PDA

צפייה בגרסה מלאה : שאלת תם בעיניין מושבים



yes1952
28-03-14, 17:31
בסופה יש שני כסאות "פניאומטיים"
דהיינו אפשר לכוון את משקל היושב עליהם
כרגע הם מכוונים למשקל שלי-80 קילו
והשאלה שלי, לפני שאני מחר מפרק לעצמי את הצורה בשטח,
אם אני אכוון את הכסא ל-60 קילו למשל,האם אני אשיג רכות ?כלומר פחות אנרגיה תעבורלי לגב ויותר אנרגיה תטלטל את המושב?
אבקש תשובות רציניות ככל האפשר

kobiarava
28-03-14, 17:55
תיאורטית-כן, מעשית אתה יכול לשחק עם זה כדי למצוא את הסידור שמתאים לך, כי כשהכסא מכוון רך מדי (בדומה למתלים רכים מדי), הוא פשוט נטרק מכל באמפ ומפרק לך את הצורה...





שבת שלום-קובי

yes1952
28-03-14, 18:06
תודה קובי-הבנתי
השאלה נשאלה מהסיבה הפשוטה
אתמול הייתי בחתונה בקאלנסווה-ומיקום האולם היה בתוך השדות מזרחית לכביש,הביואיק גיהץ את הדרך הזו והיינו שלושה ברכב
ולא התפרק לי הגב-
כל הערב אתמול היה לי זמן לנסות להבין איך אני יכול לרכך את הסופה קצת ולהתקרב לרכות של הביואיק
נתת לי כיוון

raanan
28-03-14, 18:27
סלח לי יוסי, אבל אתה "מתפזר" .
צריך לטפל מלמטה למעלה בנושא הנוחות . כלומר מע' מיתלים ואח"כ כסא.

לדעתי, תסובב את הסוויץ לכיוון SUV אוטומטי נוח ! חבל לנסות לשנות פרד שיהיה סוס ....
אני אומר חבל על הכסף שתשקיע עוד בסופה, הגוף אומר לך לשחרר אותה לדרכה ...

סה"כ הג'יפ זה אמצעי ולא המטרה.
כלומר, אמצעי לטייל במרחבים ולהתבודד עם חברה על הכיפאק !
אז לא "תכבוש" סלעים, אבל תוכל לטייל ברוב רובם של המסלולים.

כשתפנים זאת, תחזור לשירשור שפתחת ותעבור שוב על ההצעות וההמלצות שקיבלת.
שוב, סלח לי שאני מנחית אותך למציאות ולא מלבה לך את החלומות.

בריאות
רענן

omri_t
28-03-14, 21:31
יוסי היקר,

כרגיל, רענן אומר דברים עם הרבה שכל ואני כמעט כמו תמיד מסכים איתו.
למרות שזה קצת עצוב.

לשאלתך:
כסאות הידראולים למעשה מגדילים את ההתנגדות של המנגנון בכדי לתמוך במשקל הנהג.
אני בספק אם שהכיוונון הזה מדעי. ויש המון משתנים. כך שצריך לכוונן כדי להגיע לאופטימום.

אבל, והאבל כאן ענק. לטעמי ומנסיוני -התושבות האלו ברובן לא שוות הרבה.
הן אולי מצוינות במשאיות ואוטובוסים.
אבל ברכב שטח, אתה מוצא את עצמך קופץ כמו דביל. כל הגוף עובד, גב ברכיים ידיים הכל נמתח ועובד יותר, כך שאתה ממש מתאמץ.
והן מכניסות גם טלטולים לכיוונים נוספים ומגבירים בכך את המאמץ על הגוף.
בנוסף, הן מגביהות אותך בייחס למקור, מקשות על הגישה לתפעול הרכב- דוושות, הילוכים, הגה.

היו לי כמה, בסמוראי, בסופה, בטנדרים- תמיד זה היה לא משהו ונטרלתי או פירקתי אותן.

בהחלט חשוב להתקין כיסא איכותי ברכב שטח.
כסאות ריקארו, או מרכבים גרמניים, או צרפתיות איכותיות- עושה פלאים לגב.
ומערכת מתלים ראויה עושה פלאים לסופה.
כאשר אתה לא מכוון את הסט-אפ כדי להרוויח מהלכי מתלה ענקיים וגם לא לצורך הגבהה גדולה- הסטאפ יכול להיות רך בצורה מדהימה.

אני זוכר את הטיול הראשון בסופה, אחרי שעזבנו את הסמוראי. החברה (היום אישה) ואני הרגשנו ששידרגנו למרצדס!!
ואז התעסקתי בסטאפ, התוצאה היתה כבר ברמה שלא ציפיתי לה.

אתן לך דוגמא מהזקן שלי.
כל החיים סרב לנסוע בטנדרים יפניים.
תמיד החזיק בכאלו מארה"ב.
הטנדר שלו כיום יוצא הכוח-הרב לאומי קיבל סטאפ קפיצים מייצור מקומי.
האוטו קצת מוגבל בהעמסה.
והוא לא גבוהה במיוחד.
אבל הוא מגהץ שבילים ברמה של רכב ראלי (כולל מהירות)
והוא מגהץ פסי האטה בלי שמרגישים גם במהירות לא הגיונית.


בקיצור- סטאפ מתאים לצרכים שלך, ולא אחד יקר ומנצנץ.
תעיף ת'אספיר הזה. במחיר שתמכור תוכל לגשת לקפיצאי על לב שיארגן לך את הרכב כנדרש.

yes1952
28-03-14, 22:01
רענן ועומרי
אתם מציגים תשובות מדהימות אך באשמתי הן לא מדוייקות למצבי
אין ספק שאם לא יהיה אפשר לרכך את הסופה לא תהיה סופה עם כל הצער-ומאחר וזה הכיוון העמדתי אותה למכירה
אבל וכאן האבל הגדול-לאף רכב אין שמשה קדמית יורדת,
נתון שלא הכנסתי למשוואה-גם בביואיק אני נוהג עם כרית מיוחדת ולא ישר על המושב,
זה לא רק רגל וגב זו כל מערכת העיכול ולא אכנס לפרטים,
כל התשובות שקיבלתי מרופאים המתמחים בהנדסת גוף אנוש(רופאי שיקום)לא מתאימות לשילוב הדפוק הזה,
ואני לא קונה את זה
אין דבר שלא ניתן לפתרון,כל עוד הראש לא מוותר ימצא הפתרון הלא פשוט,
פתרונות פשוטים יש ולמכביר,אך הם לא באופי שלי-או לפחות לא כרגע,
כל הרעיון הינו גם להשאיר משהו אחרי,עוד נדבך טכני למסת הרעיונות והביצועים הטכניים שיש כאן באתר,
זה ברור שאני לא הולך עם הראש ביר אך עד הקיר אני עושה כל מאמץ למצוא פתרון
ולעינייננו,
הסבר על סטאפ יבהיר לי יותר את הנקודה
כמו ההסבר של קוביערבה
למעשה אני מבין שאם אני מרכך עד לדרגה איקס את המושבים-ומשנה את רכות הקפיצים אני יכול לקבל רכב שאולי לא ידלג כעז על הסלעים(מה שגם לא קורה היום)
אלא יתן לי רכב ש"ירחף"בדרכי עפר,במדבר או בהרים,בדרכים לא דרכים
למעשה אני מחפש משהו כמו ג'יירוסקופ,או מתקרב לכך,
אז יש לי כיוון כסאות
ויש לי ריכוח קפיצים?
אם אני מבין נכון זה אומר עלים חדשים ובולמים רכים?

ishc
28-03-14, 22:08
אני חולק על עומרי. נוחות לא רק נמדדת ברכות המתלים. אני דווקא אוהב כיסאות הידראולים, אפילו קנית מעומרי את האספיר שלו בזמנו לסמוראי. סופה היא רכב גס איך שלא תסובב את זה. כיסאות טובים זה אחלה אבל בסופו של דבר קפיצי עלים זה קפיץ גס וקשה גם בסט אפ רך יחסית. אם תכנס לניתוח במערכת המתלים הייתי בודק מה יש בארצו של הדוד סם כדי להסב את הסופה לסלילים. ושוב, לטעמי נוחות זה לא רק מתלים.

omri_t
28-03-14, 23:31
להיכנס לניתוח ולהשתיל סליל במקום עלה זה - זה חתיכת פרויקט + להסתבך עם כל העולם. ניראה לי שעצה שהיא לא מציאותית במקרה זה.

יש הרבה חסרונות לקפיץ עלה.
אבל אחד היתרונות שהניסוי וההתאמה באמת פשוטים וזולים.
בניגוד לסליל שאתה מכרכיב וזהו, בעלים ניתן "לשחק" על כמות\אורך\סוג\ערגול ולהגיע למקום הנכון.

ולכן, אם ידידנו יוסי יגש לבעל מקצוע מנוסה, סבלני, וקשוב- הוא יוכל לצאת עם סט-אפ למטרה שלנו ועם סופה רכה ונעימה.
לא רכב כמו פריווט, אלא כמו סירה אמריקאית.

יוסי, זה לא אומר עלים חדשים.
יתכן ומהסט שאצלך על הרכב ניתן לעשות משהו.
הסופה שלך ממוגנת במקור, אם הקפיצים הם משם- זה קפיצי אבן כי המשקל שם מטורף בהשוואה למצב עכשיו.

בכל מקרה, עלים עם ערגול מצומצם (כלומר לכיוון שטוחים), בולמים מתאימים מאיכות סבירה אולי עם יכולת כיוונון.
זה לא דבר יקר, וזה בהחלט בר ביצוע.
לא יהיה טוב, חוזרים לסט כיוונונים נוסף- מערגלי, מורידים\מוסיפים עלה ושוב לניסיון.



ואגב תושבות מקפצות,
למיטב הבנתי ישנן תושבות פנאומטיות במשאיות, והם עושות עבודה טובה יותר ממה שאני הרגשתי בגב ובתחת.
אולי בניגוד לאספיר- הן אקטיביות בצורה כלשהי. ואולי סתם מוצר יותר איכותי.
שווה להתייעץ עם מי שמחובר קצת יותר ממני לעולם המשאיות.

raanan
29-03-14, 08:08
לא חושב שכיסא של משאית מתאים לג'יפ הנוסע בשטח.
קיים קושי רב לשמור על גז קבוע כשהכסא מיטלטל מעלה מטה .

בכלל חושב שרצוי ליוסי להתרכז בחווית השטח ולא להיות טרוד בטכניקת נהיגה.
כלומר, גיר אוטומט !
אז עכשיו להתעסק במערכת המיתלים, מחר בהסבת הגיר. כול זה בשביל הורדת החלון ונשימת האבק ?
יש לי הצעה זולה יותר, לשבת שעה יומית ביציאת משאיות ממחצבה ....

בקיצור, עדיין חושב שיוסי צריך "לשחרר" הסופה ולרכוש SUV נוח ויחסית עביר.
דיסקברי 3 (לא מאמין שאני מציע לנד רובר) זאת אופציה טובה, ואם יש ווטו על אנגלי עמוס באלקטרוניקה,
אזי טרופר בנזין עם מושב ריקארו פתרון טוב למדיי.

יוסי, אם תרצה, אתה מוזמן להכיר אחד כזה (שעדיין ללא כסא ריקארו ולא מוצע למכירה) מקרוב !

רענן

ד ו ר ו ן
29-03-14, 08:46
קפיצי עלים זה קפיץ גס וקשה גם בסט אפ רך יחסית. .

16-18 psi בצמיגים בגודל נורמלי עושים פלאים לנוחות גם ברכב ספרטני עם קפיצי עלים.
אם תחשוב שהצמיג מהווה חלק מהשיכוך (והוא באמת מהווה חלק ממנו), תראה איך רכב קופצני נהיה משהו אחר לגמרי בשטח.

יונימוג אדום
29-03-14, 09:25
סט קפיצי רוביקון אקספרס "4 ( ולא "4.5 אקסטרים דיוטי ) משולב עם סט בולמים של מונרו מסדרת מאגנום גז , יעשה פלאים לרכות הנסיעה ולמהלכי מתלה .
ייתכן ויהיה צורך להוסיף עלה נוסף על מנת שלא ישקעו .
אני נוסע עם סיקס פתוח , וזוגתי סובלת מבעיות גב קשות - זה הסטאפ היחידי מבחינתי שהצליח לעמוד במשימה .
בולמי רוביקון אשר באים עם הסט פשוט קשים מידי , כנ"ל עוד מספר סוגי בולמים שניסיתי .
במשך שנה וחצי נסעתי על דיסקברי 2 עם גיר ידני ( קפיצי סליל במקור ולא כריות אויר ) - לבסוף נשברתי וחזרתי לפתתווח :D
מבחינת נוחות הסטאפ הזה נותן נוחות כמו קפיצי סליל ..
אני כבר 30 שנה בשטח - אין על ג'יפ פתוח , פשוט לא אותה ההרגשה , מצטער .
יוסף , אתה מוזמן אלי לעשות סיבוב על הסיקס שלי ( נמצא בפתח תקוה לידך ) ולהתרשם .

צור קשר , אילן - 050-5249686

yes1952
29-03-14, 09:45
רענן-מנתח כירורגי אתה לא ,אבל מנתח אופי?חבל על הזמן
בכל אופן-אוטומטי אפשר גם להחליף בסופה-ומרכב סגור?אז זה להשאר עם המותג,כלומר WJ
אילן
רשמתי ,צפה ביקור--
אין לך מושג כמה השורה למטה חשובה אצלנו(אני לא הדפוק היחידי במשפחה)
(
אני נוסע עם סיקס פתוח , וזוגתי סובלת מבעיות גב קשות - זה הסטאפ היחידי מבחינתי שהצליח לעמוד במשימה
)
תודה

שלומי
30-03-14, 01:18
את ה"וואו" הוציא ממני המעבר מסופה לדיפנדר.

חפש אחד ארוך פתוח ותהפוך אותו לאוט'.

השמשה מתקפלת.

yes1952
30-03-14, 03:18
שלומי
נהגתי שנים על דיפנדרים,ארוכים וקצרים כולל אחד שלל ממלחמת ששת הימים
א-לא אוהב את תנוחת הנהיגה שלהם
ב-לא אוהב את התנהלות הכביש שלהם
ג-זה מזכיר לי את שפת אימי ומתנגש לי עם שפת אבי ואני מעדיף עברית על פני אנגלית
ד-תודה

Bernard
30-03-14, 04:45
ואני, כמובן, חייב להתנגד.. למישהו/משהו:rolleyes:

יוסי.
אני איתך, בלמצות את כל הפתרונות האפשריים, לפני (אם בכלל) לותר על משהו שאני אוהב (הנה, אני כבר שנים נוסע על ריינג', שני, למרות... הכל).

לי גם יש נסיון עם סופה ואפילו כזו שצויידה בכיסא פניאומטי ואפילו כזו שהותקנו בה בולמים מהמושמצים ביותר בפורומים בישראל...:)
והחיוך ששמתי, לא סתם שמתי...

הכיסא.
הכיסא שלי, הגיע עם הסופה והיה הפניאומטי הפשוט ביותר (לא יודע של מי) עם כיוון של לחץ/כמות האויר בלבד.
לקח לי זמן למצוא את הכיוון הנכון בין קפיצות ללא הפסק לבין כיסא קשיח וגבוה - אבל מצאתי!
אני הייתי מאושר עם הכיסא שלי. בשלב מסויים גם החלפתי את בולם הזעזועים הקטן שהיה בו ואז בכלל, עשיתי אותו רך יותר ולא על חשבון הקפיצות (תבדוק אם אצלך יש ואם אין שווה להתקין או להחליף לכזה שיש בו בולם).

דוושת הגז.
נכון - יש בעייתיות מסויימת עם הגז ובהתחלה הרכב היה מקפץ (תאוצות ובלימות מנוע) לפי הקפיצות של הכיסא אבל!!
אחרי זמן ממש קצר, סיגלתי נהיגה עם כף הרגל נשענת על בית הגיר, מצד ימין, כשאת הלחץ על הדוושה עושות האצבעות - בניגות להשענת העקב על הריצפה מול הדוושות - חסל סדר הגז הבלתי נשלט. אין שום בעייה בכלל וזו לא איזו טכניקה נוסח קאמה-סוטרה, לגמישים בלבד... עד היום אני נוהג כך.

מתלים.
אצלי, כמו שכתבתי לבחור שהעלה שירשור לאחר שקנה סופה, השבוע, היה סט קפיצים רך (עזבו את הריוולברים - לא רלוונטי ואל תקפצו). פשוט רך.
לקפיצים האלה שידכתי בולמי זעזועים מתכווננים של ראנצ'ו שעשו עבודה מ ע ו ל ה !!! פשוט כך.
היו להם 5 מצבים (למעשה אינספור, בסקאלה של 1-5) שנעו בין שיכוך שלא קיים לקשה כמו אבן.
השילוב בין הקפיצים הרכים והבולמים המתכווננים היוו, לטעמי, את השילוב הטוב ביותר האפשרי - רציתי קשה, היה קשה. רציתי אונייה נוסח אולדסמוביל קאטלאס-סופרים, קיבלתי. רציתי באמצע, היה.

אם הסופה היא מה שאתה רוצה וזה מה שמתאים לך ויש לך מצב (גופני) נתון - בוא ננסה להתאים את הנבלה אליך, לפני שמחליפים לנבלה אחרת, שאתה תצטרך להתאים את עצמך אליה...
אני אומר:

תבדוק מה אומרת השקעה בכיסא פניאומטי/הידראולי איכותי או שיפור הקיים.
תבדוק מה המשמעות, מבחינתך, לשפר/לשנות את הקפיצים לרכים ביותר הקיימים/מתאימים.
תבדוק אם/איך מביאים את הראנצ'ו המתכווננים החדשים (יותר מתוחכמים מאלה שהיו אצלי).
תקבל החלטה אם משאירים את הסופה ומנסים (מקסימום, מוכרים אותה עם הכל - לא נראה לי שתהיה בעייה למצוא קונה..) או או שקונים JK, עם קיט לקיפול החלון וקיט של קפיצי אויר לגובה המקורי... הדבר הכי קרוב לסופה והכי נוח שאפשר, למשהו שדומה לסופה.

Bernard
30-03-14, 04:52
שכחתי לציין.
כיוון הבולמים היה מתוך הרכב - לא צריך לצאת החוצה, מתחת לאוטו.. שני כפתורים וזהו..קלי-קלות. שנתיים וחצי שהיו מותקנים על הסופה (מתוך 3 שהסופה היתה שלי) לא עשו בעייה אחת. הייתי מרוצה עד הגג..

עדיאל
31-03-14, 21:13
לא מבין גדול בסופות אבל אני יודע ש ספוא עושה פלאים בעלים ונחות
עלים מעל הקפיץ פלוס לישר אותם (לא להיות בגובה מוגזם ) יתן לך :
עלה די שטוח שעובד יותר טוב
זה ירכך לך אתם
אחלה מהלכים
גם קלירנס

אני נוסע בסמוראי עם ספוא ומגהץ שבלים בלי בעייה לא במהירות גבוהות ולא בנמוכות

asafk
01-04-14, 00:23
נחזור ברשותכם לבסיס.
מה שקובע את נוחות הרכב הוא לא קבוע הקפיץ ולא העומס המוקדם על הקפיץ של הכיסא הקופץ.
נוחות נסיעה מתחילה בתדר של המתלים, והקשר בין הקדמי לאחורי. יש כמה אמיתות מאוד פשוטות בנושא הזה, שאם מקפידים עליהם מקבלים רכב נוח. אני כמובן לא מתכוון להרחיב כי זה מעייף (לכל הצדדים המעורבים), אבל יש דרך לפרוט את זה לפרקטיקה. ואם לוקחים מתוך הפרקטיקה שגם עליה אני לא מרחיב כרגע רק דבר אחד, זה שאחד העקרונות החשובים הוא שהתדר שת המלה הקדמי והאחורי יהיו שונים. כלומר אם גם הקפיץ וגם הבולם מקדימה ומאחורה הם אותו דבר - זה לא טוב.

במקרה של ג'יפ, או רכב שטח אחר, המערכת שמתחת לשלדה צריכה להגיב על טווח גדול של "הפרעות", בתדרים שונים מאוד זה מזה ובגבהים שונים מאוד.
ולהפך את אותן הפרעות לנסיעה חלקה בתחת של הנהג זה לא קל. כל משתתף במשחק מגיב לתדרים אחרים ולאמפליטודות אחרות, אבל רק שילוב נכון של כולם ייתן מענה סביר.
המשתתפים במשחק:

צמיגים - דורון כתב ואני מחזק. סע עם לחץ אוויר נמוך מדי! יהיה לך הרבה יותר נוח, כי הצמיגים הם מה שמגיב לכל ההפרעות הקטנות - ההדורים בשביל והאבנים בגודל חצץ עד כדור טניס. הצמיגים הם לא רק קפיץ אלא גם בולם, וצמיגי 31 שמנמנים של סופה מפונקת, בניגוד לצמיגי 7.00-15 מקוריים של סיקס, מכילים הרבה אוויר ומאפשרים לנהוג בלחץ נמוך מדי. החיסרון היחיד הוא שכאשר נוסעים בלחץ נמוך, צריך להגביל את מהירות הנסיעה. מצד שני מי שסובל לא רוצה לנהוג מהר מדי.

קפיצים- כאן יש לנו בעיה, כי קפיצי עלים מגיבים לטווח תדרים די מוגבל. הם לא מגיבים לכל אותם דברים קטנים שיש בשביל, שקפיצי סליל כן מגיבים אליהם. הסיבה העיקרית היא שקפיצי עלים חצי אליפטיים כמו שיש בסופה מורכבים מהרבה עלים בעלי עובי שווה, וביניהם חיכוך. כך מתקבל קפיץ אחד, עבה באמצע ודק בצדדים. החיכוך הוא זה שמונע מהקפיץ לעבוד כשההפרעות קטנות, ולמעשה הן עוברות ישר לשלדה וממנה לקוף שמאחורי ההגה. יש פתרון לא רע שקוראים לו קפיצים פרבוליים - למעשה חבילה של עלים שכל אחד מהם דק בקצה ועבה באמצע. הם מורחקים אחד מהשני ואין ביניהם חיכוך. חבילה כזו מגיבה הרבה יותר טוב להפרעות הקטנות, כמעט ברמה של קפיצי סליל. הבעיה העיקרית בסופה היא תצורת המתלים. מתלה הוצ'קיס עם שאקלים קדמיים זה לא מתכון לנוחות. הדרך היחידה להפוך אותו לראוי היא לשמור על קפיצים כמעט אופקיים. אין דרך טובה לעשות את זה בסופה ושיישאר מספיק גובה לצמיגים נורמליים. מה עושים? את הכי טוב שאפשר במגבלה הזו... ויש כמה דברים טובים שהצליחו לעשות עם סופות. יש גם אפשרות להסבה לשאקל רוורס שאני לא ממליץ עליה מסיבות חוקיות וגם בגלל שזה כאב ראש שהשיפור שלו בסופו של יום לא כזה קריטי.

בולמים - הבולמים הם חלק חשוב מאוד במשחק, כי הם מונעים את הנידנוד שאחרי התגובה של הקפיץ, בולעים אנרגיה ומחזירים את הכל לגובה המתאים. אם קפיץ מפעיל כוח כפונקציה של המהלך שלו, בולם מפעיל כוח כפונקציה של המהירות שבה הוא נסגר או נפתח. אם הם רכים מדי הרכב ימשיך להתנדנד ואז ההפרעה הבאה תתלבש על התנידנוד מההפרעה הקודמת והן יתחברו ביחד וזה לא כיף. אם הם קשים מדי צריך לנהוג יותר מהר כדי שהם יעבדו. בולם איכותי יותר משירסן את התנועה של המתלים, ישמור על תכונות ריסון דומות לאורך זמן - לא יתחמם זו הדרישה העיקרית. בולמים איכותיים אבל לא מזן בולמים המירוצים יעשו את העבודה מצויין בלי לדרוש תחזוקה שוטפת יקרה. הדבר הכי חשוב הוא ההתאמה של הבולם לקפיץ ולרכב. יותר חשוב מהמותג או הצבע.

כיסא - הכיסא משמש כדי לשכך את מה שנשאר אחרי הכל. כיסא קפיץ-קפוץ בנסיעת שטח זה יכול להיות דבר בעייתי. אם המתלים מכויילים נכון, כל כיסא מרופד היטב יעשה את העבודה. אם המתלים לא מכויילים נכון - שום כיסא לא יעזור. הבעיה בכיסאות הקופצים היא שבאמפ גדול שולח אותך רחוק מדי, מאלץ אותך להפעיל שרירים כדי להחזיק את עצמך במקום. אם תכייל אותו רך, תעבור על בור והוא ייטרק או יעיף אותך לתקרת הברזנט אם לא דרכה. אם הוא קשה מדי, הוא כל הזמן ישאף להרים אותך למעלה. יש כיסאות רק עם קפיץ, ויש גם עם מרסן.. אבל כולם יעבדו בטווח די קטן של "הפרעות" מהדרך, מתוך כל מה שהשטח מציע. לכן ברכבי שטח שיש בהם מושבים כאלו, הם מרוסנים, ובהרבה מקרים עם נעילה. במשאיות שטח שבהן יש מושבים כאלו, הם מאוד נעימים בנסיעה איטית (ולא לשכוח שמדובר בכלים כבדים ) וכאשר נוסעים מהר, נועלים אותם.

זה על קצה המזלג.
יש מומחה אחד אמיתי שאני מכיר והוא גם חבר, שעשה ניסויים על מתלי סופה מכל הכיוונים ובכל המשקלים, ואם למישהו יש מאיפה להשיג חומר גלם לפרבוליים זה הוא - איתי מ"מתלם". שווה להתייעץ איתו.

אבל את הכיסא שבשבילו פתחת את הדיון... תעזוב בשקט בינתיים עד שתגיע לכיול המתלים הנכון.

אסף.

GodsFather
01-04-14, 11:27
מוסיף קצת שמן למדורה - להוסיף כריות אויר נשלטות לסט העלים הקיים.

כחולים בצד, כי הם תמיד ימצאו על מה ליפול, זה יהיה שיפור מופלא בשבילך ולו בגלל שתוכל לכוון את הרכות/נוקשות כאוות נפשך ומתוך הרכב. זול זה כנראה לא יהיה אבל זה יהיה פתרון טוב מאד, בהנחה והגעת למסקנה שמיצית את שאר הפתרונות (או ששאר הפתרונות לא עוזרים לך בגלל מצבך הבריאותי).

asafpeleg
01-04-14, 11:44
ואני, כמובן, חייב להתנגד.. למישהו/משהו:rolleyes:

מתלים.
אצלי, כמו שכתבתי לבחור שהעלה שירשור לאחר שקנה סופה, השבוע, היה סט קפיצים רך (עזבו את הריוולברים - לא רלוונטי ואל תקפצו). פשוט רך.
לקפיצים האלה שידכתי בולמי זעזועים מתכווננים של ראנצ'ו שעשו עבודה מ ע ו ל ה !!!
[/LIST]

יוסי, הבחור שהעלה שרשור לאחר שקנה סופה דיבר אתמול עם המתלם. בוא ניסע יחד! אולי יצ'פרו אותנו...
אגב אצלי: הכיסא הוא כזה שמרסן קצת את הדרך. אבל שאר הכסאות- גורנישט! אז אם אני רוצה שהתנאי של סופה משפחתית ימשיך להתקיים - גם סופה וגם משפחה- ואני רוצה, אז זה בהחלט השינוי הראשון שאעשה.
אסף

Bernard
02-04-14, 05:12
+1..

-->