צפייה בגרסה מלאה : נזילה מסדק ברדיאטור - גרנד ויטרה 2001
צהריים טובים,
בבדיקה שגרתית התגלה סדק בפלסטיק העליון של הרדיאטור - ויוצאות משם טיפות מים בודדות.
האם ניתן לתקן? מדובר על הרדיאטור המקורי (הרכב מ2001).
במידה ותיקון לא אפשרי, מה העלויות של חדש (מקורי או תחליפי)?
האם שווה להביא מחו״ל?
תודה!
http://img.tapatalk.com/d/14/03/28/e7uqehat.jpg
Sent from my iPhone using Tapatalk
סיים את תפקידו ! תגיד תודה שלא קרה באמצע השטח ובבת אחת.
אם יש לך אפשרות להשבית הרכב (שבועיים לפחות), אז בדוק מחירים בחו"ל.
רענן
האמת שאני באמצע טיול ליד המוחרקה ואשתדל לקצר בכדי לא לאתגר את הרכב.
מצאתי עכשיו בהפסקת הקפה את זה:
http://bit.ly/1gxgSaU
השאלה אם יתאים והאם 130 דולר זה המחיר הסופי.
Sent from my iPhone using Tapatalk
אם כבר מחכים (ומשביתים הרכב), אז לפחות שיהיה עבור רדיאטור עם דודי מתכת.
אחרת, כולם פחות או יותר באותה רמת איכות.
רענן
אפשר דוגמא לשכזה?
Sent from my iPhone using Tapatalk
אפשר דוגמא לשכזה?
Sent from my iPhone using Tapatalk
תבדוק אם זה מתאים :
http://www.ebay.com/sch/i.html?_sacat=0&_from=R40&_nkw=csf2913&_sop=15
אם כן, זה רדיאטור HD מליגה אחרת ! (2 שורות והכול מתכת)
לי יש תואם של זה אבל לטרופר, רדיאטור מצוין !
רענן
נראה לי שהכניסות לצינורות הפוכות. אצלי הם בצד של הנוסע ולא הנהג.
Sent from my iPhone using Tapatalk
נראה לי שהכניסות לצינורות הפוכות. אצלי הם בצד של הנוסע ולא הנהג.
Sent from my iPhone using Tapatalk
אתה בטוח שהכניסה/יציאה של המים אצלך מצד ימין ? (כשאתה מסתכל מכיוון המנוע לגריל)
85602
רענן
חיובי http://img.tapatalk.com/d/14/03/28/7emadevu.jpg
Sent from my iPhone using Tapatalk
מה יש לך, קצרה או ארוכה ?
רענן
קצרה
Sent from my iPhone using Tapatalk
קצרה
Sent from my iPhone using Tapatalk
יש שניים :
א CSF2702 רוחב הרשת הוא 425 ממ'
ב CSF2703 רוחב הרשת הוא 375 ממ'
תבדוק מה מבינהם מתאים ותעשה חיפוש עם תמונה ותראה אם זהה למה שיש לך (בעיקר התושבות )
אגב, האם הרדיאטור שלך זהה לויטארה עד שנת 98 ?
רענן
אבדוק כשאסיים את המסלול ;) תודה רבה!
Sent from my iPhone using Tapatalk
אני הייתי פותח את הפקק...
אם יש לך אפוקסי פלסטלינה , שים על הסדק, הוא יסגורר אותו כמו פלדה . לפחות עד שתגיע למתקן רדיאטורים. יש כאלו שמרתכים את הסדקים ומתקנים את הרדיאטור.
אם יש לך אפוקסי פלסטלינה , שים על הסדק, הוא יסגורר אותו כמו פלדה . לפחות עד שתגיע למתקן רדיאטורים. יש כאלו שמרתכים את הסדקים ומתקנים את הרדיאטור.
מרתכים פלסטיק ?
פלסטיק שמתחיל להיסדק, דינו לפח !
בכלל מוצרי גומי/פלסטיק קריטיים (במערכת הקירור) רצוי להחליף לאחר 5 עד 7 שנים .
רענן
יש שניים :
א CSF2702 רוחב הרשת הוא 425 ממ'
ב CSF2703 רוחב הרשת הוא 375 ממ'
תבדוק מה מבינהם מתאים ותעשה חיפוש עם תמונה ותראה אם זהה למה שיש לך (בעיקר התושבות )
אגב, האם הרדיאטור שלך זהה לויטארה עד שנת 98 ?
רענן
נראה לי שכן, ויטרה בשנתון הזו מאוד דומה לגרנד. ה2703 נראה מתאים אבל אצטרך למדוד.
מה היתרון של רדיאטור שכולו מתכת על המקורי מהפלסטיק שהחזיק 13 שנה
מלבד העלות הכפולה?
Sent from my iPhone using Tapatalk
אני הייתי פותח את הפקק...
למה? הלחץ נפרק דרך הסדק ;)
Sent from my iPhone using Tapatalk
מה היתרון של רדיאטור שכולו מתכת על המקורי מהפלסטיק שהחזיק 13 שנה
מלבד העלות הכפולה?
Sent from my iPhone using Tapatalk
HD ! שזה אומר,
רשת כפולה (לעומת אחת שיש לך) מנחושת .
דודים מפליז ונחושת.
זה נותן,
א. חוזק מכני - עמידות גם לאבנים קטנות מהשטח
ב. אורך חיים כמעט בלתי מוגבל
ג. יכולת קרור משופרת
ד. במידה ויש נקב/סדק, הלחמה פשוטה והרדיאטור חוזר לתפקד
אם שווה לך לרכוש , זאת החלטה אישית שלך.
רענן
שים דבק אפוקסי זה אוטם את זה ברמה מאוד גבוה לפחות עד שתגיע למוסך !
יש 2 סוגי אפוקסי אז קח את זה עם 2 הצבעים ותערבב בינהם , 10 דקות זה כמו ברזל עמיד מים וחום
- - - Updated - - -
שים דבק אפוקסי זה אוטם את זה ברמה מאוד גבוה לפחות עד שתגיע למוסך !
יש 2 סוגי אפוקסי אז קח את זה עם 2 הצבעים ותערבב בינהם , 10 דקות זה כמו ברזל עמיד מים וחום
הסדקים גדלים..אין זמן להביא מחו״ל. מצאתי רדיאטור תחליפי ב500₪ לפני מע״מ, על הדרך אחליף צנרת ותרמוסטט לחדשים ומקוריים. דגשים?
Sent from my iPhone using Tapatalk
עדכון: אז אחרי שאיטום זמני עם אפוקסי שאמנם עזר אבל הרגיש לי מסוכן מדי, החלטתי לא לקחת סיכון עם המתנה של שבועיים למשלוח מחו״ל (זה היה דורש ויתור על טיול פסח ומעקב יומיומי, לא מתאים..
מכיוון שהרדיאטור, התרמוסטט וכל הצנרת הם המקוריים של הרכב מ-2001, החלטתי לא לחסוך ולהחליף את הכל לחדש (בית תרמוסטט הוחלף כבר לפני חודש..)
רכשתי צנרת (צינור עליון וצינור תחתון) ותרמוסטט מקוריים במחסן של מכשירי תנועה בת״א - 265₪ להכל. יש חניה כשנכנסים מרחוב המלאכה, מתחנת הדלק (תגידו שאתם לשם).
בהמלצת חבר מקבוצת ״ויטארה בשטח״ בפייסבוק רכשתי רדיאטור תחליפי אצל ״אבי פרטס״ ברחוב אמבר בפ״ת - אחלה שירות וגם ניתן להתקין את הרדיאטור שם בעלות סבירה, העדפתי להחליף לבד בגלל שאר החלקים שקניתי.
אגב, הרדיאטור שנקנה תואם כמעט לגמרי למקורי (כל החורים וההברחות זהות ולא נדרשו התאמות). מה שכן שונה זה הכניסה לקירור שמן הגיר האוטומט שאצלי לא צריך לה כלום (גיר ידני) - אני חושב אולי להעביר שם מים בלחץ לטובת מקלחת חמה בשטח..רעיונות יתקבלו בברכה.
הקיצר - הורכב הרדיאטור, הוחלפו החלקים, נוזל קירור איכותי זורם במערכת. מקווה שההחלפה הבאה תהיה עוד 13 שנה ;)
עלות כוללת - קצת פחות מ1000₪.
אעקוב ביום-יומיים הקרובים שהכל תקין ולא שכחנו להדק איזה בנד..כבר קרה בעבר ;)
אגב - הגישה לקליפסים התחתונים של כונס האויר נוראית! לא הצלחתי להחזיר אותם ושמתי אזיקונים במקום.
Sent from my iPhone using Tapatalk
boaz avrahami
01-04-14, 22:35
הרעיון של המקלחת מאוד יפה ומקורי!
תעדכן אם זה עובד.
JEEP GC ZJ V8 98 IR 3.5
HONDA TRX300ex
הרעיון של המקלחת מאוד יפה ומקורי!
תעדכן אם זה עובד.
JEEP GC ZJ V8 98 IR 3.5
HONDA TRX300ex
זה לא רעיון שלי, חבר עם סיקס דחס למיכל מים עם האויר מהספייר בכדי לקבל לחץ ואז העביר את המים דרך הקולר גיר בכדי לקבל מקלחת חמה בשטח. אחרי החלפת רדיאטור לכזה שאינו מצויד בקולר הוא העביר צינור נחושת דרך סעפת הפליטה בכדי לקבל מקלחת רותחת בשטח.
Sent from my iPhone using Tapatalk
טוב. אצלך זה חדש לגמרי... אצל אחרים, שעושים הסבה לקולר נפרד, זה בטח מאוד מלוכלך שם..
כמה זמן זה עובד?
ז"א, כמה זמן יש מים חמים ואיך לא מקבלים כוויות?
כמה זמן זה עובד?
ז"א, כמה זמן יש מים חמים ואיך לא מקבלים כוויות?
אני קצת סקפטי לגביי האפשרות להתקלח בשיטת חימום זו .
סה"כ שטח ההולכה של החליל הוא לא גדול ונוזל הקירור שמוליך אליו החום בטמפ' של 80 מעלות צלזיוס לערך .
כך שבספיקה הכי נמוכה (זרזיף מים למקלחת) מתקשה להאמין שהמים למקלחת יצאו ב 45 מעלות צלזיוס (טמפ' מקובלת למקלחת).
אולי אם יוסיף מיכל גדול + משאבת סיחרור, יוכל בזמן הטיול לחמם הדוד לכמות מים למקלחות.
בקיצור, שיטת עקרון דוד מים חמים ולא כמו עקרון מאיצי מים חמים בין רגע.
אבל, בכול מקרה זה רעיון נחמד בתנאי שתישמר אטימות מלאה בין החליל לרדיאטור (אני מניח שהגליקול לא יכול להיות תחליף לשמפו ...;) )
רענן
אני קצת סקפטי לגביי האפשרות להתקלח בשיטת חימום זו .
סה"כ שטח ההולכה של החליל הוא לא גדול ונוזל הקירור שמוליך אליו החום בטמפ' של 80 מעלות צלזיוס לערך .
כך שבספיקה הכי נמוכה (זרזיף מים למקלחת) מתקשה להאמין שהמים למקלחת יצאו ב 45 מעלות צלזיוס (טמפ' מקובלת למקלחת).
אולי אם יוסיף מיכל גדול + משאבת סיחרור, יוכל בזמן הטיול לחמם הדוד לכמות מים למקלחות.
בקיצור, שיטת עקרון דוד מים חמים ולא כמו עקרון מאיצי מים חמים בין רגע.
אבל, בכול מקרה זה רעיון נחמד בתנאי שתישמר אטימות מלאה בין החליל לרדיאטור (אני מניח שהגליקול לא יכול להיות תחליף לשמפו ...;) )
רענן
לא מתיימר להבין כמוך בספיקות וטמפרטורות, אבל צריך לקחת בחשבון את נפח המים שנמצא בסה"כ ברדיאטור בכל זמן נתון.
בצבא היה לנו מן מכשיר כלאיים שמורכב מרדיאטור וסוג של תנור גז כמו שהיה פעם בביה"ס. התנור חימם את הרדיאטור והמים שזרמו בו הספיקו לזרזיף ברמת מקלחת ג'ריקנים.
לא יודע לחשב את זה, אבל כמות המים בכל זמן נתון ברדיאטור היא די גדולה, וכל עוד אתה ממשיך להזרים שם מים, הלחץ דוחף את המים החמים בלחץ מספיק...
לא מתיימר להבין כמוך בספיקות וטמפרטורות, אבל צריך לקחת בחשבון את נפח המים שנמצא בסה"כ ברדיאטור בכל זמן נתון.
בצבא היה לנו מן מכשיר כלאיים שמורכב מרדיאטור וסוג של תנור גז כמו שהיה פעם בביה"ס. התנור חימם את הרדיאטור והמים שזרמו בו הספיקו לזרזיף ברמת מקלחת ג'ריקנים.
לא יודע לחשב את זה, אבל כמות המים בכל זמן נתון ברדיאטור היא די גדולה, וכל עוד אתה ממשיך להזרים שם מים, הלחץ דוחף את המים החמים בלחץ מספיק...
אני אסביר את כוונתי כי נראה לי שלא לגמרי הבנת:
כשמרכיבים רדיאטור תחליפי לרכב עם גיר ידני, ברוב המקרים לרדיאטור תהיינה כניסה ויציאה מיותרת כי אין צורך בקירור הגיר (משיקולי עלות הרדיאטור מיוצר כך)
החלק שמיועד לקרר את הגיר מופרד מהחלק שמיועד לקרר את המנוע ואין מגע בין הנוזלים, ז״א שלחץ שנבנה בחלק של המנוע לא משפיע על החלק של הגיר. מה שכן עלול להשפיע על הנוזל שתזרים בחלק של הגיר (במידה מסוימת) הוא החום שהרדיאטור של המנוע אוגר (חום המנוע)
השאלה היא כמה פעמים תצטרך להזרים מים בחלק של הגיר שהוא די קטן ונועד לקרר את הגיר ולא לחממו בכדי לחמם מים לטמפ שתאפשר מקלחת חמימה.
לחץ לא ייבנה שם בצורה של סחרור המים. ממה שראיתי אצל חבר, את הלחץ הוא בנה במיכל נפרד ע״י שימוש באויר דחוס מגלגל הספייר עם שסתום פורק לחץ לבטיחות..אבל הוא עם רדיאטור של סיקס כך שברכב קטן כמו ויטרה תצטרך לסחרר פי כמה פעמים כדי לחמם.
Sent from my iPhone using Tapatalk
אני דווקא הבנתי בסדר גמור.
נכון שרדיאטור גיר מכיל כמות קטנה מאוד של מים, אבל הדיון הפך חצי-תיאורטי.
באופן כללי, בגלל מבנה הרדיאטור המובן לכולם, מספיקה חשיפה קצרה יחסית למקור חום גדול יחסית על מנת לחמם את המים.
מבחינת לחץ מים, ממש לא התכוונתי שתחבר את זה למנוע, אבל אם תשאיר חיבור מהיר אופציונלי לצינור, ותגיע בטעות או בכוונה למקום שיש בו ברז, תוכל להנות מזרם מספק, ומים חמימים.
זו היתה כוונתי.
נשלח מה iPhone שלי ע"י Tapatalk
boaz avrahami
02-04-14, 09:22
ברנרד הבין מצויין. אתה קצת פיספסת 😊
החלק הזה שאצלך מיותר נקרא קולר גיר.
זה מין חליל בתוך צינור שטבול במי הרדיאטור החמים ומאפשר לשמור על טמפרטורת שמן גיר אחידה.
ברנרד ניסה לומר שאצל מי שהשתמש בעבר בחלק הזה של הרדיאטור ואז הפריד לקולר גיר חיצוני החליל הפנימי מלוכלך ולא ראוי לשמש כמקלחת...
JEEP GC ZJ V8 98 IR 3.5
HONDA TRX300ex
אני דווקא הבנתי בסדר גמור.
נכון שרדיאטור גיר מכיל כמות קטנה מאוד של מים, אבל הדיון הפך חצי-תיאורטי.
באופן כללי, בגלל מבנה הרדיאטור המובן לכולם, מספיקה חשיפה קצרה יחסית למקור חום גדול יחסית על מנת לחמם את המים.
מבחינת לחץ מים, ממש לא התכוונתי שתחבר את זה למנוע, אבל אם תשאיר חיבור מהיר אופציונלי לצינור, ותגיע בטעות או בכוונה למקום שיש בו ברז, תוכל להנות מזרם מספק, ומים חמימים.
זו היתה כוונתי.
נשלח מה iPhone שלי ע"י Tapatalk
אם תעביר מים פעם אחת בקולר גיר של רכב קטן מבלי לסחרר אותם כמה פעמים, קרוב לוודאי שתזכה למקלחת קרה. הטמפ׳ של הרדיאטור כשהוא חם מאוד היא סביב 90 מעלות ושטח הפנים המשותף לא מספיק גדול כדי להחליף מספיק חום בפעם אחת.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.