צפייה בגרסה מלאה : סופה כרכב יום יומי... כדאי? אפשרי?
דבר ראשון ברוכים הבאים לעצמי!
אני חדש פה בפורום...
השאלה היא כזאת:
אני רוכש סופה בזמן הקרוב ורציתי לדעת האם אפשרי להשתמש בסופה
כרכב ראשון... ביום יום...
יש כאן מישהו שעושה את זה? אפשר להסתדר ככה?
תודה רבה לעוזרים ולמגיבים!
ברוך הבא.
יש שרשורים בדיוק עם השאלה הזו באתר- תעשה חיפוש
אפשר לעשות הכל!
אני מכיר שניים שמשתמשים בסופה ביומיום.
גם כאן באתר יש את דרור שעשה זאת.
אבל יש לזה חסרונות שצריך להבין.
מבחינתי אחת המכשלות היא גניבותה של הסופה
וזה לפני השאר
חנן גולומבק
29-04-14, 21:44
באילת יש מלא כאלו.
ברוך הבא.
איפה אתה גר ועובד? (מבחינת הגנבות).
כמה אתה נוסע ביום ממוצע? (דלק ובלאי).
ואם תקרא את השרשור הזה (http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/58693-%D7%90%D7%99%D7%9A-%D7%90%D7%AA%D7%94-%D7%99%D7%95%D7%93%D7%A2-%D7%A9%D7%90%D7%AA%D7%94-%D7%A0%D7%95%D7%A1%D7%A2-%D7%91%D7%A1%D7%95%D7%A4%D7%94)ועדין תקנה סופה, אז כן אפשר גם כרכב יום יומי.
הכל אפשרי זה רק החלטה של כדאיות מול מצב מסוים. אני למשל מחזיק את הגיפ כרכב שלישי! ושמיל מחזיק את הוויליס כרכב ראשון.
יואב
אה וכשאני אומר "מצב" אז זה כולל מצב נפשי;)
באילת יש מלא כאלו.
רובן של צרפתים אדמוניים שלא יוצאים מהעיר, לא בכביש ולא בשטח, וחלק ניכר מהשנה לא נמצאים פה... רכב לנסיעות לים בשבת וסיבובי דאווין באמצע השבוע...
Sent from my GT-I9500 using Tapatalk
אפשרי? ברור. הכל אפשרי...
כדאי או לא , זה כבר סיפור אחר....
כרכב יום יומי לטעמי יש אופציות שטח עדיפות ( למשל, גראנד צירוקי או צירוקי)
פחות גניבים, בשטח סביר שלא תרגיש נחות מהסופות ועדיין תהנה מרכב מפנק ביום-יום.
מצד שני, יש כאלו שמחפשים את הסופה גם ליום יום.
אני לא בטוח שמי ששואל כזו שאלה מוכן לחיים עם סופה כרכב יום יומי
אפשרי? ברור. הכל אפשרי...
כדאי או לא , זה כבר סיפור אחר....
כרכב יום יומי לטעמי יש אופציות שטח עדיפות ( למשל, גראנד צירוקי או צירוקי)
פחות גניבים, בשטח סביר שלא תרגיש נחות מהסופות ועדיין תהנה מרכב מפנק ביום-יום.
מצד שני, יש כאלו שמחפשים את הסופה גם ליום יום.
אני לא בטוח שמי ששואל כזו שאלה מוכן לחיים עם סופה כרכב יום יומי
תאמת שאני חושב שאני בנוי ומוכן לחיים האלה... ואני גם מאד מחפש את זה...
לגבי המרחק זה משהו סביב ה50 ק״מ ליום... אני גר באזור ראש העין, והשאלה מגיעה בעיקר
בנושא הגניבות.. יש לי בבית חניה פרטית עם שער חשמלי בתוך הבית ככה שפה פחות יש בעיה, הבעיה היא מה אני עושה שאני בעבודה?
או סתם נוסע לבילוי כזה או אחר?
חן אלינועם
29-04-14, 23:41
כשאתה יוצא לבלות קח את האוטו של אבא וכשאתה בעבודה תקשור היטב עם הרבה ברזל או שתיסע באוטובוס
נסעת פעם על סופה יום שלם?נגיד בתוך תל אביב?פקקים?מתאים לך?רק אתה יכול להחליט..לפני השיקולים של הגניבות,דלק,וכו..
אזה סופה יש לך על הפרק? פתוחה סגורה?תן פרטים
ראשית ברוך בואך לאתר הכי שרוט בעולם
שנית
אני משתמש בסופה שלי כל הזמן ,יום יום לילה לילה ,כל הזמן
סייגים לנסיעות יומיומיות
אצלי יש מערכות מיגון חשמליות ואלקטרוניות כולל מערכת איתור מוסלקת ובלתי ניתנת לניתוק,
שנית,ערכת נעילת ברזלים
חובק הגה
חובק צמיג(סנדל)
ועוד שלא לפירוט
ביום יום בזמן העבודה הרכב חונה בחניון תת קרקעי עם שמירה,
ברחוב?לא הייתי מעז להחנות אותו-הוא לא היה שורד רגע
בבית?נעול מכל הכיוונים ומוסתר מהעין ומצולם כל הזמן
מראש אינני חונה בשום מקום לזמן ארוך,וגם אז כל אמצעי המיגון נכנסים לפעולה,
לו יכולתי להכניס את הסופה לחדר השינה היה יותר טוב,
בחניות לטווח ארוך?אני לוקח לאשתי את הביואיק שלה-לא מסתכן,
וכן זה עולה כסף אך זו הוצאה זניחה לעומת השקט שאתה מקבל
אך לעומת כל הקשיים הללו אני נהנה יום יום לנהוג בסופה,להאזין לגרגור המנוע המרגיע והמעלה חיוך,
אני נהנה מרכב שלא חותכים אותו בכביש ולא מנסים להידחף לחניה מזדמנת בעיר
אבל אני חריג ואין רבים כמוני (בעצם כולם פה חריגים אחרת לא היינו כאן)
להמשיך?
יוסי שכתב מעלי
אני נוהג בסופה בתל אביב בפקקים והיא פתוחה-אך אני חייב להודות שאני תמיד מוודא שיש לי חניה ליד מקום חפצי-ותודה לאל הג'יפים שהוא די מסייע לי(טוב אני מקריב לו קורבנות)
להמשיך?
six 4 life
30-04-14, 00:10
האיזור שאתה נמצא בו בעייתי, וכמו שאמרת הבעיה העיקרית תהיה כשאתה בעבודה אם האוטו ללא השגחה. סופה נעלמת בחצי דקה בלי עקבות גם ואפילו בעיקר באמצע היום.
אם אתה רוצה להשאר שפוי ועדין רוצה סופה, תכניס בתוך התקציב שתכננת סופה יותר זולה לשעות הפנאי טיולים ולנפש שבמהלך השבוע תעמוד בתוך החניה שלך מלאה בברזלים וריקה מאויר בגלגלים (רצוי מאוד מכוסה), ובשאר הכסף תתארגן על פרייבט קטן וזול בכמה אלפים שאיתו תסע לעבודה.
העלויות שתחסוך על דלק + הבריאות הנפשית שלך והתפקוד בעבודה מהר מאוד ישתלמו.
סופה אוהבת דלק, והרבה.
במשך תקופה מסויימת השתמשתי בסופה כרכב יומיומי.
כמו יוסי, גם שלי פתוחה וספרטנית. (נסה להנות מקרטיב בנהיגה, תגלה שנמס בן רגע..)
בסופו של דבר קניתי בימבה (שברולט ספרק). המימון והדלק עולים פחות מעלות הדלק לסופה.
הסופה חזרה לשמש כרכב טיולים, וביומיום יש מזגן ורדיו ולא פחות חשוב - קל לחנות.
לא סופה , אבל החזקתי דיפנדר 94 בתור רכב ראשי יומיומי עשר שנים .
עם רעש של טרקטור , ריח של סולר שרוף בקבינה , וקירקושים בילתי פוסקים.
מצד אחד - אהבתי כל רגע ואני מתגעגע אליו גם כרגע.
מצד שני , מעולם לא טענתי שאני שפוי.
צריך להיות לך אופי מאוד מסויים בשביל זה , לא מתאים לכל אחד.
בעבר החזקתי סובארו טנדר (דיי מושקע וצעקני) כרכב יומיומי, במשך יותר משלוש שנים, בעודי גר ומסתובב בדרום.
נסעתי איתו ללימודים, לעבודה, לסידורים, לשטח.
תמיד הייתי עם גריז ואבק על הידיים (לסנדל, לנעול, לקשור, לנתק, להוציא, להחביא, לפעמים גם לכסות).
בתכנון הזמן תמיד היה נלקח מקדם של 5 דק' חניה, ו-5 דק' יציאה מחניה. ופעמים רבות גם דקות נוספות של איתור חניה במקום לא בולט מדיי או לא חבוי מדיי, תלוי בסביבה. וכמובן גם כזו שקשה לגשת אליה עם גרר להעמסה מהירה.
בשיא החום הקיצי, והלחות של המרכז, להיאבק בסנדל שמסרב להנעל כי בדיוק נתקעה בתוכו אבן, ואתה צריך להכנס לפגישה חשובה. אה, אופס, בין רגע אתה מג'וייף ומיוזע. לא נורא, מקסימום אתה מסביר שהיה לך פאנצ'ר באוטו.
אינספור פעמים אמרתי "אני חייב לזוז כי הרכב שלי כבר יותר מדיי זמן בחוץ",
או יוצא מדיי כמה דק' לוודא שאין איזו חלאה שמנסה להתניע או לגרור לי את הבייבי, כי חשבתי שנכנסתי לדקה, ולא נעלתי הכל, והדקה התארכה.
חלק מהחברים היו מפנים לי מראש מקום בחניה הפרטית, או דואגים לחסום עם רכב אחר.
כמובן שאי אפשר להשאיר כלום ברכב, שלא לדבר על חפצים גדולים (ארגז פתוח, הקבלה טובה לסופה פתוחה).
לא תמיד אפשר ללכת לסידורים עם הרכב, אין מה לדבר על חניה ממושכת בתחנות רכבת / תחנות דלק / חניוני טווח ארוך.
מזל שהיה רכב של אבא.
כשלא היה - מונית או אוטובוס.
לא הצטערתי לרגע על הצורה שבה אני חי.
קיללתי את המדינה בכל בוקר בזמן שעסקתי בפולחן שחרור הקשירות והמיגונים.
היום עם פרייבט קטן, וסופה למשימות מיוחדות.
לקח לי כמה חודשים להתרגל לנוחות והזמינות.
כבר לא צריך לתכנן מיקום חניה, כבר לא צריך להתחנף לשומר במכללה, אף אחד לא יכול לדעת שיש לי ציוד או כלים בבגאז'.
וראו איזה פלא טכנולוגי - פשוט חונים, נועלים את הדלת והולכים!
לא הייתי חוזר מרצוני לסידור הקודם.
וגם לא מצטער על רגע אחד מהעבר.
לשיקולך.
אם ממש מגרד לך באצבעות, תנסה ומקסימום תמכור.
לפני הכל, תעשה הרבה מאוד שיעורי בית על עלויות תחזוקה, ועל מיגון נגד גניבה.
לא לשכוח עלויות נסיעה. 50 ק"מ יומיום, בכביש עמוס, זה לא מעט כסף.
יו !!
איזה שירשור מדכא...:(
יו !!
איזה שירשור מדכא...:(
מה, אתה בדואי? It all makes sense...
Sent from my GT-I9500 using Tapatalk
מה, אתה בדואי? It all makes sense...
Sent from my GT-I9500 using Tapatalk
חח את האמת שהוא לא כזה מדכא וכמובן שהכל נלקח בחשבון... החל מהזמן על קשירות הרכב דרך הדלק והטיפולים השותפים... אך מה לעשות היום אני עוד צעיר ולדעתי זה הזמן לנצל לדברים הללו... בעתיד כמובן הסופה תהפוך לרכב לטיולים בסופשים אבל כרגע התכנון הוא
להנות ממנה בכל מהלך היום.
כמובן שבאות אם זה הרבה צרות ולכן פתחתי את השרשור הנ״ל על מנת להבין בדיוק מול מה אני עומד
כמובן שגם קראתי פה שרשורים קודמים בנושא... אבל לדעתי הידיעה שבעתיד אני לא אוכל לעשות את זה
(להשתמש בסוםה כרכב א׳) הוא הטיעון המרכזי :)
חח את האמת שהוא לא כזה מדכא וכמובן שהכל נלקח בחשבון... החל מהזמן על קשירות הרכב דרך הדלק והטיפולים השותפים... אך מה לעשות היום אני עוד צעיר ולדעתי זה הזמן לנצל לדברים הללו... בעתיד כמובן הסופה תהפוך לרכב לטיולים בסופשים אבל כרגע התכנון הוא
להנות ממנה בכל מהלך היום.
כמובן שבאות אם זה הרבה צרות ולכן פתחתי את השרשור הנ״ל על מנת להבין בדיוק מול מה אני עומד
כמובן שגם קראתי פה שרשורים קודמים בנושא... אבל לדעתי הידיעה שבעתיד אני לא אוכל לעשות את זה
(להשתמש בסוםה כרכב א׳) הוא הטיעון המרכזי :)
בוא נשאל את זה מזווית שונה:
למה לך להשתמש בסופה כרכב א'? מה הגורמים שמובילים אותך לשם?
אל תגיד "לא אוכל". רמז, בניגוד לדעה הרווחת, ה1952 בשם המשתמש של יוסי לא מעיד על אורך ה... שלו.
Sent from my GT-I9500 using Tapatalk
גם אצלי הסופה היתה רכב יומיומי במשך שנתיים. זה אכן מצב מסויים של מוכנות נפשית, אבל בגיל המתאים ובראש המתאים - זה ממש כיף.
כל שאר הדברים שכתבו כאן - דרכי התמודדות עם המצב, אחרי שהחלטת שזה מה שאתה רוצה.
אסף.
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
הסופה היתה רכב יומיומי אצלי במשך 10 שנים.
אבל דלק עלה אז 4.5 שקלים לליטר. היום הוא עולה 7.57 שקלים והמשכורות רק נשחקו מאז.
היום אני נוסע ביומיום על משפחתומטית ישנה והסופה ממתינה לסופ"שים ולטיול פעם ב....
מבחינת אמינות - אל דאגה. סופה מתוחזקת היטב שנוסעת ביומיום ומטופלת בזמן - אמינה ברמת פרייבט יפני שחדש ממנה ב-7-8 שנים. מנסיון.
החסרונות:
1. דלק הוא ההוצאה הגדולה. 50 ק"מ ביום? טירוף. אם זה בשטח עירוני, איך שלא תסתכל על זה, אתה תשרוף בקלות 8-10 ליטר ביום. 65-75 שקל ביום רק על דלק? 2000-2250 שקל בחודש? נראה לך נורמלי?..... אני לא יודע במה אתה עובד וכמה אתה מרוויח, אבל להוציא סכומים כאלה רק על דלק זה לא שפוי.
2. גניבות. סופה זה האוטו הכי גניב בישראל אי פעם, ביחס למספר הכלים מסוגו הקיימים במצבת כלי הרכב בישראל. לא ניכנס כאן לפוליטיקה, אבל בשורה התחתונה, בני דודינו בדרום מעריצים אותו, להם "מותר" לגנוב ואצלם גניבה זו דרך לגיטימית להתפרנס ולהשיג את מה שאתה רוצה. המדינה? המשטרה? תוקעות אצבע לחור האחורי ומתעלמות בהפגנתיות.
למען ההגינות, ייאמר שלא כל הבדואים גנבים. חלקם הגדול רוכשים את הג'יפים הגנובים בכסף מכנופיות הגנבים, לעתים יהודים, ש"מספקות" אותם. הגנבים האלה נמצאים בכל פינה, חלק גדול מהסופות שנותרו נמצאות תחת מעקב צמוד ורצוף 24/7 של כנופיות הגנבים במשך שבועות וחודשים, הם לומדים את השיגרה של הבעלים וממתינים לשעת כושר - חנייה, אפילו לכמה דקות, בחניון של בית חולים/רכבת/קולנוע/איקאה/סופרלנד וכו' וכו'. יהיו כאלה שיגחכו, אבל בחיי שאני לא מגזים.
צריך לצייד את האוטו בכל האמצעים כנגד התנעה ובעיקר לנעול אותו בברזלים כבדים שיקבעו אותו למקומו ולא יאפשרו הזזה שלו - כי ג'יפ שלא מניע הם מושכים ברצועה או מעלים על משאית גרר או מניפים עם מנוף לתוך אמבטיה של משאית. גם חנייה בתוך חצר פרטית סגורה לא תמיד עוזרת. האוטו צריך להיות מקובע למשהו מוצק - עמוד, יציקת בטון וכו' וכו'. להוסיף חטא על פשע - רוב חברות הביטוח לא אוהבות לבטח רכב שגם כל כך ישן וגם כל כך גניב, ואלה שכן - גובות פרמיות בשמיים.
3. שוטרים/טסטים/ניידות בדיקה. לסופאי יש אויבים מסוכנים משני צידי החוק - המדינה לא רק נותנת גב לגנבים, כבעל סופה, היא גם רודפת אותך ביומיום. לעבור טסט שנתי/חצי שנתי זה סרט רע ויקר - כל מכוני הרישוי ללא יוצא מין הכלל למדו את הפרינציפ והם מנוולים ומושחתים ברמות שאפילו אולמרט וחבריו יכולים ללמוד אצלם קורסי יסוד בחמדנות ובהתנהלות מושחתת. בלי להצדיק חלילה עבירות פליליות למיניהן והמבין יבין, כן מומלץ וכן מאוד חוקי להיעזר במוסכניק שמקושר במכון רישוי, שיכין את האוטו לטסט גם אם הוא במצב פיקס, ובעיקר לשלם לו משהו כדי שהוא ייקח אותו למסלול הבדיקה ולהבדיל ממך, הוא כן יקבל התייחסות עניינית והוגנת, יחסית.
ביומיום, כל שוטר הוא פוטנציאל לצרות - זה מתחיל מבדיקת רשיונות "תמימה" ונגמר בדו"ח על משהו שהוא מצא/המציא ובהורדה מהכביש. והם כבר ימצאו על מה.
ניידות הבדיקה של משרד התחבורע פחות נפוצות, אבל עלולות להפתיע - ואם חלק מהשוטרים בכל זאת ענייניים והגונים, הרי שאצל המנוולים האלה אתה לא יוצא בלי הורדה מהכביש.
שורה תחתונה
סופה זה הכי ג'יפ שיש ולא סתם אלא ג'יפ נפלא. פלטפורמה לשיפורים אינסופיים ויכולות שטח כמעט דמיוניות, אוטו עם אופי ייחודי ונשמה ענקית, ביצועים חזקים והמון סקס אפיל. אבל במציאות שלנו לא קל לחיות איתו כרכב יחיד. תעשה את החשבון שלך טוב טוב ואם אתה בכל זאת רוצה - ואפשר להבין - אל תשתמש בו ביומיום. שיחנה בבית, נעול למקומו, ויחכה לסופ"שים. שמור אותו לשימוש הראוי לו - טיולים בשטח.
ביומיום תרכב על קטנוע או שתיסע במכונית מיני קטנטונת ידנית וחסכונית. עדיף משומשת בת כמה שנים שתעלה לך בזול. עם כל ההוצאה וכאב הראש שבאחזקת שני כלי רכב, בטווח הארוך אתה תחסוך המון כסף.
....
- - - Updated - - -
הסופה היתה רכב יומיומי אצלי במשך 10 שנים.
אבל דלק עלה אז 4.5 שקלים לליטר. היום הוא עולה 7.57 שקלים והמשכורות רק נשחקו מאז.
היום אני נוסע ביומיום על משפחתומטית ישנה והסופה ממתינה לסופ"שים ולטיול פעם ב....
מבחינת אמינות - אל דאגה. סופה מתוחזקת היטב שנוסעת ביומיום ומטופלת בזמן - אמינה ברמת פרייבט יפני שחדש ממנה ב-7-8 שנים. מנסיון.
החסרונות:
1. דלק הוא ההוצאה הגדולה. 50 ק"מ ביום? טירוף. אם זה בשטח עירוני, איך שלא תסתכל על זה, אתה תשרוף בקלות 8-10 ליטר ביום. 65-75 שקל ביום רק על דלק? 2000-2250 (tel:2000-2250) שקל בחודש? נראה לך נורמלי?..... אני לא יודע במה אתה עובד וכמה אתה מרוויח, אבל להוציא סכומים כאלה רק על דלק זה לא שפוי.
2. גניבות. סופה זה האוטו הכי גניב בישראל אי פעם, ביחס למספר הכלים מסוגו הקיימים במצבת כלי הרכב בישראל. לא ניכנס כאן לפוליטיקה, אבל בשורה התחתונה, בני דודינו בדרום מעריצים אותו, להם "מותר" לגנוב ואצלם גניבה זו דרך לגיטימית להתפרנס ולהשיג את מה שאתה רוצה. המדינה? המשטרה? תוקעות אצבע לחור האחורי ומתעלמות בהפגנתיות.
למען ההגינות, ייאמר שלא כל הבדואים גנבים. חלקם הגדול רוכשים את הג'יפים הגנובים בכסף מכנופיות הגנבים, לעתים יהודים, ש"מספקות" אותם. הגנבים האלה נמצאים בכל פינה, חלק גדול מהסופות שנותרו נמצאות תחת מעקב צמוד ורצוף 24/7 של כנופיות הגנבים במשך שבועות וחודשים, הם לומדים את השיגרה של הבעלים וממתינים לשעת כושר - חנייה, אפילו לכמה דקות, בחניון של בית חולים/רכבת/קולנוע/איקאה/סופרלנד וכו' וכו'. יהיו כאלה שיגחכו, אבל בחיי שאני לא מגזים.
צריך לצייד את האוטו בכל האמצעים כנגד התנעה ובעיקר לנעול אותו בברזלים כבדים שיקבעו אותו למקומו ולא יאפשרו הזזה שלו - כי ג'יפ שלא מניע הם מושכים ברצועה או מעלים על משאית גרר או מניפים עם מנוף לתוך אמבטיה של משאית. גם חנייה בתוך חצר פרטית סגורה לא תמיד עוזרת. האוטו צריך להיות מקובע למשהו מוצק - עמוד, יציקת בטון וכו' וכו'. להוסיף חטא על פשע - רוב חברות הביטוח לא אוהבות לבטח רכב שגם כל כך ישן וגם כל כך גניב, ואלה שכן - גובות פרמיות בשמיים.
3. שוטרים/טסטים/ניידות בדיקה. לסופאי יש אויבים מסוכנים משני צידי החוק - המדינה לא רק נותנת גב לגנבים, כבעל סופה, היא גם רודפת אותך ביומיום. לעבור טסט שנתי/חצי שנתי זה סרט רע ויקר - כל מכוני הרישוי ללא יוצא מין הכלל למדו את הפרינציפ והם מנוולים ומושחתים ברמות שאפילו אולמרט וחבריו יכולים ללמוד אצלם קורסי יסוד בחמדנות ובהתנהלות מושחתת. בלי להצדיק חלילה עבירות פליליות למיניהן והמבין יבין, כן מומלץ וכן מאוד חוקי להיעזר במוסכניק שמקושר במכון רישוי, שיכין את האוטו לטסט גם אם הוא במצב פיקס, ובעיקר לשלם לו משהו כדי שהוא ייקח אותו למסלול הבדיקה ולהבדיל ממך, הוא כן יקבל התייחסות עניינית והוגנת, יחסית.
ביומיום, כל שוטר הוא פוטנציאל לצרות - זה מתחיל מבדיקת רשיונות "תמימה" ונגמר בדו"ח על משהו שהוא מצא/המציא ובהורדה מהכביש. והם כבר ימצאו על מה.
ניידות הבדיקה של משרד התחבורע פחות נפוצות, אבל עלולות להפתיע - ואם חלק מהשוטרים בכל זאת ענייניים והגונים, הרי שאצל המנוולים האלה אתה לא יוצא בלי הורדה מהכביש.
שורה תחתונה
סופה זה הכי ג'יפ שיש ולא סתם אלא ג'יפ נפלא. פלטפורמה לשיפורים אינסופיים ויכולות שטח כמעט דמיוניות, אוטו עם אופי ייחודי ונשמה ענקית, ביצועים חזקים והמון סקס אפיל. אבל במציאות שלנו לא קל לחיות איתו כרכב יחיד. תעשה את החשבון שלך טוב טוב ואם אתה בכל זאת רוצה - ואפשר להבין - אל תשתמש בו ביומיום. שיחנה בבית, נעול למקומו, ויחכה לסופ"שים. שמור אותו לשימוש הראוי לו - טיולים בשטח.
ביומיום תרכב על קטנוע או שתיסע במכונית מיני קטנטונת ידנית וחסכונית. עדיף משומשת בת כמה שנים שתעלה לך בזול. עם כל ההוצאה וכאב הראש שבאחזקת שני כלי רכב, בטווח הארוך אתה תחסוך המון כסף.
תדבר ראשון תודה רבה על התשובה הארוכה והמפורטת...
דבר שני מהניסיון שלכם והידע, מה אתם מציעים? איזה ג׳יפ לרכוש?
שכמובן אני גם יוכל ״להנות מכל העולמות״ וגם ליסוע איתו ביום יום...
משהו סביב ה40-50 אלף?
בנוסף למה שדרור כתב , אולי שווה לשיקול סיקס אספנות משנות ה 80 ,עליות הטסט והביטוח נמוכות ,הכלים היותר שמורים גם בדרך כלל יראו אמינות שלא נופלת מסופה ( ובגלל הפשטות המכנית אפילו יותר ) והבונוס הכי גדול - הם הכי יפים ופחות גנבים מסופה .
הנושא הכואב היחיד זה הגבלות הנסיעה בבוקר בין 7 ל 9 והדלק .
GodsFather
30-04-14, 11:34
אמנם במימדים הוא שליש מהסופה (הקצרה) אבל סמוראי ארוך יכול להיות ספרטני דיו ועדיין שפוי לשימוש יומיומי מבלי לרדת ברמת היכולת בשטח.
ב40-50 אש"ח אתה מרים רכב נהדר. הבאסה היחידה היא שיש ממנו רק בשנתונים 87-88, מה שאומר 2 טסטים בשנה ב3-4 שנים הקרובות.
ויטרה דור ראשון.
קינג קצר/ארוך
סוזוקי גימני
אם הדלק לא מפחיד - גראנד צירוקי
טרופר דיזל
יש די הרבה אפשרויות במחירים האלו...
50-60 ק"מ ביום בצריכת דלק ממוצעת אמיתית של 5-6 ק"מ לליטר = עלויות דלק אמיתיות של 2000-2500 שקל לחודש (רק ביומיום, לפני שטח וטיולים), אז שום רכב עם מנוע בנזין גדול לא מתאים לך. לא גרנד צ'רוקי ולא פאג'רו ולא טרופר ולא פוראנר ולא שום לנדרובר בנזין. יש אפשרות לפתרון מסוים בהתקנת מערכות גז - הדעות לגביהן חלוקות. יש כאלה שמרוצים וממליצים ויש אחרים שמזהירים לא להתפתות.
יש את אופציית הדיזלים היפניים. לא יודע מה תקציב הקניה שלך - אבל במחיר של סופה טובה יש לך יופי של פאג'רו Q למשל, חדש יותר בכמה שנים ועדיין יישאר לך הרבה עודף.
נכון, זה לא סופה. וגם אחרי ים של שיפורים זה עדיין לא יהיה סופה. מצד שני, הוא הרבה יותר נוח ומתורבת ואף סופה לעולם לא תהיה נוחה ומתורבתת כמו SUV יפני. זה רכב אמין בסה"כ והעיקר - 8-9 ק"מ לליטר סולר בממוצע. עדיין לא סמל החיסכון, אבל בהשוואה לסופה יהיה לך קצת יותר קל בתחנת הדלק.
אולי בא לך על טנדר דיזל יפני? רוב הכלים ממש שחוטים אבל המחירים שלהם זולים. 7-8 ק"מ לליטר בממוצע. המומלץ - טויוטה היילקס והוא גם הכי יקר בד"כ.
אם אתה שואל אותי? הכיוון שלך צריך להיות דגם כלשהו של סוזוקי - מסמוראי, דרך ג'ימני ועד גראנד ויטארה, בהתאם לתקציב שלך. כלים אמינים, מוכחים, עם אפשרויות שדרוג נרחבות, חסכוניים יחסית בדלק וידידותיים בשימוש יומיומי - החל מקלות בחנייה, דרך אמינות ואחזקה קלה יחסית וכמובן צריכת דלק שפויה. בחירה טבעית ונכונה לצעירים עם מגבלת תקציב.
בנוסף למה שדרור כתב , אולי שווה לשיקול סיקס אספנות משנות ה 80 ,עליות הטסט והביטוח נמוכות ,הכלים היותר שמורים גם בדרך כלל יראו אמינות שלא נופלת מסופה ( ובגלל הפשטות המכנית אפילו יותר ) .
תשכח מזה.
יותר פשוט - כן ובגדול. יותר אמין - לא בהכרח. לרוב בדיוק ההפך. מנסיון.
מוני אורבך
30-04-14, 13:17
סיקס אספנות יכול להיות מאוד אמין אבל...
צריך לזכור שזה רכב בן 30 ויותר.
ועל כן אם תרצה שיהיה אמין אתה חייב לשפץ אותו למשעי.
אחרת הוא יתנקם בך ובגדול.
רכב מתוחזק היטב שכל שבועים נוסע כמה עשרות קילומטרים (לפחות) יכול לגלות אמינות טובה.
רכב שלא נוסע רק בחגים ומועדים פעמים בשנה, מועד לפורענות (וזה נכון גם לסופות או כל רכב אחר יותר חדש)
דרור כאשר הסופות יגיעו לגיל הסיקסים אז נדבר מה יותר אמין סופה או סיקס...
הסופות כבר היום עברו את הגיל של הסיקסים בזמן שהיו אצלי.
סיקס 78' (CJ5) החל משנת 1990 ועד סוף 1994.
סיקס 89' (CJ8S) החל משנת 1997 ועד תחילת 1999.
סופה 95' מיולי 1999 ועד סוף יולי 2009
סופה 95' מספטמבר 2009 ועד היום.
ההבדל באמינות הוא שמיים וארץ. יום ולילה, מאדים ונגה.
אני מת על הסיקסים, אבל לא סמכתי עליהם אף פעם. כי לא היה טיול שלא קרה בו משהו. שנגמר בלי נזק כלשהו.
על הסופות תמיד סמכתי. אף פעם לא אכזבו אותי.
דרור תמיד רכב חדש הוא בעל פחות בלי ויראה אמינות גבוהה יותר , אבל סיקס שמתוחזק ומטופל טוב שוב לפי דעתי יראה אמינות טובה כמו כול סופה , ההבדל המשמעותי ביותר בן סופה וסיקס זה המנוע ומערכת ההובלה שלה ( והנלווים שלו ) לטוב ( כוח,עידון ) ולרע ( מחשבים , חיישנים ) לפי דעתי כול השאר די זהה .
GodsFather
30-04-14, 14:01
מעטפת של סיקס עם רישוי אספנות, רכבת כוח של סופה, סגרנו את הפינה דרור ?
מוני אורבך
30-04-14, 14:19
סופה וסיקס אחים הם.
בסיקסים הממש ישנים (78 ומטה) קימת שלדה פתוחה וזה מקור טוב לבעיות של סדקים וכו.
עד 86 הסרנים של AMC הם לא משהו במקור (ניתן לשיפור בצריות ואז הופכים למעולים)
מ 86 אותם סרנים (אני לא מכליל את הדנה 70 שהוא סתם over kill מיותר)
אז מה נשאר??
גיר טרנספר לא פחות אמינים מגיר טרנספר של סופה (ואולי יותר)
המנוע מבחינה מכנית אותו המנוע (עד כדי החלפת חלפים בין שני המנועים)
ההבדל הוא רק קרבורטור מול הזרקה.
אז נכון קרבורטור פחות אמין מהזרקה, אבל האם זה משהו שיתקע אותך בשטח ?!
אם כבר הפוך, חישן או משאבת דלק שנדפקת יכולים יופי לתקוע אותך בשטח חסר ישע (והיו דברים מעולם, גם לך)
המכסימום שיכול לקרוא לקרבורטור הוא סתימה, קצת ספרי קרבורטורים או במקרה הרע רבע שעה פירוק, ואתה בתנועה.
אגב מעטפת של סיקס עם מנוע ורכבת כוח של סופה הם לא בהכרח דבר טוב.
אם לא עשו את ההמרה כמו שצריך, יהיו הרבה מאוד תקלות בחשמל.
וזה כאמור משהו שיכול לתקוע סופה בשטח (בגלל ההזרקה)
מוני בנוסף - בסיקס:
סרן קידמי עם לוקרים .
טרנספר דנה 300 גלגלי שיניים
לוח שעונים וחשמל - פשוט
שילדה קלה יותר וכפועל יוצא מכך רכב קל יותר
האמת הכי טוב ( ובזמן האחרון אני רואה שזה מתבצע בהרבה סיקסים ) זה סיקס עם מנוע + גיר סופה, הכי טוב משני העולמות .
דיפנדר 90 פתוח
תוודא שאפשר להוריד את השמשה הקדמית
יש כמה ביד2 בטווח המחיר שלך
(כן, כן, תתחילו להתנפל עלי עכשיו....)
הרבה אי דיוקים....
השילדה פתוחה עד 76' כולל. מ-77' היא סגורה. היא עדיין צרה וגמישה יותר משילדת סופה, ועל כן גם נשברת ו"נפתחת" לאורך הריתוכים שלה.
לסופה סרנים חזקים יותר בכל השוואה.
גיר וטרנספר בסיקס יותר חזקים. האם גם יותר אמינים?.... הנסיון שלי מלמד שבדיוק ההפך.
6 שנים במצטבר עם שני סיקסים = 3 שיפוצי גיר ושיפוץ טרנספר דנה 300 אחד שלנצח המשיך לנזול ודרש יד של שוורצנגר כדי לתפעל אותו..
15 שנים במצטבר עם שתי סופות = 0 תיקוני גיר וטרנספר. שום מכלול מכני עיקרי כמו מנוע, גיר או טרנספר לא הוסר מהג'יפ מעולם. הכל אורגינל. שתי הסופות נסעו רק אצלי, במצטבר, כ-300,000 ק"מ, יצאו למאות טיולים (כן, זו לא טעות). גררו, סחבו משקלים, עבדו הרבה יותר קשה. התפעול היה ונשאר קל ורך ומדויק כמו חמאה. מה זה אומר?....
ויכוח ה"קרבורטור מול הזרקה" הוא עתיק כימי אתרי הג'יפאים ברשת. מתאים לשנת 2001 ולא להיום. הנסיון מלמד שמערכת ההזרקה הרב-נקודתית בסופה היא בין המוצלחות שקיימות. היא עובדת טוב יותר בכל מצב, אמינה ממאייד הקרטר BBD הכפול בסדרי גודל בלתי נתפסים בכל מצב. והעובדה שהמנוע מנוהל מחשב ולכן מכוון פיקס ועובד אופטימלי רוב הזמן, גם מאריכה את חייו. מערכת ההזרקה הזו, על ראש סופה, היא אחת הדרכים הבדוקות והמוכחות להוציא מבלוק מנוע הסיקס את מלוא הפוטנציאל שגלום בו... וגלום בו המון.
מה נשאר? המון חופשים, סדקים ושברים בשילדה, הסיקס אוטו פחות מהודק ופחות מדויק, עם היגוי איום ונורא. בסופה הכל מאוד דומה, אבל בפועל גם מאוד שונה. סרנים רחבים יותר, היגוי מהיר יותר, מוט פנהרד ומייצב, הכל מדוייק יותר, מגיב טוב יותר, פחות מעורפל. יחסית כמובן, שלא תצפו לאיזה GTI, כן?....
רוצה לסגור את הפינה אמיר? סופה עם חזית, מכסה מנוע וכנפיים של סיקס. נגמר הסיפור.
דרור טוב שכנעת אותי ...... יש לך יד של שוורצנגר :-) :-)
מוני אורבך
30-04-14, 16:28
דרור עכשיו אתה לא מדיק
מ 82 (למיטב זכרוני) הסרנים של הסיקסים באותו רוחב כמו סופות.
שיפוץ גירים? ה t176 אמין לפחות כמו ה AX15 של הסופה.
אם כבר אני שמעתי על יותר שיפוצים של גירים של סופה מאשר סיקס.
טרנספר של סופה, יש לו את הזנב שכל הזמן נשבר בגלל שהוא ארוך מדי.
אני מכיר משהו ששבר פעמים זנב של טרנספר.
דנה 300 אני לא זוכר שמשהו הצליח להשמיד אותו!
הוא נוזל חורק נכנס קשה, אבל בלתי ניתן להשמדה המנובל..
אגב אני חי איתו מצוין, היו לי שני דנה 300 לאורך השנים (בשני גיפים שונים כמובן), שום בעיות.
צריך לדעת (להרגיש) איך להעביר מ גבוה לנמוך, והחיים דבש.
סדקים ושברים, יש גם בסופה ובשפע (חכה שתגיע לגיל הסיקסים ואז נדבר).
הזרקה יותר אמינה נכון!!! אבל כאשר היא לא עובדת (וזה קורה) אתה בצרות.
אלא אם כן יש לך סט חישנים מקיף ואיש דיאגנוסטיקה על כליו בגיפ.
נכון זה קורה לעתים רחוקות, אבל כאשר זה קורה, אתה בצרות צרורות.
קרבורטור (ומי מדבר על BBD בכלל ??) מוטורקרפט, טוב בשיפועים בהתנעות בוקר וכו..
ואם כבר יש תקלה, מברג וספרי קרבורטורים, זה כל מה שצריך
בקיצור זו נבלה סרוחה וזו נבלה סרוחה, הקורא יבחר מה מתאים לו..
אני הצלחתי להשמיד דנה 300 :(
מוני אורבך
30-04-14, 17:56
טוב אנחנו ישראלים..
אפילו האמר הצלחנו להפוך..
אתה הראשון ששמעתי שעשה את זה, אשמח לשמוע איך הצלחת.
אני אגיד לך איך..
הוא שם סמל של לנדרובר על מכסה המנוע...
דרור עכשיו אתה לא מדיק
מ 82 (למיטב זכרוני) הסרנים של הסיקסים באותו רוחב כמו סופות.
אז לך תמדוד ותגיד לי מי צדק.....
שיפוץ גירים? ה t176 אמין לפחות כמו ה AX15 של הסופה.
חזק יותר? כן. אמין יותר? נו שויין....
אם כבר אני שמעתי על יותר שיפוצים של גירים של סופה מאשר סיקס.
היו לי שני סיקסים. אחד עם T150 (שלושה הילוכים), השני T176 (ארבעה הילוכים), שניהם היו קקה. במיוחד הגיר הישן עם 3 הילוכים שאכלתי ממנו חרה בכמויות.
בגירים של הסופות לא היו לי ואין לי בעיות גם היום, טפוטפו, והם נסעו אצלי מרחקים הרבה יותר גדולים וחוו עומסים הרבה יותר גדולים.
טרנספר של סופה, יש לו את הזנב שכל הזמן נשבר בגלל שהוא ארוך מדי.
אני מכיר משהו ששבר פעמים זנב של טרנספר.
נכון. זו נקודת תורפה. למרות שאני לא נתקלתי אף פעם בבעיה. יש לזה פתרון מצויין בצורת קיט SYE
דנה 300 אני לא זוכר שמשהו הצליח להשמיד אותו!
הוא נוזל חורק נכנס קשה, אבל בלתי ניתן להשמדה המנובל..
אגב אני חי איתו מצוין, היו לי שני דנה 300 לאורך השנים (בשני גיפים שונים כמובן), שום בעיות.
צריך לדעת (להרגיש) איך להעביר מגבוה לנמוך, והחיים דבש.
גם אני הייתי בטוח שהחריקות והקושי זה בסדר וככה זה בג'יפ (הכרתי סיקס עוד מהצבא) ושהכל דבש, עד שתפעלתי לראשונה טרנספר בסופה ולא הבנתי איך זה יכול להיות כל כך קל ונעים.
סדקים ושברים, יש גם בסופה ובשפע (חכה שתגיע לגיל הסיקסים ואז נדבר).
נגיע, ונראה. כי נכון להיום אני לא מתכוון להיפרד מהג'יפ הזה... :rolleyes: סדקים ושברים ורקבונות סופניים בשילדות של הסיקסים היו לי כשהם עוד היו צעירים בני 15. אתה מדבר איתי על גיל 30?.... שמעתי הרבה טענות על סדקים ושברים בשילדות סופה אבל אישית, מעולם לא ראיתי דבר כזה בעיניים בסופה שלא עברה טראומה (ממוגנת לשעבר, תאונה וכו').
הזרקה יותר אמינה נכון!!! אבל כאשר היא לא עובדת (וזה קורה) אתה בצרות.
אלא אם כן יש לך סט חישנים מקיף ואיש דיאגנוסטיקה על כליו בגיפ.
נכון זה קורה לעתים רחוקות, אבל כאשר זה קורה, אתה בצרות צרורות.
15 שנים ברציפות לא נתקלתי בשום בעיות במערכת ההזרקה. בסופה הנוכחית היו לי קצת צרות עם הצמה שנפתרו, בעתיד הקרוב אני מתכנן להחליף לצמה חדשה קומפלט. סוג של "תיקון מונע".
קרבורטור (ומי מדבר על BBD בכלל ??) מוטורקרפט, טוב בשיפועים בהתנעות בוקר וכו..
ואם כבר יש תקלה, מברג וספרי קרבורטורים, זה כל מה שצריך
עם כל הכבוד ( ויש כבוד), גם המוטורקרפט לא קרוב אפילו לאיכויות של מערכת הזרקה. עובדה שהרבה מבעלי הסיקסים היותר מורעלים שהפנימו שקרבורטור זה כבר לא רק הסטוריה אלא ארכיאולוגיה, עוברים למערכות הזרקה למיניהן - החל מ-TBI "פשוט" ועד לראש סופה עם מערכת הזרקה MPI קומפלט.
בקיצור זו נבלה סרוחה וזו נבלה סרוחה, הקורא יבחר מה מתאים לו..
שלא יובן לא נכון... הסיקס הוא ג'יפ מופלא בעיני. הג'יפ האמיתי שאין בלתו ואני מאוהב בו גם היום.
אבל נקודת המבט שלי עליו היא מפוכחת ומגיעה מנסיון אישי רב. אם סופה היא סוג של עונש ביומיום, סיקס הוא עונש כפול ומכופל.
רוב הסיקסים בשוק (וגם רוב הסופות) הם באמת נבלות סרוחות וסיקסים טובים באמת לא יועמדו למכירה בכלל ואם כן, אז במחירים לא ריאליים שמשקפים כוונה לא מוסתרת של המוכר לא למכור אותם בעצם אלא רק להשתיק את האישה או משהו כזה...
מוני אורבך
30-04-14, 22:50
דרור שלא תבין אותי לא נכון, הסופה היא רכב נהדר ובהרבה דברים רק משפר את הסיקס.
אבל על הדרך הוא גם מאבד לא מעט מהקסם שיש בסיקס.
בסיקס יש חיים ויש נשמה, אני מוכן להשבע שיש לו גם מצבי רוח, ועוד איך..
יום אחד אתה נוסע איתו והוא במצב רוח טוב, ההילוכים עוברים חלק והוא מאיץ כמו שד.
יום אחר הוא מהורהר, מהסס בהאצה, ההילוכים מעורפלים.
יום אחר הוא שונא אותך, ואז אלוהים ישמור!
אתה לומד עם השנים איך לחיות איתו מה הטריקים שעושים לו טוב..
כאשר רק קניתי את הסבן, פשוט לא הצלחתי להעביר מ low חזרה ל high
רק אחרי שימוש בכוח לא מבוטל הוא עבר.
עם השנים למדתי את מצבי הרוח ומתי הוא זורם עם ההעברה, ומאז זה עובר חלק.
אז נכון, סיקס זה לא לכול אחד, אבל למי שאוהב סיקסים, אין כמוהם.
ולכן אישית אני לא רוצה להתקין הזרקה, רק קרבורטור.
סיקס נולד פשוט וישאר פשוט, ה bbd באמת זבל עופות, אבל המוטוקרפט כבר נותן ביצועים
נכון לא כמו הזרקה, אבל הכי קרוב לזה.
אגב הסבן שלי בן 32 ועדין אין לו סדקים בשילדה (טפו, טפו מלח מים)
פעם, כשעוד היו אופנועים איטלקיים ואנגליים, קראו לזה "אופי"... (אופי = שלוליות שמן, ענני עשן ורעשי גריסה מתכתיים).
לטעמי, הסופה מצליחה לשמר הרבה מאוד מהאופי המלבב של הסיקס, אבל עם הרבה פחות מהמוזרויות המעצבנות שלו.
כבר כתבתי לא פעם - להחליף לסופה לחזית+כנפיים+מכסה מנוע של סיקס, וזהו. לא צריך יותר.
דרור שלא תבין אותי לא נכון, הסופה היא רכב נהדר ובהרבה דברים רק משפר את הסיקס.
אבל על הדרך הוא גם מאבד לא מעט מהקסם שיש בסיקס.
בסיקס יש חיים ויש נשמה, אני מוכן להשבע שיש לו גם מצבי רוח, ועוד איך..
יום אחד אתה נוסע איתו והוא במצב רוח טוב, ההילוכים עוברים חלק והוא מאיץ כמו שד.
יום אחר הוא מהורהר, מהסס בהאצה, ההילוכים מעורפלים.
יום אחר הוא שונא אותך, ואז אלוהים ישמור!
אתה לומד עם השנים איך לחיות איתו מה הטריקים שעושים לו טוב..
כאשר רק קניתי את הסבן, פשוט לא הצלחתי להעביר מ low חזרה ל high
רק אחרי שימוש בכוח לא מבוטל הוא עבר.
עם השנים למדתי את מצבי הרוח ומתי הוא זורם עם ההעברה, ומאז זה עובר חלק.
אז נכון, סיקס זה לא לכול אחד, אבל למי שאוהב סיקסים, אין כמוהם.
ולכן אישית אני לא רוצה להתקין הזרקה, רק קרבורטור.
סיקס נולד פשוט וישאר פשוט, ה bbd באמת זבל עופות, אבל המוטוקרפט כבר נותן ביצועים
נכון לא כמו הזרקה, אבל הכי קרוב לזה.
אגב הסבן שלי בן 32 ועדין אין לו סדקים בשילדה (טפו, טפו מלח מים)
בהתחלה חשבתי שאתה מדבר על דיפנדר או דיסקברי או אפילו ריינג'...
אבל אז נזכרתי שאצלם זה לא נקרא "אופי"... סתם חוסר אמינות...
...אבל הדיון הוא על סופה. כרכב יומיומי.
בבקשה להתמקד.
אסף.
במציאות של היום, לא מתאים כרכב יומיומי. הכי פשוט וכואב שאפשר.
אבל מה? בנזונה של ג'יפ.
דרור כתב
"במציאות של היום, לא מתאים כרכב יומיומי. הכי פשוט וכואב שאפשר.
אבל מה? בנזונה של ג'יפ"
דרור
לו היית רואה איך אני מטפס היום לסופה היית חושב איך עוד אין לי מדרגה חשמלית
אבל על התענוג היום יומי והצמוד של סופה צמודה לתחת שלי כל יום שווה כל מחיר
אבל זה כבר ידוע שה 1952 מציין דור לא שפוי לא הגיוני ,שרוט לגדמרי ויותר עקשן מפרד בלי השהיה לפני פיצוץ,
אז אני מסכים שאני לא אולי הדוגמא הכי טובה לשפיות הדעת
רגע מה כואב?
הכל עיניין של סדרי עדיפויות.
אני לא טס לחו"ל-נמאס לי ולא נותנים לעשן בשדות התעופה ובמטוס,
אני לא אוכל במסעדות-האוכל שלי יותר טוב יותר טרי ובטח בלי כימיקלים
אבל מהסופה יורידו אותי רק בהיווצר תנאים לא הגיוניים ו8מכני חיים
לפוט"ש
ברצינות
לאדם מהיישוב והשגרה סופה כרכב יום יומי הינה טעות
טכנית זה אפשרי ואפילו כיף, חייתי ככה 12 שנה בערך עם סופות ביומיום (ועוד 6 שנים עם הסיקסים כרכב יומיומי).
כברשנתיים וחצי עם פוקוס ביומיום, וסופה שנחה בחניה. נוסעת לעבודה פעם בשבוע בערך כדי שלא יסתיידו לה העורקים (יש חניון מאובטח) יוצאת לטיול פעם בחודש-חודשיים.
בנסיעה של הסופה, גם על כביש, אין שום בעיה. נהפוכו. זה כיף. תאוצות של מכונית ספורט, אוויר, תענוג.
אבל היום, כשהדלק כל כך יקר, ואתה נרדף מצד אחד על ידי גנבים ומצד שני על ידי רשויות החוק, זה הופך לניג'וס.
זה ג'יפ אמיתי ומדהים. אבל המציאות דחקה אותו לפוזיציה של רכב שני או שלישי. מקומו בשטח, בטיולי סופ"ש.
חן אלינועם
02-05-14, 18:43
יוסי , אם לא הייתי רואה אותך אצל סוהיל יום אחד לא הייתי מאמין למה שכתבת....אבל...הלוואי שכאשר אהייה בגילך אצליח להנות כמוך מהמכונה ומהחיים. מצדיע לך וגברת שיושבת לימינך, הרי בלעדיהן אנו לא שווים כלום.
חח הרגתם את הילד ...
הורדתם לו את החשק לקנות סופה, למה ככה...???
תשמע חבוב, אל תקשיב להם חח,
רוצה סופה? תיקנה ... מבטיח שתהנה ממנה ומכל שניה שתהיה אתה כי בחרת נכון
סופה - זה הדבר האמתי !!!!
נ.ב.
גם אני נוסע על סופה יום יום כ-50 ק"מ ., וזה כבר למעלה משמונה שנים
תענוג והנעה שאני חווה כול יום מחדש
בהצלחה
סופת המדבר
28-05-14, 08:47
לא קראתי את כל הדפים
אבל פותח השרשור חשבת ללכת על סיקס וגם שיראה כמובן כמו סיקס
לא בגלל איכות או אמינות רק בגלל הגניבות
הכל ענין של חשבון.
תוספת העלות על דלק בין הסופה לרכב אחר כ- 10,000 ש"ח לשנה בקחלומטראז' לנסיעה מנהלתית שציינת.
כלומר רכב בעלות של כ- 20K מוחזר בדלק בלבד בשנתיים ואין בעיה עם גניבות וחניה בעיר.
נכון שביטוח וטסט יעלו קצת יותר אך בהיקף הקלומטראז' שאתה צופה (50K בשנה) שמור את הסופה לשטח.
זאבי נראה מהחישוב שהמהלך הנכון הוא הסבת הסופה לגז. כך רכב אחד בעלויות הקבועות ודלק זול כמו רכב רגיל כמעט (בשקלים).
הי,
אין לי סופה, יש לי מעט זמן סיקס אבל ארצה לענות לך ולא רק במימד שבה נשאלה השאלה:
השאלה שלך - "סופה כרכב יומיומי, אפשרי? כדאי?" איננה השאלה הנכונה וארצה להסביר.
תראה, מבחינה כלכלית אתה יכול לשער שהתשובה ברורה.
לגבי האפשרות - אני חושב שגם כאן אתה יכול להסיק שאם הצבא, המשטרה וגופים מוסדיים בחרו ברכב הזה כרכב יומיומי לביצוע עבודתם אז האפשרות קיימת.
השאלה האמיתית היא - "יש לי חלום...." האם להגשים אותו? האם לשים בצד כל טיעון רציונלי? האם לקחת החלטה מהלב? לפעול מהרגש?
ומאיתנו אתה רוצה לדעת באיזה מחיר? לא רק מחיר כלכלי...
תראה, זה מאוד קשה להסביר את רמת ההנאה שהרכבים האלה נותנים בשטח (לא רק בנושא העבירות) אלא החבילה השלמה... אתה בפנים, אתה חלק מהנוף, אתה בתוך הסיפור: עם הריח, עם החום, עם הקור לטוב ולרע - אתה חלק מהמכונה, גוף אחד.
אתה לא הצופה (כמו ברכבים אחרים), אתה נוכח!
החיים קצרים, המדינה הקשה והנסיבות תמיד דוחקות... האם ללכת עם החלום?
ידידי היקר, תחיה את היום ולא את המחר זו דעתי - אם חפצה נפשך ברכב שטח מהסוג האמיתי שמגיע עם החבילה השלמה והוא הכל מלבד כלי תחבורה יעיל וזול - לך על זה, אני הלכתי! ואני לא מפסיק לחייך, גם כאשר הסיקס מפורק לגורמים ומחייך אלי מהחניה בכל יום שאני מגיע הביתה.
הטיעונים בעד סיקס, דיפנדר או סופה הם מישניים. בידיים אוהבות כל הרכבים מאריכים שנים (האופנוע שלי חצה את ה 500 אלף ק"מ, חבר שלי לא עבר את ה - 30 אלף).
כמו במערכת יחסים, גם כאן יהיו משברים, יהיו רגעי כעס ושנאה ולא רק רומנטיקה.
לטעמי (לא רק שיקול הדלק) - רכב שטח ספרטני וקשוח איננו מתאים לשימוש יומיומי כרכב ראשון או שני. לנסוע לגלידה עם הילדים באמצע שבוע בהחלט כן - ממש חוויה. אבל הרכבים האלה אינם בטוחים (לא עבורך, לא עבור הולך הרגל או הרכב שנכנסת בו), אינם צפויים ואינם פרקטים לשימוש יומיומי ועד כמה וכמה אם נדרשת ממך הופעה מכובדת בעבודה.
בעברי - אופנוע השטח הספרטני שהיה לי היה רכב ראשון כ- 12 שנים, 50 אלף ק"מ בשנה: אבל זה היה אילוץ כלכלי נטו משולב בשריטה עמוקה ביותר בלמצוא את הדרך חזרה הביתה "עם הכי הרבה שטח..." ואני (כמו הרוב בפורום הזה), עשינו את הבחירה והפורום הזה מהווה עבורנו אישור, קבוצת תמיכה לשיגעון הזה.
להמשיך לחלום?
לרכוש סופה?
כלכלה נבונה?
אנחנו לא הכתובת - התשובה ברורה.
בהצלחה!
יהודה
יונימוג אדום
22-06-14, 18:28
וואלה יהודה שיחקת אותה .
מסכים עם כל מילה ומאמץ את הפוסט הזה .
אילן
רק רציתי לציין שקראתי באינטרנט על אנשים שככה נראה היום-יום שלהם (http://www.jeepolog.com/forums/content.php/3346-%D7%98%D7%99%D7%95%D7%9C-%D7%92-%D7%99%D7%A4%D7%99%D7%9D-Rubicon-trail-Shomron-edition) ובשבילהם רק סופה :p
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.