PDA

צפייה בגרסה מלאה : חשבתי שאני אוכל להסתדר בלי רכב שטח....אז חשבתי :/



שגיא S
28-03-14, 11:30
שלום לכולם....

אז אחרי כמה חודשים של ג'יפלסיות...אני צריך רכב... אז למרות שאני יכול לכתוב פה טלנובלה שלמה על הסיבות למה כן ולמה לא....
אני אנסה לקצר, אלו הדרישות מהרכב:

1. ק"מ נסועה - במקסימום 10 אלף, לא רכב ראשון אבל כן ייסע בצורה יומיומית.
2. אני רוצה להגדיר אותו כרכב יומיומי לטיולים קשים ;) - לא רוצה לפחד במעלות הדרום, מצד שני אני גם לא הולך לעשות עבירות מטורפת.
3. זול לתחזוקה - מצבי הנוכחי: סטודנט לשנתיים הקרובות, ואחרי זה מתחיל התמחות בשכר שאני מתבייש לכתוב פה בפורום...
4. רוב הנסיעות שלי יהיו לבד או +1 ובמקרים רחוקים עם עוד 2 אנשים ברכב...לטיולים בכל מקרה לא יותר מזוג.
5. לצערי יש לי מחלה קשה...אני מכור לשדרוגים ושיפורים...אז רצוי שיהיו אופציות
6. אין משמעות מבינתי לדיזל/בנזין - מעדיף ידני אבל לא פוסל אוטומט.


התקציב שלי הוא בערך 35 לקניה, שהשארתי לעצמי כסף בצד ליישור קו ושיפורים. ככה שזה בערך 45000 לרכב שהוא מוכן לטייל.

עד עכשיו חיפשתי רכב שיהיה רק רכב טיולים, אך עכשיו הצרכים השתנו וזה יהיה רכב יומיומי שיצטרך לשנע אותי גם ברחבי תל אביב ביום יום החל משנה הבאה.

אז בהתחלה חיפשתי סיקס אספנות/היילקס...
עכשיו התחלתי לפזול לפראדו/טרופר/פאג'רו.
ואני יודע שהקניה הכי חכמה תהיה הג'ימני...

מצאתי ג'ימני 2007 ידנית, אמנם ק"מ גבוה אבל הרכב במצב טוב - אבל עם הגבהה טובה וצמיגי 235, אני יכול להגיע לרכב שיספק אותי גם במראה וגם בביצועים בשטח. והוא יחסית עומד בתקציב....

מה אתם אומרים?
האם שווה לי להישאר בגמדים או לעלות רמה מכל הבחינות(כולל הוצאות כלכליות) ולעבור לטרופר/פאג'רו וכו'...

שגיא S
28-03-14, 20:03
כולם במדבר מטיילים? נשארתי לבד...:/

omri_t
28-03-14, 21:09
שמע, יש גיל שבו מתחילים להתבגר...

ועלות אחקה של סיקס או סופה- נמוכה משל ג'מיני גם בדלק.
ואם מדובר בסיקס אספנות אז בכלל אין לך סיבה להתמהמה.

הרכבים האחרים שדיברת עליהם לא ברי-שיפור כמו סמוראי או סיקס או סופה.
גם הגימיני איכשהו מתחיל להראות כמו מוטציה כשמנסים להכניס בו רוח שיפורים.


לך עם הלב.
קנה סיקס אספנות.
הוא ימשיך איתך הלאה, בעתיד, כרכב שני\שלישי

Saar
29-03-14, 22:11
אני הייתי בוחר בג׳ימני.
סיקס, גם (ובעיקר?) אספנות, ישתה לך את המשכורת. אני מכיר את כל סיפורי החלפים הזולים, אז נכון, הם זולים. אבל, בכל פעם שתניע את האוטו תחשוב כמה זה עולה לך...
סיקס בד״כ ידרוש תשומת לב על מנת להיות תקין ויום יומי. תשומת לב= כסף.

raanan
29-03-14, 22:25
אני הייתי בוחר בג׳ימני.
האמת, נראה לי ששגיא מחפש תשומת לב ... הרי התשובה מסתתרת בשאלה שלו :

עכשיו הצרכים השתנו וזה יהיה רכב יומיומי שיצטרך לשנע אותי גם ברחבי תל אביב ביום יום החל משנה הבאה.
אז מה נשאר, ג'ימני !

רענן

OFF-RoaD
29-03-14, 23:33
מה עם ויטארה? הרבה יותר מרווח, הרבה יותר נוח ביום יום, שלא לדבר על בינעירוני. מבחינת יכולות שטח ושיפורים... אין גבול.

Sent from my GT-I9500 using Tapatalk

אמנון
29-03-14, 23:42
סיקס אספנות יכול להיות התשובה למה שאתה מחפש, רק אם הוא במצב מעולה, אחד שעבר שיפוץ מקיף מאוד. כמו הסיקס של עירא שנמכר (כן, זורע לך מלח על הפצעים). יש בודדים כאלו. את כל השאר, במצב בינוני +\-, יידרש הרבה זמן וכסף כדי לשפץ ולהביא למצב נסיעה יומיומי. חצי עבודה, או במקרה הזה רכב במצב "בסדר" לא יעבוד.
חשוב להפנים את זה, ואם אתה בוחר את האופציה הזו, אז להיכנס אליה במודע.

מאידך, ג'יפ קונים מהלב ולא מהראש... ועל זה נאמר מספיק.

six 4 life
29-03-14, 23:45
סיקס לא קונים משיקולים כלכליים, סיקס קונים כי רוצים סיקס.
לדעתי זה לא הכיוון שלך.

GodsFather
29-03-14, 23:50
שני דברים -

1. אספנות מוגבל בשעות נסיעה שלו בבוקר
2. רכבים טובים עולים לא מעט במעמד הקניה ואו ביישור הקו שלהם (לך תמצא סיקס בלי שלדה סדוקה במחיר שפוי מבעלים תמים).

מבחינת אחזקה אין שום הבדל בין זה לזה כי אתה תסתדר מהכרותי איתך - גם בייבוא מחו"ל וגם בקשרים בארץ. כנ"ל בשיפורים.

מבחינת הסתדרות בת"א - סיקס "קצר" מול ג'ימני, באמת שאין הבדל מהותי אז למה להתפשר. סיקס "ארוך" זה כבר סיפור אחר שכנראה יצריך ממך חיפושי חניה רבים יותר, שיקול שלך. צריך גם לקחת בחשבון את רמת הגניבות של הרכב ומתוך הרכב.

נסיעה בסיקס מעייפת יותר, גם כשהוא הכי מיושר ומדוגם שיש. מצד שני, זה סיקס וכל מילה מיותרת לגביו, זה פשוט ה-ג'יפ ושום ג'ימני מקורי או משופר או מפלצת זוקאית אחרת לא יכול עליו וגם לא היילקס או כל יצור אחר מיפן או מאנגליה או גרמניה וכן הלאה. ולך היה משהו מאד מאד קרוב לזה שלא ברור לי למה ויתרת עליו אבל זה מעניין לי את העכוז כרגע (אולי נדבר על זה באיזו מדורה מתישהו אחרי שאני אשתה מספיק ויסקי).

יאללה מספיק לקשקש ולך חפש לך ערימת ברזלים לזחול תחתיה (או לתת לסלמן לזחול תחתיה).

שגיא S
30-03-14, 00:24
שלום לכולם ותודה על התגובות...אז ככה:

בנושא של סיקס - אכן פספסתי בקצת את הסיקס של עירא...לצערי מאז ראיתי כמה סיקסים ולא התלהבתי(בלשון המעטה) מהמצב שלהם, חלק מבחינת פחחות/מכנית, חלק מבחינת המוכרים שלא עשו עליי רושם של אנשים אמינים וכו'.

על הסיקס לצערי אני אוותר כנראה - פשוט משום שהעבודה שלי היא בבגדים מחויטים לצערי, ואסור לי להגיע "מסריח" מדלק, או מלוכלך מגריז. דרישות של המשרד לא שלי :/

ויטארה - בסיס גלגלים קצר, לא הרבה יותר נפח אחסון, שיפורים יותר יקרים ובעיתיים יותר לטעמי. אף על פי שה16V נלקחה בחשבון בהתחלה.
אבל גם שם מצב הכלים לא משהו בתקופה הזאת...

בנתיים מצאתי ג'ימני שנת 2007 VVT ידני שיושב לי בול בתקציב, גם האוטו יחסית בסדר והמוכר בחור טוב ואמין.
כנראה שזה יהיה הכיוון לשנתיים-שלוש הקרובות.
בכל מקרה אם העסקה תצא לפועל אז קיט הגבהה+צמיגים+יחסי העברה כבר בדרך...+כתבה על ההתקנה שלהם.
בשאיפה לעשות לבד, ומה שנצטרך עזרה+התקנת ARB קדמית, אז יש מוסך.

את חלום הסיקס אספנות/היילקס ככל הנראה נדחה לתקופה שבה המשכורת שלי תאפשר שהוא לא יהיה על חשבון קורת גג.


*** חייב לציין שעניין המוח מול הלב פה ממש קשה,
את הג'ימני כידוע, אני לא כזה מחבב, ותמיד ראיתי בו סוג של רכב כוסיות. מקווה שאחרי הפרויקט שאני מתכנן בשבילו הדעה שלי תשתנה...
אבל לצערי במציאות של היום הוא הפשרה הכי טובה שתאפשר לי גם לטייל כמו שאני אוהב וגם לסוע איתו לעבודה...

yes1952
30-03-14, 03:04
שגיא
יש זמנים שהולכים עם הלב ויש זמנים שהולכים עם ההיגיון
אין שום סיבה בעולם שכרגע תלך עם הלב,לזה צריך ממון וכרגע אתה צריך להתמקד בדרישות עתידיות של בניה עצמית(פיננסים ומקצועיות במקצוע)
אז יהיה לך 4על4 ולא הרכב הקלאסי,זה עוד יגיע
כך שאני לפחות לא רואה כאן שום פשרה,אלא כורח מציאות על מנת לא לוותר על השטח
בהצלחה ידידי הצעיר

tzagi
30-03-14, 04:31
פסססט
http://www.ebay.com/itm/Toyota-Land-Cruiser-Base-Sport-Utility-4-Door-1985-toyota-fj-60-land-cruiser-v-8-chevy-350-/251489633210?forcerrptr=true&hash=item3a8df343ba&item=25148

Bernard
30-03-14, 05:56
אני חושב שצעיר שנוסע לבד וצריך להתנייע בת"א והוא פחות ממטר ותשעים... ג'ימיני הוא אחלה בחירה ולא פשרה!!!

מוני אורבך
30-03-14, 09:25
למה לא טויוטה הייליקס?
נכון רכב פרימיטיבי, אבל יש לו חימום וקרור ומזגן וכל שאר הנחויות
המנוע לא סוחב, אבל בתל אביב זו ממש לא בעיה.
בעיה בחניה, נכון אבל השאלה היא עד כמה אתה צריך לחנות בתל אביב?
אם יש לך חניה מסודרת בחניונים, אתה מסודר.
אם לא.. באמת בעיה.
אמין מאוד שימושי מאוד ועוד לא התחלנו לדבר על עבירות...

liontamer84
30-03-14, 09:51
אם זה רק זוג, אז גם אני הייתי בוחר בג'ימני. מכונת חיוכים מדהימה!
היופי שלו הוא שזה אכן רכב כוסיות מצד אחד, שבשתי לחיצות כפתור יודע לעשות הכל.

עם סבלנות והשקעה אפשר להפוך אותו לאחלה מכונה (מי כמוך יודע...)

Redoren
30-03-14, 10:01
[QUOTE=מוני אורבך;567626]למה לא טויוטה הייליקס?
נכון רכב פרימיטיבי, אבל יש לו חימום וקרור ומזגן וכל שאר הנחויות
המנוע לא סוחב, אבל בתל אביב זו ממש לא בעיה.
בעיה בחניה, נכון אבל השאלה היא עד כמה אתה צריך לחנות בתל אביב?
אם יש לך חניה מסודרת בחניונים, אתה מסודר.
אם לא.. באמת בעיה.
אמין מאוד שימושי מאוד ועוד לא התחלנו לדבר על עבירות...[/QUOTE


צודק, אבל מה עם הגניבות?
הרי כל פועל פלסטיני שצריך לחזור בסוף היום הביתה ישמח לתפוס "טרמפ" עם ההיילקס..
ומספיק שתרצה לקפוץ בערב לאיזה פאב עם מזכירה משפטית מצודדת, ונראה אותך אוסף אותה בהיילקס ועוד מוצא חניה.. :)

בקיצור - לך על ג'ימיני.


בכל מקרה אם העסקה תצא לפועל אז קיט הגבהה+צמיגים+יחסי העברה כבר בדרך...+כתבה על ההתקנה שלהם.
בשאיפה לעשות לבד, ומה שנצטרך עזרה+התקנת ARB קדמית, אז יש מוסך.

וכשאתה רוכש/מתקין לבד את כל מה שפירטת - אל תשכח לקרוא לי, אשמח אם נעשה את זה ביחד..

GodsFather
30-03-14, 10:17
היילקס באמת היה פתרון אילולא החשש המתמיד מגניבות, גם בלב תל אביב וגם מחניה שמורה. ולהתחיל לאבטח אותו כל הזמן זה לא הדבר הכי נקי שיש ולא נעים ולא בגשם וכו וכו.

באותה נשימה גם סופה ארוכה/קצרה שאפשר לדגם יפה יפה בתקציב הזה.


אגב שגיא, היה לך בעבר טרופר, למה לא לחזור אליו ? קצר או ארוך בהתאם לסידורי החניה שלך.

omri_t
30-03-14, 10:49
היילקס?
תזכירו לי מה עלות ביטוח ורישוי שנתי?

שגיא S
31-03-14, 20:04
אגב שגיא, היה לך בעבר טרופר, למה לא לחזור אליו ? קצר או ארוך בהתאם לסידורי החניה שלך.

טרופר בנזין קצר נעול כפול ARB היה לי על הכוונת, אבל הפרש של כמה מאות שקלים בחודש על אחזקה + דלק + 7 שנים הבדל בשנתון עשו את שלהם.

לגבי היילקס - אכן רכב ששקלתי, אבל הפחד מהגניבות לא מתאים לי לצערי...
אדם חכם בעל היילקס אמר לי שהיילקס זה רכב שצריך לרצות ולא להתלבט לגביו.

אפשר להגיד את אותו הדבר על סופה.

ודווקא אם יילך לי עם הג'ימני הספציפי הזה, יכול להיות שאני אוציא רכב טיולים בעל יכולת לא מבוטלת, שימושי ביום יום ולא במחיר גבוה מדיי...

GodsFather
31-03-14, 20:29
לא הבנתי למה לא טרופר רק בגלל שאחד ברח לך או לא עמד בקריטריונים....

אבל כנראה שאתה כבר סגור על מה שאתה רוצה אז שיהיה במזל

שגיא S
31-03-14, 21:44
לא הבנתי למה לא טרופר רק בגלל שאחד ברח לך או לא עמד בקריטריונים....

אבל כנראה שאתה כבר סגור על מה שאתה רוצה אז שיהיה במזל

לא ברח הטרופר...הוא עדיין למכירה.
אבל ההפרש בעלות האחזקה הקבועה+הפרשים בעלויות הדלק לנסועה של 10 אלף קמ + הבדל של 7 שנים בשנתון - מכוונים אותי לטובת הג'ימני.

חוץ מזה - אני כבר מתחיל להרגיש יותר טוב לגבי הג'ימני...פשוט כי מסתבר שאפשר לבנות ולשחק שם יותר ממה שחשבתי.

elro
31-03-14, 22:06
לפי הדרישות שלך רק הג'ימני תפור בדיוק...

אבל....

קשה לי לדמיין אותך בג'ימני....

:) :) :)

שגיא S
04-04-14, 22:00
לפי הדרישות שלך רק הג'ימני תפור בדיוק...

אבל....

קשה לי לדמיין אותך בג'ימני....

:) :) :)

זהו אלרו מהיום לא תצטרך לדמיין...

היום סגרתי, שבוע הבא העברת בעלות. ג'ימני 2007 ידני.
מגיע עם שיפורים - הגבהה, נעילה, מיגונים וכו'... שירדו מהרכב לטובת פרויקט רציני.

בקרוב פוסט עם תיאור השדרוגים והשיקולים.

אלדר
04-04-14, 22:35
שגיא תתחדש!!

yes1952
05-04-14, 00:08
יופי
בשעה טובה
שווה לגימה

Redoren
05-04-14, 09:17
מזל טוב וברוכים השבים.
אם אתה מחפש מה לעשות עם השידרוגים הקיימים, צור קשר..(:


נשלח מה iPhone שלי ע"י Tapatalk

-->