התחברות

צפייה בגרסה מלאה : Article: סודות הנהיגה בשטח: בלימה ברגל שמאל



יואב קווה
13-04-14, 10:01
ניתן לצפות בעמוד זה ב-http://www.jeepolog.com/forums/content.php/3303-%D7%A1%D7%95%D7%93%D7%95%D7%AA-%D7%94%D7%A0%D7%94%D7%99%D7%92%D7%94-%D7%91%D7%A9%D7%98%D7%97-%D7%91%D7%9C%D7%99%D7%9E%D7%94-%D7%91%D7%A8%D7%92%D7%9C-%D7%A9%D7%9E%D7%90%D7%9C

UDAEDRI
13-04-14, 12:10
מעולה !
אך מה צריך בכדי לבצע את הטריק בגיפים ידניים ?
לוחצים גז+ברקס/ברקס+קלאץ׳?
(זה כדי לא לשרוף קלאץ׳)

8ball
13-04-14, 15:11
ברכבים עם תיבה ידנית אפשר לשלוט על ההתקדמות והבלימה באמצעות התיבה לא בהכרך נדרשת התערבות של בלם. רוצה להפיל אף הילוך נמוך יותר יתן בלימה מידית. רוצה להאיץ במכה כתי לאזן היגוי יתר הילוך נמוך בשילב מכת גז והכל מתאזן

יוש
13-04-14, 20:25
לגבי הנסיעה בגיר רגיל,
הפטנט קצת יותר מסובך, אבל עם תרגול, הכל אפשרי -
רגל שמאל נשארת על הקלאץ'. רגל ימין משחקת משחק כפול -
העקב על הברקס וקצות האצבעות על הגז.
התהליך - משחררים קצת קלאץ' ואז ברגל ימין מתחילים במקביל (זה אותה הרגל...) ללחוץ על הגז ולהרפות מהברקס.
קצת אקרובטיקה - אבל לגמרי עובד.
ככה אתה יכול כלפי מעלה בשיפוע רציני להתחיל זינוק בעליה בלי לזוז מילימטר לאחור.

nati4x4
13-04-14, 21:11
יוש, אם אתה מצליח לעשות את זה כמו שתיארת,אתה נערת גומי אמיתית.....

בדרך כלל עושים את זה הפוך, אצבעות על הברקס ועקב על הגז... בעיקר בגלל העובדה שהרגל "מגיעה" מצד ימין והעובדה שדוושת הברקס גבוהה יותר מדוושת הגז.

8BALL, הורדת הילוך ובלימת מנוע מיידית יתנו תוצאה שלילית של "נעילת" גלגלים אחוריים = איבוד אחיזה.

המטרה העיקרית בשימוש ברגל שמאל לבלימה (בנהיגת כביש/שביל מהירה) היא שליטה על העברות המסה קדימה/אחורה בצורה העדינה והמדוייקת ביותר,עם כמה שפחות טלטולים של בלימה/האצה/עזיבת גז.

אני נוהג ככה כבר קרוב לעשרים שנה גם בידני וכמובן גם בליסינג... אחרי שמתרגלים ,אי אפשר לחזור אחורה.
אבל את הנסיון הראשון לקרב את רגל שמאל לדוושת הבלם,אני לא אשכח לעולם..


נתי

יוש
13-04-14, 21:25
האמן לי, ככה זה עובד.
והצלחתי לעשות את זה, בהחלט - כשהיה גיר רגיל.
דווקא איך שאתה מתאר נשמע כמו עיקום של כף הרגל.
הרעיון של לתת גז עם העקב נשמע לי לא סביר בעליל.
יכול להיות שהצלחת לעשות את זה, אבל אני ממליץ לך בפעם הבאה שתפגוש גיר רגיל,
לנסות הפוך.

nati4x4
13-04-14, 21:57
הפעם באה שאפגוש גיר רגיל תהיה רק בבוקר....

רק מלנסות לדמיין את עקב רגל ימין על הברקס, והאצבעות על הגז כבר כואב לי, אם לך זה הצליח והיה נוח -מצויין, אבל אתה ה"חריג" שבינינו... (ברוח טובה כמובן)

אני לא מוכשר מספיק כדי להעלות תמונות כאן, אבל אם תבקש מדוד גוגל תמונות של "heel and toe" אני בטוח שהוא ימצא כמה טובות..

חג שמח!

נתי

OFF-RoaD
13-04-14, 22:09
אני עם יוש. עקב על הברקס. או בלם יד...

Sent from my GT-I9500 using Tapatalk

נימי
13-04-14, 22:15
לא ידעתי שיש הצבעה :) אבל אני גם עם יוש

asafk
13-04-14, 22:19
צר לי... אבל לא ממש מסתדר עקב על הברקס...

בכל מקרה, כאן מדובר בעיקר על רכבי שטח אוטומטיים, עם דוושת בלם רחבה יחסית - אך רצוי לתרגל בלימה בשמאל בהתחלה במקומות שבהם אין תנועה. הרגישות של רגל שמאל בבלימה לא מאוד טובה.. עד שמתרגלים.

אסף.

אומי5
13-04-14, 22:24
אני גם עם העקב על הגז ואצבעות על הברקס.

שימוש נוסף לבלימה ברגל שמאל, אחרי מעברי מים, הברקסים רטובים ולא יעילים ולפעמים גם מלאים בבוץ או עשבייה.
לחציה עדינה על הברקס תוך כדי המשך לחיצה על הגז, אחרי מאה מטר עוזב גז ובודק ברקסים, לרוב סט אחד מספיק, לפעמים אני עושה עוד אחד או שניים.

eyal1979
14-04-14, 03:17
עבור גיר רגיל בעיקר - מצערת גז ידנית.
לדוגמה: hand throttle (https://www.google.co.il/search?q=hand+throttle&rlz=1C1CHEU_iwIL504IL504&es_sm=122&tbm=isch&imgil=x9KsA8CG_5FVxM%253A%253Bhttps%253A %252F%252Fencrypted-tbn0.gstatic.com%252Fimages%253Fq%253Dtb n%253AANd9GcTeWDP5KoONH8jP8D8t0wa0SVGJJL 9jPVQUjuCqH0nihm6PO_9v%253B1600%253B1200 %253Bbh_W7JWg5jHKYM%253Bhttp%25253A%2525 2F%25252Fwww.angelfire.com%25252Fapes%25 252Fjoe_momma%25252F&source=iu&usg=__acAMvN3M2eP64z1Y6ipucnuiV70%3D&sa=X&ei=yCBLU7LSG-2f7AaUrYDYAQ&ved=0CDUQ9QEwAw#q=hand+throttle&tbm=isch&imgdii=_)
רגל ימין על הברקס כמו שרגילים.
תאוצה או זינוק עם האצבע בעזרת ידית הילוכי אופניים(עם הפרפר) על מוט ההילוכים,
וחיבור הכבל לדוושת הגז.
עובד אצלי מעולה.
יתרון נוסף - שימוש במצערת יד מונע בזחילה על סלעים קפיצות של הרגל על דוושת הגז.

Bernard
16-04-14, 00:34
אני דווקא זוכר "הצידה"... אם אני לא טועה...

ערן CJ
26-04-14, 10:02
אייל צודק.
גם אצלי מותקן. עובד נפלא.
מומלץ מאוד.

ערן CJ

-->