צפייה בגרסה מלאה : אלטרנטור.. 136amp או 150, 160amp
אהלן..
אלטרנטור מקורי הוא 90amp.
האם 136 או 160 יטענו את המצבר מהר יותר בזמן קצר יותר?
boaz avrahami
08-05-14, 16:09
מטען לרכב עם אמפר גבוה יותר טוען יותר מהר.
לפי אותה אנלוגיה גם אלטרנטור, לא?
לא בהכרח,תלוי כמה אמפר המצבר רוצה "לקחת" .
גם כמה עומס יש בסך כל המעגל (פרט למצבר) הכולל את כל הצרכנים -שמפילים את מתח המצבר-שגורמים להפרש פוטנציאלים למתח האלטרנטור-שגורם לזרימת זרם טעינה במעגל....
אם הצריכה הכללית היא מעל 90 אמפר ,אז כן ,אלטרנטור גדול יותר יטען יותר,זה קורה כשמוסיפים עוד צרכנים "כבדים" למעגל הרכב מעבר לצרכנים הסטנדרטיים.
בד"כ מתקינים אלטרנטור בהספק גבוה יותר עקב הוספת צרכנים שעובדים במקביל לפעולת המנוע (מערכת סטריאו עוצמתית, תאורת הלוגן וכדומה).
כלומר, לא עבור טעינה מהירה יותר למצבר.
עקרונית, טעינה מהירה פחות בריאה למצבר.
רענן
מה שהם אמרו :)
ואני עם אלטרנטור 160 אמפר ומרוצה, אבל עם צרכנים רבים בנסיעה....
תודה חברים,
ברור לי עניין הצרכנים. זה היה לי ברור עוד לפני.. זה למה משדרגים לגדול יותר.
אבל אני שואל כי אין לי צרכנים רבים (מעטים מאוד) וכן הייתי רוצה להחזיר בכיף למצבר קצת יותר בחזרה.. מעבר לרמת הטעינה של המקורי.
אז האם נסיעה קצרה תטען את המצבר יותר מהרגיל?
והרי אלטרנטור 160 או 150 אמפר לא יזיק לרכב, אמת?
אני מבין שאתה לא איש מחשבים,
זה עובד, לא נוגעים ...
חבל על הכסף
רענן
חנן-ג'יפולוג
08-05-14, 23:09
אם במאזן האנרגיה ברכב שלך האלטרנטור מספיק כדי לתת בכל מצב מתח טעינה של 14.4 וולט אז אלטרנטורים גדולים יותר לא ישנו כלום.
הם, כמו האלטרנטור הקטן יותר, יתנו 14.4 וולט, והמצבר יקח זרם ככל שהמתח הרגעי וההתנגדות הפנימית שלו יכתיבו.
אני לא איש מחשבים. זה נכון ... :)
בקיצר לא משנה אם יש לי 90 או 160 העיקר 14.4 בטעינה.
תודה רבה על ההארה בעניין.
אם במאזן האנרגיה ברכב שלך האלטרנטור מספיק כדי לתת בכל מצב מתח טעינה של 14.4 וולט אז אלטרנטורים גדולים יותר לא ישנו כלום.
הם, כמו האלטרנטור הקטן יותר, יתנו 14.4 וולט, והמצבר יקח זרם ככל שהמתח הרגעי וההתנגדות הפנימית שלו יכתיבו.
חנן, אתה צודק אבל אני חושב שבלבלנו אותו.
אצלי, עם אלטרנטור 160 אמפר, עם הדלקת מזגן על כל מאורריו (ויש), הטעינה בסרק יורדת ל-13.4, ובבין עירוני ל-13.8.
לכן, דני, אני מציע שתבדוק בדיוק מה נתוני הצריכה שלך ביום קיץ חם.
באותו עניין: סופה עם אלטרנטור מקורי ומצבר שנפ 55A בן שנתיים +. ללא הפעלת מזגן, שעון הטעינה מראה 14 וולט. עם הפעלת המזגן, כאשר המדחס נכנס לעבודה, הקריאה בשעון 11 וולט. כשהמדחס מתנתק, 13 וולט. האם החשוד המיידי הוא המצבר?
Sent from my GT-I9100T using Tapatalk
boaz avrahami
09-05-14, 19:33
14.4 זה נתון קשיח?
אני עד היום סברתי שזה תלוי בוסת טעינה וביצרן.
חשבתי שכל מה שבין 13.8 ל 14.4 נחשב טעינה תקינה
JEEP GC ZJ V8 98 IR 3.5
HONDA TRX300ex
חנן-ג'יפולוג
09-05-14, 20:52
אתה צודק, בועז. המספר היה לדוגמא.
- - - Updated - - -
באותו עניין: סופה עם אלטרנטור מקורי ומצבר שנפ 55A בן שנתיים +. ללא הפעלת מזגן, שעון הטעינה מראה 14 וולט. עם הפעלת המזגן, כאשר המדחס נכנס לעבודה, הקריאה בשעון 11 וולט. כשהמדחס מתנתק, 13 וולט. האם החשוד המיידי הוא המצבר?
Sent from my GT-I9100T using Tapatalk
יכול להיות גם בעייה של מוליכים. בדוק מתח טעינה על המצבר ועל האלטרנטור.
קצת קשור לשירשור- מי שרוצה למדוד מתח אבל לא רוצה להתחיל להתעסק עם הרב מודד ופתיחת מכסה מנוע יש את המוצר הבא:
http://www.ebay.com/itm/LED-Auto-Car-Truck-Cigarette-Lighter-Volt-Voltage-Meter-Monitor-Tester-12V-24V-/360874876837?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item5405d19fa5
קל ונוח...
אסף, גש לחשמלאי רכב ובקש לבדוק לך את המצבר תחת עומס (בדיקה פשוטה) אם הרכב הוא לא רק ל"סופי שבוע" אני מניח שתגלה שהמצבר שלך מתקרב לסוף חיו
תודה.
הבאתי 136amp נראה לי מספיק בשביל כל מה שאני צורך ברכב + ספייר..
עלה לי 350 ש״ח אז שיהיה.
boaz avrahami
11-05-14, 15:51
איפה קנית במחיר הזה?
JEEP GC ZJ V8 98 IR 3.5
HONDA TRX300ex
אתה צודק, בועז. המספר היה לדוגמא.
- - - Updated - - -
יכול להיות גם בעייה של מוליכים. בדוק מתח טעינה על המצבר ועל האלטרנטור.
האוטו לא הניע הבוקר, אלא בעזרת כבלים. נסעתי לבדוק את המצבר, אכן לא עמד בבדיקת עומס. קניתי מצבר 90A. פעולת המתנע נמרצת, בדקתי מתחי טעינה הן על המצבר והן על האלטרנטור: שניהם שווים ל 14.3v. ועדיין, עם הפעלת המזגן שעון הטעינה יורד ל 11.5v. מדוע?
קניתי מצבר 90A. מיותר. לא היתה סיבה.
בדקתי מתחי טעינה הן על המצבר והן על האלטרנטור: שניהם שווים ל 14.3v. ועדיין, עם הפעלת המזגן שעון הטעינה יורד ל 11.5v. מדוע?
בדוק מה צריכת הצרכנים שלך באמפרים בזמן הדלקת מזגן. זו הסיבה.
...
...
איך אני בודק את זה?
האם לחבר רב מודד בטור לפני כל רכיב במערכת המיזוג (מדחס\מפוח\מאוורר)?
איך אני בודק את זה?
האם לחבר רב מודד בטור לפני כל רכיב במערכת המיזוג (מדחס\מפוח\מאוורר)?
עקרונית כן, מעשית לא.
מחפש מה הצריכה של כל אחד מהם (ברשת), לצורך הידיעה.
מפעיל המערכת ומנתק כל פעם אחד אחר, לראות מיהו הגנב.
למשפצי אלטרנטורים, אגב, יש שעוני זרם מאד חזקים.
מה המגבלה המעשית? האם זהו רב המודד האוניברסלי שאינו מתאים למשימה או משהו אחר? החיווט לשלושת האביזרים האלו נגיש מאוד.
על הרב מודד בדרך כלל רשום אמפר מקסימלי למדידה, עובי התיל במד לא יעמוד בזרם .
על שלי לדוגמא רשום 20A ל15 שניות
חנן-ג'יפולוג
11-05-14, 22:06
במידה ובזמן הפעלת המזגן המתח על המצבר ובאלטרנטור הוא 14.3 ובמד המתח 11 אז יש לך נפילת מתח על המוליכים או באדמה עקב מגע לא טוב.
עקרונית כן, מעשית לא.
מחפש מה הצריכה של כל אחד מהם (ברשת), לצורך הידיעה.
מפעיל המערכת ומנתק כל פעם אחד אחר, לראות מיהו הגנב.
למשפצי אלטרנטורים, אגב, יש שעוני זרם מאד חזקים.
האם הכוונה להפעיל את המזגן כך שהיחידה הפנימית תעבוד אך לנתק את המדחס?
ואח"כ את המאוורר?
מדחס, לא צורך זרם. הצרכן העיקרי זה המאווררים, כלומר מאוורר על רדיאטור חיצוני ומפוח פנימי.
רבין.
מדדתי את המתח עם רב-מודד על המצבר, כאשר המזגן פועל:
14.2 וולט, בכל מקרה- מדחס עובד או לא עובד (המתנה).
למאוורר יש שתי מהירויות, כאשר המדחס עובד הוא מסתובב מהר.
כפי שציינתי, המתח זהה בשני המצבים אך שעון הטעינה מראה 11.5 וולט כשהמדחס דוחס.
רעיון?
לשפר את החיווט והמגעים עד לשעון, כפי שחנן אמר.....
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.