנתי ולכן אני מצדד בהחלפה יזומה של שמן.
על זה נאמר, "איש איש הישר בעיניו יעשה ..."
אפרופו הטמפרטורה בגיר - יש לך מסקנות אם הוספת קולר גיר טובה יותר בטור או במקום החליל ברדיאטור המקורי?
בטור ! את זה כבר הוכיחו וקבעו היצרנים.
היתרון בשיטה זו, ייצוב טמפ' הדדי בין המנוע לגיר.
בנוסף, אם מבטלים החליל, נדרש להתקין קולר ענק. פשוט יכולת פיזור החום בהולכה למים טובה יותר מהולכה לאוויר.
ביטול החליל והתקנת קולר לא מתאים (קטן), תגרום לחימום הגיר.
היתרונות של ביטול החליל והתקנת קולר נפרד,
הפחתת עומס חום מרדיאטור המנוע (המנוע פחות יתחמם במאמץ טיפוס וזחילה).
ביטול הפחד מפריצת חליל וערבוב נוזל הקרור לגיר, שמן גיר למערכת הקרור מנוע.
רענן
JEEP GC V8 98 IR 3.5
Honda 300ex[/QUOTE]
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.