צפייה בגרסה מלאה : מערכת גז חדשה בצ'ירוקי 2006
אהלן חברים,
לאחרונה התקנתי מערכת גז בצ'ירוקי שלי(2006)
מערכת כולל המשמנת שסתומים ומיכל 105 ליטר
סה"כ האוטו מאז מאוד חסכוני ואין ירידה משמעותית בביצועי מנוע,אוכל 1/5 במקום 1/6 עם בנזין.
כמה שאלות ברשותכם,
האוטו משייט מעולה במהירויות גבוהות אך אם אני סוחט את הדוושה עד הסוף,המערכת מצפצפת ועוברת להנעה בבנזין,
מישהו יודע למה?
אני מניח שבגלל שהגז לא מסוגל לתת מה שהמנוע צריך אז הוא עובר לבנזין,אבל אשמח אם מישהו יסביר על התהליך...
ככל שהגז במיכל הולך ופוחת,ככה קשה יותר למנוע להרים מהירות מהר,מישהו מכיר את התופעה?
מד כמות גז במיכל?
יש גם איזה נוריות חיווי על כמות הגז במיכל,אבל אחרי בערך 130 ק"מ,הנוריות והמד לחץ שעל המיכל מראות שהוא ריק,למרות שיש לי במיכל כמות גז שמספיקה ל380 ק"מ.
אשמח לתשובות מהחברים כאן,
תודה רבה!
לי גם יש מערכת גז ואני יודע שכיוונו לי אותה בצורה מסוימת כך שכל 2000 ק'מ פחות או יותר אני צריך לתדלק בנזין וכמובן שבינתיים האוטו עובד על גז. ככה יוצא שהמנוע מקבל בנזין כתוספת לגז בזמן העבודה הסדירה ותוספת בעומסים גבוהים, המנוע מקבל גם תוספת קרור מהבנזין , חי עם זה בהסכמה ואין לי בעיה, האוטו סוחב טוב והחיסכון הוא לא מה שחושבים אבל משמעותי מאד ברכב של 1/5, בחישוב ארוך טווח מדובר על עלויות בסביבות 80 אג' לק'מ.
החיסכון משמעותי...זה משהו כמו 75 אג' לליטר לעומת 1.25 ש"ח לליטר בנזין
ואני נוסע עם האוטו בחודש ממוצע בערך 2200 ק"מ ככה שזה משמעותי.
אצלך האוטו קבוע נוסע על תערובת של גז ובנזין?
מאיך שזה עובד אצלי,אני יודע שזה רק מניע לאיזה 2 דקות עם בנזין וזהו.
נראה שגם בנזין וגם גז, אחרת מיכל הדלק לא היה מתרוקן כל 2000 ק'מ , הסבירו לי שעדיף כך, שומר על המנוע, ומונע חום ועבודה יבשה של הגז.
תעשה חיפוש כאן על מנועים של ג'יפ וגז תלמד את הנושא.
תחזור עוד 50,000 ק"מ ותעדכן איך המנוע חי עם העניין, יהיה מעניין ללמוד מניסיון בפועל של מישהו כאן.
קניתי את הרכב לפני כמעט שנה ו15000 קמ.
בשנת 2008 התקין הבעלים הקודם מערכת גז.
אחרי 6 שנים ו115000 קמ עם גז הרכב פצצה
עשיתי בדיקה לפני הקניה והמנוע אחלה, אוכל להעלות לכאן את תוצאות הבדיקה אם זה מעניין מישהו.
תופעות של מעבר מערכת מגז לבנזין בעת העלאת מהירות לא מוכרות לי, כמו כן לא מכיר קושי של הרכב להעלות מהיר לקראת סוף מיכל גז.
לגבי כמות גז: כבר גיליתי שכאשר הנורה האחרונה של מד הגז נדלקת נשאר עדיין 20%-30% גז, למרות שהייתי מצפה שיהיה פחות.
קח בחשבון שבקיץ נכנס פחות גז למיכל ושבקיץ הגז זול יותר ;-)
לי יש משמנת ישנה אז יש חשיבות רבה לכיוונון המשמנת. האם אצלך זה כבר אוטומטית?
לגבי שימוש בדלק - המליץ לי המתדלק בתחנת הגז לגמור מיכל בנזין פעם בחודש. זאת לפי הניסיון שלו.
קניתי את הרכב לפני כמעט שנה ו15000 קמ.
בשנת 2008 התקין הבעלים הקודם מערכת גז.
אחרי 6 שנים ו115000 קמ עם גז הרכב פצצה
עשיתי בדיקה לפני הקניה והמנוע אחלה, אוכל להעלות לכאן את תוצאות הבדיקה אם זה מעניין מישהו.
תופעות של מעבר מערכת מגז לבנזין בעת העלאת מהירות לא מוכרות לי, כמו כן לא מכיר קושי של הרכב להעלות מהיר לקראת סוף מיכל גז.
לגבי כמות גז: כבר גיליתי שכאשר הנורה האחרונה של מד הגז נדלקת נשאר עדיין 20%-30% גז, למרות שהייתי מצפה שיהיה פחות.
קח בחשבון שבקיץ נכנס פחות גז למיכל ושבקיץ הגז זול יותר ;-)
לי יש משמנת ישנה אז יש חשיבות רבה לכיוונון המשמנת. האם אצלך זה כבר אוטומטית?
לגבי שימוש בדלק - המליץ לי המתדלק בתחנת הגז לגמור מיכל בנזין פעם בחודש. זאת לפי הניסיון שלו.
תודה על התגובות,
אייל,יש לך משמנת?
לי לא אמרו שום דבר על לעבוד עם תערובת או אם יש אופציה כזו בכלל...אולי בגלל סוג המנוע.
חיפשתי וחרשתי את האתר על הנושא לפני שהסבתי,זאת גם אחת הסיבות להסבה,מה שקראתי כאן וההמלצות,אבל תשובות למה ששאלתי כאן לא מצאתי...
היי עמית,אצלי לדעתי יש אותה משמנת,כזו עם ברז מחט שזורקת טיפה ל10 שניות...גם אצלך זה ככה?
היא לא קשורה לסל"ד גבוה/נמוך אלא מספקת שימון על בסיס זמן בלבד.
כשעלה מחיר הדלק בתחילת החודש,דאגתי שגם מחיר הגז יעלה..אבל חיכתה הפתעה בתחנת תידלוק-המחיר ירד ב26 אג' :))
לא אמרו לי כלום על לגמור מיכל בחודש,מה שכן אני מנהל איזה רוטינה של נסיעה על בנזין ככה בשביל לפנק את המנוע,
אני שואל את השאלות עכשיו מפני שיש לי בקרוב בדיקת הספק+בחינת טכניון+טיפול ראשוני(שאין לי מושג מה הוא הולך או צריך לעשות בו) ורוצה לבוא מוכן לעיניין,
יש לי הרגשה שהמתקין שלי לא אוהב שאלות טכניות ובמערכות גז אני לא מבין מספיק כדי לתת לו קונטרה לכן אני חייב ללמוד את הנושא במהירות,הם גם כמו רוב המוסכים,רוצים שתהיה לקוח שבוי שלהם,תטפל ותקנה רק אצלם.
תודה לעוזרים
טיפה ל-10 שניות? נשמע לי מעט מדי.
הוראות היצרן של המשמנת שיש אצלי - 20 מ"ל ל-20 ליטר דלק.
תראה כאן: https://www.youtube.com/watch?v=wLP6CMGF1go ב-2:59.
אלירן מה שאתה מתאר הוא לא תקין אבל יכול לקרות בכמה מיכלים הראשונים. אני חושב שהסיבה היא אוויר במערכת ולוקח למערכת כמה מיכלים להתאזן. אם זה ממשיך פנה למוסך לכיול המחשב.
למגיבים האחרים הגז עובד בנפרד מהבנזין ו2000 קמ למילוי זה סביר מכיוון שהמערכת מניעה על בנזין מתחממת ועוברת לגז. בקיץ זה קורה יותר מהר. בגלל זה היסכון עומד על אזור ה40-45 אחוז תלוי באופי הנסיעות.
המלצות המתקינים לשמן היא בין5 ל15 שניות לטיפה, לא קריטי.
אני לא מתקין אבל עשיתי מחקר מעמיק וביליתי איתם הרבה עד שאישרו לי חוקית את המערכת ברכב.
Sent from my Nexus 4 using Tapatalk
GodsFather
15-03-14, 15:29
תומר, על איזה רכב מותקן ואיזו מערכת שלך?
מאזדה 323 שנת 97, לנדירנזו.
Sent from my Nexus 4 using Tapatalk
שבוע טוב,
אכן תומר,אני בהרצת המערכת,סה"כ עומד על 1700 ק"מ איתה,
בנתיים חוץ מהבעיות שתיארתי כאן-אני ממש מרוצה.
עומרי...יש לי בדיוק כזו משמנת,מאיפה אתה קונה שמן ובכמה?
יצא לי לקנות פעם אחת עד עכשיו, בדור אילות ליד אילת. 110 ש"ח לליטר.
קיבלתי המלצה על שני חבר'ה, שמוכרים שמן שסתומים באזור ה-100 ש"ח לליטר ומביאים לך עד הבית.
לא דיברתי איתם עד עכשיו ואין לי מושג של מי השמן, תנסה -
בועז (הבן) - 050-3177770
אבי (האבא) - 050-3177774
למגיבים האחרים הגז עובד בנפרד מהבנזין ו2000 קמ למילוי זה סביר מכיוון שהמערכת מניעה על בנזין מתחממת ועוברת לגז. בקיץ זה קורה יותר מהר.
Sent from my Nexus 4 using Tapatalk
ישנן מערכות בהן קיים תגבור בנזין לגז מסל"ד מסויים.
המערכת עוברת לגז ב 40 מעלות, בהנחה שיש טרמוסטאט תקין ברכב ההבדל בין חורף לקייץ זניח.
אלירן, כפי שתומר המליץ גש למתקין לבדיקת המערכת, זה לא אמור לקרות גם לא בהרצה (3 מילויים של המיכל). מה שקורה לדעתי אצלך זה חוסר יכולת של המערכת לספק מספיק גז בטורים גבוהים שמפורשת ע"י מחשב מערכת הגז כסיום המיכל.
בהתחלה יתכן ועדין יש אויר במערכת. ככה לפחות הוסבר לי.
בנוגע לאבי ובועז הם מנהלים את עדי גז ועובדים עם הרבה מוסכים ברחבי הארץ ויש להם טכנאים שמסתובבים על הכבישים ויכולים לבצע משלוחים (שמן פילטרים פלאגים וכד'). מוסך האם נמצא בקרית מלאכי. אני התקנתי דרכם.
Sent from my Nexus 4 using Tapatalk
AvigdorAharon
17-03-14, 01:53
1. במנועים אמריקאיים אין צורך במשמנת, אלא אם אתה דואג לכיסו של יצרן השמן.
2. כמות הגפ"מ הנכנסת בפועל במיכל קטנה בכ-20% מהנפח של המיכל משום שיש אויר.
3. כמות הגפ"מ שאתה ממלא תשאר תמיד ולא ניתן יהיה למלא יותר מ 80% מנפח המיכל, אין קשר לכיוונים.
4. אני לא מכיר את התופעה של מעבר לבנזין בסל"ד גבוה, שווה לפנות למתקין, אולי כך הוא תכנת לך את המערכת.
5. החסכון בפועל הוא כ 40 עד 45 אחוז כי צריך לקחת בחשבון את החלפת המסננים במערכת ותקלות שיגיעו בעתיד.
6. לאחר 170 אלף מייל (275 אלף ק"מ), אין זכר לגפ"מ במנוע, מניסיון אישי ולא משמועות (פתחתי מנוע מסיבות אחרות).
אני מאוד מרוצה ובטוח כי הרכב הבא שלי יעבוד על גפ"מ.
אביגדור
חברים,תודה על התשובות והפירוט,אתם ממש עוזרים!
אביגדור צודק לחלוטין,אצלי יש מיכל של 110 ל' ותמיד יוצא למלא פול טאנק של מקס' 85 ל',לגבי המשמנת,כל עוד העלות שמן סבירה,אין לי בעיה לתתלמנוע לשתות...אם זה מה שיעשה לו טוב..
עוד תופעה שחוזרת,מישהו מכיר את התופעה שכשהמיכל ריק 3/4,האוטו נחלש וקשה לו לסחוב?
לגבי טסט לרכב,
זה נכון שצריך לעשות לרכב טסט גם למערכת הגז בנפרד? ואז להגיע למכון?
איך אתם עוברים טסט?
GodsFather
17-03-14, 20:50
מה ההפרש בעלות האגרה במעבר לגז אצלך?
חברים,תודה על התשובות והפירוט,אתם ממש עוזרים!
לגבי טסט לרכב,
זה נכון שצריך לעשות לרכב טסט גם למערכת הגז בנפרד? ואז להגיע למכון?
איך אתם עוברים טסט?
לא נכון
למעט אישור חד פעמי ע"י הטכניון שהמתקין שלך אמור להעביר את הרכב כחודש לאחר ההתקנה, אין הליך טסט נוסף.
כל שנה אתה ניגש לטסט כרגיל.
ואין כל שינוי באגרת הרישוי בגלל מערכת הגז.
AvigdorAharon
19-03-14, 23:51
כפי שרשם אוקיאוקי, אין הבדל באגרה או ברישוי.
מה שמצחיק בכול העיניין שזיהום אוויר הם בודקים רק בבנזין, לך תבין.
אביגדור
- - - Updated - - -
עוד תופעה שחוזרת,מישהו מכיר את התופעה שכשהמיכל ריק 3/4,האוטו נחלש וקשה לו לסחוב?
לא מכיר ולא קרה לי אף פעם
אביגדור
גם לי לא קקה בעיות של סחיבה. נראה שכדאי לך לגשת למתקין ולהתחבר לסורק. אולי יש צורך לכייל את המערכת.
אני עברתי טסט פעם אחת על גז לפני האישור של המערכת ופעם שניה על בנזין אחרי אישור המערכת. לא כל הבוחן יודעים או מתייחסים למערכת.
Sent from my Nexus 4 using Tapatalk
חברים-תודה על המידע,עזרתם מאוד,
אעדכן אתכם בהתפתחויות...
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.