התחברות

צפייה בגרסה מלאה : Article: פרויקט: שיפוץ מערכת החימום בלנדרובר דיפנדר 110



אבנר ברוך
11-03-14, 12:00
ניתן לצפות בעמוד זה ב-http://www.jeepolog.com/forums/content.php/3284-%D7%A4%D7%A8%D7%95%D7%99%D7%A7%D7%98-%D7%A9%D7%99%D7%A4%D7%95%D7%A5-%D7%9E%D7%A2%D7%A8%D7%9B%D7%AA-%D7%94%D7%97%D7%99%D7%9E%D7%95%D7%9D-%D7%91%D7%9C%D7%A0%D7%93%D7%A8%D7%95%D7% 91%D7%A8-%D7%93%D7%99%D7%A4%D7%A0%D7%93%D7%A8-110

Tourist
11-03-14, 12:35
מעולה !
תודה על הפירוט, התמונות והכתיבה המצויינת

שאלה:
בדיפנדר שלי המערכת נותקה באופן יזום ע"י בעלים הקודם בגלל ש"עשתה בעיות"....
יש לך מושג/ניחוש למה שינתקו אותה והאם כדאי להכנס לשיפוצה ?
מה כדאי לבדוק לפני כן ?

asafk
11-03-14, 12:47
הבעיה הנפוצה ביותר מנסיוני היא מחליף חום נוזל / רקוב. הבעיה השניה הכי נפוצה היא לכלוך (ובעיקר עלי שלכת ופירות של פיקוסים) במפוח, שגורמים לעומס יתר ונזק למפוח.

אסף.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

shachar
11-03-14, 13:33
המערכת נותקה באופן יזום
מה כדאי לבדוק לפני כן ?

מה נותק?
האם חיבורי המים מנותקים? - כנראה הרדיאטור נזל
האם המאוורר נותק? מפוח/נגד/בעית חשמל
האם ידיות מהירות וכיוון אינן מתפקדות? התעותו / כבל נקרע



אפרופו מערכת חימום, השבוע הוספתי גז למזגן :-(

אבנר ברוך
11-03-14, 14:14
בד"כ מנתקים את מערכת החימום בגלל כדאיות או אי-כדאיות תיקון. זה נפוץ בעיקר ברכבים ממכרז ובעיקר עקב רדיאטור לא תקין.
המרכיבים הללו (רדיאטור + מנוע) מאוד יקרים ובלא בצדק.
בנוסף, מוסכניקים ממש לא מתלהבים לתקן.
אני ממליץ בחום לתקן לבד, אשמח לעזור.

- - - Updated - - -

כמו שאסף ציין - הגישה למפוח מאוד (!) קלה, מומלץ מידי פעם לפרק את מיכל הפלסטיק ולנקות.

amit1
11-03-14, 14:52
לדעתי זאת טעות ל"שתול" מפוח משומש כי למפוח אורך חיים קצוב .....אני הייתי משקיע מאמצים וזוזים בחדש דנדש.
שאפו על התיעוד ....

אבנר ברוך
11-03-14, 15:22
במחיר של מפוח חדש אני קונה מדחס לנעילה קדמית או מפוחים משומשים ומחליף כל 3 חודשים בשביל הספורט.

מפוח משומש יכול להיות במצב מצויין ...

ותודה על הפרגון :)

BlackStar
11-03-14, 20:15
צ'מע אבנר
מעורר קנאה ( הזמן הפנוי שיש לך )
הדיפנדר שלך הולך ומשתפצר שאפו ...

amit1
11-03-14, 23:20
במחיר של מפוח חדש אני קונה מדחס לנעילה קדמית או מפוחים משומשים ומחליף כל 3 חודשים בשביל הספורט.

מפוח משומש יכול להיות במצב מצויין ...

ותודה על הפרגון :)

חדש דנדש אמור לעלות בארץ 500 ש"ח........לשיקולך...

אבנר ברוך
12-03-14, 08:54
לטובת הקוראים הנלהבים אשמח אם תשתף היכן אפשר למצוא מפוח מקורי בסכום זה.
בחיפושי הנרחבים ברחוב תושיה ומסביב לא נתקלתי בסכום המתקרב לזה שציינת.

amit1
12-03-14, 13:22
לטובת הקוראים הנלהבים אשמח אם תשתף היכן אפשר למצוא מפוח מקורי בסכום זה.
בחיפושי הנרחבים ברחוב תושיה ומסביב לא נתקלתי בסכום המתקרב לזה שציינת.

אהלן אבנר,
לדוגמא בלי שנברתי יותר מדי פריט OEM........
http://www.brit-car.co.uk/product.php/243752/3768/heater_motor___fan_def_lhd

אבנר ברוך
12-03-14, 14:14
תודה אבל אתה ציינת ש 500 ש"ח זו העלות בארץ.
הקישור ששיתפת מתייחס למוכר בחו"ל.

מחירים אלו מוכרים לי (המחיר הממוצע באנגליה נע בין 60 ל 100 פאונד).
מה לגבי משלוח ושחרור? לכמה זה מגיע בסופו של דבר?

amit1
13-03-14, 11:34
העבר אלי מס' טלפון בה"פ ונדבר

אמיר ב.א
13-03-14, 15:23
כל הכבוד על הביצוע ועל התיעוד - מזכיר לי נישכחות - הייתי בסיפור הזה כמה פעמים ...

zoharami
17-03-14, 07:50
כתבה עניינית ולעניין!!!

ukiuki
17-03-14, 11:06
קודם כל כפיים על המאמר
ושאלה

שמתי לב שכיוון הסיבוב של המפוח התחליפי הפוך מהמקורי. את זה אני מסיק מכיוון החריצים במפוח כפי שנראה בתמונת ההשוואה של המפוחים.
אם האבחנה שלי נכונה האם יש לכך השלכה על ביצוע המפוח בהתייחס לפתחי הכניסה והיציאה של האויר לבית המפוח? רעש נוסף?

אבנר ברוך
17-03-14, 12:49
המפוח החליפי בתמונה לא מיועד במקור לדיפנדר.
נכנסתי לפירוקיה בטירה, הסתכלתי על מדף המציאות וחיפשתי מפוח שדומה בגודל, בצורה ובסוג למפוח הדיפנדר.
למרות שכיוון המניפה הפוך, כיוון קוטביות החשמל מפצה על כך.
שווה לבדוק בעזרת חיבור ארעי איזו קוטביות מספקת את זרימת האוויר הנכונה.
לא אמור להיות הבדל גדול ברעש אבל אני מניח שחיבור נכון צריך לגרום לרעש גדול יותר היות והמניפה אמורה לדחוס אוויר פנימה לחלל הרדיאטור (יותר התנגדות אוויר).

-->