PDA

צפייה בגרסה מלאה : התאמה של צמיגים מסחריים לרכבי שטח. מי יודע ?



רכס חיים
07-06-14, 23:19
בטויוטה 75 שלי יש צמיג רזרבי קטן בהרבה מהצמיגים שברשיון - הנעולים עליו. ( 31/10.5/15 )

הרזרבי הינו הצמיג המקורי שהרכב בא איתו במידות 205/70/16 - או משהו קרוב ,אך הוא ממש ישן למרות שהוא התגלגל על הכביש אולי 200 ק''מ.

לטיול הקרוב לירדן - כנראה השבוע - אני מחליף שני צמיגים חדשים של מקסיס 6080 ,וחשבתי שהגיע הזמן לשים רזרבי חדש ובאיכות גבוהה. אני צריך צמיג קטן שנכנס לשקע האורגינלי שמתחת לסיפון ולא בולט כלפי מטה ומקטין מאוד את זווית הנטישה ,ואף יכול לקרוע את הצמיג בירידה סלעית.

בחיפושים אחר צמיג כזה מצאתי שצמיגים של רכבים מסחריים - מעבר למחירם הנמוך - נותנים הרבה יותר קשיחות ועומסים שבדיוק מתאימים לרכבי 4/4. ניתן למצוא אותם גם בחתכים עם קוביות גדולות בדומה ל- MTR למינהם.

נא התרכזו בתשובות לצמיגים המסחריים ותכונותיהם על 4/4 ולא בהפרשי המידות בין הרזרבי לצמיגים האחרים - כי אין בכך כל בעיה - מנסיון .

תודה על כל סיוע מהיר ,כי השבוע יוחלט בנושא.

אמיר ב.א
07-06-14, 23:30
הדופן הצדדית מאוד דקה בצמיג מסחרי ...לא רעיון טוב לתת למרפי את ההזדמנות בשטח.

רכס חיים
08-06-14, 05:07
היי אמיר.

במפרטים הטכניים של הצמיגים האלה דווקא מצוינים הדפנות המחוזקות לצורך נסיעה עם מטען מלא ובחוסר אוויר.

יש להם גם שיטה טכנית שבעת חוסר אוויר ,הקפיציות של הצמיג יוצרת עם ציוד מתאים - ניפוח הצמיג תוך כדי נסיעה עד לרמת הלחץ הנדרשת . יש גם צמיגים עם מפרט שמחסן אותם מתקרים ,אך לא הבנתי את השיטה.

משום מה ניראה לי שפיספסנו משהו טוב כשדילגנו על האפשרות של שימוש בצמיגים מסחריים - שהם זולים יותר עקב התחרות הקשה בשטח הזה לעומת נהגי הג'יפים.

tooshey
08-06-14, 06:28
חפש צמיג 16*85*235 או 16*7.5
קצת גבוה יותר מה "31 וקצת צר ממנו.
נכנס בלי בעיה על הג'נט המקורי במקום המקורי מתחת לאוטו.
זו המידה שסדרה 70 וגם הילקס מגיע איתה במקור במדינות אחרות בעולם (אוסטרליה, אפריקה, ירדן )
בארץ המידה נפוצה בלנדרובר וגם כמה לנדקרוזרים

בברכה,טושי

השמשוני יחיעם
08-06-14, 08:42
750/16 אתה יכול לבוא לקחת

asafk
08-06-14, 08:44
צמיגי c עם דירוג עומס גבוה נהנים גם מדופן מחוזקת (לטובת נהגי החלוקה שבודקים את הצבע של אבני השפה).
מידה 205r16c אמור להתאים.

אסף.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

אמיר ב.א
08-06-14, 08:58
כל יום לומדים משהו חדש ...

רכס חיים
08-06-14, 10:22
תודה . גם אני השכלתי.

יחיעם תודה. אני רוצה חדש לעומס גבוה ואולי עמיד לתקרים.

PW
08-06-14, 17:38
יקירי,
235X85X16 דנלופ על ג'נט ברזל מקורי - אתה יכול לבוא לקחת (בדרך לירדן)
בכבוד
PW

עמי
08-06-14, 17:46
דיפנדרים צבאיים (וגם כמה אזרחיים) נוסעים גם על G171 בפרופיל 235*85*16. אם אני לא טועה, מדובר בצמיג מסחרי. המינוס הוא שהצמיג "קשה" מאוד, על ההשלכות שיש לכך על נוחות הנסיעה ועל הצמדותו לתוואי הקרקע.
ה-G90 (פרופיל 750*16)שסופקו בעבר במקור על הדיפנדרים שיועדו לשימוש צבאי, עמידים מאוד גם כן. במקרה אחד, הסתבר לי שנסעתי מעל ל-100 ק"מ עם מסמר 10 (!) תקוע בצד הצמיג. לאחר חליצת המסמר, הסתבר שהוא פשוט עבר לאורך הדופן (העבה) ולא חדר פנימה.

ד ו ר ו ן
08-06-14, 19:02
חיים,
G90
יעשה את העבודה ובזמנו מכרו אותם בהמזרח במחיר נמוך יחסית.
צמיג מגעיל עם אחיזה חרא בכביש, וגם לא מציאה גדולה בשטח לדעתי, אבל יתאים למטרה שלך.

עוד אפשרות;
אליאנס, בפרופיל שטח מלא במידה שאסף ציין, צמיג חזק מאד.
בסגנון של GI71 שהוזכר אבל שלמיטב ידיעתי לא נמכר כחדש אלא רק נבלות פסולות שהצבא הוציא לגריטה.


Slowly..

רכס חיים
08-06-14, 22:28
תודה לכל המציעים כאן בפורום ובהודעות הפרטיות. אבל אני לא רוצה צמיג ישן אפילו שלא נסע כלל. איני יכול להרשות לעצמי כשל ברזרבי כשאני לבד, לכן ארכוש צמיג חדש וטרי מהנילונים ואחליף אותו כל שנה שנתיים בחדש אחר - אפילו אם לא נסעתי בו מטר.

חשבתי גם מה יקרה אם יהיו לי שני פנצ'רים ואשאר ללא רזרבי. ורציתי לדעת מה יקרה אם אמלא את הצמיג המפונצ'ר בפוליאוריטן מוקצף בכדי להגיע לעיר הקרובה בנסיעה איטית - משהו כמו מאה או מאה וחמישים קילומטר. זה יכול לעבוד ?

ד ו ר ו ן
08-06-14, 23:38
יתפורר, אבל יש חברות בארץ שממלאות צמיגים בגומי, במיוחד לרכבים עובדים.

חיים,
בשביל הדילמה הזו המציאו את הספייר השני..
ואצלך מאחורה, יש מקום למתקן גלגל כפול על בסיס פגוש אחורי.

בזמנו, כשזה היה רלוונטי, נסעתי עם 2 ספיירים וערכת תיקון.
99% מהזמן זה היה משקל נלווה, אבל בפעמיים שהיה צריך, זה עשה את ההבדל.


Slowly..

רכס חיים
09-06-14, 06:20
היי דורון.

אני לא רוצה שני רזרביים עקב הסירבול העצום שהשני גורם עם הסתברות מאוד נמוכה לשימוש בו. אין לי בעיה לוותר על צמיג או אפילו על ג'אנט במידה ויש אירוע קיצוני של שני פנצ'רים סמוכים. צמיג שני ''עולה'' המון ביום יום בתפקוד הרכב.

tooshey
09-06-14, 06:57
רכס,
כרגיל, כל תשובה לשאלה שלך מתפתחת לדיון מתחכם.

רכב "למסעות ארוכים", עלאק, צריך שני גלגלים רזרבים, בדיוק במידה ובדגם של ארבעת הגלגלים המתגלגלים.
דואגים להחליף את כל הגלגלים בסבב תקופתי, וכך הרזרבים נשחקים ביחד עם האחרים.

כך, כאשר יש לך תקר בעומק המדבר, אתה לא צריך לשנות תוכניות בגלל שעכשיו אין לך גלגל חלופי ואתה לחוץ.
ביום יום לא חייבים לנסוע עם שני הרזרבים על האוטו.
צריך גם ערכת תיקון,ומדחס, ופנימית וכפות. ורצוי גם ידע ויכולת להשתמש בהם.

כשאני קופץ להדריך בהר כרכם, מרחק של בסך הכל 70 קמ מהבית שלי, ממש בחצר שלי, אני זורק עוד גלגל בארגז.
למה ? כדי להיות רגוע ולא לשבש תוכנית בגלל תקר בגלגל.

מצד שני, במקרה קיצוני אתה יכול למלא תרנגולות באורז ולמלא את הצמיג המפונצ'ר בתרנגולות ...
60 קמ נסיעה במהירות בינונית ויש לך אחלה מטפונה...

בברכה,טושי

asafk
09-06-14, 08:44
ועוד דבר.. ריינו טייר. כאילו במיוחד בשבילך חיים.

אסף.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

tomer s
09-06-14, 11:55
חשבתי גם מה יקרה אם יהיו לי שני פנצ'רים ואשאר ללא רזרבי. ורציתי לדעת מה יקרה אם אמלא את הצמיג המפונצ'ר בפוליאוריטן מוקצף בכדי להגיע לעיר הקרובה בנסיעה איטית - משהו כמו מאה או מאה וחמישים קילומטר. זה יכול לעבוד ?

חיים,
בחרום אפילו ענפים ועשבים יועילו.
אם יש לך קצף פוליאוריתן, מעולה.
רק תעבוד נכון.
שהחור של הוינטיל יהיה בשיא גובה,
הגלגל גבוה מהאדמה,
תיצק את הקצף דרך החור של הוינטיל (ברור לך שחייב לערוף אותו..)
תסובב את הגלגל קצת שמאלה וימינה מידי פעם.
תרוקן מיכל שלם בפנים.
תן לחומר לעבוד ולהתקשות 24 שעות.
ואז סע בזהירות לפנצריה שלעולם לא תצליח להפריד את הצמיג מהג'נט.

או שיהיו לך ערכת פנצ'רים ופנימית אחרי שהרינו טייר ייכשל.

רכס חיים
09-06-14, 14:56
מה זה ריינו-טייר ?

tomer s
09-06-14, 15:03
http://www.youtube.com/watch?v=y14leGb6D94

-->