צפייה בגרסה מלאה : ג'אנט רחב או ג'אנט צר + ספייסר לרוחב, מה עדיף?
שלום לכולם.
עומד בפני דילמה. הצמיג: 235.75.15 הג'אנט הקיים 5.5" רוחב.
מעוניין לקבל עוד רוחב, האם לעשות זאת על ידי החלפת הג'אנט לרחב יותר 7 או 8 אינץ'
או
להתקין ספייסר של 1" לרוחב, ולהישאר עם ג'אנטים של 5.5", בעצם לתת לצמיג מראה צר וגבוה.
מבחינת משקלים - הספייסר נותן את הרוחב, ושוקל סביר להניח פחות מההפרש בג'אנט, וגם כל המשקל במרכז הגלגל שזה עדיף לא?
או שאולי עדיף להמנע מ2 חלקים(ספייסר+גלגל) ולעבור לג'אנט רחב?
כמו כן - האם עדיף מגנזיום או ברזל?
GodsFather
27-04-14, 18:05
החלפת הג'נט לרחב יותר מנמיכה את הביצה ושאר הרכב.
מצד שני, אם עין-כחולה עוצרת אותך, את הספייסר הוא יראה גם כן, בעוד שעל הג'נט הוא לא יכול לומר מילה.
ברזל ורק ברזל. מגנזיום לא נועד למטרות שלך.
למטרות של טיול גאנט מגנזיום יעשה את העבודה
אני בעד הספייסר אגב וברזל כמובן .
מעבר לגאנט מגנזיום רק אם הוא באיזה עשר קילו יותר קל.
החלפת הג'נט לרחב יותר מנמיכה את הביצה ושאר הרכב.
.
תסביר את זה?.....
תסביר את זה?.....
אני נוטה להסכים .
https://lh3.googleusercontent.com/-PYVBd0ltw4k/UsEZlkN8KfI/AAAAAAAALXU/NS50zjBWNdw/w750-h385-no/Rim+Width.jpg
הסבר מספיק מלומד?
איל
GodsFather
27-04-14, 19:11
דרור, מה שאיל אמר.
אבל אני אשמח ללמוד משהו חדש.
איל, הדוגמא היא לג'אנט רחב מידי ולא לג'אנט שנמצא בתוך הטווח המתאים לרוחב סוליית הצמיג.
אני נוטה להסכים .
https://lh3.googleusercontent.com/-PYVBd0ltw4k/UsEZlkN8KfI/AAAAAAAALXU/NS50zjBWNdw/w750-h385-no/Rim+Width.jpg
הסבר מספיק מלומד?
איל
לא.
אלו צמיגים בחתך שונה.
אסף.
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
לא.
אלו צמיגים בחתך שונה.
אסף.
לא בדיוק.
אכן,צמיג 31 על גאנט 8 יהיה גבוה יותר מאותו הצמיג על ג'אנט 10.
בדוק.
בהתאם גם הביצה...
רק שחישוק 10 לצמיג 31/10.5 הוא רחב מעבר למה שמומלץ ולכן ההבדל בגובה מורגש.
אסף.
בטוחים?.... כי אני ממש לא.
אני לא מדען ולא מהנדס, אבל ניסיתי כבר הרבה סוגי ג'נטים וצמיגים
היקף הצמיג במרכז הסוליה לא יכול להימתח או להתכווץ כל כך הרבה, כלומר לגדול או לקטון וזה מה שאתם מביאים לי פה בציור, שאגב - ממש לא נכון ולא מתאר איך נראה במציאות צמיג שנאנס לחבק ג'נט רחב מדי.
אני שואל - אם גובה הצמיג קטן יותר, אז בהכרח גם ההיקף שלו קטן יותר. עד כמה זה נכון במציאות?..........................
אז לא, ואם בכל זאת נדמה לכם שיש הבדל, אז הוא במ"מ ספורים. לא משהו שישנה.
מה שכן משנה ואפילו מאוד, זה איך הצמיג יעבוד. ואם הג'נט והצמיג לא מתאימים זה לזה, הצמיג יעבוד רע. ואז במקרה הטוב תקרעו אותו, ובמקרה הרע... אלה החיים שלכם. אז בחיאת, תנו כבוד להוראות היצרן.
אגב ג'נט רחב/אופסט או ספייסר?
לדעתי - ג'נט קצת יותר רחב יהיה עדיף.
קודם כל כדי שיתאים לצמיג הרחב יותר.
ושנית - כי אני לא אוהב ספייסרים. למה? עוד גוז'ונים שיכולים להיכשל.
ואת זה אני כותב מנסיון עם ספייסרים. אמנם במכונית כביש (ככה הגיעה אלי. נראה מגניב, אבל פגע בהתנהגות) אבל העיקרון זהה.
אם אין הכרח להשתמש בספייסרים, אז אל תשתמשו.
שלום לכולם.
עומד בפני דילמה. הצמיג: 235.75.15 הג'אנט הקיים 5.5" רוחב.
מעוניין לקבל עוד רוחב, האם לעשות זאת על ידי החלפת הג'אנט לרחב יותר 7 או 8 אינץ'
או
להתקין ספייסר של 1" לרוחב, ולהישאר עם ג'אנטים של 5.5", בעצם לתת לצמיג מראה צר וגבוה.
מבחינת משקלים - הספייסר נותן את הרוחב, ושוקל סביר להניח פחות מההפרש בג'אנט, וגם כל המשקל במרכז הגלגל שזה עדיף לא?
או שאולי עדיף להמנע מ2 חלקים(ספייסר+גלגל) ולעבור לג'אנט רחב?
לא זה ולא זה.
עדיף למצוא ג׳נטים עם אופסט לצמיגים הנתונים שכבר קיימים .
כעיקרון אם מתאימים את הצמיג למידות הג'אנטים המומלצים לאותו צמיג (ויש משחק) הגובה לא אמור להשתנות (אולי שניים שלושה מ"מ).
אבל, כמו שדרור כתב, העבודה של הצמיד תהיה שונה.
GodsFather
27-04-14, 22:21
מנסיוני בקונסטלציה של 235 על 7 מול 8, ה8 היה יותר נמוך. נכון, זה לא היה בהרבה אבל היה. עשה רע? לא ולשם גם חתרתי.
פה שגיא מדבר על מעבר מ5.5 ל7 או אפילו ל8 - זה פיסוק של הצמיג, גם אם הוא בנוי לכך.(אגב 5.5 לא מומלץ ל235, אפילו שסוזי היה מתחרה כך בלי בעיה).
השינוי האופטימלי כמובן הוא אופסט ראוי בלי לשנות את הג'נט, אבל לך תמצא ג'נטים עם אופסט נורמלי במידה הזו, בארץ...
אפשר כמובן לייצר, אבל אף אחד לא יסכים לייצר לרכב שנוסע בכביש. על עלויות לא דיברנו.
אפשר לייצר, רבים עשו ועושים את זה בארץ.
אין לי מושג כמה זה עולה, אני מניח שעבודה טובה לא תהיה זולה, סביר עוד יותר להניח שיעלה כמו לקנות סט ג'נטים מתאים שזו כמובן בחירה עדיפה לדעתי. יש מי שמייבאים כל מיני חלקים מחו"ל, כדאי לברר אצלם על ג'נטים מברזל, שחורים, פשוטים.
אני נגד ג'נט רחב מדי כי זה מתבטא גם במשקל. בכל מקרה, לדעתי צמיג 235 יכול לחיות על ג'נט 5.5 (סופות באו כסטנדרט עם צמיג 235 וג'נט ברוחב 6, מבחינת הצמיג, ההבדל של חצי אינץ' ממש לא קריטי) למרות שאני חושב ש-7 אינץ' עם אופסט יהיה עדיף בכל פרמטר לצורך המבוקש.
בכוונה לא רשמתי שאפשר לייצר מהסיבה הפשוטה שאני לא יודע מי הולך לייצר ...זה לא סיפור גדול בכלל,מחרטה אחת(גדולה),שני פוטרים ,רתכת אחת ובעל מקצוע שיודע מה שהוא עושה...
אך כאמור ,זה רכב עם רשיון לכביש ...הצעות כאלה יכולות להגמר לא טוב בידיים הלא נכונות.
GodsFather
27-04-14, 23:46
בעל מקצוע שיודע מה שהוא עושה שואל אם זה הולך לכביש ומסרב. אני יודע כי פגשתי כמה כאלה כשאני רציתי לעשות משהו כזה.
בתכלס, אין שום סיבה להשקיע בכזה דבר בסיטואציה הנוכחית. מדובר בג'ימני משופר קלות, לא שגעון.
יונימוג אדום
28-04-14, 05:50
אצלי על הסמוטנדר מותקנים ג'נטים 7" מגנזיום עם אופסט , וצמיג 205 .
יושב מצויין , רוחב 7" הוא למעשה - 178 מ"מ כך שהוא צר במקצת מרוחב הסוליה .
הג'נטים נרכשו חדשים מצמיג ישיר במחיר לא יקר ( בערך מה שמבקשים חברים על משומשים ) .
הצמיג יושב נכון ואין לי כל בעיות עם נזקים לג'נטים .
האופסט כמדומני בערך שלושה ס"מ .
אילן
אין לימשום כוונה להתחיל ולייצר גאנטים. וגם אם הייתה הכוונה אז אין כסף.
אבל הבנתי שהלך הרוח הכללי פה הוא לכיוון הגאנט ולא הספייסר.
מבחינת יצרני צמיגים מתאים לי גאנטים 6-7 אינץ׳ זה הכי מומלץ...
מה פתאום ליצר ג׳נטים ?
כולה לחרוט את הריתוך של הלב על מחרטה
ולרתך מחדש באופסט הדרוש תוך כדי איזון של שני החלקים על המחרטה.
אך בכל זאת עדיף לקנות מוכנים.ולא בגלל המחיר.אלא בגלל ההיתעסקות...שבסופו של דבר עולה יותר.
יונימוג אדום.
אתה מקצר את אורח החיים של הצמיג. הוא נמוך. הגאנט פגיע כתוצאה מכך ובהורדת אוויר רצינית אתה מסתכן בקילוף שלו.
למרות מה שדרור אומר... אני בעד ספייסר. את שולט בדיוק ברוחב שבו אתה רוצה להרחיב את מפסק הגלגלים.
נשאר עם גאנט ברזל מקורי. חזק . בר תיקון וקל משמעותית מכל ה7-8"... מברזל.
שאגב עם 235 עובדים נהדר . צר גבוה וצפוף לו בגאנט 5.5.
לא שמעתי אגב על כישלונות של הספייסר בפורום ולא במקום אחר ....
אגב שגיא את השאלה הכי חשובה לא שאלת..
איך קובעים עפ הגבהה נתונה של הרכב כמה יהיה מומלץ להרחיבו על מנת לשמר את היציבות של הרכב במקור...?
אני ראיתי בעיניים ספייסרים שהגוז'ונים שלהם נשברו. לא פעם אחת ולא שתיים.
אצלי בספייסרים של פחות מאינץ', התנהגות הרכב נפגמה וגוז'ונים נשברו בזה אחר זה. ברגע שהספייסרים הוסרו, האוטו חזר להתנהג נהדר ולא היו יותר כשלים.
ולא יעזור לך אורי, אחרי הגבהה התנהגות הרכב נפגמת בצורה כזו או אחרת. אתה משנה מרכז כובד ואת הגיאומטרייה המקורית של מערכת ההיגוי.
אז הרחבה מסויימת של מיפשק הגלגלים (בין אם ע"י ג'אנט עם אופסט או ע"י ספייסר) עוזרת קצת, אבל בעיית ההיגוי, גם אחרי הנמכת זרועות פיטמן, קלינים בקפיצים (קפיצי עלים) וכל מיני כיווני פרונט, עדיין לא נפתרת עד הסוף.
צמיג אמור לעבוד עם ג'אנט ברוחב שמתאים לו.
צמיג 235 על ג'אנט 5.5 אולי עובד בסדר, אבל צמיג בקוטר וברוחב גדולים מהמקורי עלולים להתחכך בקפיצים/שילדה/זרועות רדיוס בהפניית הגה מלאה (בסופה, גם עם ג'אנט 7, צמיגי 31 מתחככים בקפיצים) ולכן צריך להרחיק אותם מעט החוצה - עם ג'אנט בעל אופסט או עם ספייסר. לדעתי ככל שיהיו יותר חלקים במכלול הזה, כך עולה הסיכוי לכשל. ג'אנט עם אופסט נותן פיתרון נכון יותר, לדעתי.
יונימוג אדום.
אתה מקצר את אורח החיים של הצמיג. הוא נמוך. הגאנט פגיע כתוצאה מכך ובהורדת אוויר רצינית אתה מסתכן בקילוף שלו.
למרות מה שדרור אומר... אני בעד ספייסר. את שולט בדיוק ברוחב שבו אתה רוצה להרחיב את מפסק הגלגלים.
נשאר עם גאנט ברזל מקורי. חזק . בר תיקון וקל משמעותית מכל ה7-8"... מברזל.
שאגב עם 235 עובדים נהדר . צר גבוה וצפוף לו בגאנט 5.5.
לא שמעתי אגב על כישלונות של הספייסר בפורום ולא במקום אחר ....
אגב שגיא את השאלה הכי חשובה לא שאלת..
איך קובעים עפ הגבהה נתונה של הרכב כמה יהיה מומלץ להרחיבו על מנת לשמר את היציבות של הרכב במקור...?
האם למישהו יש ניסיון עם ספייסרים של ספיידרטרקס?
אני גם באותה דילמה כמו שגיא ונאמר לי לא להתפשר ולקנות רק מהחברה הזאת.
האם למישהו יש ניסיון עם ספייסרים של ספיידרטרקס?
אני גם באותה דילמה כמו שגיא ונאמר לי לא להתפשר ולקנות רק מהחברה הזאת.
מכיר אנשים עם ספייסרים שלהם.
עד עכשיו לא יצא לי לראות כשלים בספייסרים, גם האלומיניום הפשוטים שעולים חצי מהספיידרטרקס.
ממליץ בחום שתתייעץ עם מומחים שבאמת מבינים בצמיגים כמו: הכתובת לקידום עסק שהייתה כאן
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.