PDA

צפייה בגרסה מלאה : חיבורי חשמל למקרר רכב



דורוןוינ
14-06-14, 13:03
בשעה טובה התחדשתי במקרר מקרר(לא צידנית חשמלית )
נקרתה לי הזדמנות ומצאתי מקרר יד שניה מחיר שפי .
המקרר עם מדחס דנפוס, היבואן גרניגראס .את השם של המקרר שחכתי .

הכוונה שהמקרר יש במושב האחורי בטיוטה .
לשם חיבורו לחשמל אני מתכוון לסלול חוטים של 10 מ"מ עם פיוז רציני (יושב בבית פיוז מזכוכית) מהמצבר.
הכוונה שהחוט ישב שם כול הזמן וכשיוצאים לשטח מחברים את המקרר (בשאר הימים המקרר מאחסן במחסן).

השאלה שלי איך לעשות את החיבור פיזי של הכבל למזגן ?
האם להשתמש בתקע של הכבל המקורי פשוט כול פעם לתקוע אותו בשקע שיש במזגן נראה לי שזה עלול לקצר את חיו יתעקם /יתרחב ?
או ליצור ליד המזגן תקע שקע/ מפסק שישב על הקו והוא זה שינתק את המתח כשהחיבור מחובר אלי כל הזמן למקרר.
מה דעכתם?

אשמח לקבל סכמה /תרשים .
דורון

asafk
14-06-14, 13:32
הכי טוב שקע תקע ייעודי. גם מהסוג שמשמש מכשירי קשר יהיה טוב, אבל הכי נכון ומתאים זה powerpole של אנדרסון.

אסף.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

zerez
14-06-14, 15:07
אין שום סיבה לשים פיוז רציני, הספק של מקרר אמור להיות בסביבות 70w, זה אומר 6 אמפר.
פיוז של 15 אמפר ומוליך של 4 ממ"ר מספיק בהחלט

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk

גלעד .ג.
14-06-14, 15:14
אני התקנתי עם שקע תקע של מסוק חשמלי עם שלט....
מעולה ונוח

Sent from my GT-I9500 using Tapatalk

boaz avrahami
14-06-14, 16:34
זה כבר עלה פה אי אלו פעמים.
החוטים 6 ממ"ר והפיוז 15 אמפ.

יורם-דרומי
14-06-14, 18:41
תזמין לך אחד מאלה ותתקין מאחור בתא המטען - ישמש לך למקרר ולעוד אביזרים בחניון לילה
http://www.ebay.com/itm/Black-Motorcycle-Boat-Car-12V-Power-Supply-Cigarette-Lighter-Socket-Plug-/301197209562?pt=Motorcycles_Parts_Access ories&hash=item4620c0afda&vxp=mtr
http://www.ebay.com/itm/Universal-In-Car-12v-Waterproof-Plug-Cigarette-Cigar-Lighter-Socket-/330855840427?pt=UK_CarsParts_Vehicles_Ca rParts_SM&hash=item4d088b7aab
http://www.ebay.com/itm/New-12V-120W-Car-Motorcycle-Cigarette-Lighter-Power-Socket-Plug-Waterproof-/390862427968?pt=Apparel_Merchandise&hash=item5b01375740&vxp=mtr
http://www.ebay.com/itm/WaterProof-Motorcycle-Car-Dual-Cigarette-Lighter-Plug-Socket-Adapter-12V-24V-/261448484212?pt=Motorcycles_Parts_Access ories&hash=item3cdf8b4574&vxp=mtr
בהצלחה
אל תשכח להתקין מקצועי מבודד בתוך קופסא

- - - Updated - - -

ויש גם את זה - מגיע מבודד -רק להלחים ולהתקין
http://www.ebay.com/itm/Motorcycle-Double-Dual-Waterproof-Cigarette-Lighter-Powder-Socket-Adaptor-DZ88-/371059596999?pt=Motors_Car_Truck_Parts_A ccessories&hash=item5664e01ec7&vxp=mtr

asafk
14-06-14, 19:14
השקע אמנם ל 20 אמפר אבל החוטים דקים מדי.

אסף.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

ד ו ר ו ן
14-06-14, 19:27
אני התקנתי שקע מצית מוגן מים בארגז לטובת מקרר שאינו קבוע ברכב.
מאד דומה לשקעים שיורם דרומי העלה.

החיווט כולל חוט 4 ממ עם פיוז 15אמפר בתא המנוע, כשכלל החוט מושחל בשרוול שרשורי למניעת שחיקה וקצרים בדרך.

בגלל שאצלי השקע חיצוני, אז ביום יום, כשהמקרר לא ברכב, הפיוז מחוץ לקו, כדי שלא יחברו ״בטעות״ משהו שיקצר את המצבר/רכב.

שים לב שפרט חשוב במקרר הוא הפונקציונליות והקיבוע שלו.
ממליץ מאד לארגן קיבוע שיאפשר שליפה החוצה לתפעול נוח בלי לטפס לרכב.





Slowly..

zerez
14-06-14, 22:36
זה כבר עלה פה אי אלו פעמים.
החוטים 6 ממ"ר והפיוז 15 אמפ.
6 ממ"ר זה עם ספייר.
מה שכן, עדיף לחבר את המינוס לגוף ולא למשוך אותו בחזרה למצבר.

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk

יוש
18-09-14, 22:22
מתעלק על השרשור.
אני בהתקנה למקרר עם כבל 6 ממ"ר שרץ עד לבגאז',
משהו כמו 4 מטר, חיבור סופי שקע של מצית.
האם הרוחב של הכבל אמור להספיק באורך כזה בלי להגיע למצב של נפילת מתח?

raanan
18-09-14, 22:45
אוברקיל רציני !

רענן

ofiredri
19-09-14, 12:43
אצלי רץ כבל עבה ישירות מהמצבר לאחורה של הג'יפ, על חיבור ישיר למקרר. כשהמקרר מחוץ לג'יפ, כבל מגולגל שהקונקטור לא יפגע.

בעבר היה לי נסיון מר עם חיבור מצת 12V בדומה למה שהומלץ לעיל.
הייתי נמנע מזה - לפחות בחיבור מקרר.

zerez
19-09-14, 13:38
מתעלק על השרשור.
אני בהתקנה למקרר עם כבל 6 ממ"ר שרץ עד לבגאז',
משהו כמו 4 מטר, חיבור סופי שקע של מצית.
האם הרוחב של הכבל אמור להספיק באורך כזה בלי להגיע למצב של נפילת מתח?
כבל של6 ממר באורך של 5 מטר אמור להספיק לזרם של כ 40 אמפר, אם אתה מושך חוט חזרה למצבר אז חצי מזה.

המלצה שלי, כבל 4 ממר מספיק (6 ממר זה אובר), חבר את המינוס לגוף ואל תימשוך חזרה למצבר עם פיוז של 15 או 20 אמפר.

החישוב הוא לפי מפל מתח של פחות מ 3% שזה מה שמקובל למכשירים אלקטרוניים,

ד ו ר ו ן
19-09-14, 13:41
בעבר היה לי נסיון מר עם חיבור מצת 12V בדומה למה שהומלץ לעיל.
הייתי נמנע מזה - לפחות בחיבור מקרר.
אפשר הסבר למה להמנע?
אצלי יש כבל קבוע לחלק האחורי של הרכב, ובקצה שקע מצית מוגן מים קבוע.
ההגנה עם פיוז על הפלוס, בתוך תא המנוע, וכשהמקרר לא בשימוש, הפיוז בחוץ, למנוע משחקים עם השקע מצית האחורי.
91226

יוש
19-09-14, 15:15
אפשר הסבר למה להמנע?


אני מניח כי מדובר באביזר עם מגע והידוק רופף יחסית בין השקע והתקע.
יכול להיות שיש מכשירים שלא מגיבים טוב (מדחס במקרר) לניתוקים ולזרם לא יציב.
אני כבר בהיכון עם מחבר אנדרסון קטן שקניתי בל.כ.
בינתיים החיבור מצית (השתדלתי שלא יהיה הכי פשוט) יותר נוח, אבל אם יעשה בעיות, אחליף אותו.

ד ו ר ו ן
19-09-14, 15:44
התקע של המקררי רכבי שטח בכל מקרה הוא של מצית, טס אני מניח שהיצרן לקח את זה בחשבון.

ספציפית לשקע שמותקן אצלי, צריך לעיל כוח כדי לשלוף את התקע ממנו, וכדי למנוע שליפה אקראית, אני מאבטח עם אזיקון.

ofiredri
19-09-14, 18:53
דורון, נתקלתי בזרם לא יציב כאשר המקרר חובר לשקע מצית.
גם גרינגראס ממליץ על חיבור ישיר.

נהדר אם לך זה עובד יציב.

ד ו ר ו ן
19-09-14, 19:54
לא חשבתי לבדוק ולא בדקתי יציבות מתח, סמכתי על הנחיות השימוש..
מה יכול לגרום שהזרם לא יהיה יציב בחיבור כ״כ פשוט?

עלית על התנודות בגלל בעיה או כי בדקת מראש?

rob
19-09-14, 20:35
מצטרף להמלצה על מחברי powerpole של חברת Anderson.
אני משתמש בהם כבר שנים רבות, הכירו לי אותם בחנות בה קניתי את המקרר.
בזמנו לא הבנתי הרבה אבל בחנות התעקשו שאשלם עוד 70 שקלים ואחליף את המחבר שמגיע עם המקרר לכזה שנראה כמו שקע מלגזה שעבר כיווץ.

היום אני יכול להגיד שהסיבה היא ששטח המגע בין המוליכים במחברי מצית הוא נקודה קטנה (במוליך החיובי) ומספיקות כמה רעידות על מנת לגרום למוליך הזה "לגמגם".
הגמגום הזה יוצר חום אדיר שלא פעם התיך את המחבר.
פתרון זמני (אם אתה תקוע במדבר) הוא להשתמש באזיקון על מנת לוודא שלא יווצר נתק.
פתרון קבוע הוא פשוט להפטר מכל מחברי המצית לכל צרכן שצורך יותר מכמה אמפרים בודדים.

לגבי עובי המוליכים, 15 אמפר אפשר להוליך במרחקים המדוברים גם ב2.5 ממר ללא שום בעיה.

ofiredri
20-09-14, 08:09
לא חשבתי לבדוק ולא בדקתי יציבות מתח, סמכתי על הנחיות השימוש..
מה יכול לגרום שהזרם לא יהיה יציב בחיבור כ״כ פשוט?

עלית על התנודות בגלל בעיה או כי בדקת מראש?
כן. המקרר עבר למוד Error, והייתי צריך לנתק ולחבר לעיתים תכופות, על מנת להוציא אותו מהמוד הזה שיחזור לקרר.
מאז החיבור הישיר, זה לא קורה יותר.

ד ו ר ו ן
20-09-14, 09:21
אתה סוגר לי פינה פינה,
בטיול הראשון עם המקרר, לפני שהדברים היו מקובעים כמו שצריך זה קרה, וחשבתי שהמקרר ניתק בגלל מתח נמוך.

מאז הקיבוע של כל האלמנטים, זה לא חזר.

יוש
14-10-14, 17:06
ובכן, מנסיון של התקופה החולפת, שקע המצית עשה לי ולמקרר חיים קשים.
חיברתי לאחרונה את תקע האנדרסון והשיפור חד משמעי.
עם שקע המצית היו ניתוקים ועבודה לא סדירה באופן חד עקבי.
וזה עוד כאשר גם המקרר וגם אותו שקע היו מקובעים לחלוטין.
מציע לעבור לתקע אנדרסון לכל מי שעובד עם מקרר.
לדעתי, אספקת המקרר עם שקע מצית הוא ברירת מחדל של מחלקת השיווק של יצרני המקררים.
Plug & play מתוך נסיון להקל על המשתמש הקונבנציונאלי.
הבעיה שבעסק הזה הזיווג הזה לא ממש מתאים.

eliv1
14-05-17, 11:59
בנוסף לשקעי אנדרסון ממליץ על מחברי deutsch DT . אטומים למים ולדעתי תמורה טובה למחיר.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

boaz avrahami
14-05-17, 19:39
בנוסף לשקעי אנדרסון ממליץ על מחברי deutsch DT . אטומים למים ולדעתי תמורה טובה למחיר.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

אולי הטובים ביותר אבל בשביל ליישם אותם כמו שצריך מומלץ לוחץ קצה יעודי שהוא לא נפוץ ולא זול

eliv1
14-05-17, 23:42
יש גם סופיות שלא דורשות לוחץ ייעודי.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

boaz avrahami
15-05-17, 05:27
אשמח להכיר.
תוכל בבקשה לצלם ולהמליץ על מקום לרכוש?

eliv1
15-05-17, 11:56
למשל אלו, מתאימים עד 300W, 25A שזה מעל ומעבר למקרר סטנדרטי עם כבל 6 ממ"ר או 4 ממ"ר. (למרות שמוצהר שהוא עד 12AWG).

http://www.ebay.com/itm/10-set-Deutsch-DT-2-Pin-Solid-Connectors-Kit-12-14-AWG-for-Below-300W-/222122616010?hash=item33b78a24ca:g:ezUAA OSwcl1XPTgZ&vxp=mtr

boaz avrahami
15-05-17, 12:09
תודה אלי על העדכון.
יש לי כאלו חיבורים אבל הסופיות שאצלי שונות - עם שרוול שדורש לוחץ עגול מיוחד שיש לחשמלאי שלי.
אכן מה ששמת מאפשר לחיצה עם לוחץ יותר פשוט.

zivo
15-05-17, 16:27
בסופו של יום, כל עוד כולם פה מסכימים ששקע מצית זה רע וצריך משהו יותר יציב וטוב, אז אני חושב שהדגם המדוייק פחות חשוב (צריך לזכור, שמקרר == מדחס, ואם יש משהו שרע למדחס, זה ניתוקים וחיבורים של מגע רופף).
מה שאני עושה לאחרונה (זה פרוייקט בתהליך), זה להסתכל על זה לא רק כשאלה של מקרר, אלא להתייחס לזה כפתרון לכל החשמל "לצרכני רווחה" (בניגוד למערכות המקוריות של האוטו).
אני מעביר את המקרר, כל מערכות התאורה, מטענים, מכשיר קשר..... כל התוספות חשמל למחברים סטנדרטים.
המקרר שלי מחובר עם אנדרסון (http://www.jeepolog.com/forums/content.php/3744-%D7%A4%D7%A8%D7%95%D7%99%D7%A7%D7%98-%D7%9E%D7%A7%D7%A8%D7%A8-%D7%A8%D7%9B%D7%91-%D7%91%D7%91%D7%A0%D7%99%D7%99%D7%94-%D7%A2%D7%A6%D7%9E%D7%99%D7%AA), וזה מחבר מצויין, אבל טיפה מגושם ועוד מספר מגבלות אם אני רוצה לעשות האחדה של כל המחברים.
אני בחרתי ב XT60, אבל במחשבה שניה, לא בטוח אם EC5 (המחבר שקיים ברוב הבוסטרים וטיסנים מסויימים) לא יותר קל לעבודה (הפינים נשלפים, יותר קל להלחים ללא דאגה לפלסטיק).
אני דואג למתאמים , בשני הכיוונים, לשקע \ תקע מצית.
לדעתי, חשוב לבחור מחבר שלא משאיר מתח חשוף, אבל אטימות למים נראה לי מוגזם.

Asaf-a
15-05-17, 21:03
כאשר פתחתי את השירשור חשבתי שתקע המצית שלי הוא הבעייתי, אך בהמלצות כאן מסתבר שהוא דווקא המומלץ (אנדרסון עם מתאם אדום לשקע מצית רגיל), לכן החלטתי להישאר איתו ולהזמין שקע מצית עבורו שלא מחייב את המתאם האדום.

הזמנתי את השקע הבא:
http://m.ebay.com/itm/12V-24V-Car-Motorcycle-Cigarette

כאשר יגיע אעדכן אם אכן החיבור טוב יותר.


Sent from my SM-G900F using Tapatalk

ד ו ר ו ן
15-05-17, 21:39
הקישור לא עובד.

Asaf-a
16-05-17, 06:22
עבור אלו שהקישור לא עןבד להם, מדובר על בית מצית שככל הנראה צר יותר ומאפשר שימוש ללא המתאםhttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20170516/a75588a6c7da8c35a91a9705ffdb2ce3.jpg

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

shmil
16-05-17, 07:11
זה לא מה שמכירים בתור בית מצית.
זה שקע HELLA, או שקע DIN.
כתבתי עליו בעבר, ולדעתי - הוא עדיף על אנדרסון.
הוא בא בילט-אין עם מקררי NATIONAL-LUNA.

-->