התחברות

צפייה בגרסה מלאה : מתלבט בין פאג'רו קינג לגראנד שירוקי WJ



khaled_z
16-06-14, 17:34
אני מבקש את עזרתכם לבחור אחד משני אלו
הרכב ישמש כרכב יום יומי
שניהם עם מנועי דיזל (ביצוכים צריכת דלק ... .)
יכולת בשטח טכני במצב מקורי ואפשרות שיפור
אמינות סחירות

ותודה רבה למי שיעזור לי להחליט

khaled_z
17-06-14, 12:35
מה אין מי שיכול ליעץ

אני חושב שיש הרבה בעלי רכבים כאלה כל אחד יכול להתיחס לרכב שלו בנפרד

tom1105
17-06-14, 13:13
אין יותר מידי wj דיזל ,
אני נוהג על אחד כזה אז אתן את חוות דעתי, הרכב הוא בהמה לא קטנה , חזק מאוד ,בעל סרנים חיים, מפנק ומתנהג כמו פרייבט , אני לא יכול לתת חוות דעת על אמינות (אצלי רק חודש) אבל תיקח בחשבון שהרכב נמוך מאוד ושצריך להגביה ולמגן אותו לפני שיורדים לשטח .
לא מכיר את הקינג לעומק אז לא יכול לחוות דעה

sent from WJ

Saar
17-06-14, 14:02
עשיתי נסיעת מבחן על WJ דיזל.
האוטו במילים פשוטות, טס.
2 סרנים חיים, יחסית קל לשיפור ושדרוג לצמיגי 245/75/16 - מעבר לזה לדעתי כבר תהיה לך בעיה עם יחסי העברה - היה כאן מישהו שכתב על זה פעם.
יחסית חסכוני (בדיזל, בדיזל)
אין יותר מדי כאלו מה שאומר שיחסית אין הרבה ידע על הרכב הזה, גם ברשת כיוון שהוא לא קיים בארה"ב.

בסוף קניתי... קינג (לפני חודש).
השיקול העיקרי שלי היה צורך בתא מטען גדול והקינג מנצח בחלק הזה בקלות.
סרנים "מתים", נעילה אחורית סטנדרטית, מנוע לא רע בכלל. עושה רושם של פשוט למדי (מודל 2001, לא מסילה משותפת)
יש קהילה וידע בעיקר באוסטרליה ודרום אפריקה.
חלקים קיימים אם כי לא זולים.
נק' תורפה משמעותית שמשום מה לא מדברים עליה יותר מדי - הגיר שלו דרק אמיתי.
שלי שופץ מספר ימים לאחר הרכישה בעלות אסטרונומית ביחס למה שאני מכיר מה - XJ
(11K ש"ח)

בשטח - סטנדרטי מול סטנדרטי, אני לא בטוח שהג'יפ עדיף.
לאחר הגבהה ושיפור, ה WJ ימשיך הרבה אחרי שהקינג יעצור לעניות דעתי.
מצד שני, לא כולם מנסים להגיע למקומות ש WJ משופר יכול להגיע.
עד כה, במספר טיולי שבילים עם מדרגות קטנות, לא הרגשתי נחות לעומת WK משופר....

Saar
18-06-14, 10:34
נק' נוספת למחשבה,
צמיגים, הסטנדרטי בקינג שווה ערך ל 31" (265/70/16) - יותר גבוה מה WJ.
אחרי הגבהה קלה וזולה של 2" (מחליפים בולמים, קפיצים וזהו) אפשר להכניס בקלות 32" וגם 33".
שינוי מידה כזה דורש מאמץ לא קטן ב WJ.

khaled_z
18-06-14, 11:48
תודה רבה על התגובה

אם אפשר לשאול למה הלך הגיר האם כשקניתא הרכב לא בדקת אותו או שהכל היה תקין ופתאום הלך או שיש בעיה כרונית בגירים אוטומטים של הפאגרו

איזה שנה האוטו שלך וכמה עשה לצורך בירור עמידות הגיר עם הזמן ביחס ל קילומטרג

ותודה רבה

- - - Updated - - -

תודה טום על התגובה

Jacob80
18-06-14, 11:49
1. ה WJ נוח מאד ומפנק מאד (גרסת הלימיטד עדיפה יותר).
2. המנוע חזק ושקט יחסית לדיזלים, בעל מומנט אדיר ובכביש לא מתרגש מעליות ומגרירה של מטענים. כמעט ולא תרגיש בשינוי.
3. הגיר גם הוא עובד מצוין ועדיף על זה של הבנזין, הוא מודרני יותר ובעל 5 הילוכים ונראה שאורך החיים שלו ארוך (טפו טפו טפו). הגיר הוא מסוג SEALED FOR LIFE ומשמעותו שלא מטפלים בו אף פעם (עד שהוא מת)
4. בשטח יש לו פוטנציאל נהדר ואם אתה קונה את גרסת הלימיטד אז הוא מגיע עם קאוודרה-דרייב (נעילות כפולות), שאם הוא עובד אז הוא הרבה יותר טוב מהנעילה האחורית בקינג
5. לפני שיפורים לא נראה לי שאפשר לעשות איתו יותר מדי בשטח. קח בחשבון ששיפורים טובים יעלו לפחות עשרים אלף ש"ח. (הגבהה של 4 אינץ' לפחות, דרייבשאפט, מיגון, גלגלים וצמיגים)
6.אמינות - הדעות חלוקות לכאן ולכאן. יחידת הכח (מנוע וגיר) היא של מרצדס ויש לה מוניטין די טוב והיא מותקנת בדגמים רבים של מרצדס וגם של חברות אחרות, אבל, ישנם לימונים בכל הנוגע לגראנד צ'ירוקי דיזל וכאשר יש לך תקלות בתחום הזה העלויות לתיקון הן מאד גבוהות. לכן חשוב לבדוק טוב.
לגבי שאר הרכב - מכלולים אמינים למדי, אין בעיות מיוחדות פרט לתריס מזגן פנימי שנוטה להישבר אבל זה טופל בשנתון 2004.

בנושא הפאג'רו אני לא יודע יותר מדי אבל לטעמי הוא מיושן ונורא ספרטני בפנים. נו.. יפני.. לטוב ולרע.

איתמר_DRZ
18-06-14, 13:54
אני בעלים של פאג'רו קינג בסביבות השנה, ובינתיים יש לי רק דברים טובים להגיד עליו, נוסע מצוין בכביש שקט ונוח וגם בשטח הוא מאוד נעים ולא קרה שנעצרתי או שלא יכלתי לעבור איפה שחברים עם רכבים משופרים עברו, הוא עובר הכל בקלות.
הרכב שלי סטנדרטי לגמרי חוץ ממיגון והגבהה 2", שני חסרונות שאני יכול לציין הם עלויות חלפים גבוהות וצריכת דלק יחסית גבוהה(1 ל7-8 תלוי בנהיגה שלך) לפני הקנייה חשבתי גם על הגראנד אבל קצת מפחיד אותי חוסר הידע בארץ לגבי הרכב הזה.

Saar
18-06-14, 15:52
לגבי הגיר,
אני לא בדקתי כמו שצריך.
קניתי עם 199K קמ.
אני מכיר עוד כמה שעשו גיר סביב ה 200K.
יצא לי להיות עוד מספר פעמים במכון גירים, תמיד יש שם קינג אחד על הליפט (לא שלי ולא אותו אחד :) )...
אני לא חושב שהוא ספרטני בפנים, הוא דווקא מאוד איכותי ונותן הרגשה ממש טובה.
שיפורים לאוטו הזה עולים הרבה פחות מאשר ל WJ, הסיבה פשוטה, כל מה שעושים זה הגבהה של 2" ע"י החלפת קפיצים ואז מתאימים בולמים.
גם עם המיגון לא מגיעים ל 20K שח (אין צורך בהתאמות דרייבשאפטים וכו')

grand
19-06-14, 13:16
סער..
לא בדיוק.....
גם את הגראנד ניתן להגביה 2" בקלות ע"י בולמים-קפיצים או ספייסרים, בעלות הנמוכה מזו של הקינג.
ההבדל מתחיל בהגבהה מעל 2", בגראנד השמיים הגבול ובקינג הגבול נעצר מאחור ב 2".
עלות המיגון בWJ נמוכה משמעותית, פשוט לא צריך כלום.. אולי רק מגיני סף.
אז נכון שהצמיגים גדולים יותר בנתון הפתיחה המקורי, אבל תכלס מי לא משנה... גם אתה תשנה מידה מתישהוא לא כך?

תכלס..
ישנה נקודה אחת שלעיתים משחקת תפקיד, הערך המוסף... הדבר הקטן שיגרום לך להרגשה טובה ולהנאה מהרכב.
הקינג הוא אחד כסוף מרובע מבין רבים דומים, אין ייחוד, אין את אותו הקליק במוח שניצת כאשר אתה מתקרב אליו, מה שבהחלט קורה מול גראנד מוגבה.

tom1105
19-06-14, 14:05
אתה שוכח שהסיכוי שתראה 2 גרנדים זהים הוא נמוך ביותר , לכל אחד יש אופי אחר...

sent from WJ

Saar
19-06-14, 22:58
רמי,

לגבי הקליק- מסכים ב 100%
מסכים גם לגבי זה שכולם נראים אותו הדבר (קינג) לעומת הייחוד (wj(
אין לי ספק ש wj עביר יותר מקינג במקרים רבים. אבל, אני חושב כשרכב טיולים ולאו דווקא טיולי עבירות, הפג׳רו לא בהכרח נחות.

shahav
20-06-14, 00:44
עד שני פרטים חשובים:
יש לא מעט wj שמקטלגים כפרטי, לכן הביטוח זול.
הגיפ הוא רק 5 מקומות, ואילו פאגרו זה לרוב 7.

הגיפ אומנם ניתן להגבהה ושיפורים, אבל גירסת הדיזל מקשה להחליף יחסיי העברה ותיאומם לצמיגים אמתניים.

צריך ליזכור שגיפ זה שילדה אחודה ואילו הפאגרו למייטב זכרוני זה סולם.

בנוסף, אמנם בגיפ זה סרנים חיים .
אבל זה עשויי אלמיניום לטוב ורע, שוב יש הרבה שמחליפים בסרן ברזל, אבל הדיזל מעט מסבך.
עד דבר לגבי הסרן הקדמי, הוא לא מלא בשמן עד לגלגלים, אלא רק הדיפ...



רבין.

boaz avrahami
20-06-14, 07:40
למיטב הבנתי המחירים של קיט הגבהה במתלם עולה סביב 10 ולא 20 כמו פעם


JEEP GC ZJ V8 98 IR 3.5
HONDA TRX300ex

Jacob80
20-06-14, 08:07
לגבי הביטוח - מי שלא מוגדר כפרטי, כמוני, משלם 6500 למקיף פלוס חובה. מחיר עדכני לאתמול..

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

tom1105
20-06-14, 09:17
אתה משלם יקר...
מקיף + חובה 5300 לwj crd 2004 כולל כל הכיסויים (ביטוח לחקלאי דרך סוכן)

sent from WJ

shahav
20-06-14, 09:27
אתה משלם יקר...
מקיף + חובה 5300 לwj crd 2004 כולל כל הכיסויים (ביטוח לחקלאי דרך סוכן)

sent from WJ


אצלי
1200 חובה, ועד 2000 מקיף.

רבין.

tom1105
20-06-14, 09:28
אני מאמין שזה עניין של גיל... (30)

sent from WJ

Jacob80
20-06-14, 21:14
תום, אפשר פרטים של הסוכן?

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

Saar
20-06-14, 23:43
גם הקינג הוא שילדה אחודה.
ביטוח מקיף ל 2001 לנהגים מעל 40 - 2600 ₪
חובה בערך 1500
תעשה סיבוב על כל אחד ותראה למה אתה מתחבר. בשנים האלו התחזוקה תהיה כנראה עניין של מזל עד ליישור הקו.

-->