צפייה בגרסה מלאה : שאלה למומחים
BrownSugar
15-07-14, 00:02
היום אחרי שהנעתי את הלאדה ואחרי נסיעה של חצי שעה שמתי לב שהקוטבים של המצבר התחממו מדיי ובמיוחד המינוס שמחובר לגוף של הג׳יפ? האם זה רגיל או שיש גורם לזה?
Sent from my iPhone using Tapatalk
מוני אורבך
15-07-14, 02:38
בדוק את מתח הטעינה על המצבר.
יש סיכוי טוב שמיצב המתח הלך, ומועבר מתח מלא ישירות מהאלתרנטור.
אם זה המצב, ימי המצבר ספורים
BrownSugar
15-07-14, 02:47
איך אני בודק את זה או שזה מחייב בדיקה אצל חשמלאי?
Sent from my iPhone using Tapatalk
BrownSugar
15-07-14, 02:49
איפה נמצא מייצב המתח ומה העלות שלו בערך? האם מישהו יודע איך קוראים לזה באנגלית על מנת שאני אזמין? תודה מראש
Sent from my iPhone using Tapatalk
מוני אורבך
15-07-14, 05:53
אתה בודק באמצעות וולטמטר, על הקטבים של המצבר בזמן שהרכב מונע בטורים גבוהים.
עד 14 או אפילו 15 וולט תקין. מעל, יש בעיה עם מיצב המתח.
באנגלית זה נקרא voltas ragulator. בדרך כלל נמצא בתוך האלטרנטור. לפעמים קופסא מחוץ לו.
הזכרת לי נישכחות.. רכב השטח הראשון שהיה לי, היה ניבה (לפני הרבה שנים)
והתקלה הראשונה (מיני רבות) שהיתה לי איתו היא רתיכת המים במצבר בגלל ווסת מתח תקול (:
BrownSugar
15-07-14, 07:49
נראה לי שאכן זה
עד עכשיו זה היה מטעין את הנצבר עכשיו אני מניע בדחיפה או עם כבלים
תודה לך אני אבדוק
Sent from my iPhone using Tapatalk
אם לא החליפו לך אלטרנטור למשהו מרכב אחר, ווסת הטעינה נמצא על הכנף , קופסה מרובעת עם 2 חוטים שנכנסים אליה, כתום ואפור, תעקוב אחרי החוטים מהאלטרנטור ותגיע אליה, אם יש לך אלטרנטור עם ווסת פנימי אתה תצטרך לדעת מאיזה דגם זה ע"מ להזמין מתאים או פשוט ללכת לחשמלאי זה לא אמור לעלות הרבה..
תבדוק כם שהמגעים של המצבר מחוזקים ונקיים, מגע רופף גם מתחמם ושורף את האוטו...
בהצלחה
ליאור
BrownSugar
15-07-14, 15:54
הבחור טוען שהחליף לי דנימו וסטארטר מרכב אחר.
Sent from my iPhone using Tapatalk
כמו שמוני אמר לך. בצע בדיקת טעינה ואז תדע איפה הבעייה.
BrownSugar
15-07-14, 19:06
זה מה שאני עושה
Sent from my iPhone using Tapatalk
הבחור טוען שהחליף לי דנימו וסטארטר מרכב אחר.
Sent from my iPhone using Tapatalk
ככה בדיוק הורסים לאדה... רק תבדוק שאין לך קרב' סובארו כי זה בערך הקרב' הכי גרוע ללאדה וזה מה שגורם לכיבוי בעליה...
ליאור
BrownSugar
15-07-14, 21:38
על איזה קרבורטור אתה ממליץ והרכב לפניכן נסע יפה והניע מצויין ולקחתי אותו בכלל למוסף שיתקין לי מאוורר על הרדיוטר ושיפרק את המאוורר שנמצא על משאבת המים כי הוא הרס לי שתי משאבות ועל הדרך בקשתי שיחליף כמה חלקים רקובים. ואז נוצרה הבעיה פתאום הפסיק להניע לו והחליף לי סטרטר ואחר כך טען שלא מטעין מצבר והחליף דנימו ואחרי שהגעתי הביתה מהמוסך שמתי לב לחום של המצבר ונכסה פעמיים בדרך בקיצור זרקתי 1500 ש״ח באוויר
Sent from my iPhone using Tapatalk
[ בקיצור זרקתי 1500 ש״ח באוויר
Sent from my iPhone using Tapatalk[/QUOTE]
הם לא באויר...הם בכיס של מישהו שהם לא אמורים להיות...
BrownSugar
15-07-14, 21:42
בדיוק כך הוא הרס לי את הלאדה ואני מה זה מצטער על זה
הנה היום לא עשיתי כלום ולא יודע במה להתחיל שוב נתקעתי הרכב מגמגם ויש חופשים והוא נכבה נראה לי גם הטרנספיר לא הותקן נכון
Sent from my iPhone using Tapatalk
אני תמיד ממליץ על קרב' מקורי, גם אני קניתי את הלאדה שלי עם קרב' סובארו שאיזה חכמולוג התקין, הרכב נסע נהדר.... במישור בלבד!!! עליה קטנה ומרגישים שהמנוע לא נושם....ברגע שהנחתי יד על קרב' מקורי הזמנתי קיט שיפוץ וזרקתי לעזאזל את הקרב' של סובארו...
יכול להיות שגם המאוורר לא חובר נכון וגורם לבעיות חשמליות נוספות..
למרות שאפשר לשפר דברים , מבחינת אמינות המקורי כמעט תמיד יהיה יותר טוב...
עם מאוורר מקורי אתה לא דואג אם הוא נכנס לעבודה או לא , הוא תמיד בעבודה ומסתובב בהתאם לסל"ד של המנוע, בלי קלאץ' ובלי חיישני חום.. פשוט שם ועובד.
אותי מעניין איזה סטרטר מתאים כי חיפשתי די הרבה משהו תחליפי עד שהצלחתי להשיג אחד מקורי סתם שיהיה ספייר...
אני מניח שמרוב עבודה שבוצעה על הרכב יהיה קשה להצביע מיד על בעיה ספציפית וצריך לעבור על הרבה דברים אחד אחד, לגבי טרנס' גם את זה קל מאוד להרוס כשלא יודעים מה עושים
כמו שאמרתי קודם, הרכב פשוט מאוד ועדיין הרבה מכונאים פשוט לא יודעים איך לגשת אליו..
ליאור
BrownSugar
15-07-14, 22:21
מסכים איתך
בנוגע לקרברטור אני חושב שזה המקורי ויש לי קיט גם כן שעדיין לא ראיתי צורך בלשפץ את זה ועד שלא נגע בו המכונאי הזה והחליף דברים על דעת עצמו הכל כמעט עבד חלק נראה לי מחר אני אתחיל בזה מחדש. תשאיר את הנייד שלך בפרטי אני אתייעץ איתך בכמה דברים מחר. תודה לך
Sent from my iPhone using Tapatalk
אני החלפתי שני וסתי טעינה ושיפצתי פעמיים אלטרנטור עד שנשבר לי הז*ן וחיברתי נורה בטור על הכבל עירור של האלטרנטור. זה היה הדבר היחידי שמנע מהרכב להטעין ב-17 V :(.
אמנם חאפר אבל הלאדה נסעה ככה בלי בעיות חשמל בכלל עד היום שנמכרה (לפני זה הפיוזים היו נמסים ופעם אחת גם התלקחה הצמת חשמל).
מה שכן, זה היה מגניב, הרכב נראה בלילה כמו רכב של ערסים עם תאורה מתוך המכסה מנוע. וכמובן היה מאד שימושי כל פעם שהיה צריך לעצור בשוליים ולסדר משהו במנוע (אור קבוע בתא המנוע ;)).
BrownSugar
23-07-14, 23:00
אני כבר מתייאש לא מצאתי מישהו שבאמת מבין בזה
Sent from my iPhone using Tapatalk
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.