PDA

צפייה בגרסה מלאה : מה לשים בדיפרנציאל האחורי גרנד צ׳ירוקי 5.2 98?



boaz avrahami
27-03-14, 23:32
קראתי לא מעט דעות שרק בליבלו אותי יותר.
יש אצלי את ה Dana 44a LSD .

ברור שמדובר על 75w140 אבל איזה??
רוייל פרפל מתוסף?
וולוולין VV982 מתוסף?
אולי וולוולין 75w140 סינטקטית מלא לא מתוסף ולהוסיף את שיקוי הפלא של מופר?
רעיונות נוספים....??

יש לי בקבוקון שיקוי קטן של מופר שאני יכול אבל לא חייב להשתמש בו.
המטרה החלפה במינימום עלות ובלי לחרוג מהמומלץ לנעילה מוגבלת.

על הדרך - מה שמים גם בטרנספר?
נדמה לי שהמוסך שם שם בטיפול האחרון דקסטרון אבל מהקריאה עכשיו בטחוני התערער.
מדובר על הטרנספר המקורי של 5.2 שנת 98

תודה
בועז


JEEP GC V8 98 IR 3.5
Honda 300ex

amit_san
28-03-14, 19:31
ערב טוב בועז,

אמנם אני לא בקיא בדגמי האינדיאנים, אבל בסרני טויוטה בעלי LSD, מומלץ להשתמש בשמן שמופיעה בו מפורשות התייחסות/תאימות לדיפרנציאל מוגבל החלקה.

מקווה שעזרתי,

עמית.

השועל
28-03-14, 19:42
קודם כל אתה צודק.

בארץ מבקשים לשים 75W-140 בסרנים (מתוספים או לא.. זה כבר תלוי בשמן. אם לא מתוסף אז צריך כמובן).
בDANA אומרים לשים 80W-90 + תוסף מופר..

אני יכול לומר מנסיוני שאצלי היה לפני כמה שנים 75W-140 וכשהחלפתי שמן (קפצתי לשתות קפה אצל חבר, אז המכונאי החובב במוסך מילא 80W-90) מה שגרם נזק כמעט מיידי לדסקיות החיכוך.. כמובן שגיליתי את זה כשהגעתי הבייתה והרכב היה תפוס, ניסיתי להציל את המצב בזה שרצתי לשים תוסף אבל זההיה כבר מאוחר מדי.
מיד ובלי לחשוב פעמיים החלפתי את הLSD בנעילה אוטומטית וכיום אני שם 80W-90 (ללא תוסף) וזה מכיוון שלא צריך לשים שמן מתוסף בסט אפ הזה.

לגבי הטרנספר, שים ATF-III בדיוק כמו בגיר שלך.

ציטוט מחוברת השירות של DANA:
Lube Specs
Standard differential case: Use 80W90 thermal
stable lube. For a standard differential, use 76
ounces of lubricant for the best protection.
Trac-Lok differential: Use 80W90 thermal stable
lube. For this axle, use 72 ounces of lubricant plus
four ounces of friction modifier. This is Dana part
number 43161. The total amount of lubricant used
should equal 76 ounces.
Hydra-Lok differential: Use a synthetic lubricant.
Again use 72 ounces of lube, plus four ounces of
friction modifier, which is Spicer part number
43161.

ראה לינק:
http://www2.dana.com/pdf/X5001-CVSP.pdf

boaz avrahami
07-04-14, 00:17
למרות ההמלצות ברשת ושל רמי (גרנד) על הרואייל פרפל ולאחר בירור המחיר שלו ושל הולוליין החלטתי להמר על הולוליין בתקן קרייזלר ולהוסיף את התוסף של מופר במידה ואחוש התנגדות מהסרן בביבובים הדוקים .
היבואן הסכים למכור לי במחיר אטרקטיבי ( נמצאים בעמק חפר).

פתחתי את הביצה על מנת לוודא שאין בקרקעית חתיכות מהדיסקיות אבל היה נקי. ( אסור לשטוף את הדיסקיות בשום חומר!).

ניקיתי את הסיליקון אטמים ומרחתי חדש בנדיבות ונתתי לו לעמוד 10 דק׳ לפני ההצמדה.
לאחר נסיעת המבחן אני יכול לדווח שמתנהג נהדר בלי שום תוספת.
לסיכום אני ממליץ על הולוליין.
מחיר מצויין ועושה את העבודה היטב.


JEEP GC ZJ V8 98 IR 3.5
HONDA TRX300ex

omribe
07-04-14, 17:16
אני יכול להוסיף המלצה על שמן של Red Line, קראתי עליו המלצות בארה"ב והחלטתי לנסות אצלי ב-WJ בגלל המחיר השערורייתי של רויאל פרפל ו-Valvoline בארץ.
ה-75W140 כולל תוסף למוגבל החלקה.

החלפתי בדפרנציאל הקדמי והאחורי, בלי תוסף - הכל עובד חלק.

השוס - 80 ש"ח לליטר אצל היבואן, TopRPM (http://www.toprpm.co.il/) בחולון.

boaz avrahami
07-04-14, 17:43
לא תאמין אבל הולוליין אפילו טיפה יותר זול :-)

-->