PDA

צפייה בגרסה מלאה : הנעה. מנועי בנזין/סולר



AdiVitara02
08-07-14, 00:12
אני הייתי מכונאי של מנועי דיזל גדולים.
זכור לי שבהנעה האקטואטור דלק נפתח עד הסוף.

בתור ג'יפאי על בנזין מעניין אותי
האם יש צורך כזה גם במנועי בנזין?
ואם כן אין צורך אם ככה להניע כאשר המצערת פתוחה עד הסוף?

חנן-ג'יפולוג
08-07-14, 06:53
אין היום אקטואטור בדיזל כמו זה שציינת. כמות הדלק נקבעת ע"י מחשב שנותן פקודה ישירה למזרקים. בהתנעה באמת מוזרק יותר סולר מהרגיל.

גם בבנזין הפיקוד להזרקה הוא ממוחשב. ברוב הרכבים היום גם המצערת מופעלת מחשב ולא קשורה מיכנית לדוושת ההאצה.
לא מתקיים מצב כפי שציינת במנועי בנזין. יש כמובן הוספה קלה של אוויר ודלק בהתנעה קרה על מנת למלא את מקומו של ה"צ'וק" של פעם.
אין ללחוץ על דוושת ההאצה בהתנעה, למעט במצב חריג של הצפת דלק.


אגב, בוודאי תופתע לשמוע שבדיזלים מודרניים יש מצערת-פרפר מפוקדת מחשב, כמו בבנזין. וואקום בסעפת יניקה בדיזלים- העולם השתגע (:

tzagi
09-08-14, 05:37
אגב, בוודאי תופתע לשמוע שבדיזלים מודרניים יש מצערת-פרפר מפוקדת מחשב, כמו בבנזין. וואקום בסעפת יניקה בדיזלים- העולם השתגע (:

לא כזה חדש
לראשונה הופיע במרצדס 240D בשנת 1985 בקליפורניה בלבד, כנראה קשור לתקנות זהום אויר, לעולם לא פיענחתי למה זה טוב בדיוק.

אביב3
09-08-14, 08:43
ממה שזכור לי
ברכבים המודרניים, בירידה ללא לחיצה על דוושת הגז (תאוטה) ,הפרפר סגור לגמרה, 0 דלק מוזרק וכך אתה מקבל בלימה עצמית איכותית יותר .
בנוסף קיבלת עוד יציאות תת לחץ.
אם אני לא טועה יש עוד סיבות אך לא זכור לי מה הן.

חנן-ג'יפולוג
09-08-14, 08:50
כדי לייצר וואקום בסעפת יניקה שימשוך פנימה את הגזים של האיג'יאר.

כדי לווסת את כמות החמצן שתגיע אל הממיר הקטליטי וכדי לווסת את הטמפ' שמסנן החלקיקים יגיע אליה בזמן רגנריישן.

כדי לחנוק את המנוע בזמן כיבוי. אני מניח שזה נועד למנוע מצבים שבהם שמן/סולר חודרים לתא השריפה מכיוון הקרטר וגורמים להמשך עבודת המנוע ועליית הסל"ד עד לפיצוץ המנוע. מצב שקורה מדי פעם במנועים עם מסנן חלקיקים. הסולר חודר לשמן ומעלה את המפלס שלו עד שזה מגיע למצב הנ"ל.

tzagi
09-08-14, 09:03
הדבר היחידי שהגיוני זה הקישור למסנן חלקיקים, המרצדס הנ'ל היה הראשון בעולם שהיה לו דבר כזה
עניין הEGR? לא חושב, הEGR הופיע ב1980 ועבר הרבה יותר מדי טוב אפילו במנועים עם טורבו, כלומר הלחץ של האגזוז היה יותר גבוהה מהלחץ בסעפת, ובלי אותו פרפר.
למה אני אומר שהEGR עבד טוב מדי? כי ביטולו ברכבים האלה תמיד גרם לשיפור ניכר בכוח.

חנן-ג'יפולוג
09-08-14, 10:03
שים דגש על ההבדל בין מערכת egr בלחץ גבוה ובין מערכת egr בלחץ נמוך.

חנן-ג'יפולוג
09-08-14, 10:05
אם אתה טוען שאין קשר לממיר הקטליטי, אז למה לדעתך יש חיישן חמצן בסעפת הפליטה?

חנן-ג'יפולוג
09-08-14, 10:24
גם לחנק המנוע בכיבוי אתה לא מסכים? כי בפועל המצערת נסגרת ברגע סגירת הסוויץ' ונפתחת לאחר שהמנוע נעצר.

חנן-ג'יפולוג
09-08-14, 10:31
כדאי לציין כי כל מה שנכתב כאן מגובה בספרות הדרכת יצרן.

-->