PDA

צפייה בגרסה מלאה : סעפת פליטה שבורה = ירידה בהספק?



דרור ברלי
03-08-14, 16:08
סעפת הפליטה בסופה שלי סדוקה מאוד.
עד כה - לא משהו נדיר. אפילו נפוץ מאוד בסופות. ידוע שהסעפת המקורית לא עמידה במיוחד.

היצרן מכיר בבעיה ומציע סעפות תחליפיות משופרות שפותרות את הבעיה (עם גרמושקות)

ככה קניתי את הג'יפ. עד היום לא בדיוק הפריע לי, אם כי לאחרונה יש תחושה שהסדק הפך לשבר... בינתיים, כשהיתה לי הזדמנות לפני כמה חודשים, רכשתי אצל גיא ורועי ביהוד סעפת עם גרמושקות, משומשת אבל במצב חדש ובמחיר ממש טוב ואני רק מחכה להזדמנות (כלומר לעצלנות הכרונית שתחלוף) כדי להרכיב אותה.

מכונאי שאני מכיר מתפלא למה עוד לא הרכבתי את הסעפת החדשה וטוען שסעפת פליטה סדוקה מפריעה למנוע לשחרר את כל אורוות הסוסים המכובדת שהוא מסוגל לתת.

עד היום הדבר האחרון שהיה חסר לי בסופה הזו זה כוח.
מצד שני אחרי ההערה שלו, פתאום התחלתי לחוש ב"חוסר כוח" - דמיוני או אמיתי.

מין הסתם ברור שמוטב להחליף בהקדם את הסעפת השבורה וזהו - ולו רק כדי שהמנוע יעבוד שקט ועגול יותר וזה כבר טוב. אבל האם עניין איבוד ההספק נכון או לא?

Redoren
03-08-14, 16:23
להבדיל אלף אלפי הבדלות (וגם כמה סוסים) לפני חצי שנה בערך סבלתי מחוסר כרוני בכוח, כזה שלא מאפשר אפילו עליה לירושלים בהילוך גבוה משני, ככל בעלי הג׳ימיני הייתי בטוח שהלך הגיר, ואפילו הלכתי לכמה ״מומחים״. בסוף, מכונאי של מלגזות בכלל, שבא עם obd ומראה הראה לי את הסדק בסעפת הפליטה.
אמרתי לעצמי שלהזיק זה לא יכול להזיק, שמתי חומר מיוחד שמתקשה בחום והופך לסוג של ברזל, ומאותו יום המצב השתפר בצורה מדהימה. הרכב עדיין לא עף כמו הסופה שלך, אבל יש לו מספיק כוח כשצריך, אפילו בעקיפות בכביש מהיר.

אז לשאלתך, כן. יש השפעה על ההספק. פשוט את לא מרגיש אותה כי יש לך מספיק גם כשהוא מופחת.

eyal1979
03-08-14, 20:27
סעפת פליטה סדוקה, שבורה, אטם סעפת גמור, גורמים לגזים מהמנוע לברוח לתא המנוע במקום להמשך הצנרת.
חיישן החמצן O2 בהמשך קורא יחס תערובת דלק\אויר לא נכונים ומחזיר פידבק לא נכון למחשב המנוע.
המנוע סוחב לא טוב כתוצאה מכך.
מנוע גדול "יסבול" ירידת כח.
מנוע קטן - גם כך חסר לו כח יורגש יותר.
כל החומרי אגזוזים האלו לסעפת סדוקה או שבורה זה כוסות רוח למת.
תחליף סעפת.

Redoren
03-08-14, 20:32
מאז אני מחפש..(:
מכיר משהו?

gmike
03-08-14, 22:31
אל תחפש. משומש-מי יודע כמה זמן יחזיק עד שיסדק. חדש מקורי עולה 900 שקל, לא אסון כ"כ גדול..

six 4 life
03-08-14, 23:19
תחליף תחליף.
בגלל שאתה מוזרק המערכת מחפה על האיבוד כח היחסית שולי הזה, אבל יש לך סעפת בצד אז למה לנסוע עם כל הרעש והריח הזה?
בכל אופן את השיפור בכח אחרי ההחלפה אתה תרגיש בעיקר פסיכולוגית וזה גם טוב.

ד ו ר ו ן
04-08-14, 00:16
פינוי הגזים מהמנוע מסתמך בין השאר על רציפות גל הגזים שרץ אחורה בצנרת, שיוצר וואקום מאחוריו, ומסייע בפינוי המחזור הבא.
בגלל זה האגזוז מותאם למנוע ספציפי, ואין אחד שמתאים לכולם.

סעפת סדוקה ״שוברת״ את הגל ומפריעה לפינוי גזים מהמנוע.

tzagi
04-08-14, 01:49
זרימת הגז בסעפת עובדת בפולסים, הבעיה היא לא הגז הנוזל החוצהאלא האויר שנשאב לתוך הסעפת
זה מייצר 2 בעיות
1. החמצן באויר משבש את פעילות החיישן חמצן, המחשב מבין שהתערובת מאד עניה ומנסה לכפר ע'י הורדת טיימינג הצתה ועודף הזרקת דלק. וכן, הביצועים ירדו וצריחת דלק תעלה.
2. האויר הקר שנישאב לתוך הסעפת יגיע לשסתומי הפליטה, השסטומים מקבלים מכת קור ונישרפים לאט אך בבטיחות.

בקיצור תחליף את הסעפת ASAP

ויטו
04-08-14, 05:28
בנוסף לכל מה שכתבו קודמי, יש מושג שנקרא לחץ חוזר, זאת אומרת שאחרי כל פעולת "דחיפת" הגזים יש חזרה של לחץ חוזר ואכן בגלל זה מערכת הפליטה מותאמת למנוע הספציפי, אם נלך על דוגמה קיצונית אז נניח שתנתק את הסעפת לגמרי מהרכב ותנסה ליסוע ככה תראה שהרכב בקושי סוחב וזה בגלל שאין לו את הלחץ הנגדי לפליטה

-->