צפייה בגרסה מלאה : מתי יש לנעול נעילת דיפרנציאל אחורית.
היי
אני תמיד מתלבט, האם לנעול את הנעילה האחורית לפני תחילת עליה קשה או לנעול רק לאחר שהרכב "מתייאש" ומאבד אחיזה?
תודה.
בוקר טוב מיקי.
אתה נהנה מהאפשרות להחליט אם הנעילה תעבוד או לא. מה שאני ממליץ לך הוא להיכנס לכל מכשול שנראה שידרוש ממך נעילה כבר נעול ולעבור אותו. את אתה לא בטוח - תנעל. היתרון של נעילה נשלטת כמו אצלך הוא שאתה יכול לשחרר אותה במידה והיה צורך לשפר את יכולות התימרון בזמן שאתה במעבר עצמו (למשל לשנות את זווית הרכב) וכמובן בנסיעת כביש. בשטח אין כמעט סיבה לגשת למכשול לא נעול.
נהיגה על רכב נעול שונה מנהיגה עם דיפ' פתוחים. את זה אתה בטח יודע. בכל מקרה נהיגה על רכב נעול איטית ומבוקרת הרבה יותר ופוגעת פחות המכלולי הרכב ובסביבה.
בכל מקרה, לשאלה שלך אין כללי אצבע ברורים. רק תחושות והרגלים. אני למשל הייתי עושה מה שכתבתי.
אורי טל.
אופי נהיגה
אורי, אתה כותב:
במידה והיה צורך לשפר את יכולות התימרון בזמן שאתה במעבר עצמו (למשל לשנות את זווית הרכב)
מה כוונתך בשינוי הזווית? מה הקשר לנעילה וכיצד זה משפיע על יכולות התמרון?
תודה
דוגמה: קרה לי למשל שנכנסתי לנקיק מלאכותי שנעשה ע"י טרשטורים בתוך אדמת חמרה בתקופת החורף. בסוף הנקיק היתה עליה קטנה שלא הצלחתי לעלות. מכיוון שהנקיק לאורכו הלך בצורת סימן שאלה הייתה לי בעיה לילץ לאחור. פשוט לא הצלחתי לסובב של הג'יפ. מקסימום הגה עם נעילה אחורית אוטומטית בלבד והרכב ממשיך ישר. חבר שלי עם סיקס "פתוך" נכנס ויצא ללא בעיות תימרון. הנעילה כאן פשוט משכה את הרכב באופן סימטרי והגלגלים הקידמיים החליקו ולא שינו כלום.
מיקרים דומים של קושי בתמרון יכולים להתרחש כשאתה באמצע מעבר טכני קשה יותר במקום עם אחיזה חלשה מאד. פשוט הרכב לא יסע לאן שתכוון אותו. יש לך את האפשרות לנתק את הנעילה במצבים האלו ולפשר את יכולות התימרון שלך.
אורי טל.
איציק - 4X6ZH
28-07-05, 12:26
מה זה מעבר טכני
http://www.jeepolog.com/images/august%20crawl/asaf7.jpg
http://www.jeepolog.com/images/mizlaot2003/am33.jpg
אורי טל.
איציק - 4X6ZH
28-07-05, 13:11
אכשיו אני מתבלבל אתה כותב ומראה תמונות של מעבר טכני
ומסביר שאתה לפעמים נזקק לתמרון ולשינוי זוית ואז אתה משחרר ומחבר את הנעילה .
אבל לפי התמונות של מעבר טכני אתה יכול לשנות את הזיות רק כלפי מעלה :lol: :lol:
***
לצדדים בלתי אפשרי
כלפי מטה לא טוב
כך שנשאר רק כלפי מעלה
אזה מה בדיוק אתה עושה משחרר את הנעילה ונותן גז או מפעיל את הנעילה ונוסע רברס .
****
איציק
נגיד שקידמת הרכב מופנית לכיוון שכנראה יהפוך אותך אם תיסע לשם - נניח 40 מעלות מכיוון שפת המישור-מעלה. יש צורך לשנות את הזווית הזו כדי להמשיך להתקדם בביטחה. אם תשחרר את הנעילה לפעמים יהיה יותר קל להפנות את הרכב לאן שרוצים בתימרוני קדימה אחורה. למשל בנחל קינה אסף חיבר וניתק את הנעילה מספר פעמים כדי לעלות את המפל.
http://www.jeepolog.com/j6trails_august2002%20crawl.htm
כשאין את האפשרות הזו (נעילה אוטומטית או ספול) זה יכול להיות קצת יותר קשה.
אורי טל
המדרגה בנקרות כשבאים ממזרח למערב,
מיד אחרי המדרגונת הזו יש פנייה הדוקה ימינה,כל זה על משטח סלע אחיד עם אחיזה מצויינת שמהווה התנגדות גדולה להחלקת הגלגלים הנעולים בסיבוב ומעמיסה הרבה על המכלולים גם אם מסתובבים "סתם" בהנעה 4X4 רגילה,כמו לסובב את הרכב כשההנעה הקידמית משולבת על אספלט.
במקרה הזה אפשר לעלות נעול ישר, לעצור לרגע למעלה ולשחרר את הנעילה כדי לפנות ואפילו להוציא ל2X4 ולפנות את הפנייה ההדוקה ימינה בלי להוציא את המיץ למע' ההינע.
http://grm.m.walla.co.il/briefcase/00f3/d/o/r/f/i/n/k/e/l/@/@/@/@/@/@/@/@/@/@/@/@/@/@/@/@/r/200408061718517626/200408061829447793/8.jpg
בשורה התחתונה -
אם יש ספק - אין ספק, תנעל !
במקרים מאד נדירים הנעילה מפריעה, אבל ברוב המעברים היא מועילה, תנעל לפני כל עליה, בבוץ, בכל מכשול שאתה נתקל בו, בצורה כזאת אתה מנצל גם את הנעילה וגם את ההתמד של הרכב. יש מצבים שנעילה אינה מספיקה לבדה כדי לעבור מכשול לכן יהיה מאוחר מדי לשלב אותה אחרי שכבר נעצרת, אז פשוט תשלב מראש.
השמשוני יחיעם
28-07-05, 14:57
גיפאי מתחיל (זוהי הכותרת לא ??)
לומד לנהוג ללא נעילות !!!!!
אחרי שיודע למה הוא מסוגל ולמה הרכב מסוגל שיחליט על נעילות !!!!
כל הכתוב בלשון זכר מתייחס גם ללשון נקבה.
לדעתי (ושים לב, זה עניין של דעה וטעם, כפי שאורי כתב) היופי בנשלטת הוא שיש לך בחירה.
אם כוונתך היחידה היא לעבור מכשול, אזי תנעל בלי לחשוב פעמיים. אבל אם אתה רוצה להנות מאתגר גדול יותר, לשחק קצת (במחיר שחיקת הצמיגים וכו'), נסה קודם בלי. ברוה המכשולים אפשר לשנות את דעתך באמצע ולנעול או לכל היותר לחזור אחורה, לנעול ולתקל את המכשול שנית.
לאביגדור יש נקודה טובה במה שהוא אומר; נהג מתחיל שלומד לנהוג ללא הנעילה, לומד לבחור נתיב טוב יותר. אני טוען שזה חשוב משום שגם אם תהיה נעול ק+א, מתישהו תגיע למכשול בו בחירת הנתיב תהיה ההבדל בין נצחון או כשלון.
עם זאת, אני לא מסכים עם אביגדור שזה תנאי הכרחי. אני לא חושב שג'יפאי מתחיל (או לא) צריך להמנע משימוש בנעילה, אני חושב שזכותך המלאה להחליט מתי אתה רוצה. כשתרצה לבחון את יכולות הרכב ויכולתיך כנהג, סע פתוח. כשתרצה רק להגיע לצד השני (או כשתגיע למסקנה שיכולותיך או יכולות הרכב אינן מספקות), תנעל. הנהיגה ברכב נעול פעמיים שונה מאוד מנהיגה ברכב שאיננו נעול והיא מיומנות בפני עצמה, גם אותה צריך ללמוד בדיוק כפי שאתה לומד לנהוג בלי. זה נכון גם לנעילה אחת, אם כי במידה פחותה.
לא יהיו לך כאן עובדות. עניין של אופי נהיגה, כפי שאורי אמר.
היי
תודה לכולם.
אחפש בקרוב מגרש שעשועים לבחון את גישותייכם השונות.
מיקי
AvigdorAharon
29-07-05, 23:00
לאביגדור יש נקודה טובה במה שהוא אומר
אומרים שיש לי הרבה נקודות טובות, אבל במקרה זה לא אמרתי כלום.
התכוונת לשמשוני.
אביגדור
ואני חד משמעית לפני ולא תוך כדי...הייתי אומר כמו קונ... אבל חשובה השפה וברצינות. אתה לא רוצה לגלות באמצע שאתה "תקןע"...אתה רוצה מההתחלה לדעת שאתה עובר.
נ.ב. זה אחד המקרים שאפילו רצוי לדעתי שמישהו אחר יעלה קודם... (לדעתי)
כיצד אפשר להתגבר על המכשול שישנה הגבלה שאסור לרכב נעול לעבור מעל 8 קמ"ש
בתודה
עוזי
כיצד אפשר להתגבר על המכשול שישנה הגבלה שאסור לרכב נעול לעבור מעל 8 קמ"ש
בתודה עוזי
בטויוטה זאת הגבלת בטיחות של היצרן כדי לכסות את עצמו שלא תתהפך עם הרכב, הנעילה עצמה לא מתנתקת לבד מעל 8קמ"ש ואם תקרא טוב תראה שכתוב שם גם ש"נסיעה עם דיפרנציאל נעול על הכביש מלווה בקושי בסיבוב הרכב"..
ככלל אין לך הרבה מה לעשות עם הנעילה במהירות גבוהה,כל היופי והיתרון בנעילה זה שאפשר לנסוע לאט ועדיין לעבור מכשולים תוך שמירה על המכלולים.
אני רגיל מ 5 שנים על סיקס נעול אוטומטית קדימה ואחורה לכך שאין שאלה בכלל.
כשאני נוסע על רכב עם נעילה אחורית נשלטת, אם זה הטנדר שלי בשנה האחרונה או רכבי מבחן שונים, אני נועל בעצמי "אוטומטית" אפשר להגיד בכל מקום שיש לי הרגשה שהולך להיות איזשהו סחרור גלגלים... לא מצליח להבין למה לא. זה עניין של גישה - יש אנשים שנולדו בתקופת האבן (לא מרמז בכלל לזה שכותב עם הרבה פסיקים,,,,,, :wink: ) ובשבילם נעילה זה "חידוש", מבחינתי, בצורת המחשבה שלי, ההיפך הוא הנכון - דיפרנציאל נעול הוא המצב הטבעי של רכב שטח, ואלוהים נתן לנו את האפשרות לפתוח את הדיפרנציאל בשביל לעשות את הדברים נעימים יותר בכביש.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.