התחברות

צפייה בגרסה מלאה : דעתכם על רעיון זה למנתקי מוט מייצב



ukiuki
10-06-14, 19:42
הי
השתעשעתי לי בסקיצות למנתק מוט מייצב בהמשך לתיאור של משהו דומה ששמעתי מגיפאי וותיק.
התבססתי על מוט מייצב אחורי (בלבד) בפאג'רו Q.

הבעיה :
מנתק חשמלי למוט המייצב יקר / לא קיים לפאג'רו.
מנתק ידני סטנדרטי קל לבניה / רכישה בחו"ל אבל לא ידוע בעמידות גדולה ובעיקר יוצר בעיה מה עושים עם המייצב המנותק שנופל למטה ומפריע. ואז צריך איך שהוא לאבטח אותו.

הרעיון הוא להאריך את הזרוע הקיימת במקום לחתוך אותה לשניים.
במצב זה המוט נשאר מחובר ולא תלוי לו באויר.

נעילת המייצב מתבצעת על ידי גוז'ון בלחיצה או בורג/ פין שעובר דרך הזרוע.

הקפיץ נועד לשמור על מיקום המייצב המנותק כפי שהוא במצב מחובר (למנוע את נפילתו למטה).
בנוסף אני מעריך שלקפיץ תהייה השפעה מסויימת לשיכוך הנידנוד של אחורי הרכב בנסיעה בשבילים.
כמובן שהקפיץ אמור להכנע למשקל הגלגל.

תהיות :
האם נעילת המייצב על ידי הידוק הבורג אל הזרוע מספיקה (נעילה על ידי חיכוך) או צריך ליצור שגם או חור שמחליש את הזרוע.

השגם / חור בזרוע ימצאו במקומם המדוייק לצורך בניתוק / חיבור קל רק אם הרכב נמצא במצב מאוזן לחלוטין. אבל איפה זה באמת קורה בשטח? האם זו בעיה? האם ידנית ניתן לשחק עם המייצב כדי למצא את החור?

מה דעתכם המלומדה?

ליאור8811488115

אמיר ב.א
10-06-14, 20:40
אין מצב שנעילה רק ע"י חיכוך/לחץ תספיק...חייב איזשהו פין שעובר דרך.

TalWeissman
10-06-14, 21:08
ראיתי אצלך חבר פטנט דומה שבנה לפראדו. אפשר מהתמונה להבין פחות או יותר מה הרעיון http://img.tapatalk.com/d/14/06/11/atudy9y2.jpg רגיל מול בנוי.

זה אמנם לא אותו אפקט של מוט מנותק אבל זה מאריך את המהלך יפה.

eysham
10-06-14, 21:22
אם אני מבין נכון את הכוונה שלך אז נראה לי שזה אפשרי.

שכלול קל למה שאתה אומר, זה במקום בורג להרכיב טובלן קפיצי ננעל.
בשביל לשחרר מושכים ונועלים אותו בחוץ.
בשביל לחבר, משחרים אותו, ואם הרכב לא מאוזן, תתחיל נסיעה וברגע שהחור במוט יהיה מול הטובלן, הקפיץ יכניס אותו פנימה והוא יינעל.

http://img.directindustry.com/images_di/photo-g/stainless-steel-spring-loaded-plungers-15891-2582047.jpg

http://www.riteon.biz/images/Indexing%20plunger%20pin.jpg

איל

ukiuki
11-06-14, 09:26
אם אני מבין נכון את הכוונה שלך אז נראה לי שזה אפשרי.

שכלול קל למה שאתה אומר, זה במקום בורג להרכיב טובלן קפיצי ננעל.
בשביל לשחרר מושכים ונועלים אותו בחוץ.
בשביל לחבר, משחרים אותו, ואם הרכב לא מאוזן, תתחיל נסיעה וברגע שהחור במוט יהיה מול הטובלן, הקפיץ יכניס אותו פנימה והוא יינעל.

http://img.directindustry.com/images_di/photo-g/stainless-steel-spring-loaded-plungers-15891-2582047.jpg

http://www.riteon.biz/images/Indexing%20plunger%20pin.jpg

איל

רעיון מצויין
היכן ניתן לרכוש כאלה? (שמם באנגלית?)

ויותר מזה במידה ויש כזה חשמלי נתת כרגע רעיון לניתוק וחיבור מתוך הרכב. 1++++

eysham
11-06-14, 12:28
ניתן לקנות בארץ: http://www.zetagroup.co.il/index.php/he/equipment-and-vehicles/locking/small-spring-bolt-detail
קוראים לזה PLUNGER או SPRING LOADED PLUNGER אם רוצים למקד.

אפשר עקרונית לחבר אקטואטור סולונואיד חשמלי 12V כזה למשל
http://www.ratsport.com/Files/76817/Img/13/dtype_solenoid.jpg


אבל הבעיה היא שלא כלכך בריא לו ללחוץ מול קיר במקרה שהחור לא ממורכז מול הפין כשהרכב לא עומד ישר.
עדיף להלביש על הפין של האקטואטור פין נוסף חלול עם קפיץ ביניהם שהוא יהיה זה שינעל את המייצב.
קצת מסבך ומייקר אבל בהחלט טכנית אפשרי.

בשורה התחתונה לדעתי ידני יותר פשוט ומספיק נוח לשימוש.

איל

נמרוד
11-06-14, 12:35
רעיון יפה!

אפשרות פשוטה ומעשית תהיה להחליף את המוט הקיים במוט הברגה, ואז, כדי לשחרר את המוט המייצב, מסובבים ומרימים את האום העליון עד הסוף למעלה ואת התחתון עד הסוף למטה, וזהו פחות או יותר. כדי לנעול בחזרה, סוגרים את האומים בחזרה להידוק המקורי. יתרון נוסף - הרכב לא צריך להיות מפולס. חסרון - עלול לקחת כמה דקות עם מפתח פתוח, וידרוש ניקוי של ההברגות אחרי טיול כדי לא לחרב אותן.

ukiuki
11-06-14, 13:38
רעיון יפה!

אפשרות פשוטה ומעשית תהיה להחליף את המוט הקיים במוט הברגה, ואז, כדי לשחרר את המוט המייצב, מסובבים ומרימים את האום העליון עד הסוף למעלה ואת התחתון עד הסוף למטה, וזהו פחות או יותר. כדי לנעול בחזרה, סוגרים את האומים בחזרה להידוק המקורי. יתרון נוסף - הרכב לא צריך להיות מפולס. חסרון - עלול לקחת כמה דקות עם מפתח פתוח, וידרוש ניקוי של ההברגות אחרי טיול כדי לא לחרב אותן.

אם לפתח את הרעיון שלך לא צריך הברגה לכל אורך המהלך אלא רק באזור התושבת ובקצוות של המוט. כך יקוצר מהלך הפתיחה והנעילה.

אני רק חושש מההברגה שתעבור שוב ושוב דרת התושבת (במצב מייצב פתוח). אני מעדיף שמהלך המוט יהיה חלק, אחרת הוא יהיה כמו שופין כשיעבור בחור התושבת. גם ההברגה לא תישאר לאורך זמן. אם מתגברים על זה הפיתרון שלך שומר יותר על חוזק המוט.

eysham
11-06-14, 13:43
אני לא מכיר את כל המבנה המייצב והמתלה אצלך, אבל להבנתי המוט לא יעלה ויירד לינארית, אלא תהיה לו תנועה קשתית.

קח בחשבון שכדאי לעביר אותו באיזור התושבת דרך מיסב החלקה כדורי כלשהו ושהאורך של המוט יהיה מספיק כדי "לכפר" על כל מהלך המתלה... זעום ככל שיהיה בפג'רו

איל

ukiuki
11-06-14, 14:04
אני לא מכיר את כל המבנה המייצב והמתלה אצלך, אבל להבנתי המוט לא יעלה ויירד לינארית, אלא תהיה לו תנועה קשתית.

קח בחשבון שכדאי לעביר אותו באיזור התושבת דרך מיסב החלקה כדורי כלשהו ושהאורך של המוט יהיה מספיק כדי "לכפר" על כל מהלך המתלה... זעום ככל שיהיה בפג'רו

איל
הגיוני,
אני חשבתי להרחיב טיפה את החור בתושבת. הפיתרון שלך הרבה יותר איכותי.
המהלך יבדק בעת ביצוע, ונחליט מה לעשות.

סופת המדבר
11-06-14, 18:03
אם מישהו מצא את הפינים המדוברים בתגובה 4
שיעדכן מאיפה

אורי.ר
11-06-14, 20:13
http://www.ebay.com/itm/M12-Cam-index-plunger-stainless-steel-spring-loaded-retractable-locking-pin-/281338490363?pt=UK_BOI_Metalworking_Mill ing_Welding_Metalworking_Supplies_ET&hash=item418114adfb

eysham
11-06-14, 20:35
אם מישהו מצא את הפינים המדוברים בתגובה 4
שיעדכן מאיפה

תסתכל בלינק ששמתי בשורה הראשונה של תגובה 6...

ד ו ר ו ן
11-06-14, 21:24
יצרתם כאן פתרון מסובך לבעיה פשוטה.
הכי פשוט, ויעיל יותר מהגשאפט עם הקפיץ הוא לחתוך את המוט המקשר לחצי, להשחיל עליו צינור, שהקוטר הפנימי שלו זה החיצוני של המוט המקשר, לרתך אותו לצד אחד, ולקדוח חור+פין חקלאי לאבטחה במצב סגור.

נקי, פשוט, עושה את העבודה ולא מושך תשומת לב.

opl
11-06-14, 22:01
אני רציתי לעשות את הפיתרון שכתבת דורון רק במקום לרתך להשתמש באום. המוט המקורי בנוי כמו שכתבת. יש עליו כבר שרוול מתכת שאפשר לקדוח. צריך להחליף אולי למוט הברגה ארוך יותר. ירדתי מהרעיון כי לא הייתי בטוח שהעסק יעמוד בעומס, לא ידעתי מה לעשות עם המוט המשוחרר- לאן לאבטח ואנשים טענו שמדובר בבזבוז זמן כי התוספת מהלך היא לא משמעותית במיוחד כשמדובר בסרן נעול.

eysham
11-06-14, 22:11
יצרתם כאן פתרון מסובך לבעיה פשוטה.
הכי פשוט, ויעיל יותר מהגשאפט עם הקפיץ הוא לחתוך את המוט המקשר לחצי, להשחיל עליו צינור, שהקוטר הפנימי שלו זה החיצוני של המוט המקשר, לרתך אותו לצד אחד, ולקדוח חור+פין חקלאי לאבטחה במצב סגור.

נקי, פשוט, עושה את העבודה ולא מושך תשומת לב.



תיאוטית הכי פשוט, אבל פלדה קפיצית של המייצב לא כלכך אוהבת ריתוך....

או שבקריאה שניה אתה מתכוון לזה:

https://lh6.googleusercontent.com/iiTkWEo1rX0glJIQLACA7H0siTzQdPX1KHbwU6tY Qls=w546-h553-no

זה עושה את העבודה אבל יחסית קשה לחבר אותו אם הרכב לא 100% מפולס. החורים מדוייקים כדי למנוע תקתוקים ולכן קשה להשחיל את הפין/בורג אחרי שצד אחד מחובר כבר.

איל

opl
11-06-14, 22:52
הבעיה היא שנקודות הקיבוע של המוט הן חורים בשני הצדדים ואז חייבים לקבע את כל הגומיות למקום. אם זה היה מוט כמו שצרפת זה היה פשוט, הרבה יותר פשוט

מאחר ובטיול האחרון התפרק לי המוט באחד הצדדים (מוט חדש כבר הורכב) אני רוצה להחליף גם את הצד השני בחדש. התכנון הוא למדוד מהלך מתלה כששני הצדדים מנותקים וכששניהם מחוברים, יכול להיות שבכלל אין טעם להתעסקות.
(יש לי את אותו הרכב של פותח השרשור)

ד ו ר ו ן
11-06-14, 22:54
או שבקריאה שניה אתה מתכוון לזה:
https://lh6.googleusercontent.com/iiTkWEo1rX0glJIQLACA7H0siTzQdPX1KHbwU6tY Qls=w546-h553-no

זה עושה את העבודה אבל יחסית קשה לחבר אותו אם הרכב לא 100% מפולס. החורים מדוייקים כדי למנוע תקתוקים ולכן קשה להשחיל את הפין/בורג אחרי שצד אחד מחובר כבר.

איל
משתמש בכזה מספר שנים, לא מוצא בעיה לחבר.
מקס' מחברים צד אחד (צד אחד תמיד מתחבר) ועולים על אבן, והמרווח נסגר.

מכיר כזה גם בפראדו, עובד יופי, ושם הגדילו לעשות עם 2 פינים לכל צד.
במקום בורג, תשתמש בפין R חקלאי סטנדרטי של שקלים בודדים.

נמרוד
11-06-14, 22:54
זה פאג'רו Q עם סרן אחורי חי? שאלת את עצמך האם באמת צריך מוט מייצב אחורי?

opl
11-06-14, 22:57
רכב מוגבה. אישתי נוהגת בו רוב הזמן... לא לוקח סיכונים.

opl
11-06-14, 23:27
אגב, מאחר והרכב מוגבה בקיט סטנדרטי וכל הרכיבים במוט המייצב מקורים ז"א שמהלך המתלה שלי מוגבל עוד יותר לעומת רכב ללא הגבהה, נכון?

ד ו ר ו ן
11-06-14, 23:48
כנראה שכן, ויש מצב שמוטות המקשרים שלך עובדים קשה, בעיוות שלא תוכננו אליו, והם בדרך להישבר.

אח וכאשר אתה בונה את הניתוק, תכין מחברים מאורכים לפיצוי על זוית העבודה.


Slowly..

eysham
12-06-14, 07:19
התכנון הוא למדוד מהלך מתלה כששני הצדדים מנותקים וכששניהם מחוברים, יכול להיות שבכלל אין טעם להתעסקות.


ניתוק מייצב הוא לא רק לטובת שיפור מהלך המתלה.
הוא משפר את נוחות הנסיעה בשטח ומפחית טלטולים ונענועים.
גם בטיולים מאוד רגועים על שבילים קופצניים ללא מעלות וכו' הניתוק כדאי.


הדבר נכון בעיקר לקדמי, שם (לפחות ברכבים שאני מכיר) הוא הרבה יותר בריא מהאחורי האנמי, אבל אם שמו אותו כנראה שיש לו גם איזושהי השפעה.



איל

JustDoB
12-06-14, 08:27
משתמש בכזה מספר שנים, לא מוצא בעיה לחבר.
מקס' מחברים צד אחד (צד אחד תמיד מתחבר) ועולים על אבן, והמרווח נסגר.

מכיר כזה גם בפראדו, עובד יופי, ושם הגדילו לעשות עם 2 פינים לכל צד.
במקום בורג, תשתמש בפין R חקלאי סטנדרטי של שקלים בודדים.

לי היה כזה מתוצרת עצמית כמה שנים, עם שני פינים חקלאיים בכל צד.
אבל בסוף גם בגלל חשש מבטיחות הריתוכים וגם בגלל חוסר הנוחות בהכנסה המדויקת כל כך (כל פעם שנכנס קצת בוץ למשל החור לא בדיוק במקום) החלפתי למנתקים מסודרים. הרבה יותר נוח לתפעול.
מסכים עם דורון לגבי ההארכה - אם כבר.


Sent from my XJ

ד ו ר ו ן
12-06-14, 20:32
אבל בסוף גם בגלל חשש מבטיחות הריתוכים
Sent from my XJ
גם המקורי מחובר בריתוכים.
אם זה מרותך כמו שצריך, לא צריכה להיות בעיה.


Slowly..

ukiuki
12-06-14, 21:40
יצרתם כאן פתרון מסובך לבעיה פשוטה.
הכי פשוט, ויעיל יותר מהגשאפט עם הקפיץ הוא לחתוך את המוט המקשר לחצי, להשחיל עליו צינור, שהקוטר הפנימי שלו זה החיצוני של המוט המקשר, לרתך אותו לצד אחד, ולקדוח חור+פין חקלאי לאבטחה במצב סגור.

נקי, פשוט, עושה את העבודה ולא מושך תשומת לב.

נכון
אבל לא פותר לי את בעיית האיבטוח של המייצב שנופל למטה.

ukiuki
12-06-14, 21:46
ניתוק מייצב הוא לא רק לטובת שיפור מהלך המתלה.
הוא משפר את נוחות הנסיעה בשטח ומפחית טלטולים ונענועים.
גם בטיולים מאוד רגועים על שבילים קופצניים ללא מעלות וכו' הניתוק כדאי.


הדבר נכון בעיקר לקדמי, שם (לפחות ברכבים שאני מכיר) הוא הרבה יותר בריא מהאחורי האנמי, אבל אם שמו אותו כנראה שיש לו גם איזושהי השפעה.



איל
ספציפית לפג'רו הניתוק אפקטיבי רק למייצב האחורי (סרן חי). לגבי הקדמי לצערי ה"מחלה" יותר אנושה.

ukiuki
12-06-14, 21:54
אגב, מאחר והרכב מוגבה בקיט סטנדרטי וכל הרכיבים במוט המייצב מקורים ז"א שמהלך המתלה שלי מוגבל עוד יותר לעומת רכב ללא הגבהה, נכון?
לא בטוח
סך מהלך המתלה לא נפגע בהגבהה אלא נקודת האיזון שלו משתנה.
בהגבהה אתה מקטין את אורך הירידה של הגלגל ומגדיל את אורך העליה שלו.
אם הגלגל הימני האחורי למשל נכנס לבור ויורד עד הקצה, עדיין יש לגלגל הנגדי (השמאלי) מקום לעלות ולכן כל הסרן האחורי ימשיך בירידה עד שגלגל שמאל יגיע לגבול המהלך שלו (אחורי הרכב ירד).
לכן בכללי תקבל את אותו מהלך הגלגל כמו לפני ההגבהה.

ד ו ר ו ן
13-06-14, 00:21
זה נכון בעיקר למוטות פיתול, לא לקפיצי עלים או סליל, בהם אפשר ונפוץ שההגבהה באה עם קפיץ ארוך יותר מהמקור.


Slowly..

opl
20-06-14, 08:15
אני מקווה שהיום יהיה לי קצת זמן למדידות, מה שאני מתכנן למדוד:
- מרחק הגלגל מהכנף במצב נומינלי - שני גלגלים על האדמה (סתם בשביל להבין מה ההגבה שלי כי אני אולי מחליף קפיצים)
- סגירת מתלה בצד אחד על ידי הרמת הסרן ופתיחת מתלה צד שני על ידי הרמת שלדה - מוט מייצב מחובר, מדידת סגירה ופתיחה
- סגירת מתלה בצד אחד על ידי הרמת הסרן ופתיחת מתלה צד שני על ידי הרמת שלדה - מוט מייצב מנותק, מדידת סגירה ופתיחה

המדידה היא מהכנף לגלגל.

יש עוד משהו למדוד? רעיונות אחרים?

ד ו ר ו ן
20-06-14, 08:36
לעשות את זה בהצלבה מלאה ולא בהרמה.


Slowly..

opl
20-06-14, 08:39
שאני אבין... אם אני מרים בצד אחד את הסרן עד שהגלגל לא נוגע באדמה ובצד השני את השלדה עד שהגלגל לא נוגע באדמה (כמו שכתבתי) זה לא הצלבה מלאה?

cgp
20-06-14, 08:58
לא ייתן לך הרבה -- שוב מדבר ספציפית על פאגרו (לא לקפוץ)
במיוחד עם יש לך את "ההגבהה הרגילה" שגם ככה ברב המקרים וזה בדוק בדם! רק הקפיצים מחוזקים והבולמים באותו אורך של המקורי.
בזמנו אני וחבר התחלנו לחשוב ולהתעסק עם זה
ואם עוד לא פירקת ובדקת מה זה נותן אז תבדוק תפרק את הבורג בצד.
מה שאני עשיתי בסוף זה הארכתי את הברגים בצד - נדמה לי בתמונה הראשונה או השנייה ששמת, ואז אני נהנה משתי העולמות
אני עם מוט מייצב ועוד את ה 4 סמ שזה מוסיף בהצלבה מלאה.
כמובן בולמים יותא ארוכים, החלפת צינור ואקום, צינור ברקס וכו,.
עלות אפסית יחסית חד פעמית וללא התעסקות.
מעבר לזה אני מבין שאתה נעול רק אחורה--- אז ממש אין לך צורך בזה כי אתה כנראה לא עושה שטח קשה.(הכוונה משהו שצריך את זה)88580

opl
20-06-14, 09:08
אם אתה מאריך את הברגים בצד (אני מניח שאתה מתכוון ללינקים שמחברים לשלדה) ברמה כזמו שאתה משפר את המהלך אתה לא מבטל למעשה את פעולת המייצב? כך שהוא למעשה אמנם מחובר אבל לא מפעיל שום כוח על המערכת?

הרכבת בלמים ארוכים יותר כולל שינוי נק החיבור לשלדה? אני עושה טיולים עד רמת בינוני פלוס ולא מעבר. הרכב כשלעצמו עושה את כל מה שאני צריך ממנו אבל אם אפשר לשפר בעלות קטנה וגם על הדרך מרוויחים משהו להתעסק איתו הרי זה משובח.

ד ו ר ו ן
20-06-14, 10:46
שאני אבין... אם אני מרים בצד אחד את הסרן עד שהגלגל לא נוגע באדמה ובצד השני את השלדה עד שהגלגל לא נוגע באדמה (כמו שכתבתי) זה לא הצלבה מלאה?

לא.
כי המשקל לא מחולק טוב, והלחץ לא דומה להעברות משקל כשהרכב בהצלבה עם לחץ גם מקדימה.

תמצא תעלה/חריץ/רמפה ותצליב את הרכב.

אצלי זה היה מאד בולט שמהלך הפתיחה עם הרמה של מלגזה לא היה זהה להצלבה בשטח כשהרכב אופקי והסרנים לחוצים עם כלל משקל הרכב (בשטח היה גדול יותר).
זה היה נכון בעיקר לסרן האחורי.


Slowly..

opl
20-06-14, 11:13
גדול עלי לפרק את כל המוט ולנסוע לחפש הצלבה רק בשביל הבדיקה.
תודה.

ד ו ר ו ן
20-06-14, 12:16
גדול עלי לפרק את כל המוט ולנסוע לחפש הצלבה רק בשביל הבדיקה.
תודה.
תפרק רק את המחברים למתלה ותרים אותו למעלה.

cgp
20-06-14, 12:35
תפרק רק את המחברים למתלה ותרים אותו למעלה.

בידיוק, אין צורך לפרק את כל המוט
לגבי " לינקים בצד" צריך לבצע ניסוי וטעיה עד שמגיעים למה שרוצים באורך הבורג ,הפעולה של המוט לא מבוטלת אצלי, וגם לא מתכוון לבטל.

שוב למה אני אומר לך לפרק? כדי שתבדוק עם הבולמים שיש לך לאן זה מגיע
אחרכך פתח בולם אחד, שוב תצליב תראה כמה הוא עוד יורד.

אחרכך תראה שבשביל מצב סגור\פתוח בבולם תצטרך קפיצים יותר ארוכים.

עלי לציין שהייתה תקופה שניסיתי הרבה דברים ,ואפילו בסוף הנמכתי את האוטו למרות הפוזה
והגעתי לאיזון שמתאים לי ולרכב מבחינת מערכת המתלים.

ולכן אני מסכם:
בגלל שאתה כל הזמן מעלה פוסטים כאלה ואחרים לגבי שיפורים, מבלי להתעצל, תבדוק לא קורה כלום, רק תלמד מזה

opl
27-06-14, 20:52
הפעם וויתרתי על המדידות המורכבות, החלפתי את הלינק הבלוי וסתם בשביל הקטע מדדתי הפרש פתיחה עם מייצב מחובר ועם מייצב מנותק (בצד אחד), ההבדל הוא 0, אני מקבל את ההסברים שלכם שלא ככה בודקים אבל אין לי זמן וכוח (בעיקר זמן) לבדוק לעומק את הנושא בטח מאחר ואתה כבר בדקת ושיתפת אותנו במסקנות.
תודה

איל מ
28-06-14, 14:29
רק בשביל לסבך את העניין עוד יותר.
גם בהצלבה מלאה בשטח מישורי, אתה לא מנצל את מלוא המהלך שכן כל סרן יודע לתת יותר כתלות בשיפוע הרכב.
כלומר, במעלה, יותר משקל על האחורי ולכן הקפיץ יתכווץ יותר מאחור (בצד שסוגר מתלה) בעוד מקדימה יתכווץ ממש מעט. במורד, לעומת זאת, הסרן הקדמי יפגין מהלך משופר (למרות שזה פחות קריטי מכיוון שבסוף גם סתם כדורסל ימצא את דרכו למטה ;)- מתעלם בכוונה מעניין הבלימה וכמה גלגלים משתתפים בה במקרים קיצוניים).
כדי לדעת באמת מה אורך מהלך המתלה המקסימלי אתה צריך להגיע מפתיחה מלאה לסגירה מלאה- דהיינו, עד הבאמפ סטופ. לעתים במצב סטאטי זה אומר לעזור למתלה עם רצועת ראצ'ט. מכיוון שאני ממש לא ממליץ לזחול מתחת לרכב בהצלבה ולהפעיל מניפולציות שעלולות להגמר בנזק לרכוש או לגוף, אני מסתפק במדידה סטטית רגילה (תעלות ניקוז בצדי דרכים, בעיקר אלו המדופנות בטון, הן אחלה בשביל זה).

asafk
28-06-14, 19:27
אני עושה כאלו מדידות על ידי פירוק הקפיץ, ואז קשירה של השלדה לג'ק עגלה בעזרת שרשרת והרמת הצד של הסרן עד שהבאמפסטופ נמעך ורין יותר. והרמת הרכב מהשלדה בצד השני שיש בו קפיץ עד שהגלגל באוויר ומסתכל אם הבולם הגיע לסוף המהלך. אם לא, קושרים את הגלגל לג'ק וממשיכים בזהירות בלי לפרק את הבולם.
אבל יותר פשוט למצוא חריץ או תעלת ניקוז..

אסף.

-->