צפייה בגרסה מלאה : קולר לגיר
זוקי לנד מוכרים קולר לגיר לג'ימני במחיר זול מאד (500-600 ש"ח).
האם לדעתכם יש צורך למי שאוהב לטייל בימים חמים?
איזה מודל ואיזה גיר הג'ימני שלך.. ?
אם לא VVT (מודל 2005 ומטה) - מומלץ. הגיר בשנתונים האלו רגיש להתחממות.
אין שום סטטיסטיקה כמה גירים שבקו בלי קולר גיר וכמה עם.
אני לא חושב שמישהו יכול לתת תשובה אמיתית ובדוקה
אדרבא, היום קל מאד לעשות סקר כמו שעשו לעיקום מוטות רדיוס.
לבדוק למי הלך גיר, האם היה קולר ואיזה גודל, כמה ק"מ נסע לפני שהתקין את הקולר, איזה שנה הרכב וכו', ואת המסקנות יכולים כולנו לנתח.
אני כמובן שאלתי מנסיונכם ולא אצפה לססטיסטיקה מדויקת.
מדובר על ג'ימני ישן (1999) במצב סביר (עשה כ-160K קילומטר).
האם מישהו עשה טיולי שטח קשים בקיץ (בדרום) וסבל מהתחממות גיר?
האם לדעתכם קולר כזה עשוי לעזור?
אני כמובן שאלתי מנסיונכם ולא אצפה לססטיסטיקה מדויקת.
מדובר על ג'ימני ישן (1999) במצב סביר (עשה כ-160K קילומטר).
האם מישהו עשה טיולי שטח קשים בקיץ (בדרום) וסבל מהתחממות גיר?
האם לדעתכם קולר כזה עשוי לעזור?
בהתחשב שגיר חדש עולה כמו חצי מהרכב - כן!
Sent from my iPhone using Tapatalk
יש אנשים רבים שהלך להם הגיר.
שאלת מליון הדולר היא האם זה קרה מהתחממות.
ושאלת טריליון הדולר- האם ההתחממות נבעה מכשל בקירור או בגלל שאנשים לא יודעים לנהוג וחושבים שאם לא שילבת ל-low אז אתה יותר גבר (או לחילופין סתם התעצלו).
נ.ב.
לא ציינת אז אני מניח שאתה מדבר על גיר אוטומט כן?... (יכול להיות שהתשובה ברורה מאליה אבל רק לוודא)
boaz avrahami
17-07-14, 21:46
רענן עשה על זה עבודת מחקר ברמה שלא מביישת יצרן רכב.
JEEP GC ZJ V8 98 IR 3.5
HONDA TRX300ex
לא שמעתי על גיר שנפגע מזה שהיה לו קולר גיר נוסף.
הפוך דווקא שמעתי.
וברצינות, להזיק זה לא יזיק. המחיר נשמע לי הוגן.
boaz avrahami
17-07-14, 22:34
לא מדוייק סער.
גיר צריך טמפרטורה יציבה ולא קרה או חמה מידי.
לכן יש בדרך כלל חליל בתוך הרדיאטור. גם אם יש קולר הוא בטור ולא במקום החליל.
זאת בניגוד ל״שיפור״ הנהוג אצלנו שמפריד לחלוטין.
שוב, רענן חקר את זה כפי שהוא רגיל - ביסודיות אין קץ.
כולל לימוד מעמיק ונסיונות מכל מיני סוגים עם מידות מדויקות.
JEEP GC ZJ V8 98 IR 3.5
HONDA TRX300ex
רגע :)
אז מה היו המסקנות של רענן?
רגע :)
אז מה היו המסקנות של רענן?
הנה (http://www.jeepolog.com/forums/content.php/2506-%D7%9E%D7%91%D7%95%D7%90-%D7%AA%D7%99%D7%90%D7%95%D7%A8%D7%AA%D7% 99-%D7%9C%D7%A7%D7%99%D7%A8%D7%95%D7%A8-%D7%A9%D7%9E%D7%9F-%D7%92%D7%99%D7%A8-%D7%91%D7%A8%D7%9B%D7%91-%D7%A9%D7%98%D7%97-%D7%90%D7%95%D7%98%D7%95%D7%9E%D7%98%D7% 99)
זה רק המבוא :)
הנה (http://www.jeepolog.com/forums/content.php/2506-%D7%9E%D7%91%D7%95%D7%90-%D7%AA%D7%99%D7%90%D7%95%D7%A8%D7%AA%D7% 99-%D7%9C%D7%A7%D7%99%D7%A8%D7%95%D7%A8-%D7%A9%D7%9E%D7%9F-%D7%92%D7%99%D7%A8-%D7%91%D7%A8%D7%9B%D7%91-%D7%A9%D7%98%D7%97-%D7%90%D7%95%D7%98%D7%95%D7%9E%D7%98%D7% 99)
זה רק המבוא :)
כדאי לקרוא גם את הסיכום בתגובה האחרונה :
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/76261-%D7%98%D7%A8%D7%95%D7%A4%D7%A8-%D7%91%D7%A0%D7%96%D7%99%D7%9F-V6-3-5-%D7%A4%D7%A8%D7%95%D7%99%D7%99%D7%A7%D7% 98-%28%D7%90%D7%97%D7%A8%D7%95%D7%9F-%D7%95%D7%A1%D7%95%D7%A4%D7%99%29-%D7%9C%D7%A7%D7%99%D7%A8%D7%95%D7%A8-%D7%94%D7%92%D7%99%D7%A8-4L30E/page3?p=548739&viewfull=1#post548739
לעצם העניין,
כדאי שפותח השרשור יציין דגם ספציפי שהוא מתכנן לרכוש.
במידה והוא לא יודע שייתן פרטים טכנים (מידות הרשת, סוג הקולר (עמודים או נחשוני) , קוטר כניסה ויציאה )
כמובן שיהיה רצוי מאד להתקין עפ"י העקרונות שבמבוא.
בהצלחה
רענן
אבל האמת, זה פחות רלוונטי לפותח השירשור.
אני מניח שזוקילנד עושה גם התקנה.
אני מניח שבהתקנה כזו צריך להחליף את השמן גיר כולו?
צריך לבדוק פתרון מלא שמוצע לג'ימני, או במילים אחרות לעשות פרוייקט כמו שעשה רענן על ג'ימני דגם VVT ודגם קודם, ולראות מה הפתרון המלא הנכון (אם בכלל יש בו צורך).
אותי הצליחו להפחיד עם השמן גיר, שאין בארץ שמן מתאים וכל מה שתמלא יהרוס את הגיר, לכן אני מפחד בכלל לגעת בנושא, לפחות עד שאצטרך באמת להחליף שמן.
עזוב. לא צריך להשתגע ולבזבז זמן וכסף. העובדות בשטח מדברות: גיר אוטומטי של ג׳ימני מלפני דגם הvvt לא שורד כמו ברכבים אחרים של אותו יצרן (ויטארה, גרנד ויטרה, ג׳ימני vvt - עזוב לרגע יצרנים אחרים).
הסיבה היא שילוב של הנדסה (עובדה שבדגם הבא הנושא נפתר), נהיגה לא נכונה שגורמת להתחממות ומזג האויר בישראל בקיץ.
אתה יכול לעשות להצטרף לאקדמיה ולשבת ליד רענן. הפיתרון הנכון (לדעתי)- שים קולר. כמה מאות שקלים וכנראה שהגיר שלך יאריך ימים. כמה יאריך? עניין של מזל. קח בחשבון ששיפוץ גיר בג׳ימני לא תמיד מחזיק.
לגבי החלפת שמן ופילטר - לפעמים זה מה שגורם לגיר ללכת..תתייעץ עם מישהו שבאמת מבין.
Sent from my iPhone using Tapatalk
תודה רבה לכול מי שעזר.
ככול הניראה אני אלך על ההתקנה בזוקי לנד.
אבל האמת, זה פחות רלוונטי לפותח השירשור.
אני מניח שזוקילנד עושה גם התקנה.
אני מניח שבהתקנה כזו צריך להחליף את השמן גיר כולו?
צריך לבדוק פתרון מלא שמוצע לג'ימני, או במילים אחרות לעשות פרוייקט כמו שעשה רענן על ג'ימני דגם VVT ודגם קודם, ולראות מה הפתרון המלא הנכון (אם בכלל יש בו צורך).
אותי הצליחו להפחיד עם השמן גיר, שאין בארץ שמן מתאים וכל מה שתמלא יהרוס את הגיר, לכן אני מפחד בכלל לגעת בנושא, לפחות עד שאצטרך באמת להחליף שמן.
מה ייחודי בשמן הגיר של הסוזוקי?
אם כבר.. אז למישהו יש המלצה על מוסך או סדנא בתל אביב שיכולים להתקין מצנן גיר?
או שעדיף כבר לסוע לזוקי לנד?
מזכיר: מדובר על ג'ימני 1999
לדעתי הוא שווה את החצי שעה נסיעה. מקצוען אמיתי בכל הקשור לג׳ימני. רק תתאם מראש כדי שלא תבוא סתם. (גילוי נאות, הוא חבר שלי)
Sent from my iPhone using Tapatalk
ד.א לכול מי חושב ש"הבעיה" נפתרה בגימיני VVT
טועה
לא בגדול כי הוא עדיין עמיד יותר
אבל גם הגיר האוטומט בVVT הולך כבר יצא לי לראות הרבה מיקרים אצל חברים שהלכו להם הגירים
וזה סיפור לא זול בכללללללל
GodsFather
19-07-14, 15:18
אני חושב שכדאי גם להוסיף מד חום לגיר שיראה על הדשבורד. להזיק זה לא יזיק.
הטמפ' של הנוזל קירור לא מספיק?
הפלג של ה ODB2 שנמצא אצלי, לא מספק טמפ' שמן גיר, רק טמפ' נוזל קירור.
איפה קונים כזה טרמומטר ואיך מתקינים אותו?
למישהו יש את הטלפון של זוקי לנד?
עושה רושם שהמספר שיש באתר שלו לא מחובר..
050-330-3630
Sent from my iPhone using Tapatalk
ד.א לכול מי חושב ש"הבעיה" נפתרה בגימיני VVT
טועה
לא בגדול כי הוא עדיין עמיד יותר
אבל גם הגיר האוטומט בVVT הולך כבר יצא לי לראות הרבה מיקרים אצל חברים שהלכו להם הגירים
וזה סיפור לא זול בכללללללל
חברה אתם טוחנים מים.
תריצו חיפוש יש אחלה שרשורים בנושא כאן באתר.
אף אחד לא אמר שהבעיה נפתרה ב-vvt כן נאמר שב-2007 עשו שינויים בגיר ששיפרו את המצב.
ועדיין. לדעתי. מי שלא עושה אקסטרים עם הרכב ו/או מגדיל צמיגים + יודע לנהוג, לא צריך לחשוש גם מהגיר המקורי.
בג'ימני 2001 משופר ונעול שהיה אצלי עם גיר מהדגם הישן, על אף שעשה לא מעט עבירות ידוע לי שעשה קרוב ל 200,000 (יתכן יותר, לא מכיר את הבעלים הבא...).
הכל עניין של נהיגה נכונה, מודעת ומושכלת.
ד.א לכול מי חושב ש"הבעיה" נפתרה בגימיני VVT
טועה
לא בגדול כי הוא עדיין עמיד יותר
אבל גם הגיר האוטומט בVVT הולך כבר יצא לי לראות הרבה מיקרים אצל חברים שהלכו להם הגירים
וזה סיפור לא זול בכללללללל
+1.
בזמנו התחמם לי הגיר בג'ימני VVT (רכב הדגמה) במבחן שכלל הרבה שטח, אבל לא ממש אקסטרים, כמעט עד כדי איבוד יכולת תנועה.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.