צפייה בגרסה מלאה : מה בודקים ואיך ב"נבלות" הבאות לפני קניה?
שלום לכולם,
עם תקציב צנוע ביותר של גג! 20K (כולל ישור קו) המשימה למציאת רכב 4X4 סביר היא לא פשוטה. לאחר קריאת אינספור שרשורים החלטתי ללכת על אחד מהרכבים הבאים:
טרופר ידני
טרנו ידני
ויטרה
פגרו ידני
קראתי רבות על תחלואים וצרות כאלו ואחרות אך די הלכתי לאיבוד. כאיש טכני בעל מושג וידיים לא רעות (אני מבצע טיפולים לבד כמו גם טיימינג וכאלו) מה שהיה חסר לי זה ריכוז של " "בעיות כרוניות" לכל דגם והדרך (אם קיימת) לבדוק ולהמנע מהבעיות בבדיקה אישית
זאת תהיה עזרה אדירה עבורי ולשכמותי אם תוכלו לעזור לי להשלים את הרשימה בהמשך. אני רשמתי מה שלמדתי מהשרשורים הפורום אך בודאי יש מעבר לכך. אנא זכרו כי מדובר ברכבים בני 12-16 שנה (אם מצליבים את התקציב עם מחירי שוק)
מעבר לבדיקה "סטנדרטית" של רכב התחלתי רשימה של בעיות ספציפיות.
מחלות נפוצות ודרכי אבחון בבדיקה ראשונית:
טרופר-
1- בעיית אטמי מזרקים
אבחון- סולר במים,
2- ???
3- ???
טרנו דיזל-
1- טורבו
אבחון- אם אני מקיש מהמדריך שכתב עופר לטרופר אז לנסות ולבדוק חופשים עם האצבע?
2-???
3-???
טרנו בנזין
לא מצאתי הרבה חומר...
פגרו 2.5
אין לי כלכך אינפורמציה, מבין שרגישים להתחממות
ויטרה
לא ידוע לי על מחלות. היתה ברשותי קצרה לאורך 7 שנים. כעת, עם שני ילדים, רלבנטי יותר דגם ה5 דלתות, אך נראה לי שהבודי כבד על המנוע ועוד משנתון גבוה כלכך
אגב המלצה אילו מהדגמים הכי נוח לטיפול עצמי תתקבל בברכה.
תודה מראש!
עודד.
אם זול זה הענין בתקציב הזה תוכל גם להכניס קיה ספורטאז ולעלות קצת בשנים.
Sent from my Nexus 4 using Tapatalk
אם זול זה הענין בתקציב הזה תוכל גם להכניס קיה ספורטאז ולעלות קצת בשנים.
Sent from my Nexus 4 using Tapatalk
למען האמת גם הנ"ל היה ברשימה בתחילה. אני כבר לא זוכר למה החלטתי לרדת ממנו...
אין טורבו, יחסית נוח לטיפול עצמי, יכול לעלות בשנתון, שלדת סולם עם פוטנציאל לשיפור... זול :)
Sent from my Nexus 4 using Tapatalk
הוי טריה רכב אמין מאוד, נקודת התורפה זה הפרונט אקס שעשוי מאלומיניום .
לדעתי היום קשה מאוד למצוא ויטרה שמורה ללא רכבונות, בטח שלא בתקציב הזה.
לגבי הטראנו
נק רגישה ברכב הוא הפרונט, לאחר הגבהה יש בלאי גבוהה.
ויטרה ארוכה היא מניסיון בסיס מעולה עם פתח עצום לשיפור.
חסרונות... סרן קדמי בר החלפה או הקפדה על כמה כללים ואין בעיה.
מגיעה באוטומאט בלבד. מבחינתי חיסרון ניתן לפתרון...
אם מרגישה לך כבדה לך על הגראנד ויטארה. מנוע יותר כ0גדול על בערך אותו משקל. יש ב6דדות ידניות. אבל קרועות לרוב
תודה על התגובות!
אם אני מבין נכון אתם מכוונים אותי יותר לכיוון הויטרה\ספורטאז.
לגבי הספוטאז אני בספק אם קיים דגם ידני בשנתון הרלבנטי ואין לי מספיק מידע לגבי גיר אוטומט. אני די חושש מ"מכה" בסדר גודל של גיר אוטומט ברכבים שעשו בסביבות ה 250-300K.
לגבי ויטרה ידנית או נכון יותר גרנד ויטרה, קשה למצוא ולא בטוח שבמסגרת התקציב...
עניין השנתון אגב מתחוור לי קשור גם לרישוי שנתי ואישורים נוספים שיש להוציא ממוסך מורשה לרכב בן 15 שנה ויותר...
אין לאף אחד מה לאמר על הפגרו?
ושוב, מאוד חשוב לי אם מישהו כאן יכול להרחיב לגבי אפשרות זיהוי של מחלות בבדיקה ראשונית של הדגמים בשרשור, זה מאוד יעזור להגיע להחלטה כי כרגע אני הולך על ה"אקזמפלר" הטוב ביותר שאמצא מבחינת מצב מבין הדגמים.
תודה על התגובות!
לגבי הספוטאז אני בספק אם קיים דגם ידני בשנתון הרלבנטי ואין לי מספיק מידע לגבי גיר אוטומט. אני די חושש מ"מכה" בסדר גודל של גיר אוטומט ברכבים שעשו בסביבות ה 250-300K.
.
טוב שטות שלי. בדקתי, יש ספורטאז ידני.
http://www.jeepolog.com/forums/content.php/2226-%D7%9E%D7%93%D7%A8%D7%99%D7%9A-%D7%9C%D7%91%D7%93%D7%99%D7%A7%D7%AA-%D7%95%D7%A8%D7%9B%D7%99%D7%A9%D7%AA-%D7%A7%D7%99%D7%94-%D7%A1%D7%A4%D7%95%D7%A8%D7%98%D7%90%D7% 96
Sent from my Nexus 4 using Tapatalk
http://www.jeepolog.com/forums/content.php/2226-%D7%9E%D7%93%D7%A8%D7%99%D7%9A-%D7%9C%D7%91%D7%93%D7%99%D7%A7%D7%AA-%D7%95%D7%A8%D7%9B%D7%99%D7%A9%D7%AA-%D7%A7%D7%99%D7%94-%D7%A1%D7%A4%D7%95%D7%A8%D7%98%D7%90%D7% 96
Sent from my Nexus 4 using Tapatalk
תומר תודה! פספסתי את זה....
קיה ספוראטז שעבר פריצת מחזירי שמן ואטם מכסה שסתומים, יש תובנות לגבי סיבות וחשד ל... מעבר לעניין נשם המזדה שמוזכר כאן בפורום?
טראנו בנזין ידני צמיגי שטח 31" רכב שטח מעולה באחזקה של פרייבט
צריכת דלק סבירה פלוס אמינות גבוהה פלוס
טראנו בנזין ידני צמיגי שטח 31" רכב שטח מעולה באחזקה של פרייבט
צריכת דלק סבירה פלוס אמינות גבוהה פלוס
תודה. מה בכל זאת כדאי לבדוק בטרנו בנזין? קח בחשבון רכב עם 200--300K קילומטר
קיה ספוראטז שעבר פריצת מחזירי שמן ואטם מכסה שסתומים, יש תובנות לגבי סיבות וחשד ל... מעבר לעניין נשם המזדה שמוזכר כאן בפורום?
מה השאלה?
Sent from my Nexus 4 using Tapatalk
מה השאלה?
Sent from my Nexus 4 using Tapatalk
השאלה אם יש בכך ללמד על טראומה כלשהיא של המנוע או בגדר סביר?
בקשר לזה אין לי מספיק ידע לענות לך
Sent from my Nexus 4 using Tapatalk
לדעתי הכי חשוב ניסיון בדיקה של כמה שיותר רכבים , מאותו סוג שאתה מחפש,
למשל שקניתי את הרכב האחרון ראיתי +/- 20 רכבים כמותו ,
עד שהגעתי למסקנה מה סביר מבחינת בלאי ומה לא הגיוני לשנתון שרציתי ,
תבדוק את הדברים הברורים בהתחלה , תתפלא כמה לא שומרים על הרכבים שלהם,
למשל שמן במים , מים בשמן , מי קירור ברדיאטור ולא מים רגילים , שהרינגים לא יהיו גמורים (להוציא פקק שמן בזהירות בזמן שהרכב עובד ולחפש עודף שמן או עשן)
עם הרשימה הקצרה הזו פסלתי משהו כמו חצי מהרכבים שראיתי.
תוסיף לזה לבדוק מה המתח של המצבר , שהצמיגים לא גמורים , חלודה במקומות מועדים כמו בסביבת המגש של המצבר ,
מצב גומיות / בוקסות במערכת ההגוי , עם זה ירדו עוד שלושה ארבעה רכבים ,
תסתכל שאין תיקוני צבע מסיביים , שאריות פחחות בנקודות ניסתרות , חוסר התאמה בין דוושת גז שחוקה לגמרי אבל קילומטרז נמוך וכו'
בסוף ישארו לך רכב אחד או שניים , קח את זה שניראה יותר נורמלי מבחינה חיצונית...
מהרשימת רכבים שציינת הייתי הולך על ויטרה או פג'רו .
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.