PDA

צפייה בגרסה מלאה : משאית מאן הילוכים 5+6 לא נכנסים.



tomer s
28-04-14, 18:17
משאית תקינה. מאן 14.224L מודל 2002
הילוך 3 עם בעיה קלה בסינכרון. של חריקה, אבל אחרי שנוהגים קצת יודעים לתזמן נכון והיא "נעלמת".
היום "נעלמו" ההילוכים, החליפו שטנגה שמחברת את הגיר והמוט העברה,
ופתאום הילוכים 5+6 לא נכנסים,
ניסו, הזיזו, קצת עם לום. ואז ההכרזה ש :" הלך המזלג, מורידים גיר, שיפוץ ונרכיב"
בעברית בערך 14 אלף שקלים!

לי זה לא נראה בכלל.

אני יודע שיש פה תותחים (גם במשא כבד, ולמרות שמם הם לא ילדים..)
ובג'יפולוג יודעים הכל...

ובזכות זה, אני רוצה להבין אם אני טועה והמוסך צודק,
או שאני צודק והתקלה היא כיוונים או משהו פעוט אחר,

תבורכו.

ואם יש למישהו פיצוץ של הגיר אשמח!

UDAEDRI
28-04-14, 18:25
אני לא מבין במשאיות אבל ״קצת עם לום״ לא נשמע לי טוב ולא הייתי סומך על מוסכניק כזה.
בהצלחה.

יונימוג אדום
28-04-14, 20:10
אינני יודע מהיכן אתה , אך מציע לך ליצור קשר עם מוסך ניצנים בפ"ת - 03-9225310 , דבר עם יואב .
מוסך מצויין ( לא זול , אבל שווה כל שקל ) , ובעיקר הגונים ובעלי מקצוע מהטובים שיש .
מוסך מורשה לאיווקו ומאן .
אני מטפל רק אצלם כבר 25 שנים ( ניסיתי אחרים ולא מעט ) .
מגיעים אליהם דרך קבע לקוחות מחיפה ועד באר שבע .
אציין שאין לי שום אינטרס עסקי כלשהוא , פשוט , אם הבעייה לא חמורה הם יפתרו אותה .

אילן

asafk
28-04-14, 20:48
מישהו הרים והוריד קבינה בהילוך?

אסף.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

חנן-ג'יפולוג
29-04-14, 00:25
לא מכיר מאן אבל מציע לך להרים קבינה ולנסות להעביר הילוכים ישירות על הגיר. תקלות במזלגות בגיר ידני הן די נדירות, בניגוד לתקלות בשטנגות.

- - - Updated - - -


מישהו הרים והוריד קבינה בהילוך?

אסף.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

או סתם הוריד קבינה בלי לוודא בסנטימטרים האחרונים שהמוט מגיע למרכז המשפך.

kd2
29-04-14, 00:32
5+6 לא נכנסים בכלל או לא בנסיעה ?
מהכי פשוט - השטנגה שהחליפו ? היא מקורית ?
יש גירים שבהם החיבור הזה בנוי בצורה שאפשר לפספס עם המיקום של השטנגה וזה הכל.

tomer s
29-04-14, 10:16
מישהו הרים והוריד קבינה בהילוך?

אסף.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

אין לדעת.. ואני לא מאמין שהמוסך יגיע שכן, אבל מה לבדוק אם הרימו או הורידו בהילוך?

shmulikbg
29-04-14, 10:18
תומר,
איך הגיר מתנהג בהעברת הילוכים בעמידה במקום?

tomer s
29-04-14, 10:19
לא מכיר מאן אבל מציע לך להרים קבינה ולנסות להעביר הילוכים ישירות על הגיר. תקלות במזלגות בגיר ידני הן די נדירות, בניגוד לתקלות בשטנגות.

- - - Updated - - -



או סתם הוריד קבינה בלי לוודא בסנטימטרים האחרונים שהמוט מגיע למרכז המשפך.

במשאית הידית הילוכים נשארת, וכשמרימים קבינה נשאר חור,
אם לזה אתה מתכוון במשפך מוט וידית, או שאני מפספס..


ההגיון הג'יפולוגי שלי אומר שהם פישלו עם ההתקנה (כיוון/סוג/איכות) של השטנגה ומכאן ה"הלך מזלג בגיר" סתם כי יהיה יותר נוח וכלכלי להוריד גיר לגזור קופון נאה.
אנסה יותר מאוחר להרים את הקבינה ולהעביר ישירות מהגיר.

shmulikbg
29-04-14, 10:21
למה החליפו שטנגה?

tomer s
29-04-14, 10:34
בעמידה ונסיעה R ו1-4 נכנסים.
החליפו כי היא נקרעה/התנתקה.
הנהג צלע 500 מטר למוסך והחליפו לו.

shmulikbg
29-04-14, 10:54
הידית נכנסת פיזית למקום של ההילוכים וכלום לא קורה, או שהיא כלל לא נכנסת?

tomer s
29-04-14, 11:10
לא נכנסת פיזית.

shmulikbg
29-04-14, 11:33
מאוד יכול להיות עניין של כיוון.
גם אני לא מכיר אותה לעומק, אבל מין הסתם ניתן לבצע בדיקה
פיזית על הגיר, כשהשטנגה מנותקת, ולהבין איפה הבעייה.

tomer s
29-04-14, 11:49
זה מה שאני הולך לבצע אחה"צ.

חנן-ג'יפולוג
29-04-14, 11:52
במשאית הידית הילוכים נשארת, וכשמרימים קבינה נשאר חור,
אם לזה אתה מתכוון במשפך מוט וידית, או שאני מפספס..


ההגיון הג'יפולוגי שלי אומר שהם פישלו עם ההתקנה (כיוון/סוג/איכות) של השטנגה ומכאן ה"הלך מזלג בגיר" סתם כי יהיה יותר נוח וכלכלי להוריד גיר לגזור קופון נאה.
אנסה יותר מאוחר להרים את הקבינה ולהעביר ישירות מהגיר.

בfh של וולוו הידית עולה עם הקבינה. כשמורידים את הקבינה צריך לוודא שהחלק התחתון של הידית נכנס למעין משפך.

בfl גם כן הידית נשארת עם הקבינה אבל מחוברת לגיר עם שטנגה טלסקופית. בקיצור, כל יצרן עם הטריק שלו, אבל בכולם אתה אמור להיות מסוגל להעביר ידנית על הגיר עצמו.

tomer s
01-05-14, 17:02
אתמול בצהריים 30 ומעלות בצל, קרי מתחת למשאית,
מחליט להתלכלך ולחשוב בהיגיון. אחרי הכל 21,354 ש"ח שווה את המאמץ והזנחה של כמה דברים שצריכים טיפול במשרד.
מחליף לבגדים שאפשר ללכלך גם גריז-שמן-וג'יפה.
מרים את המשאית עם הרגליים של המנוף, מרים קבינה,
פותח עיניים על כל מערכת העברת ההילוכים,
ומגלה ש:
אין שטנגה מגומי . נכון שהמוסך אמר החליף אותה. כנראה לסוג השקוף.
וכל מערכת המוטות היא כמו שזכרתי. לא משהוא מורכב אבל דורש דיוק,
טלפון לנהג לשאול מה החליפו או במה נגעו מספק תשובות עמומות שרק מוסיפות ערפל, כזה שנובע מעצבים.
זוחל מתחת למשאית,כיף בצל רותח על האספלט, מעביר הילוכים מהזרוע שמחוברת לגיר,
עולה למעלה אין צל אין אספלט יש שמש, מעביר מהידית,
וכל הזמן מזהה את השינויים במוט בזרוע שמחוברת לגיר ובמוט מתכונן עם 2 תפוחים עליו,
מפרק את המוט המתכונן, מכניס להילוך 5 דוך מהגיר,
מקווה שזה 5 ולא 3 או 1...
מנסה לחבר את המוט.. נאדה קצר מידי.
מעולה!!
משחק עם הכיוון. מתאים את המוט.
סוגר אום.
מוריד קבינה.
מעביר הילוכים בעמידה.
נראה שיש 5+6 על פניו, או שאני טועה וזה על הפנים.
טלפון לנהג שיבוא לעשות בדיקה בנסיעה... "ראיתי שאתה עדיין עובד על המשאית אז אני בבית" ססססעמק!
היום בבוקר יום חדש,
בגדים נקיים, הנהג בשנטי שלו..
עולה למשאית. מניע. ממלא אויר. הצפצוף מפסיק המיכלים מלאים.
ו... נאדה לא זז הרוורס. המקסי לא מגיב! נו ברצינות.
הנהג במבט של " חשבת שתתקן את הגיר דפקת את כל המשאית"
טוב נרים קבינה נראה בטח צינור השתחרר/לא מחובר טוב.
הנהג מפמפם לא עולה הקבינה.
נו באמת?? איפה יגאל שילון ??
הנהג מצידו מבסוט, המבט שלו התחלף בחיוך שאומר "איזה כיף יום חופש"
טלפון לשמוליק (סוזי המשתוללת ) לשאול למה הקבינה לא עולה? שמוליק אמר תוסיף שמן, הוספנו אבל לא היה חסר.
ולמה המקסי לא מגיב? שמוליק אמר אולי מחלק של האויר נדפק או דליפה כל שהיא.
אחרי שסגרנו* חסות לקרואטיה לסוזי. שימנתי את מנגנון הנעילה של הקבינה. והופ היא התרוממה,
מסקנת ביניים- עם קצת סיכוך כל אחת מתרוממת בכיף וזה לא קשור למהלך הבוכנה או איך תפמפם.
תוכדי זה שהיא מתרוממת אני מזהה את אחד הצינורות אויר קרוב לגריל מקדימה משוחרר קצת מהניפל, נשבע שלא דרכתי עליו.
מפרק את הניפל מכניס את הצינור (של האויר,כן.) כמו שצריך.
הנהג מוריד קבינה... מניע... יש אויר במערכת. (במשאיות זה טוב) מוריד מקסי..
הרעש המופלא של ה"טססססס" משמח כמו פחית קולה קרה שנפתחת במדבר, מבשר שהמקסי חזר אלינו,
שילוב ולרוורס. המשאית זזה כמו חמאה אחורה. מוודאים בכמה בלימות שהכל תקין ויש ברקסים. (על כל מקרה)
יאללה יוצאים לכביש לבדוק את הגיר...
ראשון קצר. שני. שלישי. רביעי. הרכב לפנינו מאט.
יאללה שוב שלישי...רביעי.... וחמישי.. שישי.
תענוג! אני מבסוט מחייך. הנהג פחות מבין שהתוכניות שלו על יום חופש התפוגגו.
אבל פרגן ואמר "וואלה לא האמנתי שתצליח לסדר את זה, בוא ניסע למוסך אני רוצה לראות את הפרצופים שלהם שיבינו שתיקנת את זה"
(ביום שהיתה התקלה קפצתי למוסך וכל שאלה / טענה שלי על זה שזה לא הגיוני שהילוכים 5+6 קרסו והלך הגיר פתאום, נתקלה בפרצוף חמור סבר ותשובה "טכנית מעמיקה" ואפילו ניסו להראות לי עם לום שזה לא זז. (בטח לא יזוז עם לום אי אפשר לדחוס מוט בעובי 12 מ"מ ).) שום מוסך ושום פרצופים אני לא רוצה לראות. יש לך עבודה ואת ההמשך התנהלות איתם אני אעשה.

מסקנות:
- גם במשאיות ההיגיון הוא היגיון. נכון שהמכניקה יותר גדולה מסובכת ויקרה, אבל ההיגיון זהה.
- ארגז כלי העבודה שלי שמותאם לתומקאר וסמוראי יכול לפתור תקלות גם במשאית.
- תענוג שיש בוכנה הידראולית ועובדים מתחתיה,(הרגשתי הילל סגל לרגע :-) )

- בג'יפולוג יודעים הכל :-) (ברור לא ? )
אז תודה לכל מי שעזר פה ולשמוליק.


*סגרנו- כשסוזי תהיה רלוונטית אני לוקח חלק בחסות.

talw
01-05-14, 18:01
ברוך הבא למועדון "אםאיןאנילימילי" .
מספרך האישי הוא 235189 .
תודה על הצטרפותך.
:-) .

UDAEDRI
02-05-14, 16:30
ברוך הבא למועדון "אםאיןאנילימילי" .
מספרך האישי הוא 235189 .
תודה על הצטרפותך.
:-) .


ענק!

-->