PDA

צפייה בגרסה מלאה : קינג - מפוח מזגן לא עובד



asafk
11-07-14, 22:11
מיצובישי קינג דיזל.
התופעה - מפוח לא עובד כשמפעילים מזגן.
המדחס עובד, מניפה חיצונית עובדת. מפוח פנימי לא עובד.
הוחלף כפתור בורר מהירויות, עבד קצת ואז הפסיק שוב.
פיוז בתא מנוע תקין.

החשד שלי הוא שהמפוח מתאמץ מסיבה כלשהי (למשל ליכלוך), ולכן גורם לעומס יתר ששורף את הבורר או את החיווט.
אבל אני לא בטוח ורוצה להיכנס לעומק.

א. איפה אני מוצא תרשים חשמלי?
ב. מישהו מכיר תקלה אופיינית ("קיצור דרך" ) ?

אסף.

Saar
11-07-14, 22:22
אסף,

יש לי את הספר של היינס, אבל הוא בממ״ד והילדים ישנים שם :(
אשתדל לזכור מחר לחפש את זה ואם לא אגיב, תרגיש חופשי לשלוח לי ה״פ או טלפון לתזכורת...

raanan
12-07-14, 08:00
החשד שלי הוא שהמפוח מתאמץ מסיבה כלשהי (למשל ליכלוך), ולכן גורם לעומס יתר ששורף את הבורר או את החיווט.

אין לך בעיה כזאת בזכות המשפט הבא שלך

פיוז בתא מנוע תקין.

אני מהמר שהפחמים של המפוח גמורים (בד"כ במפוחים יש פחמים ולא מברשות)
אפשר לבדוק זאת ע"י בדיקת זרם, אם אני צודק כמעט לא תהיה עליה בזרם בקו המפוח כשהוא מופעל.

רענן

Saar
12-07-14, 09:45
הי,

מצ"ב...
89432
89433
89434
89435

asafk
12-07-14, 14:31
רענן, מהנסיון שלי פיוזים לא נשרפים מעומס יתר קטן טיפה מעל הערך שלהם.
מה שכן הממסר של המזגן שגם הוא בתא המנוע - לוהט.

אסף.

asafk
12-07-14, 14:31
סער.. תודה!

אסף.

Saar
12-07-14, 14:51
אסף,
בשמחה.
אם תוכל לעדכן כאן מה היו הממצאים זה יהיה נחמד :)

asafk
12-07-14, 15:39
ייקח איזה שבועיים שלושה (זה לא אני שסובל) אבל אעדכן בשמחה.

אסף.

asafk
12-07-14, 22:21
החלק המעודד הוא שאני רואה שמדובר בנגדים רגילים - מעגל פשוט מרכיבים פסיביים, ולא באלקטרוניקה.
האתגר הבא יהיה לפרק הכל, ולהתחיל לבדוק לפי הסדר את המעגל הזה, כולו:
89436


ועוד שאלה אחת - הנגד מהירויות - נמצא פיזית על המפוח, או ליד הבורר?

אסף.

רפי לין
13-07-14, 12:25
דבר ראשון בדוק אם מחבר החוטים אל מנוע המפוח עצמו אינו שרוף ולכן מגעו החשמלי פגום.
בברכה - רפי לין

asafk
13-07-14, 13:15
תודה, רפי. זה קרה לי ברנו לפני כמה שנים. בגלל עלי פיקוס בתוך המפוח שיצרו עומס יתר...
נבדוק.

אסף.

asafk
20-08-14, 22:01
בסופו של דבר

פירקתי את המחבר מהמפוח (ותוקן אילתור שמתישהו מישהו עשה על החוט שלו), ואת המחבר ממודול המהירויות שגם הוא תחת תא הכפפות בצד שיותר קרוב לקונסולה המרכזית
הוצאנו מהמקום את יחידת הבקרה הממוחשבת של בקרת האקלים

התחלנו לבדוק איפה יש ואיפה אין מתח וכמה.

המסקנה היתה קצר בבית הפיוזים הראשי שבתא המנוע.

מכאן המשיך החשמלאי ואילתר תיקון.

ובא למזגן גואל.

אסף.


9034090342903439034490346

noamk
14-12-14, 19:13
** עדכון**
הבעיה הייתה ביציאה מה"מחשב נוחות", היציאה הייתה שרופה.
הפתרון היה מעקף למחשב.

חשמלאי ראשון עשה עבודה שתואמת את הכסף ששולם לו (איזולרבנד, בלי הלחמות, ובלי לקבע)- אלתור מסוכן שלא החזיק.
היום תוקן בצורה יותר רצינית ע"י מוסך האחים בגבעתיים. נקווה שיחזיק הפעם.

-->