PDA

צפייה בגרסה מלאה : Article: המדריך השלם לגרנד צ'רוקי WK



grand
09-07-14, 08:04
ניתן לצפות בעמוד זה ב-http://www.jeepolog.com/forums/content.php/3367-%D7%94%D7%9E%D7%93%D7%A8%D7%99%D7%9A-%D7%94%D7%A9%D7%9C%D7%9D-%D7%9C%D7%92%D7%A8%D7%A0%D7%93-%D7%A6-%D7%A8%D7%95%D7%A7%D7%99-WK

IlanHadar
09-07-14, 11:41
רמי,

כתבה מעולה, מקיפה את כל הנושאים, כיף לקרוא.

מרגיש קצת מיותר להוסיף מידע, מבין שחלק נשמט בעריכה, אבל כדי להשלים:
1. תקלה נוספת ידועה ברכב זה שחיקה בתותבים של הדיפ' הקדמי, תופעה שמובילה לנקישות בשילוב בין R ל D ונקישות בעצירה / תחילת נסיעה. בעת בדיקת רכב אם שומעים נקישות כאלה, זה לא בעיה בגיר / מערכת הנעה, קל לתקנה למרות שצריך לדעת איך והחלקים יקרים בארץ.
2. קניית חלקים בחו"ל - חובה לכל בעל רכב כזה, הפרשי המחירים גבוהים מאוד בחלק מהחלקים, ניתן לבדוק את המחירים בארץ במכשירי תנועה ברשת ולהשוות לחו"ל. רפידות בלמים קדמיות שהבאתי מארה"ב עלו לי 37 דולר!
3. ניתן למצוא ברשת ספרי טיפול מקיפים, ספרי מוסך וספר מק"טים עד לרמת הבורג ברכב, חובה להצטייד כדי למצוא את החלק הנכון בעת רכישה ברשת, אחרת תזמינו חלקים שלא יתאימו בגלל מגוון הדגמים.
4. יש לשים לב שרוב הרכבים ביבוא אישי בגימור לימיטד לא הגיעו עם ווי גרירה כל שהם, לא רעיון טוב לצאת לשטח ככה, אפשר לקנות מקורי ולהתקין, או בסדנאות המקומיות לייצר.
5. בין המיגונים המומלצים - גם מגן פגוש אחורי, אצלי ואצל רמי יש, בגלל הסרח העודף מאחורה ורגישות הפגוש.
6. התוספות לרכב בשביל ביצועים / עבירות ואסטטיקה (כל אחד וטעמו שלו, ראינו כבר רכבים מצופים ניקל) הם ללא סוף וכעומק הכיס, אגזוז פתוח זה אחד הדרושים לטעמנו :cool:
7. אכן הרכבים מוצפים באלקטרוניקה ואביזרי נוחות, שנבנו בבקרת איכות אמריקאית, שהיא בסדר עד כדי. לזכות הרכב שאם יש תקלה באלקטרוניקה בד"כ קורא קודים טוב יפנה בדיוק לרכיב שצריך החלפה, החלקים לא יקרים בחו"ל.

הידע קיים כאן בפורום אצל החברים, מי שמתעניין רק שישאל.

דרור ברלי
09-07-14, 14:01
תודה שהארת את עינינו.
אני אוסיף לטקסט בכתבה.

עידו רז
09-07-14, 14:10
רמי כתבה מעולה, אין ספק שיש לך המון ידע, כיף לקרוא.
אין לי מה להוסיף חוץ מקצת ניסיון אישי על דגם הדיזל.

אני מאד מרוצה מדגם הדיזל. היתרון הבולט בדיזל היא צריכת דלק שפויה של ממוצע 50/50 עירוני ובין עירוני 1ל' ל 9 ק"מ, ללא התפשרות בעוצמה וכח. המומונט הגדול מפצה במידה רבה על מספר מצומצם יותר של סוסים באורווה.
נקודה נוספת לציון מבחינת אמינות - מניסיוני, בשנתיים שיש לי את הג'יפ, רק תקלת אלטרנטור, ופין נועל בבלם היד. מעבר לכך תחזוקה שוטפת. טפו טפו טפו, ללא תקלות מכניות או אלקטרוניות.
ייתכן שהדבר נובע מהרכבה איכותית יותר (אוסטרית) של הרכב ומנוע-גיר של מרצדס.

כמו כן, צריך סבלנות למצא דגם דיזל, אין הרבה בשוק והם נסחרים במחיר שגבוה ב 10-15% מדגם הבנזין המקביל - 4.7V8.

שוב שאפו על הכתבה.

Redoren
09-07-14, 16:38
יופי של כתבה.
לגמרי אפשר להבין למה מתמכרים לרכב הזה.
לי בכל אופן עשית חשק. (לא שזה ריאלי, אבל בכל זאת..) :p

אבנר ברוך
10-07-14, 07:44
לפני שאנחנו ממשיכים, אזהרה!!!! - WK אינו מתאים לבעלי לב חלש, אנשים החולים בפדנטיות יתר או לאלו שנולדו להורים ייקים. רכב זה עבורם הוא מתכון בטוח לתחילת שימוש מסיבי בכדורים צבעוניים, ראו הוזהרתם!... אםאתם עונים לתיאור הנ"ל, עזבו אתכם משטויות - לכו תקנו איזו טויוטה שנותנת שקט נפשי ותשתעממו איתה, לטוב ולרע...

עוד דיפנדריסט שמפחד לצאת מהארון.....

אבנר ברוך
10-07-14, 07:54
קריאה נוספת ושלישית של הכתבה גורמת לי להרים שוב את הגבה -
אם כל כך הרבה תקלות "אופייניות", קושי למצוא את ידית הילוך הכוח, מתלים נפרדים במקום סרן חי, בעיות חשמל, צריכת דלק מטורפת ועוד מחלות כאלה ואחרות - הסיבה להתמכרות שלכם היא גלגל הגה מעץ וריפודים מעור ?

savyon
10-07-14, 08:47
אבנר,
כבעלים של דיפנדר, אתה לעולם לא תבין...

נמרוד
10-07-14, 09:15
כתבה נהדרת, תודה רמי. הצלחת לאפיין יפה את האוטו ולמי הוא מתאים ולא מתאים.

אני חושב שיש מקום להוסיף כאן גם את האופציה של הקומנדר, דגם "יתום" אבל טכנית גרסא של WK.

grand
10-07-14, 09:33
תודה על התגובות.

אבנר, אין סיכוי שתראה אותי על דיפנדר, אם שמת לב אני כבר מפונק עם בלאי, ולא מזוכיסט.
ומה..?? זה באמת מה שהבנת מהכתבה שממכר כאן? הגה מעץ ועור?

נמרוד,
אתה צודק לגבי הקומנדר, בנוי על אותה פלטפורמה, אותם מנועים, רק יותר גדול, מרובע והפחות יפה במשפחה.

אבנר ברוך
10-07-14, 09:59
רמי - כולנו שרוטים ומכורים....הכל נכתב באווירה טובה ובהומור :)

אבל עם שלוש עובדות אי אפשר להתווכח:

1. הצעצוע הזה פשוט עמוס באלקטרוניקה.
2. ההשקעה הנדרשת להביא אותו למצב שטח היא עצומה.
3. מותג לנדרובר אמנם מציע פחות מוצרים ותת-מוצרים עם צירופי אותיות ביזארי אבל האמינות בשטח הרבה יותר גבוהה

grand
10-07-14, 10:04
אבנר.
1. זה נכון , לא יותר מדיסקברי 3-4 המקביל לו.
2. בפרוש לא.. הרכב עם ההשקעה הזולה ביותר בשיפורים יחסית לאחרים.
3. האמינות של דיסקו 3-4 יותר גבוהה??? לא בטוח. אותו הדרעק, רק שדרעק האמריקאי יותר מתאים לי.

אבנר ברוך
10-07-14, 11:02
ההשוואה שלי מתחייסת לרכבי שטח נטולי חימום ישבנים ודקורציה מיותרת.
עם אתה משווה לדיסקו 3 ו 4 אז אני מסכים איתך לגמריי. לא בהיקף התקלות אלא בעלות התחזוקה.

IlanHadar
10-07-14, 14:44
רמי,

עוד משהו קטן ששכחנו, הכי בסיסי - פירוק החצאית הקדמית.

מי שמתכנן לרדת עם WK כדאי שיפרק את החצאית הקדמית שמתחת לפגוש הקדמי, יורד בקלות ע"י שישה ברגי פלסטיק שאפשר לסובב עם מטבע. מכות לחצאית בשטח יגרמו נזק לפגוש.

רק מי שמפרק יקח בחשבון הרעה בצריכת הדלק, הסטטיסטיקות מראות שאכן יש הרעה.

אצלנו מפורק מזמן וככה אנחנו נוסעים.

12-07-14, 19:39
למה להיתעלם מהליברטי שיש לו גם210כס גם הילוך כח גם פחות כבד וגם את אותם האפשרויות שיפור אם בחלק מהמיקרים יכול לצאת יותר טוב��

ליאור מ
12-07-14, 21:58
כתבה מעולה.
אם בוא היום ארצה להחליף את הדיסקו (2), אז הנה מועמד נחמד.
תודה

grand
12-07-14, 22:44
יניב
הכתבה עוסקת בגרנד צרוקי wk ולא בכל האינדיאנים לדורותיהם
אתה מוזמן לכתוב על הליברטי, שבהחלט רכב שטח ראוי.

12-07-14, 23:47
סתם אמרתי אם כבר הזכרתם קומנדר אז ליברטי אופציה לא רעה בכלל זרקת רעיון לכתוב על הליברטי אכן יש לי קצת ידע על הרכב לאחר שלוש שנים נראה לי שאני יכין משהו וישלך לך ואתה תסדר תערוך ותעלה כי אני לא מאלה שיודעים לעשות את כל הדברים האלה בפרט כתבה מעניינת

12-07-14, 23:59
סליחה שכחתי להודות כתבה מעולה

רוכברודאו
13-07-14, 15:32
אחלה פיצ'ר רמי. מידע מעולה. עשה לי סדר בראש
(וגם עזר להבין שחייב לנסות לדחות את ההחלפה של ה WJ דיזל רחוק ככל הניתן :)

ypeled
15-07-14, 13:48
תודה,
כתבה טובה
אשמח לקרוא מידע בנושא צמיגים. שלי 245/65/17. קשה למצוא צמיגי 50\50 טובים. BF לא מצאתי.
שלי יבוא אישי 2009 מארהב דיזל אוברלנד. QD2 כוח, וכל תוספות הנוחות. למעשה זה מרצדס 350 עם פח של גיפ. בחצי מחיר!
במשך 4 שנים נסע 100,000 ק"מ עם טיפול כל 20K!, תקלות - כל מחממי הדיזל המנוע הוחלפו, ציר HUB קדמי הוחלף כי מערכת ABS שם כשלה. תצרוכת 9 ממוצע.
הגבהתי ומיגנתי בגטוס. הרכב הוא מלך החולות! השילוב הטוב ביותר בין מחיר/כביש/שטח.

aizikvarsanof
23-09-14, 16:45
אחלה כתבה,
קניתי לפני כחודש wk 4.7 limited, q t2,ואני רוצה להגביע אותה ב3-3.5 אינץ ולמגן אותה,וגם למגן את המכיל גז שמותקן במקום הגלגל הרזרבי,רציתי לקבל המלצות על הההגבה ועל הנידונים, עלויות פה בארץ ויבוא מח'ול דרך אי ביי והאם ניתן לשנות את המפות במערכת של הרכב uconect למפות של ישראל?

IlanHadar
23-09-14, 17:11
תתחדש, איזה שנה?
לגבי הגבהה, כמו שרמי כתב יש לך אפשרויות רבות לשילוב בולמים וקפיצים, OME יתן לך קצת פחות מ 3", אפשר להוסיף ספייסר.
מיגון אתה צריך בסדנאות הרגילות, לגבי מיגון מיכל הגז תצטרף משהו מותאם במיוחד.
יבוא של קפיצים ובולמים אפשרי אך מורכב, מיגונים לא ישתלם לך יצא יקר (אני עשיתי).
אין אפשרות לשים מפות של ישראל על Uconnect. אין כמו וויז ו Twonav או Orux.

בהצלחה.

aizikvarsanof
24-09-14, 13:40
08 יבוא אישי,

Hadyer
13-11-14, 13:26
...

Hadyer
13-11-14, 13:35
שלום,

אחרי בדיקות התלבטויות החלטתי לחפש גרנד צירוקי שנת 2007-2009.
רוב השימוש שלו יהיה של אישתי אני בסוף השבוע רוצה להנות איתו עם הילדים.
בכל זאת משהוא לא הבנתי עד תום. האם CD2 משמעותית יותר טוב לעומת ה QT2 ?
יש באמת מעט מאוד QD2 ולכן החיפוש הולך להיות ארוך ומתיש.
אולי שווה לקנות QT2 ולהחליפו לסרן עם נעילה ?

מה אומרים המומחים?

- - - Updated - - -

grand
13-11-14, 15:06
היי.

QD2 משמעותית עדיף על ה QT2 למי שעושה הרבה שטח, ושטח טכני, אלו נעילות "אמיתיות" שלוקחות אותך מעל מכשולים לאט ובביטחון, לא יהיו לך אתגרי עבירות מיוחדים.
QT2 גם יקחו אותך לאותו מקום , רק עם יותר גז, פרפורי גלגלים, ויותר מאמץ, זו בקרת אחיזה העובדת על מערכת הבלמים, קצת יותר אתגרי עבירות בשטח.

זה נכון שמייאש ומתסכל למצוא רכב עם QD2, ואתה תצטרך להחליט אם שווה לך לחכות, או להסתפק ב QT2 שייתכן שלצרכייך מספיקה די ויותר.

IlanHadar
13-11-14, 17:26
לצורת השימוש שאתה מתאר רכב שמור עם QT2 יהיה יותר ממספיק.

אם תתחיל לטייל "כבד" ותרגיש שחסרה לך נעילה, נשמח שתהיה הראשון שיתקין נעילה נשלטת של ARB או Dana לרכב, יש נעילה לרכב מחירה בארה"ב כ $1,050.

קח בחשבון, אם מצאת רכב טוב, עלות שיפורים לפני כן, הרשימה ארוכה.

tsvikac
31-03-16, 19:26
כל הכבוד רמי

tallevi
07-06-16, 19:37
סתם שאלה של נודניקים...
לגבי הדגם 3.7 LAREDO קרוב לוודאי שקיימת האפשרות לשתול לו טרנספר עם הילוך כוח, לא?
אני מתאר לעצמי שלאחד מאחיו המוזכרים בכתבה, יש את "הכליה" המתאימה להשתלה, או שלא...


טל.

IlanHadar
07-06-16, 19:48
טל ממש לא, הרכב מנוהל מחשב.
יש רכבי 3.7 עם הילוך נמוך אבל התוספת זה לא רק תיבת העברה, גם מחשב הנעה, צמות חוטים, מתג הפעלה, המכשול הגדול ביותר שיש לתכנת את מחשב הרכב שיבין מה מותקן בו. בסך הכל עלות ה"ניתוח" תעלה יותר מהרכב....

grand
09-06-16, 11:14
אני לא נתקלתי עד היום ב WK 3.7 עם הילוך כח, אם בכלל ישנה חיה כזו אז היא נדירה מאוד בכל קנה מידה.
ניתן להוסיף נתון חשוב לכתבה, נעילות.... חברים רבים עם מערכת QT2 שתלו נעילת OX או ARB ללא בעיות מיוחדות, ושידרגו את הרכב לשטח ללא הכר.
מספר החברים בעלי WK עלה מיום הכתבה מ 7 חברים ל 100!!!
נראה לי שכיום הוא הפך די למיינסטרים במשפחת JEEP, לצד ה JK וה WJ, אני מכיר לפחות שניים שלשה רכבים שמפגינים ביצועי שטח קשה לא פחות מהרכבים הקשוחים ביותר.

אבשר
19-12-16, 23:42
ועכשיו לא בא לך למכור ? :)
אם כן אני מעוניין




תודה,
כתבה טובה
אשמח לקרוא מידע בנושא צמיגים. שלי 245/65/17. קשה למצוא צמיגי 50\50 טובים. BF לא מצאתי.
שלי יבוא אישי 2009 מארהב דיזל אוברלנד. QD2 כוח, וכל תוספות הנוחות. למעשה זה מרצדס 350 עם פח של גיפ. בחצי מחיר!
במשך 4 שנים נסע 100,000 ק"מ עם טיפול כל 20K!, תקלות - כל מחממי הדיזל המנוע הוחלפו, ציר HUB קדמי הוחלף כי מערכת ABS שם כשלה. תצרוכת 9 ממוצע.
הגבהתי ומיגנתי בגטוס. הרכב הוא מלך החולות! השילוב הטוב ביותר בין מחיר/כביש/שטח.

arik_zuckerman
11-02-17, 00:51
לדעתי ממש לא מדויק ומטעה לאמר שזה למעשה מרצדס 350 בפח של גיפ. נכון שהמנוע והגיר משותפים אבל פה זה נגמר. ה G של מרצדס זה רכב אחר לגמרי, שלדת סולם שונה לגמרי, כל רכיבי המתלים אחרים לגמרי, הוא הרבה יותר גבוה, מערכת נעילות שונה וכו, שלא לדבר על האבזור הפנימי. בקיצור מנוע המרצדס המצוין הזה מותקן בעוד 30 סוגי מרצדס אחרים, זה בערך כמו לאמר שהגראנד crd הוא למעשה מרצדס ספרינטר מסחרית עם פח של גיפ...אם כבר, אולי אפשר לאמר שה wk2 הוא "אח" של מרצדס ML (מהדור הקודם נדמה לי) למרות המנועים השונים, שם השלדה דומה מאוד, התנהגות הכביש וכו'

grand
13-02-17, 09:43
אריק,
לא מצאתי שום התייחסות למרצדס G היכן שהוא בכתבה ובתגובות.
התגובה היחידה שמזכירה מרצדס 350 בטוח התכוונה ל ML350.

ש01
07-09-17, 10:42
"כמעט" מעלה מהאוב...
שוקל לרכוש בקרוב גראנד 2011.
בכתבה לא ברור על אילו מודלים מדובר...
הלרדו 2011 מגיע עם הילוך כח? או שצריך לוודא שיש את הידית הקטנה בצורת T ליד ידית ההילוכים?

השטח שלנו כולל (חוץ מהירידה התכופה לחוף, במסגרת המותר) טיולים ברמת בינוני +, אוהבים מעט טכני בכל טיול אבל משתדלים לא לשבור את הרכב - עשינו כבר מסלולים רבים בדרום, כולל המרזבה, גבי שיש, מעלה נוח, נחל אלות, סכיני דימונה וכד'. לא מאמין שיפתו אותי לכמריר....
לרדו 2011 יעמוד בכך?

תודה,

ש01
07-09-17, 14:30
מנהלים, העברתי את השאלות לפורום המתאים...
אפשר להוריד את ההודעה הקודמת...

תודה,

מוטי טויוטה
25-06-19, 17:22
יש מצב לקישור נוסף לכתבה? מוביל אותי ללינק שבור

Sent from my SM-N950F using Tapatalk

erezgur
25-06-19, 18:04
יש מצב לקישור נוסף לכתבה? מוביל אותי ללינק שבור

Sent from my SM-N950F using Tapatalkקישורים למאמרים לא עובדים טוב מתוך Tapatalk, המעקף מהנייד - לחץ על תפריט (3 נקודות) למעלה והיא בפתיחה מתוך הדפדפן.

http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/85776-Article-%D7%94%D7%9E%D7%93%D7%A8%D7%99%D7%9A-%D7%94%D7%A9%D7%9C%D7%9D-%D7%9C%D7%92%D7%A8%D7%A0%D7%93-%D7%A6-%D7%A8%D7%95%D7%A7%D7%99-WK

נכתב מהנייד, סליחה על טעויות ההקלדה

הדר7
01-07-20, 18:41
ניתן לצפות בעמוד זה ב-http://www.jeepolog.com/forums/content.php/3367-%D7%94%D7%9E%D7%93%D7%A8%D7%99%D7%9A-%D7%94%D7%A9%D7%9C%D7%9D-%D7%9C%D7%92%D7%A8%D7%A0%D7%93-%D7%A6-%D7%A8%D7%95%D7%A7%D7%99-WKלמה אני לא מצליח לפתוח את הכתבה

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

erezgur
01-07-20, 19:06
כי אתה מנסה מטאפאטאלק ויש בעיה ידועה שמהיישום לא נפתחות כתבות שבקישורים.

שתי אפשרויות פשוטות:
1. לפתוח מהמחשב.
2. מתוך טאפאטאלק - לחץ על שלושת הנקודות למעלה (תפריט) ובחר WEB VIEW - השרשור ייפתח בדפדפן בנייד ומשם הקישור כן יעבוד

בהצלחה

מוטי ג.
01-07-20, 20:54
אפשר גם לחיצה ארוכה על הלינק, ואז open with chrome

Sent from my LG-H930 using Tapatalk

-->