צפייה בגרסה מלאה : רכב מניע קשה
חן אלינועם
10-04-14, 13:30
לאחרונה נתקלתי בבעייה שחזרה על עצמה ועד היום לא מצליח לפתור. הרכב לא מניע אלא רק בנסיון השני ובסטרטר ארוך.
הוחלפה כל מערכת החשמל לחדשה [מפלג, חוטים,פלגים,כוהיל] שלושה חיישנים כןלל חיישן קראנק,מצבר וסטרטר חדש[שהלכו ודעכו לאחרונה עקב ריבויי נסיונות התנעה].
כמו כן לחץ דלק תקין ונשמר בחליל לאחר כיבויי מנוע.
זקוק לעזרתכם המומחים שבנינו.
תודה ויום נעים
חן תבדוק קודי תקלות.
אחרי המספרים יהיה יותר קל לתת כיוון .
יכול להיות VVS (מהירות) .
יואב
מוני אורבך
10-04-14, 14:11
נשמע כמו חישן קרנק, בדקת?
חן אלינועם
10-04-14, 17:48
נשמע כמו חישן קרנק, בדקת?
הוחלף אתמול
לגבי קודי התקלה ,נותן קודים של חיישן חמצן וחיישן טמפ ,שניהם הוחלפו לחדשים.
- - - Updated - - -
חן תבדוק קודי תקלות.
אחרי המספרים יהיה יותר קל לתת כיוון .
יכול להיות VVS (מהירות) .
יואב
מה זה אומר vvs?
חן
זהו חיישן מהירות, המיקום שלו על זנב הטרנספר, והוא יושב על אותו קו של חיישן הקראנק, לפעמים חיבור לקוי שלו, נותן תקלה דומה לבעיה בחיישן הקראנק ובעייה בהתנעה.
8629786297
בספריית ההורדות האתר יש 2 ספרים שיכולים לעזור מאוד :
1. http://www.jeepolog.com/UserFiles/downloads/storm_injection_manual.pdf
2. http://www.jeepolog.com/UserFiles/downloads/storm_M240_hebrew_manual.pdf
יואב
חן אלינועם
10-04-14, 19:01
קודי התקלה הם :12 ,51 ,55.
חיישן מהירות לא תקין ,במה זה יתבטא מעבר להנעה קשה? האם אראה זיוף במד מהירות או שהוא כלל לא יעבוד?
חן אלינועם
10-04-14, 20:05
12 ו 55 הינם התחלה וסוף בדיקה , אך מה הוא קוד 51?
אות חיישן חמצן שמצביע על תערובת ענייה (מתח נמוך מדי)
חן אלינועם
11-04-14, 07:43
שמיל שלום
חיישן חמצן הוחלף, מה עוד ניתן לבדוק ואיך? בהקשר של מתח נמוך מדי או תערובת ענייה.
מתוך הנחה שכבר איפסת מחשב והתקלה חזרה, ומתוך הנחה נוספת שעברת על כל מערכת המחשב וכלל החיווט נכון ולא מקצר או מנותק במקום כלשהו,
(ואם ההחות לא נכונות - אז בדוק אותן),
כל שנשאר הוא תקלה מיכאנית - בית מצערת שאינו מחוזק, או סעפת עם סדק ששואבת אוויר.
האם ניסית תוך כדי סטרטרים של התנעה לנסות ולמצוא דליפת אויר?
(אתה יודע איך?)
ההתנעה ה"קשה" - רק בפעם הראשונה ביום, או בכל פעם?
חן אלינועם
11-04-14, 16:09
שלום שמיל
ההתנעה קשה בכל פעם ולא משנה מתי ,פרט למצב שבו אני מכבה ומיד מניע ,אז הרכב מניע בנגיעה כפי שהוא אמור להניע בכל מצב.
לגבי דליפות אויר אין לי מושג איך לבדוק, אשמח אם תפרט צפה.
תודה ושבת שלום
אלינועם
דליפת אויר - תוך כדי סטרטרים ואח"כ מיד עם הנעה לרסס ספריי אתר סביב בית המצערת ובכל איזור הסעפת, כדי למצוא היכן הטורים עולים.
אם הטורים עולים בריסוס במקום מסויים - שם יש דליפת אויר.
אגב - פרט בבקשה שהנחות היסוד שלישהוזכרו קודם נכנות או לא.
כמה זה "קשה" בשניות מדודות?
חן אלינועם
11-04-14, 19:15
טוב אז ככה....לאחר קיבוע צמת חשמל מרכזית על הכנף [החלק שיוצא מתיבת נתיכים וממסרים ] ניסיתי להניע שוב אך הרכב לא הניע,הפעם בכלל, בדיקה של השסתום על החלי,אין דלק, משחק קצר עם הממסרים [ריליי] הוצאה והכנסה ,הרכב הניע ,כבה אחרי כמה שניות .פירוק תיבת ממסרים הכנסה של כל החוטים פנימה ,חיבור של הממסרים למקום ,הרכב מניע כמו שצריך. תחושה שלי שמדובר בריליי השני משמאל זה ששולט על מש הדלק. מחר אחליף אותו ואגש לחשמלאי שיסדר את כל המחברים של הממסרים.
ונקווה לטוב...עידכונים בהמשך.
חן אלינועם
02-05-14, 17:07
מעלה את השרשור שוב ולבקשת אנשים נכבדים בפורום אני משתף גם פה למען הלמידה .
אז ככה : הבעייה: רכב מניע קשה במנוע קר ולאחר מכן כאשר המנוע חם יותר בקלות.
מה עשינו עד כה: כל צמת החשמל נוקתה משאריות, חודשה היכן שצריך,קופסת הריללים כמובן חודשה ,נוקתה הוחלפו כל הריליים.
מפלג, חוטים, פלגים,כוהיל ,חדשים.
כל החיישנים חדשים.
משאבת דלק תקינה.
לחץ דלק תקין בחליל, נבדק עם שעון אין נפילות לחץ.
טעינה תקינה.
נבדקו סדקים בסעפת יניקה ומצערת מחוברת כראויי.
אין תקלות על פי נורית החיווי .
מצבר וסטרטר חדשים.
ובכל זאת.......מניע קששששההההה.
עכשיו אתם חברים.
מבין ששללת את המיכאניות ואת שאיבת האויר, ואם אני מבין נכון גם אין יותר תקלה 51?!
כמו שאמרתי לך:
1. לחץ דלק למשך לילה שלם, כי בדיקה של 10 דקות לא באמת מעידה על דליפה/נפילת לחץ.
2. נסה בבוקר סטרטר קצר מאד ואחריו קצר נוסף...
ב- wj שלי יש כרגע תקלה דומה מאוד. לפי חפירה בפורומים בחו"ל מדובר בדר"כ בשסתום שמובנה במשאבת הדלק או משאבת דלק (חשמלית) עייפה שכבר לא מספקת את בניית לחץ שנדרש בהנעה.
אם החברים הנחמדים בדואר היו מסיימים עם השביתה שלהם הייתי כבר לאחר הרכבת המשאבה מארה'ב והייתי יכול לעדכן...
כמו כן, כאשר אני נותן 4-5 פתיחות סוויץ רצופות ומאפשר למשאבה לבנות לחץ, מניע בקלות.
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
מורן,
חבל שלא העלית את זה כאן.
זו בעיה מוכרת בתכנון ה'מוצלח' של משאבת הדלק בwj.
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/57132-%D7%91%D7%A2%D7%99%D7%95%D7%AA-%D7%91%D7%94%D7%AA%D7%A0%D7%A2%D7%94-%D7%9C%D7%A4%D7%A2%D7%9E%D7%99%D7%9D
כבר הייתה אצלי הבעיה הזו פעם והיא נפתרת בהחלפת אורינג קטן מוייטון ב-5 ש"ח במשאבת דלק שמונע מהדלק לחזור למיכל אחרי שמדוממים.
חוץ מזה, לא זוכר אם הראיתי לך שיש פתח גישה למשאבה מתחת לגלגל ספייר, שחוסך את הצורך להוריד את כל המיכל דלק על הריצפה.
איל
Sent from my GT-I9100T using Tapatalk 2
הממ כנראה שכן... אבל הנה, לפחות כבר חסכת לי עבודה מיותרת בפירוק הפגוש והמיכל. אגב ממה שביררתי סיפור האורינג נפוץ רק במשאבות של 99-01.
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
תראה את זה: http://www.nagca.com/forum/showthread.php?t=34110
מדריך בדיוק מה צריך לעשות.
בפועל מספיק להחליף את האורינג.
בשביל לפתוח השתמשתי בתור "כלי" בשלושה אזיקונים בריאים.
את הגומי שמסביב למשאבה לא חייבים להחליף. מספיק לנקות ולמרוח חומר כלשהו לשימור גומי.
אגב, נכון שהוראת העבודה הזו: http://www.wjjeeps.com/tsb/tsb_wj_1400201.pdf היא רק ל-99-01 אבל כנראה שהמשאבות שהשתמשו בהם במפעל ההרכבה באוסטריה לא עודכנו ב-02 כמו במפעל בארה"ב... :confused:
איל
חן אלינועם
03-05-14, 10:36
מבין ששללת את המיכאניות ואת שאיבת האויר, ואם אני מבין נכון גם אין יותר תקלה 51?!
כמו שאמרתי לך:
1. לחץ דלק למשך לילה שלם, כי בדיקה של 10 דקות לא באמת מעידה על דליפה/נפילת לחץ.
2. נסה בבוקר סטרטר קצר מאד ואחריו קצר נוסף...
שמיל בוקר טוב
סטרטר קצר של שתי שניות ולאחריו אחד נוסף של בערך שלוש שניות והרכב הניע כמו שד......
לגבי לחץ דלק ,רק מחר כשיביאו לי את השעון...
התיאור הזה הוא של נפילת לחץ דלק.
אסף.
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
חן אלינועם
03-05-14, 15:32
[QUOTE=asafk;574151]התיאור הזה הוא של נפילת לחץ דלק.
אסף.
במשך היום נסעתי עם הרכב,ז"א התנעות נוספות,עדיין זקוק לנסיון שני כדי להניע....
חן אלינועם
08-05-14, 16:02
אמנם קצת באיחור[ עבודה בשעות מטורפות], נבדק לחץ דלק במשך לילה שלם ,נמצא תקין ללא נפילת לחץ .
למישהו יש רעיונות?
לא הבנתי מה קורה כשסטרטר קצר ואחריו עוד קצר.
חוץ מזה, יכול להיות שחיישן הקראנק לא יושב בדיוק במקום אלא בסטייה קלה?
חן אלינועם
08-05-14, 21:22
[QUOTE=shmil;574550]לא הבנתי מה קורה כשסטרטר קצר ואחריו עוד קצר.
חוץ מזה, יכול להיות שחיישן הקראנק לא יושב בדיוק במקום אלא בסטייה קלה?[/QUOTE
סטרטר ראשוני שלא מניע כשתים שלוש שניות ולאחריו סטרטר מעט יותר ארוך ורק אז מניע[חמש עד שבע שניות עם חצי דוושה לחוצה].
לגבי חיישן קרנק אפרק וארכיב מחדש . [אם החיישן לא במקום ,המחשב לא אמור להראות תקלה?].
חמש עד שבע שניות עם חצי דוושה לחוצה - למה ללחוץ דוושה? אולי בכלל זו הבעייה?סופה מניעים בלי לגעת בדוושת הגז.
לגבי חיישן קרנק אפרק וארכיב מחדש . [אם החיישן לא במקום ,המחשב לא אמור להראות תקלה?] - לא, לא יהיה רישום תקלה, רק ההנעה עשוייה להיות יותר קשה..
ואם אתה כבר מפרק, ראה שאין ליכלוכים/גראדים על החישן.
אגב, מתי ואיך זה התחיל?
חן, לאחר ההתנעה, הוא מעשן שחור?
צריכת הדלק השתנתה?
חן אלינועם
10-05-14, 10:23
חן, לאחר ההתנעה, הוא מעשן שחור?
צריכת הדלק השתנתה?
בהחלט!! מעשן שחור לשתיים שלוש שניות ואז כרגיל.....לגבי צריכת דלק ,לא השתנה יותר מדי ,עדיין סביר.[יתכן וכך אני חושב היות וזה מה שאני מכיר, אולי לאחר שאפתור את הבעיה זה ישתנה לטובה...]
לא מכיר את המנוע שלך, אבל אני מניח שיש לו שני חיישני טמפרטורה. אחד לשעון ואחד
למחשב. נסה להשיג נתוני התנגדות של החיישן שנותן למחשב. ייתכן שהוא לא לגמרי מדויק.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.