התחברות

צפייה בגרסה מלאה : בניית שער רחב לחניה - התייעצות לגבי תצורה מועדפת



עמרי2
28-04-14, 22:44
הגיע הזמן לסגור את החצר עם שער נורמלי.

המפתח הנוכחי - 7 מ'. גובה נדרש - לפחות 2.5 מטר.

בשלב זה לא ייעשה שימוש של יותר מפעם בשבוע בשער ועל כן הוא יהיה ידני. בהמשך יתכן ויתווסף מנוע חשמלי.


שתי תצורות אפשריות:

אופציה א: שתי דלתות על צירים, כל אחת ברוחב 3.5 מטר. קונסטרוקציה כבדה עם הרבה עומס על הצירים - לא יודע אם יישים. זאת האופציה שלדעתי יהיה לי יותר קל לבנות... השאלה מה נדרש מבחינת חוזק על מנת שזה יהיה חזק מספיק.
1.באיזה עובי עמודים להשתמש?
2.היכן למקם את האלכסונים של החיזוק?
3.מאיזה פרופיל לבנות את הדלתות על מנת שיהיו מסיביות מספיק אך מצד שני לא כבדות מדיי?
4. אילו צירים להשתמש וכמה על כל דלת?

מצורף תרשים עקרוני של אופציה א. נדרשת התייחסות לחישובי החוזק של והחומרים הרלוונטיים.

אופציה ב: שער הזזה על מסילות. אם זה הפתרון שאני הולך עליו, הייתי שמח לחלק את השער לשני חלקים (שנעים על שתי מסילות נפרדות) כך שבעת כניסת רכב קטן אין צורך לשנע 7 מטר שער (אלא רק 3.5).

במידה ואני הולך על האופציה הזאת - אשמח לשמוע רעיונות ליישום. אבל בגדול חשבתי לצקת פס בטון שבתוכו יצוקים ברזל זווית בתור מסילה לשער. על השער יהיו גלגלים עם שיפוע שלילי שמתיישבים על ברזלי הזווית.86858868598685886859

אייל
28-04-14, 23:48
הרבה אני לא יכול ליעץ אבל בנוגע לקניית הציוד (מנוע, צירים, גלגלות וכו') אני ממליץ על גל מכאן:
http://www.connecting-link.co.il/

רכס חיים
29-04-14, 03:07
האפשרות לביצוע שערים נגררים לשני הכיוונים עדיפה על שערים נפתחים שגם גוזלים שטח רב בעת פתיחתם - או מהחצר או מהמדרכה,- וגם חיזוקם לצורך ייצובם על עמוד קונזולי ,עולה יותר בעת ייצורם,ואמינותם קטנה יותר עקב רגישותם ונטייתם לשקיעה בעתיד.

היות ועתה סיימתי לבצע את השערים למפעל החדש,עם בעיה דומה לשלך - אני מאוד מעודכן גם בעלויות. יהיה חשוב לדעת שני פרטים חשובים כדי לתת לך תשובה טובה יותר.

1. האם אתה רוצה לייצר אותם בעצמך,או לתת למסגר לייצר לך.

2. מה מטרת השערים - למנוע מהציבור לראות את החצר הפנימית ? למנוע כניסת אנשים פיזית לחצר ? או רק להגדיר לציבור שמעבר מעבר לשער הינו הסגת גבול.

היות ולי יהיו מצלמות על השערים - לא היתה כלל חשיבות לביצוע שערים אטומים ,כבדים ויקרים אלא להגדיר לציבור את תחום הסגת הגבול בלבד. מה עוד שאין שום בעיה לגנב להכנס לחצר שלך גם אם היא תוקף בחומה של 3.0 מטר.

כך ייצרתי שערים נגררים קלים בעלות ממש אפסית,שאתה מוזמן לבוא ולראות ולקבל את המחירים שעלו לי,ועזרה באספקת החומרים והעבודה מהספקים שלי - מה שיחסוך לך אלפי שקלים.

וגם קפה - אם תביא את המים......

lizard
29-04-14, 09:32
אתה לא חייב מסילה אם השער יהיה חלול או עם סורגים.
בכלל, תשתמש בפרופיל דק (ממ וחצי מקסימום) כי את העומס הגלגלים סופגים ולא הקורות של השער.
אם מלא, תשקול להשתמש בפלטות אלומיניום ולא ברזל. חיבור על ידי ברגים או ניטים. או לבנות את כל השער מאלומיניום. (בהנחה שיש לך ציוד ארגון או דומה).
בתור פרופיל מסגרת אני משתמש ב40X80 או 50X100 כתלות בגלגלים שיש לך.
לא חייב X אפשר גם רק + במרכז. בכל זאת זה כולה שער ולא כלוב התהפכות.

אבל השאלה הכי חשובה היא האם אתה בונה לבד או נותן למסגר. אם למסגר, שהוא ישבור את הראש. לא הבעיה שלך והוא זה שצריך להיות עם הנסיון המספיק לקביעת התצורה העדיפה בשטח.
אם אתה בונה לבד, אשמח לתת לך טיפים.

asafk
29-04-14, 10:18
לגבי מסילות... אני באופן כללי נגד מסילות ובעד גלגלים ביישומים "מלוכלכים" כמו זה.
גם בשער נפתח על ציר, גלגל בשקצה יעזור להפחית משקל מכל אזור הצירים כצוצאה מהקטנת המומנט.

אסף.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

נמרוד
29-04-14, 10:40
גלגל מתחת לכנף יעבוד היטב בתנאי שהמשטח שעליו עושה הכנף את הקשת שלה אחיד ומפולס. אם מדובר על כנף שנפתחת על פני מדרכת אקרשטיין משופעת למשל אז זה לא יעבוד טוב. השיקול של כנף על ציר או הזזה בקו הוא, לעניות דעתי, לא שיקול של חוזק, בשני המקרים או שהקצה הרחוק מוחזק על גלגל או שמדובר על קורה שלוחה (קונזולה). השיקול הוא לאן נוח לך שיפתח.

אני בניתי לחצר שער של שתי כנפיים, אחת באורך כמעט שלוש מטר ואחת של מטר. הכנף הקצרה בתור שער יומיומי, הארוכה בדרך כלל סגורה ונפתחת רק כדי להכניס/להוציא את הג'יפ, פעם-פעמיים בשבוע. הכנפיים אצלי בגובה מטר בלבד, מסגרת של פרופיל 40X40 ובתוכה חיפוי מעץ אורן. העמודים פרופיל 100X100. העמוד שנושא את הכנף הכבדה (גובה מטר מעל האדמה) בניתי כך שהוא מרותך על פלטה של 30X30 ס"מ, דרכה ארבע מוטות הברגה יורדים לעוד שתי פלטות 30X30 שמהוות את היסוד וקבורות חצי מטר בערך בתוך בור בטון. הרבה בטון. כנראה יותר ממה שצריך, כשחבר קבלן ראה מה אני חופר הוא שאל אותי אם זה יסודות לקניון... הפלטה העליונה של העמוד כמובן מעל הבטון, עם אום מעל ומתחת עבור כל מוט הברגה, כך שניתן לכוון את העמוד כמו עמודי תאורה. וזה לדעתי מומלץ, מאפשר לפלס את השער בקלות אחר כך. העמוד הוכיח את עצמו כשלפני שנתיים בסופה בחורף נפל על השער עץ, העמוד זז במעלות בודדות בלבד, אותן תיקנתי בעזרת הכוונון חזרה למצב שהשער עובד חלק.

השאלה החשובה באמת היא מה שרכס שאל - מה מטרת השער? ומזה יגזר משקל הכנף, כנף של 3.5 מטר על 2 מטר זה לא משהו שאמור להפחיד, אם היא עשויה סך הכל מסגרת פלדה וחיפוי/רשת קלה כלשהי. העמוד יכול להיות עמוד חופשי אם אין לך למה לעגן אותו, רק שתצטרך לחפור עמוק ורחב ולשפוך הרבה בטון. אם יש לך שטח בשביל אלכסונים או שיש קירות או מבנה סמוך שאפשר להתמך בהם אז בכלל אין בעייה.

עמרי2
10-05-14, 11:00
תודה על התשובות!

מטרת השער היא גם לסגור וגם להסתיר - לא אמורים לראות מה יש מאחוריו.

הכוונה הוא גם ליצור פתרון יחסית אסטטי (ואם הוא קל משקל מה טוב). כרגע חשבתי על עץ (שממש לא עומד תחת קטגוריה של קל משקל...).

השערים מרוחקים 3 מטר מהמדרכה כך שכיוון הפתיחה פחות מטריד אותי. אני כן מכוון למשהו שיהיה לי יותר קל ליישם.

אהבתי מאוד את הפתרון עם הפלטות ברצפה שניתן לאזן.

אבל בהינתן שהכנף היא 3.5 מטר אורך, בגובה 2 מטר, מסגרת ברזל כפי שאתה ממליץ של 40*40, עם עץ שמחובר למסגרת ,האם נדרש אלכסונים לקרקע?

lizard
10-05-14, 13:42
לא קק אלכסונים. אתה צריך עמוד מאוד מאוד מסיבי ועמוק. גם אז תצפה לשקיעה ותזוזה של השער. אני גם לא בטוח שתמצא מנגנון חשמלי לכזה שער. לא כזה שיחזיק לאורך זמן ויעלה מחיר סביר.
אם היית בונה מאלומיניום ובלית מלה אחרת, אוורירי, אז זה סיפור שונה אבל שילוב של עץ וברזל, ישקול יותר מידי. רק הצירים יעלו לך איזה מאה חמישים לזוג. אתה צריך איזה ארבע זוגות. שתי זוגות לכל כנף. רצוי מאוד מתכווננים.
עמוד, 150 על 150 ממ לפחות עובי 3 ממ לפחות. העמוד עולה בסביבות השש מאות שח. לצקת לפחות מטר-מטר וחצי ברצפה. מה שאומר שתצטרך לקנות שני פרופילים של שש מטר. מסגרת לשער מ50*50 עובי 2.5ממ לפחות.

asafk
10-05-14, 13:49
עומרי. שוב. גלגלים. זה מוריד את העומסים.

אסף.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

lizard
10-05-14, 14:09
אבל אז אתה חייב לוודא שהנתיב של הגלגל מפולס, נקי וישר. אחרת הוא יהיה מעצור

baga
10-05-14, 14:15
50x50x2 עם אלכסון/דיאגונל 1
מרום העמוד לבסיס השער המרוחק .
הייתי מחפש חיפוי קל ככל האפשר .
יש לנו 2 בחצר במפתח יותר גדול וזה עובד יופי .
גלגל מאוד מסרבל את עבודת השער ...
תצליח .


Sent from my iPhone using Tapatalk

עמרי2
03-11-14, 09:51
http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/11/02/22fca95af259781fc6da5014e2520ae0.jpghttp ://tapatalk.imageshack.com/v2/14/11/02/0c6b5a6273edb82b812972ac51203a66.jpg

מעדכן - כל זה נראה כרגע. הלכתי על חיפוי עץ קל יחסית.

כיוון שבכל זה זה שוקל לא מעט - יתווסף בהמשך:
1. כבל מקצה העמוד לקצה השער שיתמוך במשקל.
2. כנראה שלא יהיה מנוס מלעשות אלכסונים על מנת לתמוך את העמודים (כיוון שבגשם האחרון כל היסוד זז) היסודות הם 60*50 בעומק מטר.

3. מנועים+שלט יתווספו בהמשך.

אסף - הייתי מוסיף גלגל אם השטח לא היה משופע... זה היה מוריד המון עומס מכל המערכת.

עמרי

lizard
03-11-14, 10:48
זה שהשטח משופע לא מונע גלגל, תבנה לו קפיץ. כלומר, הגלגל מחובר לבורג ארוך, בשער יש L שבחלק התחתון שלו חור שמתאים לבורג. כשאתה מרכיב את הגלגל אתה שם קפיץ בין בסיס הגלגל לL ככה שיש לך גלגל שעולה ויורד בהתאם לתוואי השטח. כמובן שיש לזה מגבלות וצריך לראות אם יתאים לשטח המדובר.

אומי5
03-11-14, 11:40
לחבר יש דלת מחסן גדולה, הגלגל שלה יושב על בולם ישן של חיפושית. כבר די הרבה זמן שזה עובד נפלא.

momi-r
03-11-14, 17:26
נראה לי שכבר מאוחר מדי אבל בכל זאת...

https://www.facebook.com/video.php?v=731370383579003&set=vb.709637072419001&type=2&theater

עמרי2
03-11-14, 17:28
יפה! אבל לא ישים אצלי בגלל שיפוע יחסית רציני....

-->