התחברות

צפייה בגרסה מלאה : איסוזו טרופר קצר, או - מחפש ג'יפ קצר והגיוני.



Dang3Ron
16-06-14, 16:47
שלום לכולם,
אני מעוניין לרכוש ג'יפ. אני בחור צעיר, בן 24, לא מחפש מפלצות עם 7-8-9 מושבים, ולא מחפש טנדרים.
כמובן - העין שלי תפסה את האיסוזו טרופר עם מחירו הזול.
באופן עקרוני, התקציב שלי עומד על 70-80 אש"ח.
אני מחפש ג'יפ שיהיו לו יכולות שטח אמיתיות, לא קיצונית, ולא עוד ג'יפ מדרכות.
באופן עקרוני, יש לי רקע קל מאוד בנהיגת שטח. דיונות, בולדרים, טיולים דו-יומיים בערד וכו'.
אין לי רצון להשתמש בכל התקציב, וגם מניסיון מר עם פאג'רו קצר שהיה בבעלותי לתקופה מאוד קצרה (2003), המיצובישי והלנד קרוזר ירדו מהכוונת.
לראשי עלו כמה אופציות:
1.איסוזו טרופר קצר.
2.גרנד ויטרה קצר.
3.ג'ימני.
4.פראדו.
5.גאלופר קצר.

כולם ידניים.

באופן עקרוני, האיסוזו הכי קורץ לי. ככל הנראה מהסיבה שמחיר הקניה הוא זול.
התקציב ישאיר לי הרבה מקום לריג'קטים, ישור קו, ובלט"מים.
בנוסף, אני בא כרגע מעולם האופנועים, שלחסוך זה לא כל כך אופציה שם.
ואני חושב שבאיסוזו זה יתן לי עוד אופציה לחיסכון כלכלי.

הנוסעה היומית שלי היא כ-10 ק"מ ביום.
האוטו מוכוון להיות רכב לסופ"שים, וגם לנסיעות נוחות ברחבי הארץ.


מצטער על המגילה, ותודה מראש על העזרה.

elibaba
20-07-14, 16:38
אתה מודע לנושא מנוע הדיזל בטרופר ?
אני הייתי בוחר בתקציב הזה למשל אקטיון בנזין מסביבות 2007 ומשאיר רזרבה לשיפורים ואחזקה. הוא אוטומטי.
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3331016,00.html

בנסועה הנמוכה שלך דיזל ונושאי צריכת דלק פחות רלוונטים.

asypeer
21-07-14, 00:10
נתת פה חתיכת רשימה לא קשורה..
עם כזה קילומטרז׳ נמוך לך על בנזין ולא דיזל. לא סתם האיסוזו זול. תחפור קצת בפורום תמצא (זה נוגע לגרסאות הדיזל בשנתונים מסוימים)
פראדו ולנד קרוזר זה כמעט אותו רכב.
גאלופר אתה יכול למצוא גם ב10 אלף ש״ח..
גרנד ויטרה קצר ידנית כמעט ואין. שווקה עד 2003.

הקיצר. חפש לך איזה ג׳ימני מדוגם (למרות שלא פשוט למצוא ידנית) - אם אתה רוצה אחזקה זולה.
קח בחשבון שזה לא רכב מפנק הכביש ושיוט ב110 קמ״ש זה לא קל. לא מרווח בכלל.
אני הייתי הולך על איזה רנגלר או סופה..
מה היה הסיפור עם הפאג׳רו שלך?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Tomer Gal
21-07-14, 03:07
או שסתם נפלת על לימון.
גם הפאגרו הקצר וגם הלנד קרוזר הקצר יתנו לך רכב מאוד מפנק. לא חבל לפסול על הסף?

omribe
21-07-14, 12:57
מה עם ג'יפ גרנד צ'ירוקי WJ בנזין?
נשמע לי פוגע בול במה שאתה מחפש, וגם נכנס לך בתקציב (וישאר עודף). הרבה יותר זול מהיפנים המקבילים.
אם תקנה סטנדרטי לחלוטין, תצטרך להגביה לפני כניסה לשטח (אפשר להתחיל מספייסרים בלבד בכמה מאות שקלים).

לפני שנה וחצי הייתי בן 25, באתי מעולם אופנועי השטח, ובחרתי ב-WJ.
אם אתה נוסע מעט (קח בחשבון 1:5 צריכת דלק) ומוכן לטפל ברכב לבד, עלות האחזקה לא גבוהה.
אין ספק שהרכב נותן הרבה יותר מכל יפני בשנתונים האלה בכל תחום.
יש מוניטין פחות טוב מהיפנים מבחינת מערכות חשמל (יש גם יותר מה שיתקלל - חשמל בכסאות, מערכת בקרת אקלים, סאנרוף, חיישני גשם וכו'), אני עוד לא נתקלתי באף תקלה.

בהצלחה.

נדב ש.
22-07-14, 11:46
הבחור מחפש רכב קצר וידני....
לדעתי ג'ימני פוגע לך בול....
אם בטרופר(רק דיזל הוא ידני) חשקת כדאי שתדע כמה דברים:


ראשית-כלי כזה שווה את ה 30K אם הוא במצב טוב.
קצת עלויות-מנוע מייבוא עולה כ 8500 ש"ח, ראש מנוע חדש חליפי עולה 1800 ש"ח, סט אטמים מקורי כ 1000 ש"ח.
טיפול- כל 10K שמנים+פילטרים- עלות חלקים סביבות ה 450 -550 ש"ח, המרכיב העיקרי הוא שמן סינטטי מלא(חובה) שמקפיץ את המחיר קצת.
הבלאי העיקרי הוא אטמי השרוולים והמזרקים(קרא קצת בנושא לפני שאתה הולך ליראות רכב), דבר שגורם לעירבוב נוזלים, תפסת בזמן=חסכת, לא תפסת? לא נורא, מחליפים צנרת מים, רדיאטור, וכו', מסתכם בערך ב 1500 ש"ח תיקון סה"כ, כמובן שהכל בעבודה עצמית.
יש מאמרים בנושא הזה כאן בפורום טכני.
שיהיה בהצלחה.

איל מ
22-07-14, 12:03
מה עם ג'יפ גרנד צ'ירוקי WJ בנזין?
נשמע לי פוגע בול במה שאתה מחפש, וגם נכנס לך בתקציב (וישאר עודף). הרבה יותר זול מהיפנים המקבילים.
אם תקנה סטנדרטי לחלוטין, תצטרך להגביה לפני כניסה לשטח (אפשר להתחיל מספייסרים בלבד בכמה מאות שקלים).

לפני שנה וחצי הייתי בן 25, באתי מעולם אופנועי השטח, ובחרתי ב-WJ.
אם אתה נוסע מעט (קח בחשבון 1:5 צריכת דלק) ומוכן לטפל ברכב לבד, עלות האחזקה לא גבוהה.
אין ספק שהרכב נותן הרבה יותר מכל יפני בשנתונים האלה בכל תחום.
יש מוניטין פחות טוב מהיפנים מבחינת מערכות חשמל (יש גם יותר מה שיתקלל - חשמל בכסאות, מערכת בקרת אקלים, סאנרוף, חיישני גשם וכו'), אני עוד לא נתקלתי באף תקלה.

בהצלחה.
עם כל הכבוד, ובהתייחס בעובדה שלא היה בבעלותי אינדיאני אני חושב שאתה קצת סותר את עצמך במשפט הזה.

במחיר של wj 2004 אתה יכול לקנות שני טרופרים ללא שיפורים שעדיין יסע בכמעט כל המסלולים שיש בארץ, בעוד שהאינדיאני במצב סטוק הרבה יותר מסכן.
נכון, אם אתה לוקח את הרכב מראש במטרה לשפר לשפץ ולעלות רמה לזו של רכב עבירות אזי הסרנים החיים מהווים יתרון. בינינו, רוב האנשים (אפילו כאן בפורום) לא יעשו זאת אלא יסתפקו בהגבהה מינימלית או בלי הגבהה בכלל.
לא מתכוון להכנס לוויכוח מה יותר טוב. פשוט הרבה חובבי אינדיאנים (דיסקברי/פטרול נופלים באותה קטגוריה) שוכחים שלא כל מי שקונה ג'יפ רוצה ללכת לאקסטרים, וכאן כל בעלי הסרנים החיים (גם אני על שני סרנים) מאבדים כל יתרון.
לגבי פינוק, לא יודע אם יצא לך לטייל בטרופר אבל זה רכב מפנק מאד.
לא נכנסתי בכלל לנושא אמינות וצריכת דלק - לכל אחד את האופי שלו.


ובלי קשר, לפות"ש אם התקציב שלך הוא 70-80 למה לקנות רכב ב-30. תעלה שנתונים וקנה משהו חדש יותר או עם פחות מחלות (לא שולל את הטרופר, אם התקציב שלי היה סביב ה-40K מאד יכול להיות שהייתי קונה אחד אבל אם יש כסף...).

wonderd
22-07-14, 22:09
אני יכול להעיד על הטרופר דיזל שאת המחלה הכי מושמצת שלו פתרתי בחצי יום עבודה ו 500 שקל.. ולכן אם אתה שוקל את זה ברצינות - תחפש אחד במצב טוב ותיזהר מנוכלים למיניהם שימכרו לך אחד חולה בלי למצמץ. מעבר לכך הרכב הזה מדהים - גם נוח בכביש, גם נותן עבודה בשטח. אני מאוד מרוצה למרות כל האזהרות והשלילה על הסף של כל מיני אנשים.
בסכומים שאתה מקציב - לדעתי האישית לך על הטרופר, תשאיר לך 10-20 בצד לתקלות/שיפורים למיניהם ואת השאר תכניס לחיסכון.
אם אתה מתעקש לבזבז את כל הכסף - הגראנד צ'ירוקי יעשה אותך מאושר.. אבל לפני כן תרכוש מניות בתחנת דלק :)
דרך אגב גם הפראדו הקצר רכב נהדר אבל המחירון שלו (לדעתי) לא שווה את זה עקב עלויות תחזוקה לא מן הזולות.

בהצלחה!

dorobo
23-07-14, 22:04
אני הייתי ממליץ לך על ניסאן טראנו אחלה אוטו
לא גדול כמו הטרופר ולא קטן כמו הג'ימיני עבירות מצויינת בשטח אמין מאוד
היו לי שני טרופרים אחת הייתה יד ראשונה ומטופלת לפי הספר לשניהם הלך המנוע
והמסקנה שלי שבאיזה שלב לא משנה כמה שמור האוטו התקלה תבוא בסוף
ובשביל לקנות אחד צריך הרבה ידע טכני וידיים טובות כי אם לא זה יעלה הרבה כסף
בהצלחה אמנון

נדב ש.
24-07-14, 11:10
אני הייתי ממליץ לך על ניסאן טראנו אחלה אוטו
לא גדול כמו הטרופר ולא קטן כמו הג'ימיני עבירות מצויינת בשטח אמין מאוד
היו לי שני טרופרים אחת הייתה יד ראשונה ומטופלת לפי הספר לשניהם הלך המנוע
והמסקנה שלי שבאיזה שלב לא משנה כמה שמור האוטו התקלה תבוא בסוף
ובשביל לקנות אחד צריך הרבה ידע טכני וידיים טובות כי אם לא זה יעלה הרבה כסף
בהצלחה אמנון

אמנון היקר...לא בא להיתווכח איתך אבל....
מי איבחן "שהלך המנוע"?? האם האבחנה הייתה לפני כמה שנים ובעקבות בעיית עירבוב הנוזלים? פשוט מאוד, כבר כמה פעמים ניתקלתי בהנ"ל וכולל בהצעה של מוסך UMI שבגלל סולר ברדיאטור המליץ לחבר להחליף מנוע בעלות של 15K!! ולבסוף ניפתרה התקלה ביום עבודה והחלפת אטמים, צנרת ורדיאטור חדשים(נסע תקופה עם סולר ברדיאטור).
נכון זה לא תמיד בעיית אטמים, לפעמים צריך להוריד ראש או להחליף, אבל גם אז התיקון לא עולה על מה שציינתי למעלה ובעבודה עצמית סיימת בסביבות ה 2500 ש"ח, אם במוסך אז תגיע ל 5000 ש"ח.
נכון לא כל אחד הוא מכונאי או בעל ידיים לעבודה, אבל תיתפלא, אני מכיר סוכני ביטוח, עורכי דין, ועוד ועוד שלא החזיקו מברג בידיהם מעולם והיום מטפלים לבד עם קצת הדרכה(ויש המון מיידע ברשת לגבי הרכב הזה חלקו בזכותינו), ולא ניגשים למוסך בכלל!

שיהיה אחלה סופ"ש לכולנו.

dorobo
25-07-14, 10:36
נדב לא צריך להתווכח
סליחה שהטעתי הכוונה הייתה לראש מנוע ולא לכל המנוע

נדב ש.
26-07-14, 11:53
חס וחלילה אמנון....ובגלל זה כתבתי שלא בא להיתווכח....כי אתה צודק!
התקלה תגיע אין ספק ואני לא משלה אף אחד! אבל לדעתי האישית ומניסיון שעברתי עם רוב הכלים הדומים בשוק(כולל טראנו שהמלצת) הטרופר הוא הרע במיעוטו, ושוב אני מדגיש-כמובן שהיתרון הגדול הוא למי שמטפל לבד! בכל הכלים האלה שהם ישנים ובלויים תגיע התקלה.
ההבדל הוא שמבחינת הטרופר הוא נותן תמורה מלאה והכי גבוהה(לדעתי) לכסף, מחירי החלקים בשנים האחרונות ירדו משמעותית כך שעלות טיפולים/אחזקה/תקלות כבר לא כמו שהיו עולים הון, יש המון מידע ברשת והשד לא נורא כמו שחשבו כולם, קחו בחשבון שמגיעה תקלה ופתרתם אותה לפי הספר וכמו שצריך תשכחו ממנה לפחות ל 100K הבאים, אם לא יותר.
לכן הביקוש אליו עלה בזמן האחרון.

Dang3Ron
27-07-14, 11:16
לקח חודש, אבל בסוף הגבתם :).
תודה חברים.
אז ככה, המשכתי לחפור, ועדיין מחפש.
כרגע החלטתי להתמקד בטרופר בנזין.
אופציה ללנדקרוזר קצר 2005 ומעלה.
הטרופר כמובן יוסב לגז, יוגבהה ויפונק בכל טוב.
טיפולים שוטפים אני מתכנן לעשות לבד, התקנה של קולר גיר, עקב הגיר הבעייתי בדגם, ככל הנראה איסוזו לא חסכו אל אף אחד מהדגמים שלהם.
עשו אותם מפנקים ומדהימים, אבל כל אחד עם מחלתו.

בנוגע לפאג'רו, הייתה לי אחד 2003 קצרה, עם 300+ ק"מ.
למזלי, זה היה רכב חברה שעבדתי בה, אז הטורבו שנשרף והציריה הקדמית שהלכה לעולמה לא ירדו מכיסי האישי.
שלא נדבר על הדלק שזללה.
חוץ מזה אני נהנתי מכל רגע איתה, לא האמנתי כמה אפשר לדחוס לאוטו הזה.

-->