PDA

צפייה בגרסה מלאה : מי מפחד משנורקל?



טלסקופ
28-07-05, 20:05
קראתי בעיון את הכתבה של חנן על השנורקל בייצור עצמי. החלטתי "לעלות מדרגה" ולנסות לייצר משהו בשתי ידי. יש לי כמה נקודות לבירור:
1. נרשם בכתבה שיש להשתמש בצינור פי.וי.סי בקוטר 3 אינטש :shock: . האם הכוונה לצינור 40 מ"מ (אולי אפילו 32 מ"מ)?
2. האם אין סכנה שהשנורקל, מסיבה כלשהי, יפריע ליניקת אויר חופשית ו"מלאה" (וכתוצאה ישירה לכך לירידה בביצועי המנוע)? מה חשיבות קוטר הצינור בהקשר זה? האם יש חשיבות לאורכו ולצורתו?
3. יש למישהו תמונה/הסבר של פילטר דומה, עם דגש על החיבור לתיבת האויר?
4.
את שולי החור ציפיתי בפס גימור מפלסטיק שנלקח משולי פתח הדלת של רום-כרמל, זהו פרופיל פלסטיק שמיועד לכך והוא בחתך C.

- יש למישהו דלת מיותרת של רום כרמל? :wink:

moriseven
28-07-05, 21:12
אם אתה הולך על הפרוייקט ואתה רוצה יש לי מקום שיש בו רום כרמל שכבר הורידו לה הרבה מהחומר לא נראה לי שתהיה לך בעייה להוריד משם כמה שאתה צריך.
להסברים על איך להגיע (בפתח תקווה)הטלפון שלי 0508854759

נמרוד
29-07-05, 10:37
1. נרשם בכתבה שיש להשתמש בצינור פי.וי.סי בקוטר 3 אינטש :shock: . האם הכוונה לצינור 40 מ"מ (אולי אפילו 32 מ"מ)?
2. האם אין סכנה שהשנורקל, מסיבה כלשהי, יפריע ליניקת אויר חופשית ו"מלאה" (וכתוצאה ישירה לכך לירידה בביצועי המנוע)? מה חשיבות קוטר הצינור בהקשר זה? האם יש חשיבות לאורכו ולצורתו?
:wink:

זה יפריע בטוח, אם תשתמש בבצינור בקוטר 32 מ"מ...
3 אינץ' זה בערך 75 מ"מ, ובהחלט יש חשיבות לקוטר הצינור. מנוע 4.2 ליטר של הסיקס שואב יותר אויר מ1.3 ליטר של הסמוראי, ככה שאתה כנראה יכול להשתמש גם בצינור קטן יותר... אבל איך יודעים בדיוק? איך חנן הגיע לזה שלסיקס מתאים צינור בקוטר 3 אינץ'? פשוט מאד - תסתכל על הצנרת המקורית שמזרימה אויר בתא המנוע שלך, לפני הפילטר ואחריו - אל תרד מהקוטר הזה. להיפך, תמצא לך צינור בקוטר קצת יותר גדול מהקוטר של הצנרת המקורית בשביל השנורקל. גם אם הוא יהיה הרבה יותר גדול - מצויין.

אורך וצורה - ככל השצינור ארוך יותר ומפותל יותר, ככה בעקרון ההתנגדות שלו לזרימה גדולה יותר, אבל בהקשר של השנורקלים, זה משני לגמרי. מה שחשוב זה שתשתמש בצינור בקוטר גדול יותר מהצנרת המקורית.

lizard
29-07-05, 16:02
בראש של השנורקל יש פילטר?

טלסקופ
29-07-05, 16:28
היום קניתי את הראש של השנורקל (ה"כובע").
מדובר בראש ששייך לטרקטור, נקנה במוסך טרקטורים ועולה 80 ש"ח.
הצינור שיוצא ממנו הוא בקוטר 50 מ"מ, ובצינור זה אני מתכוון להשתמש. האם זה נראה בעייתי?

ליזרד - בראש של השנורקל אין פילטר.

צחי_סמוראי
29-07-05, 19:43
בראש של השנורקל אין פילטר יש מין מניפה כזו שמפרידה בין אבק וחול לבין האויר

lizard
29-07-05, 20:16
תודה.

נמרוד
31-07-05, 11:19
היום קניתי את הראש של השנורקל (ה"כובע").
מדובר בראש ששייך לטרקטור, נקנה במוסך טרקטורים ועולה 80 ש"ח.
הצינור שיוצא ממנו הוא בקוטר 50 מ"מ, ובצינור זה אני מתכוון להשתמש. האם זה נראה בעייתי?


אני חוזר שוב - תמדוד מה הקוטר של צנרת האויר המקורית, זאת שמובילה אויר כרגע לתוך פילטר האויר. יכול מאד להיות שהיא בקוטר של 50 מ"מ (2 אינץ') ואז שימוש בצינור 2 אינץ' עבור השנורקל אפשרי, אם כי כמו שכתבתי היה עדיף לבנות את כל השנורקל מצינור גדול יותר מהצנרת המקורית, ואז היה אפשר להגיד בוודאות שאין לשנורקל השפעה לרעה כלשהי על הביצועים.

טלסקופ
31-07-05, 12:36
נמרוד- שוב תודה.
מבדיקה "בעין", צוואר הבקבוק הינו דוקא צינור היניקה לפני תיבת האויר (הצינור שאליו יתחבר השנורקל, שמוביל אויר לפילטר), והצינור הזה דוקא נראה בקוטר מתאים.
כשיגיע המשיח (רכוב על חבית של WD40), ואני אצליח לשחרר את הברגים שתופסים את קופסת האויר, אני אבדוק מידה מדוייקת.

עכשיו, סתם מתוך ענין תאורטי:
לדעתי השנורקל מהווה למעשה "תכשיט" לרכב, שלדעתי פשוט מוסיף לו חן. בינינו, לא נראה לי שאני אגיע לעומק שלולית שיגיע לגובה יניקת האויר המקורית. אני יודע שגם אם אסע מהר במים רדודים יחסית אצור גלים שעלולים לחדור למנוע, אבל כל הנושא נראה לי דמיוני.
מה בדיוק הצורך בשנורקל כזה, למי שכן מתכוון לחצות שלוליות כ"כ עמוקות?
שאלתי היא מהי נקודת הכשל? מתי יהיה כשל חשמלי (איזה עומק של מים)? האם המנוע יעבוד כאשר הפלאגים וכל מערכת החשמל יהיו מכוסים מים? מה עם האגזוז- אין סכנה שיחדרו מים דרכו? האם לא יכול להיות מצב שהרכב יצוף על מים כה עמוקים?

ד ו ר ו ן
31-07-05, 13:36
עכשיו, סתם מתוך ענין תאורטי:
לדעתי השנורקל מהווה למעשה "תכשיט" לרכב, שלדעתי פשוט מוסיף לו חן. בינינו, לא נראה לי שאני אגיע לעומק שלולית שיגיע לגובה יניקת האויר המקורית. אני יודע שגם אם אסע מהר במים רדודים יחסית אצור גלים שעלולים לחדור למנוע, אבל כל הנושא נראה לי דמיוני.
מה בדיוק הצורך בשנורקל כזה, למי שכן מתכוון לחצות שלוליות כ"כ עמוקות?

לא רק למים,אני התקנתי בפרוש בגלל האבק בנגב,
אחרי ההתקנה של השנורקל יש הרבה פחות אבק בתוך בית הפילטר,טיול בדרום הרחוק כבר לא יוצר דיונה קטנה של פודרה בתוך בית הפילטר.

אלון_ק
31-07-05, 13:39
אתה ממש לא צריך ללכת לשלוליות עמוקות במיוחד כדי לתרץ שנורקל למעברי מיים. מספיק לך שלולית בגובה הגריל שאתה נכנס אליה בזוית קשה כדי שפתח היניקה יכוסה כולו והמנוע ישאב מיים (Been there, done that :oops: ).

חנן-ג'יפולוג
31-07-05, 13:41
בצע חיפוש על "נעילה הידרוסטטית" ותראה שהנושא לא דמיוני בכלל. כל חורף נתקלים כאן בכמה וכמה נהגים שאיבדו ככה מנוע.

נכון, מע' הצתה, ניהול מנוע, יש עוד הרבה בעיות שנגרמות עקב רטיבות, אבל הן רק גורמות לכיבוי המנוע. לעומתן מנוע ששואב מים דרך מסנן האוויר מתפגר במקום עם עלויות תיקון אסטרונומיות, אז גם אם הסיכוי קטן, עדיין כדאי לוודא שלא תקרה תקלה כזו.

המהנדס
31-07-05, 14:45
טלסקופ - אם אתה נהג מספיק אחראי כדי לא להפוך את הרכב שלך לצוללת- אז אתה לא צריך שנורקל.
יש כאלו שמאוד אוהבים להכנס לשלוליות/אגמים/מעברי מים/בוץ עמוק למרות שהם יודעים ששזה יהרוס את הרכב שלהם - אתה יכול לראות מתלהבים כאלה בחורף בבור בת"א/בירקון כל שבוע.
אלה אנשים שזו ההנאה שלהם/הפוזה שלהם .
כעקרון בשבילים מסומנים לא אמורים להיות נהרות של מים ואם כן פשוט תעקוף ,הנזק יגרם בכל מקרה גם אם שנורקל וגם בלעדיו אז למה להכנס מהתחלה ?
תראה את החסרונות שבעניין (לאנשים שלא כל יום נכנסים לשלוליות) :צריכת דלק גבוהה יותר
וכיעור של הרכב ( קדיחת חור בפח והוצאת צינור PVC של ביוב תמיד תהיה מכוערת , מה לעשות ).

נמרוד
31-07-05, 15:00
טלסקופ - אם אתה נהג מספיק אחראי כדי לא להפוך את הרכב שלך לצוללת- אז אתה לא צריך שנורקל.
יש כאלו שמאוד אוהבים להכנס לשלוליות/אגמים/מעברי מים/בוץ עמוק למרות שהם יודעים ששזה יהרוס את הרכב שלהם - אתה יכול לראות מתלהבים כאלה בחורף בבור בת"א/בירקון כל שבוע.
אלה אנשים שזו ההנאה שלהם/הפוזה שלהם .
כעקרון בשבילים מסומנים לא אמורים להיות נהרות של מים ואם כן פשוט תעקוף ,הנזק יגרם בכל מקרה גם אם שנורקל וגם בלעדיו אז למה להכנס מהתחלה ?
תראה את החסרונות שבעניין (לאנשים שלא כל יום נכנסים לשלוליות) :צריכת דלק גבוהה יותר
וכיעור של הרכב ( קדיחת חור בפח והוצאת צינור PVC של ביוב תמיד תהיה מכוערת , מה לעשות ).

את החצייה של נחל צפיתה (ככה במפה, אני חשבתי שזה נחל צפית רק שנחל צפית נמצא ליד המכתש הקטן) מכיר? נ.צ. 124400 צ' 132200 מז', בערך. מעבר חקלאי רגיל לגמרי, מים בגובה גלגל או פחות, חלוקי נחל. המאבטחים של קו 400 עוברים שם כמה פעמים בכל יום. ועדיין לא פעם אחת הלך שם מנוע. או הדישון בחורף טוב - כמו שהיה בשנתיים האחרונות, אין עונה שאנשים לא מאבדים שם מנועים. נכון, צריך לדעת לנהוג וצריך שיקול דעת והכל, אבל שנורקל הוא סוג של ביטוח חיים - לא הכרחי, סביר להניח שלא יעזור לך וזה בזבוז כסף - עד שיום אחד :cry:

טלסקופ
31-07-05, 15:26
המהנדס-
ראשית- אני חושב ששנורקל, עם כל הגמלוניות שלו, זה ממש דבר יפה. אני גם לא מתבייש להגיד שזה היה אחד השיקולים העיקריים לנסיונות לבנות אחד.

בנוסף, עלו פה כמה טיעונים חזקים בעד שנורקל (אותי הכי תפס הנימוק של נקסוס למדרגה בכניסה לשלולית לא עמוקה מדי), וכן העובדה שאם זה לא מועיל, בטח שזה לא יזיק (???)

אבל מה שקצת יותר מעניין זה:

תראה את החסרונות שבעניין (לאנשים שלא כל יום נכנסים לשלוליות) :צריכת דלק גבוהה יותר
האמנם כך? צריכת הדלק גבוהה יותר?
מזה בדיוק רציתי להמנע. האם הדבר נכון? האם יש קשר לסוג השנורקל? האם (גם) כאן הגודל כן קובע? האם קיימת גם פגיעה בביצועים?

ד ו ר ו ן
31-07-05, 19:13
טלסקופ - אם אתה נהג מספיק אחראי כדי לא להפוך את הרכב שלך לצוללת- אז אתה לא צריך שנורקל.
כעקרון בשבילים מסומנים לא אמורים להיות נהרות של מים ואם כן פשוט תעקוף ,הנזק יגרם בכל מקרה גם אם שנורקל וגם בלעדיו אז למה להכנס מהתחלה ?.
אתה כ"כ טועה, מה עם הבור האקראי שנוצר סתם בגלל פיצוץ של צינור\סחיפה וכו' שנפלת\החלקת פנימה אליו או גלישה מדרך בוצית לתעלה בלי להתכוון בנסיעה איטית ו"מבוקרת" שהפכה בגלל בוץ ללא נשלטת?
ראיתי את זה קורה ואני מניח שזו לא היתה הפעם הראשונה שזה קרה למישהו ולא הפעם האחרונה שזה יקרה למישהו, כמו שנמרוד אמר, סוג של ביטוח חים למנוע.

תראה את החסרונות שבעניין (לאנשים שלא כל יום נכנסים לשלוליות) :צריכת דלק גבוהה יותר
וכיעור של הרכב ( קדיחת חור בפח והוצאת צינור PVC של ביוב תמיד תהיה מכוערת , מה לעשות ).
אצלי לא השתנתה צריכת הדלק, לא לטובה, לא ירדו הטורים או משהו הזוי בסגנון אבל גם לא הורעה צריכת הדלק,סתם אותו דבר.

לגבי אסטתיקה, לא חייבית לעשות את זה מכוער וכל אחד וההגדרות שלו למכוער.

אלון_ק
31-07-05, 22:09
אני לא עשיתי שום בדיקה מדוקדקת לשנורקל בנושא צריכת הדלק, אבל אני יכול לומר לך בוודאות שהוא לא מוסיף לצריכת הדלק שלי. אני די משוכנע שהוא לא גורע ממנה, אבל הוא בוודאות לא מוסיף (דהיינו לא מרע).

GodsFather
26-10-06, 22:13
מעלה שרשור ישן בנושא

שלום,

לי יש קרב' סוברו שמותקן מעט יותר גבוה מהקרב' הרגיל , בערך 2 ס"מ הגבהה בתושבת ולמעשה הרווח בין הלוע העילית של הקרב' לפח המכסה מנוע היא 6.5 ס"מ. אי לכך אני לא יכול לדחוף שם צינור שיצא באופן "צידי" לכיוון הכנף ומשם להתחבר לשנורקל חיצוני.

לכן, חשבתי לחתוך חור במכסה מנוע בדיוק מעל הלוע (בצורה אסטטית ולא סתם לרוץ עם דיסק , כמובן...) ולחבר צינור ישיר משם ובקצהו פילטר פתוח (אולי עם כיסוי הגנה בחלקו הקדמי כדי למנוע לכלוך יתר) ולמעשה גם לקבל אויר קר יותר מאשר בתא המנוע וגם להוריד דאגה מליבי כשמדובר במכשולי מים כי מעל גובה מכסה המנוע אני לא מתכוון להגיע ובטח שלו 10 ס"מ מעליו (גובה הפילטר).

מה דעתכם ? (פילטר פתוח יש לי בכל מקרה אז נא לא להתייחס ליתרונות/חסרונות הפילטר אלא רק להצעת שינוי המיקום שלו כמרכיב מונע לשאיבת מים על ידי הקרב')

אלון_ק
26-10-06, 22:20
אני נגד מסיבה אחת בלבד (בטח יש עוד, אבל לא צריך יותר מזאת): זה יראה נורא.

GodsFather
26-10-06, 22:35
אלון - ענייני אסטטיקה הם לא הבעיה , חוצמזה , אני אנסה מחר להדגים את הכוונה שלי ולהעלות תמונה - עם פילטר KNN זה דווקא נראה יפה לדעתי.

מה עם הנושא הטכני ? האם זה יהיה בסדר ? האם יש סייגים אחרים?

האם שנושא הרטיבות בגשם מהווה סוגיה שחשבתי עליה רק עכשיו - אני מניח שאין דרך בעצם למנוע מהפילטר להרטב ע"י הגשם (איך עושים זאת בתחרויות...גיא רפאלי,למשל, נוסע עם פילטר חיצוני פתוח כל הזמן..לא חושב שהוא הורס את הרכב במכוון...)

GodsFather
26-10-06, 22:37
יש כמה תיקונים שהייתי שמח לערוך באופן הניסוח/איות , אז נא לא להתייחס לטעויות הכתיבה אלא לרעיון בכלליותו :-)

asafk
26-10-06, 22:50
השוטרת חיב"ה במשמרת הראשונה שלה, עוד לפני סיום הקורס, שתראה אותך עם זה... תיתן לך הורדה מהכביש. זה אשכרה יראה כמו רכב שרירים אמריקאי- ואין משהו שיותר מושך תשומת לב..

אסף.

GodsFather
26-10-06, 22:55
אז מה זה בדיוק שנורקל? זה לא מחשיד? ועוד מצינורות מאולתרים?

חוצמזה, סמוראי=רכב שרירים? אולי של זקן בן שמונים עם פרקינסון :twisted:

עזוב חשדות משטרתיים , שוב נחזור לנושא הטכני - אני צריך להעיר לכם מנהלי הפורום ?
:-P :-P :-P - שלא תבינו לא נכון , מעריך מאד את האכפתיות , אבל אני מנסה לברר שאני לא טועה בפרטים הטכניים , לפני שאני חותך את הפח של האוטו.

asafk
26-10-06, 23:01
זו נקודה לא רעה ליניקה של אוויר. יותר קר מאשר בתוך תא המנוע, כנראה גם יותר נקי. פילטר פתוח לרכב שטח, באופן כללי- זה רעיון רע. הוא לא אטום כמו פילטר רגיל, ואבק נכנס למנוע. יש "גרב" שמלבישים על הפילטר הפתוח והיא מונעת מחלק מהאבק להכנס.

אסף.

GodsFather
26-10-06, 23:05
אז אין בעיה - אוקי... אני אנסה מחר להדגים עם תמונה טרום-חיתוך ונראה מה תהיה תגובתכם.

באותו הקשר אני גם אציב את השאלה - איך מונעים הירטבות הפילטר מגשם כשהוא בחוץ.

UNIX
26-10-06, 23:38
כשבונים את השנורקל כמו שצריך אז הוא מוסיף המון למראה של הרכב .
חוץ מזה מישהו פה בשרשור אמר שאנשים נכנסים לשלוליות ובוץ בשביל הפוזה
אז תחשוב שניה בשביל מה יש לך 4x4 בכלל?
אני למשל מת על זה ומחכה לזה כל השנה אז אתה בא לומר לי שזה מתוך פוזה?
ואני בטוח שיש פה עוד הרבה אנשים שחושבים ומרגישים כמוני .
כן אני כבר מת שיהיה בוץ אמיתי בירקון , ומת להיתקע שם כבר !!!

riko
22-06-10, 09:20
כשבונים את השנורקל כמו שצריך אז הוא מוסיף המון למראה של הרכב .
חוץ מזה מישהו פה בשרשור אמר שאנשים נכנסים לשלוליות ובוץ בשביל הפוזה
אז תחשוב שניה בשביל מה יש לך 4x4 בכלל?
אני למשל מת על זה ומחכה לזה כל השנה אז אתה בא לומר לי שזה מתוך פוזה?
ואני בטוח שיש פה עוד הרבה אנשים שחושבים ומרגישים כמוני .
כן אני כבר מת שיהיה בוץ אמיתי בירקון , ומת להיתקע שם כבר !!!

אני אומר
יש מי שנכנס לבוץ ומים שוקע מחלץ את עצמו או את חברו , גורם נזקים לגיפ ונהנה מכל רגע
ויש מי שפוחד ללכלך את הגיפ , להרטיב אותו ולשרוט אותו - הם אלה שקנו גיפ בשביל הפוזה

סופת המדבר
22-06-10, 18:59
אז אין בעיה - אוקי... אני אנסה מחר להדגים עם תמונה טרום-חיתוך ונראה מה תהיה תגובתכם.

באותו הקשר אני גם אציב את השאלה - איך מונעים הירטבות הפילטר מגשם כשהוא בחוץ.

אתה אומר שיש לך 6.5 ס'מ מסוף הקרב' למכסה מנוע..
אז אם תלביש ישר על הקרב' את הפילטר אויר (כמו שהתכוונת בעמידה)
אז חצי ממנו יהיה בתוך ורק חצי יבלוט לבחוץ ועליו אפשר לשים איזה כונס אויר קטן\ נמוך
וככה שתפתח מכסה מנוע לא תצטרך לפרק אותו הוא יעבור בידיוק בחור
ופחות יבלוט לעין

GodsFather
23-06-10, 05:11
א. ספציפית במקרה שלי בחרתי להתעלם מהבעיה הלא הקיימת הזו, חזרתי לתצורה המקורית והרכב עבד בסדר גמור. מה גם שעכשיו הרכב כבר לא אצלי אז השרשור הזה לא רלוונטי לגביי, תודה.

ב. מה שהצעת זה מה שרציתי לעשות וזה עדיין העלה חשש שמא ימשוך את עין השוטרים (אפילו אם הייתי שם כונס שיסתיר טיפה וגם יתן הגנה מפני גשם/לכלוך)

ג. השרשור הזה קצת ישן והועלה מסיבה לא ברורה...

סופת המדבר
24-06-10, 07:50
פייייי איזה ישן
התגובה מעליה היתה חדשה אז לא שמתי לב

-->