מוני אורבך
09-06-14, 13:32
ברצוני לשתף אתכם עם מספר תובנות שהגעתי אליהם בעקבות שיפוץ ושיקום מערכת הקירור בגיפ שלי.
נתחיל עם מה שהגיע אלי מהבעלים הקודמים.
CJ7 עם מנוע 258 סטנדרטי. מערכת הקירור היתה גם היא סטנדרטית ומחוברת למערכת החימום נוסעים.
כונס האוויר של הרדיטור לא היה. מים ירוקים של פרסטון.
הגיפ לא היה מתחמם מעל המותר, אבל ביום חם ועליות קשות הוא היה מגיע ל 95 מעלות. עדין בתחום המותר.
בנוסף החום היה משחק כל הזמן בין 70 ל 90. ובנסיעה איטית בשטח היה מגיע ל 90 מעלות.
שום דבר בעיתי או דרמטי, אבל די מעצבן לראות את מחוג החום כל הזמן זז (יש לי שעון חום מכני מדויק)
בעקבות החלפת ראש מנוע לסופה, פתחתי את המערכת וגיליתי מנוע במצב מצוין, עם מעט מאוד משקעים.
אחרי שנתים החלטתי לפנק את הגיפ עם רדיטור חדש ומשופר מאלומניום.
ואכן המצב השתפר מעט. גם בעליות קשות הוא לא הגיע מעל ל 90. אבל עדין היו המשחקים המעצבנים בחום המנוע.
כל דבר בין 72 ל 90 היה אפשרי, ובעמידה עדין היה מתחמם עד 85.
החלטתי לנתק את מערכת חימום הנוסעים (אולי סתומה) על מנת לפשט את המערכת.
המצב לא השתפר ואפילו נעשה יותר גרוע. הרכב לא התחמם טוב ממצב קר, המשחק בטמפרטורות חזר, והמנוע עלה שוב ל 95.
חיברתי שוב את מערכת חימום הנוסעים..
הדבר האחרון שלא עשיתי היה חיבור של כונס אוויר.
קשה מאוד (ויקר) למצוא אחד בארץ, ולכן קניתי בחו"ל.
המצב השתפר פלאים, ובצורה מדהימה.
בכל המצבים עליות קשות מצב עמידה זחילה, מה שתרצו הטמפרטורה לא עולה מעל 80 מעלות.
גם לא ביום חמסין חם מאוד (38 מעלות) ובעליה קשה (מעלה גמלא) לא עבר את ה 80 מעלות.
לא פחות חשוב מזה המשחק בחום ירד דרסטית. הטמפרטורה תמיד נעה בין 72 ל 80 מעלות
במד חום הסטנדרטי של הרכב הטמפרטורה נשארה קבועה כאילו המחוג מצויר על המד.
ממש כמו שאלוהי הגיפים תכנן (-:
מסקנה - לא לזלזל בתכנון המקורי של מהנדסי הגיפ, הם יודעים מה הם עושים.
כונס האוויר על הרדיטור חשוב מאוד, אסור לזלזל בו.
נתחיל עם מה שהגיע אלי מהבעלים הקודמים.
CJ7 עם מנוע 258 סטנדרטי. מערכת הקירור היתה גם היא סטנדרטית ומחוברת למערכת החימום נוסעים.
כונס האוויר של הרדיטור לא היה. מים ירוקים של פרסטון.
הגיפ לא היה מתחמם מעל המותר, אבל ביום חם ועליות קשות הוא היה מגיע ל 95 מעלות. עדין בתחום המותר.
בנוסף החום היה משחק כל הזמן בין 70 ל 90. ובנסיעה איטית בשטח היה מגיע ל 90 מעלות.
שום דבר בעיתי או דרמטי, אבל די מעצבן לראות את מחוג החום כל הזמן זז (יש לי שעון חום מכני מדויק)
בעקבות החלפת ראש מנוע לסופה, פתחתי את המערכת וגיליתי מנוע במצב מצוין, עם מעט מאוד משקעים.
אחרי שנתים החלטתי לפנק את הגיפ עם רדיטור חדש ומשופר מאלומניום.
ואכן המצב השתפר מעט. גם בעליות קשות הוא לא הגיע מעל ל 90. אבל עדין היו המשחקים המעצבנים בחום המנוע.
כל דבר בין 72 ל 90 היה אפשרי, ובעמידה עדין היה מתחמם עד 85.
החלטתי לנתק את מערכת חימום הנוסעים (אולי סתומה) על מנת לפשט את המערכת.
המצב לא השתפר ואפילו נעשה יותר גרוע. הרכב לא התחמם טוב ממצב קר, המשחק בטמפרטורות חזר, והמנוע עלה שוב ל 95.
חיברתי שוב את מערכת חימום הנוסעים..
הדבר האחרון שלא עשיתי היה חיבור של כונס אוויר.
קשה מאוד (ויקר) למצוא אחד בארץ, ולכן קניתי בחו"ל.
המצב השתפר פלאים, ובצורה מדהימה.
בכל המצבים עליות קשות מצב עמידה זחילה, מה שתרצו הטמפרטורה לא עולה מעל 80 מעלות.
גם לא ביום חמסין חם מאוד (38 מעלות) ובעליה קשה (מעלה גמלא) לא עבר את ה 80 מעלות.
לא פחות חשוב מזה המשחק בחום ירד דרסטית. הטמפרטורה תמיד נעה בין 72 ל 80 מעלות
במד חום הסטנדרטי של הרכב הטמפרטורה נשארה קבועה כאילו המחוג מצויר על המד.
ממש כמו שאלוהי הגיפים תכנן (-:
מסקנה - לא לזלזל בתכנון המקורי של מהנדסי הגיפ, הם יודעים מה הם עושים.
כונס האוויר על הרדיטור חשוב מאוד, אסור לזלזל בו.