התחברות

צפייה בגרסה מלאה : "פחד שטח "- התייעצות



talilim
26-07-14, 19:17
מאז שרכשתי את הג'ימיני , אחרי שנים עם טריוס בשטח קל,בינוני , קשה - אני חווה "פחד שטח".
אין לי מילים אחרות לתאר את זה, כי לא נתקלתי בזה בעבר , אז המצאתי את המושג...:(
מאז החלפת הרכב, הייתי בשלושה טיולים - שניים קלים ואחד בינוני - ואני מוצאת שאני מפחדת!
בעיקר באחרון , שהיה טיול שרוב המשתתפים בו היו בתולי שטח , חוץ מאחד שבא עם ג'יפ סופר משופר
ובמקרה היה אחרי בשיירה, לא היה סבלני והכניס אותי למצב של "הלם" שלא עוזב אותי עד היום.
זה לא קרה לי עם הטריוס מעולם ומי שמכיר אותנו - היינו במקומות שטריוסים לא אמורים להיות בהם.

מישהו עבר כזה "פחד" ?
רעיונות לשחרור מהמצב ?
לא מתאים לי להשאר ככה....

:(:(:(

יואב פולס
26-07-14, 19:31
ממה את מפחדת?
לנהוג את יודעת.
לנהוג בשטח את יודעת.
לקרוא שטח את יודעת, רמת הקריאה הנדרשת עם טריוס הרבה יותר גבוהה ממה שנדרש עם הג'ימני.

אז מה מחליש אותך בדיוק?

אבנר ברוך
26-07-14, 19:45
כל הכבוד על הפתיחות ועל הנכונות לשתף. אני מכיר כמה עם "פחד שטח" שבוחרים פשוט לא להתאמת עם הפחד אלא לתת לו להכתיב את אופי הטיול.
אפשר לפתור את הבעיה יחסית בקלות.

קודם כל כמו שאת יודעת, מה שהנהג מתא הנהג רואה זה לא מה שמהמכוון רואה מבחוץ.
תבחרי מישהו שאת סומכת עליו, מישהו סבלני, ללא אגו ובעל ניסיון.

ביחרי מקום לתרגול שקרוב למקום מגורייך, תכנני לבלות שם חצי יום, להכיר את תגובות הרכב ואת תגובותייך.
לדוגמא - תל חדיד.

הרעיון הוא פשוט - מבצעים קטעי עבירות מספר רב של פעמים עד שתחושי ביטחון עצמי והכי חשוב - תוכלי לזהות מראש את תגובות הרכב.
ואז, פשוט עוברים למכשול הבא, מבצעים אותו מספר פעמים ושוב עוברים למכשול הבא.
היתרון בתל חדיד הוא בזמינות של מספר קטעי עבירות בשטח מצומצם יחסית.

באופן כללי, אם את נכנסת לשיירה, תנסי "להריח" מי מוביל את השיירה, מה מידת העבירות ומהם הרכבים בשיירה.
עבירות בינונית לגורם א' יכולה להיות עבירות קשה לגורם ב'.
בקשי תמיד את קובץ המסלול מראש, בחני את קטעי העבירות ואז החליטי אם מתאים לך או לא.

אשמח לעזור.

talilim
26-07-14, 19:51
מנסה להבין בעצמי יואב.
עם טרי הייתי ללא חת.
רק חיפשתי אתגרים.עברתי את כולם והיא מעולם לא נפגעה.
אולי אני מפחדת לפגוע בו ? לא סומכת עליו ? לא מכירה אותו ?
בעסה איתי.

- - - Updated - - -

מה שאתה אומר נשמע לי הגיוני ונכון אבנר
אבל מה שמענין אותי זה למה זה בא לי פתאום ?
אולי האיש הלא נחמד שצעק לי - זה לא טריוס זה ג'ימיני ....ולי אין מושג מה זה אומר - ג'ימיני....
זה מרגיש לי כמו אחרי תאונה , שחייבים לחזור מיד לכביש כדי לא לאבד את הבטחון טוטלית.

אבנר ברוך
26-07-14, 20:02
.
מר נשמע לי הגיוני ונכון אבנר
אבל מה שמענין אותי זה למה זה בא לי פתאום ?
אולי האיש הלא נחמד שצעק לי - זה לא טריוס זה ג'ימיני ....ולי אין מושג מה זה אומר - ג'ימיני....
זה מרגיש לי כמו אחרי תאונה , שחייבים לחזור מיד לכביש כדי לא לאבד את הבטחון טוטלית.[/QUOTE]

אני לא פסיכולוג שטח ואני לא מכיר את אותו בחור שצעק לך אבל כנראה שמשהו ברגע הזה פשוט לא בא לך טוב.
חוצמזה, ג'ימני וטריוס הם שני רכבים שונים לגמרי, וזה לגיטימי להרגיש את מה שאת מרגישה.

קחי את הגימני לסיבוב, תכירו אחד את השניה ותהנו משטח.

raanan
26-07-14, 20:03
טלי,

מצד אחד זה קצת מוזר מה שאת מתארת מהסיבה שהטריוס והג'ימני פחות או יותר באותם מימדים.
מצד שני ההבדל העקרוני בינהם הוא הסרן החי בג'ימני.

האם מערכת המתלים רכה יותר ובעלי מהלך ארוך יותר בג'ימני ?

הייתי מציע לך שתבצעי מסלולים שהיו מאתגרים לטריוס במושב הנוסע (רצוי שהנהג יהיה בעל ג'ימני מנוסה)
של הג'ימני שלך או כמכוונת, כך תצברי ביטחון ביכולת השטח של הג'ימני .

בהצלחה
רענן

talilim
26-07-14, 20:16
מושב הנוסע ?
אבל לא חשוב להרגיש וללמוד את הנהיגה עצמה ?

raanan
26-07-14, 20:51
מושב הנוסע ?
אבל לא חשוב להרגיש וללמוד את הנהיגה עצמה ?
אפשרי גם , העיקר שלצידך יהיה מנוסה ובעל נסיון והכרה במגבלות הג'ימני.
בסוף זה עניין של אמון ובטחון שאת צריכה לתת בנהג/מלווה (כמו שאת בוטחת במכוון ).

רענן

Redoren
26-07-14, 21:03
טלי, לי ולג׳ימיני יהיה לכבוד לעזור לך להתגבר על הפחד הזה.
אבנר יכול להעיד שהג׳ימיני שלי (סטנדרטי) כבר בחן את הגבולות שלו בכמה הזדמנויות.
ובתפקידי כמדריך נהיגה כבר עברתי כמה ״פחדנים״ כאלה, ומקריאה של מעלליך עם הטריוס פה בפורום אני בטוח שאת סתם מחמירה עם עצמך.
Name the time and the place..


נשלח מה iPhone שלי ע"י Tapatalk

ד ו ר ו ן
26-07-14, 21:31
רכב חדש=ללמוד מחדש את ההתנהגות והדינמיקה.
דוקא אינסטינקט בריא וטוב יותר מאשר לרוץ קדימה.
קחי את הזמן, תשתמשי במכוון שאת סומכת עליו, תיסעי שנייה/שלישית בשיירה, ותבני מחדש את ההכרות שלך עם רכב.


Slowly..

talilim
26-07-14, 22:52
טלי, לי ולג׳ימיני יהיה לכבוד לעזור לך להתגבר על הפחד הזה.
אבנר יכול להעיד שהג׳ימיני שלי (סטנדרטי) כבר בחן את הגבולות שלו בכמה הזדמנויות.
ובתפקידי כמדריך נהיגה כבר עברתי כמה ״פחדנים״ כאלה, ומקריאה של מעלליך עם הטריוס פה בפורום אני בטוח שאת סתם מחמירה עם עצמך.
Name the time and the place..


נשלח מה iPhone שלי ע"י Tapatalk




כשיוצא לך לצאת לשטח- אני אשמח להצטרף.
תודה
טלי

- - - Updated - - -


רכב חדש=ללמוד מחדש את ההתנהגות והדינמיקה.
דוקא אינסטינקט בריא וטוב יותר מאשר לרוץ קדימה.
קחי את הזמן, תשתמשי במכוון שאת סומכת עליו, תיסעי שנייה/שלישית בשיירה, ותבני מחדש את ההכרות שלך עם רכב.


Slowly..



תודה על מילות העידוד דורון.

אבנר ברוך
26-07-14, 23:27
טלי, לי ולג׳ימיני יהיה לכבוד לעזור לך להתגבר על הפחד הזה.
אבנר יכול להעיד שהג׳ימיני שלי (סטנדרטי) כבר בחן את הגבולות שלו בכמה הזדמנויות.
ובתפקידי כמדריך נהיגה כבר עברתי כמה ״פחדנים״ כאלה, ומקריאה של מעלליך עם הטריוס פה בפורום אני בטוח שאת סתם מחמירה עם עצמך.
Name the time and the place..


נשלח מה iPhone שלי ע"י Tapatalk

אורן הוא האיש שלך !
מסכים בהחלט, הג'ימני של אורן לפי הגדרות יצרן, ואורן האישיות הכי מתאימה למצב.

liontamer84
27-07-14, 09:50
מפה זה נשמע כאילו בחרת לך פרטנרים לא משהו לטיול.
מוזמנת להצטרף אליי לטיול. יש לי גם ג'ימני (קצת פחות סטנדרטי, אבל לא ברמה קיצונית).
והכי חשוב -> סבלנות, סבלנות, סבלנות.
באנו לטייל, לא לרוץ אחרי אף אחד ולא לברוח.

רועי :)

סוזי המשתוללת
27-07-14, 11:30
טלי
פחד שטח - נהדר
הוא שומר עלייך אם הוא במידה ואם הוא לא במידה אז הוא "מסרס" את יכולותייך
כך שמעט פחד זה טוב
עכשיו למה?
כי הרכב חדש לך והוא גם קטן יותר וקל יותר בהשוואה לטריוס ותגובת הדוושה שלו טובה יותר כי יש lo ולכן יש יותר כח
הוא גם צר יותר וקצר יותר מה שאומר שהיציבות הכיוונית פחות טובה , והוא גם אוהב להרים את האף הקצר שלו בכל מדרגה ולכן "משדר" תחושה פחות נוחה וזה בסדר
לאט לאט את תתרגלי ומה שהיה קשה עם הטריוס (שאני חושב אגב שהוא הג'יפון הכי עביר מהג'יפונים ללא הילוך כח) יהיה קליל עם הג'ימני
ואז גם תרכיבי נעילה ובכלל תתני בראש לגדולים (ולא חזקים ) ממך....
תתחדשי סעי בדרכים טובות ותבני את מערכת היחסים הגמד לאט לאט
תזכרי שמעט מאד מערכות יחסים אינסטנט החזיקו מעמד לטווח ארוך....

talilim
27-07-14, 13:25
אורן הוא האיש שלך !
מסכים בהחלט, הג'ימני של אורן לפי הגדרות יצרן, ואורן האישיות הכי מתאימה למצב.


אם אבנר ממליץ.....

- - - Updated - - -


מפה זה נשמע כאילו בחרת לך פרטנרים לא משהו לטיול.
מוזמנת להצטרף אליי לטיול. יש לי גם ג'ימני (קצת פחות סטנדרטי, אבל לא ברמה קיצונית).
והכי חשוב -> סבלנות, סבלנות, סבלנות.
באנו לטייל, לא לרוץ אחרי אף אחד ולא לברוח.

רועי :)


רועי,
הבעיה שבטיול כזה לא ממש "בוחרים" את הפרטנרים.....:-)
בכל מקרה,
אם אתה יוצא - אשמח להצטרף :)

אבנר ברוך
27-07-14, 13:26
ממליץ עם הסתייגות אחת קלה : אחרי שתבלי עם אורן בשטח תרצי להחליף את הג'ימני בדיפנדר....
(התאבון נפתח....)

talilim
27-07-14, 13:26
טלי
פחד שטח - נהדר
הוא שומר עלייך אם הוא במידה ואם הוא לא במידה אז הוא "מסרס" את יכולותייך
כך שמעט פחד זה טוב
עכשיו למה?
כי הרכב חדש לך והוא גם קטן יותר וקל יותר בהשוואה לטריוס ותגובת הדוושה שלו טובה יותר כי יש lo ולכן יש יותר כח
הוא גם צר יותר וקצר יותר מה שאומר שהיציבות הכיוונית פחות טובה , והוא גם אוהב להרים את האף הקצר שלו בכל מדרגה ולכן "משדר" תחושה פחות נוחה וזה בסדר
לאט לאט את תתרגלי ומה שהיה קשה עם הטריוס (שאני חושב אגב שהוא הג'יפון הכי עביר מהג'יפונים ללא הילוך כח) יהיה קליל עם הג'ימני
ואז גם תרכיבי נעילה ובכלל תתני בראש לגדולים (ולא חזקים ) ממך....
תתחדשי סעי בדרכים טובות ותבני את מערכת היחסים הגמד לאט לאט
תזכרי שמעט מאד מערכות יחסים אינסטנט החזיקו מעמד לטווח ארוך....


שמוליק
אתה צודק בכל
ובעיקר
לגבי הלאט והסבלנות....

תודה :)

cgp
27-07-14, 14:17
אני אגע פה בכמה נקודות:
1. פחד-את יכולה לפחד נגיד לפני מעלה או מעבר טכני מסויים אבל ברגע שבחנת אותו והחלטת לעבור
זה השלב שאסור לפחד, כי הפחד מוריד בערך 40% מהתפקוד ויכול לגרום להתהפכות במקרה הגרוע, לכן אם את מפחדת בקטע מסויים או שתעקפי
או שתירגעי קודם.
2. דין גימני אינו כדין טריוס. שמעתי כבר אלף פעם את המשפט" הטריוס היה במקומות שאסור לו"
גם לי היה גיפון ונסעתי במקומות" אסורים כביכול" אבל...... בואי נסגור את הנקודה

לדוג" מעלה בעבירות בינונית פלוס לרכב נעול לפחות אחורה . נגיד אשתאול---- הרכב יתמודד
לעומת זאת אותו מקום טריוס-- טוטאל לוס במלוא מובן המילה ,ואם את או מישהו חושב אחרת ,אז שיפגוש אותי בתחילת המעלה.
לעומת זאת הגימיני שלך עם נעילה אחורית צוחק על המעלה.

לכן צאי ותלמדי את הרכב הוא שונה מאד לטוב ולרע, את עוד לא יודעת מה הוא ביחד איתך מסוגל לעשות.
הוציאו אותך מהCOMFORT ZONE וזה טבעי שלא תרגישי בנוח ותתרגמי את זה לפחד.

talilim
27-07-14, 14:54
אני אגע פה בכמה נקודות:
1. פחד-את יכולה לפחד נגיד לפני מעלה או מעבר טכני מסויים אבל ברגע שבחנת אותו והחלטת לעבור
זה השלב שאסור לפחד, כי הפחד מוריד בערך 40% מהתפקוד ויכול לגרום להתהפכות במקרה הגרוע, לכן אם את מפחדת בקטע מסויים או שתעקפי
או שתירגעי קודם.
2. דין גימני אינו כדין טריוס. שמעתי כבר אלף פעם את המשפט" הטריוס היה במקומות שאסור לו"
גם לי היה גיפון ונסעתי במקומות" אסורים כביכול" אבל...... בואי נסגור את הנקודה

לדוג" מעלה בעבירות בינונית פלוס לרכב נעול לפחות אחורה . נגיד אשתאול---- הרכב יתמודד
לעומת זאת אותו מקום טריוס-- טוטאל לוס במלוא מובן המילה ,ואם את או מישהו חושב אחרת ,אז שיפגוש אותי בתחילת המעלה.
לעומת זאת הגימיני שלך עם נעילה אחורית צוחק על המעלה.

לכן צאי ותלמדי את הרכב הוא שונה מאד לטוב ולרע, את עוד לא יודעת מה הוא ביחד איתך מסוגל לעשות.
הוציאו אותך מהCOMFORT ZONE וזה טבעי שלא תרגישי בנוח ותתרגמי את זה לפחד.


:rolleyes:
יש הרבה דברים שאני לא מבינה בהם, רובם ככולם קשורים למה שהולך כאן בפורומים לדוגמא....
אבל בפחד , יקירי , אני מבינה מצוין...
אני מפחדת.נקודה.לא לפני מעלה או אחרי מעלה.מפחיד אותי לנסוע עם האוטו הזה בשטח.
כל הקודמים לך העלו נקודות שסביר להניח שהן מאוד קרובות למציאות.
יכול גם להיות שאני בתקופה שהכל פתאום מפחיד אותי ואני לא מתביישת להודות בזה.להיפך.
אבל כנראה שכפי שאמרת - אין ברירה אלא לצאת וללמוד...

שלומי
27-07-14, 23:34
רכב חדש = התחלה חדשה .
מתחילים להסתובב ליד הבית ולאט לאט "לובשים אותו".

-->