צפייה בגרסה מלאה : טראנו 95 דיזל מתחמם בעליות
hagaybelams
24-03-14, 17:52
לאחר ניקוי רדיאטור והחלפת המים לנוזל קירור, הטראנו ממשיך להתחמם בעליות. יש הצעות לפתרונות? מישהו מכיר את הבעיה?
מוני אורבך
24-03-14, 18:05
במידה והרכב נסע הרבה זמן על מים רגילים..
טרמוסטט + ניקוי רדיטור + ניקוי מערכת. + להתפלל שזה יעזור.
אגב אני מקווה שהחלפת למים איכותיים.
קריטי להחליף מי קירור לאיכותיים.
מים רגילים גומרים את המערכת די מהר.
היי,
אני לא מכיר את הטראנו ספציפית, אבל כמו שמוני אמר, צריך לבצע ניקוי יסודי לרדיאטור(צנטור), החלפה של טרמוסטט מומלצת, בדוק שהפאן קלאץ (שאני מניח שקים, אם לא אז מאורר חשמלי), וכמו שצוין מלא מים איכותיים בלבד.
עופר
hagaybelams
25-03-14, 09:13
תודה על ההערות. עשיתי את הצינתור לרדיאטור ושמתי אנטיפריז איכותי. אני נוסע בלי טרמוסטט בינתיים - הפאן קלאץ עובד מצויין.
יש למישהו מושג איך מנקים את יתר המערכת?
כמה זמן הרכב אצלך ?
זאת תופעה חדשה ?
הגדר מתחמם, מה מראה מחוון החום ?
יש ירידה בסחיבה ?
יש איבוד נוזל קירור ?
לאחר שמתחמם, עמידה בסרק מחזירה לנורמל ? אם כן, תוך כמה זמן ?
רענן
hagaybelams
25-03-14, 15:22
תודה רענן על ההתייחסות.
הרכב אצלי כחודשיים.
ככל הנראה לא מדובר בתופעה חדשה, אלא שבחורף היא הייתה הרבה יותר מתונה.
בעליות ארוכות מד החום מגיע עד ל3/4.
הרכב לא מוריד מהסחיבה שלו.
הרכב לא מאבד נוזל קירור.
במצב עמידה תוך כשלוש דקות בערך מד החום יורד עד למטה.
בירידה או בהתהמתנות העליה גם כן מד החום יורד.
תודה
לאחר שמתחמם תוך כשתי דקות מד החום יורד עד למטה.
מה זה למטה ? לאמצע הסקלה ? או למצב הקר ביותר כמו בהתנעה בבוקר ?
עוד שאלה, כשאתה נוסע בלילה במישור במהירות קבועה לאורך זמן, מה מראה המחוון ?
רענן
hagaybelams
25-03-14, 15:40
כפי שכתבתי, אני בינתיים נוסע בלי טרמוסטט.
המנוע בבוקר קר. בנסיעה רגילה הוא קר. ורק בעליות הוא מתחמם עד ל3/4.
דבר ראשון תתקין תרמוסטט. אתה לא מקטין הבעיה אלא מייצר בעיות חדשות.
רענן
hagaybelams
25-03-14, 15:56
יטופל עוד היום. האם אתה באמת סבור שזו הבעיה?
יטופל עוד היום. האם אתה באמת סבור שזו הבעיה?
זאת לא הבעיה בטוח ! אבל כשתרכיב תרמוסטט יהיה אפשר לאמוד את הבעיה אם בכלל.
מבחינתי אם מתקרבים ל 3/4 ביום לוהט ובמאמץ, ובסיום המאמץ תוך כמה דקות חוזרים לנורמל, אז הכול תקין.
על הדרך תבצע שטיפה טובה (עם צינור מים) למנוע (לא חיצונית) בתקווה שיצא ג'יפה .
רדיאטור נוקה עם חוטר ? רדיאטור נשטף חיצונית ? זה חשוב מאד לפעמים יש שם בוץ שהתייבש שמפריע לזרימה.
המאורר יושב בתוך כונס אויר שצמוד היטב לרדיאטור ?
רענן
מוני אורבך
26-03-14, 08:13
היה לי פעם טראנו דיזל 98 ארוך.
הוא לא היה מתחמם נקודה !
לא בעליות לא בירידות לא ביום לוהט עם מזגן בפול בעליה קשה.
פשוט לא.
וזה המצב הנורמלי ברכבים הללו.
המחוג אמור להיות באמצע הסקלה (בערך) ולהשאר שם כאילו ציירו אותו שם.
מה שאומר שבאיזשהו מקום יש לך בעיה במערכת המיים.
אז תתחיל מהקל לכבד:
1. מים איכותיים.
2. מכסה רדיטור תקין (עדיף לא לבדוק אלא פשוט לקנות חדש)
3. טרמוסטט תקין (שוב עדיף פשוט לקנות חדש)
4. בדוק פאן קלץ (רכב ישן די סביר שהוא מתקלקל בשנים הללו)
5. ניקוי רדיטור (אני מבין שעשית זאת)
6. ניקוי מערכת מיים
7. בדיקת משאבת מיים (היות והבדיקה תדרוש פירוק עדיף פשוט להחליף וזהו)
על הדרך כדאי לבדוק ולהחליף את כל צנרת המים.
ההימור שלי (אחרי הבדיקות שלך) הוא או הפאו קלץ או המשאבה.
היי,
לי היה בעבר טראנו דיזל קצר שנת 99
גם אני סבלתי מנושא של התחממות בעליות
בזמנו נאמר לי במוסך מורשה שהבעיה מוכרת ושניתן להתקין רדיאטור גדול יותר ואם אני זוכר נכון דיברו גם על התקנה טיפה שונה (זווית)
העלויות היו גבוהות מאוד ולכן התקנתי עצמאית מאוורר גדול נוסף עם מתג בתא הנהג ובעליות הייתי מפעיל אותו
בהצלחה
אלון
בתור אחד שנסע על טראנו שמונה שנים, טבעי חום של 3/4, אבל תעקוב אחר החום בעליות.
אני גם התקני מאוורר נוסף, בן היתר זה שיפר את המזגן פלאים.
מוני אורבך
26-03-14, 11:06
אז רק אצלי הוא כל הזמן היה קבוע על חצי ?
הטראנו שלי היה ידני, אולי זה ההבדל?
אז רק אצלי הוא כל הזמן היה קבוע על חצי ?
הטראנו שלי היה ידני, אולי זה ההבדל?
כן !
רענן
תבדוק אם הרכב מתחמם במצב נייח
תן לו לעבוד ותבדוק אם החום עולה
אם עלה יש לך בעיה
בדוק אם הרדיאטור קר אם קר יש לך בעיית צרקולציה זה אומר משאבה או עורקים סתומים במנוע
אם חם זה אומר פן קלאטש קח בחשבון שפן קלאטש מסתובב לא אומר שהוא תקין
איך קבעת שהוא תקין?
על חצי כן, קבוע לא. בעיקר בעליות, רואים שהחום מטפס ויורד חזרה.
hagaybelams
28-03-14, 22:45
תודה שוב על ההתייחסות. לאחר התקנת טרמוסטט ושטיפה. עדיין מתחמם. אשקול התקנת ונטה נוספת. מוסך מומלץ בצפון?
תודה שוב על ההתייחסות. לאחר התקנת טרמוסטט ושטיפה. עדיין מתחמם. אשקול התקנת ונטה נוספת. מוסך מומלץ בצפון?
זה אקמול בלבד !
ראשית, צריך לדעת בוודאות שמדובר בהתחממות ע"י מדידה בלתי תלויה בחיישן ובמד הטמפרטורה שבלוח המחוונים.
לאחר ששוללים תקלת חיווי (חיישן או מד טמפט') בודקים לפי הסדר :
א. לוודא שאין חסימה לזרימת האוויר, וכן המצאות הכונס של של המאוורר שלם וצמוד לרדיאטור
ב. שאין בריחת נוזל ושהוא לא גולש ממיכל עודפים
ג. ניקוי רדיאטור חיצוני ופנימי עם חוטר
הערה - לוודא שמוליכי החום (הרשת של הרדיאטור) לא מתפוררים במגע של העברת היד עליהם.
ד. החלפת תרמוסטט ועל הדרך ניקוי פנימי למנוע
ה. בדיקת הפאן קלאץ (פה נדרש ניסיון )
ו. במידה ומדובר בגיר אוטומט, לוודא שאין תקלה בגיר של החלקות או אי נעילת ממיר מומנט שיוצרת חום רב.
ז. החלפת משאבת מים
ח. אטם ראש מנוע לאחר בדיקת C0 במים.
בהצלחה
רענן
hagaybelams
09-04-14, 15:41
לאחר ניקוי רדיאטור ומערכת המים - נשארתי עם הפאן קלאצ'.
יש למישהו מושג על עלויות החלפה?
hagaybelams
09-04-14, 16:07
לאחר בירור, במוסך מדברים על סדר גודל של כ- 3,000 ש"ח, הגיוני?
לאחר בירור, במוסך מדברים על סדר גודל של כ- 3,000 ש"ח, הגיוני?
תחפור פה
http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_sacat=0&_nkw=fan+clutch+nissan&_nkwusc=fan+clatch+nissan&_rdc=1
או
נכתב פה בפורום שישנה אפשרות למלא את ג'ל הויסקו וכך לחדש אותו.
אני נוהג לתת טיפול שלא עולה פרוטה ורק לאחרונה נתן לי תוצאות מצוינות ברכב דיזל .
הכנסתי למערכת המים מים רגילים נקיים במקום מי קירור שבטח כבר מאוד מזוהמים אצלך למרות שהוחלפו לאחרונה. לתוכם שפכתי כוס וחצי של אבקת כביסה שלא מקציפה. נסעתי עם המים האלה שבוע ימים ואז רוקנתי את כל המערכת כשאני שוטף אותה עם מים נקיים מצינור. לאחר הניקוי היסודי שבו יצאו ג'יפות מכל המערכת - מילאתי במי קירור חדשים.
כאחד שנוסע יום יום בעליות של כביש 5 מגובה פני הים לגובה 600 מטר - במהירות של 140 קמ''ש עם רכב בן 16 שנה - הטמפרטורות עבודה של המנוע ירדו מיד ב- 15 או 20 מעלות. היום המחוג של הטמפרטורה לא מגיע ל- 80 מעלות גם בתנאי נסיעה קיצוניים.
שים לב - אם הרדיאטור במצב קשה וישן יתכן שהניקוי שהצעתי יעשה לך נזילות כי בעצם אתה עושה סוג של ניקוי חול עדין מבפנים.
מי שפתח פעם מכונת כביסה מבפנים יודע על איזה איכות ניקוי פנימי מדובר. מה עוד שהטיפול עולה פרוטות.
boaz avrahami
10-04-14, 01:53
חיים,
אני חושב שהרעיון שלך מקורי מאוד אבל גם כנראה מאוד לא מומלץ ולא מבוסס על עקרונות מדעיים.
למיטב הבנתי אבקת כביסה מלאה במלחים על מנת לרכך את המיים ולתת יעילות גבוה לסבון.
מי שפתח מכונת כביסה בוודאי יודע שגוף החימום מלא משקעי אבנית שהאבקה לא מטפלת בהם.
יש חומרים יעודיים לשטיפה פנימית של מערכת הצינון ומטפלים במשקעים מסוגים שונים. הרבה יותר עדיף.
נסה ודע שעשועי מדע זה נחמד וטוב למי שמוכן לשלם את מחיר כשלון הניסוי
JEEP GC V8 98 IR 3.5
Honda 300ex
היי בועז.
זה לא ניסוי. עשיתי את זה פעמים רבות ב- 40 השנים האחרונות וזה עובד לחלוטין.
מי שרוצה ללכת בדרכים הקונבנציונליות שילך בהן,אך טוב לדעת שיש לעיתים גם אילתורים מוצלחים יותר מהליכה בתלם.
לאחר בירור, במוסך מדברים על סדר גודל של כ- 3,000 ש"ח, הגיוני?
3000 שח לפאן קלאץ'??? תברח משם מהר!
לא עולה יותר מ 1000 שח בלחץ.
hagaybelams
13-04-14, 13:01
טוב אז ככה.
לאחר ביקור במוסך:
משאבת מים חליפית + פאן קלאץ תוצרת ספרד - 600 ש"ח
נוזל קירור איכותי ביותר - 250 ש"ח
3 רצועות מנוע - 150 ש"ח
ועדיין עדיין - שעון החום מטפס בעליות.
כמובן - נעשה ניקוי לרדיאטור.
החשד - יוניט חום מזייפת.
זו "בעיייה" ידועה בטראנו, הרכבים התחממו עוד בתקופת האחריות.
לחלק מהלקוחות "הרועשים", היבואן החליף רדיאטור, אבל זה לא עזר.
שורה התחתונה - כשהחום ממש עולה, כלומר מתקרב לאדום, המחשב מנתק את המיזוג, אתה תדאג להשאיר את הרכב ממונע ללא עומס, ותוך שתיי דקות הרכב חוזר ל2/3 חום.
אין צורך להגדיל רדיאטור, להחליף פאן קלאץ....אבל להוסיף מאוורר חשמלי משפר את המזגן פלאים.
לא תשמע על טראנו 2.7 שעשה מנוע - אני לא שמעתי - זה מנוע דיי אמין.
סע ותהנה - לפעמים תתצרך לפתוח חלון כי המזגן לא מספיק חזק...
רבין
ועדיין עדיין - שעון החום מטפס בעליות.
תוסיף קולר גיר (בטור לחליל הקיים) + וונטה .
אם אתה רוצה לוותר על החליל ולחבר ישירות לקולר+וונטה , אתה צריך קולר רציני ולא צעצוע !
אם תחליט על חיבור זה, אני אמליץ לך על קולר איכותי (בשאיפה שגם זול) מאיביי.
רענן
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.