PDA

צפייה בגרסה מלאה : בניית ג'ק חילוץ לשטח - מה דעתכם?



ukiuki
10-08-14, 11:37
לאחרונה אני נתקל בלא מעט ג'קים מכניים (המעויינים) שזרוקים אצלי ואצל אחרים, ללא שימוש.
חשבתי לייצר מ 3-4 מהם ג'ק בעל יכולות של הייליפט אבל קומקטי ובטיחותי יותר. ועל הדרך קל יותר להפעלה.

הכוונה היא לרתך או לחבר כמה מהם אחד על השני.
במקום הטבעת שאליה מחברים את ידית ההרמה, לרתך בוקסה שתתאים למברגה חשמלית (להתאים כמובן גם את ידית ההרמה הידנית לאותה בוקסה).

מה שאנו מקבלים זה ג'ק רב שלבי, קומפקטי יחסית במצב המקופל שלו ושיכול לתת מטר + במצב פתיחה.

מבחינה תפעולית הוא אמור להיות הרבה יותר בטוח מההיליפט, יותר נוח מבחינת נקודות הרמה.
מברגה סמי מקצועית יכולה לתפעל אותו בקלות (יש לי מקיטה בדיוק בשבילו).

האם נעשה בעבר?
הערות?
הארות?

תודה

ליאור

ד ו ר ו ן
10-08-14, 12:30
ראיתי כזה, בסוף, הנקודת תורפה הקטלנית היא החיבור הצר מאד בין המרכיבים.
הייליפט אולי גבוה, אבל בנוי מקורה אחידה וחזקה.
עם ג׳ק מספריים מחובר אחד לשני, החיבור חלש משמעותית.

אני לא הייתי מעיז לעבוד מתחת או לצד רכב שהרימו עם קומבינה כזו.

רכס חיים
10-08-14, 13:29
דווקא רעיון נחמד באם בונים הכל מההתחלה ולא משתמשים בזבל שהיצרנים מספקים מברכב חדש.

בכל מקרה לא צריך לעבור יותר משני שלבים,מבחינה הנדסית.

Pageup
10-08-14, 14:50
אני לא הייתי מעיז לעבוד מתחת או לצד רכב שהרימו עם קומבינה כזו.



ומתחת ל Hi-Lift היית עובד? ומתחת לג'ק עגלה מאוטו דיפו?
כמו שרכס כתב. משהו איכותי ולא הזבלה שמגיעה עם הרכב (או נקנית באוטו דיפו).
וברור שלא לעבודה על הרכב אלא בכדי לקבל ג'יק עם "מהלך" יותר גדול כשצריך.

ד ו ר ו ן
10-08-14, 15:01
מתחת לא, אבל לצד, כן.
הבדל המהותי בין הקומבינה המוצעת וגק עגלה הוא שג׳ק עגלה עם בסיס יציב בסדרי גודל מג׳ק מספריים רגיל, ובטח מזוג אחד מעל השני.

לקחת את המגרעת העיקרית של ההייליפט אחרי הרמה, שהיא היציבות הצידית, והחמרת אותה עם נקודת קריסה באמצע.

נמרוד
10-08-14, 15:34
אם בא לך לעשות תרגיל תעלה את המידע הבא:

(רצוי - תמונה של הג'קים כדי שנדע כולנו על מה מדובר)

1. אורך של הג'ק כשהוא פתוח עד הסוף.

2. שטח החתך של המשטח העליון של הג'ק, בהנחה שאנחנו מדברים על ריתוך פשוט היקפי לתחתית של הג'ק העליון.

היחס בין האורך המקסימלי של העמוד לבין שטח החתך בחלק הכי צר שלו, מה שמכונה "יחס תמירות" slenderness ratio מאפשר לחשב את הכוח שהעמוד יכול להחזיק לפני שיקרוס, ממנו לקחת מקדמי בטחון ולדעת אם זה יכול לתמוך את משקל הרכב.

על פניו, האינטואיציה שלי כמו של דורון, אומרת שזה לא פרקטי ולא בטוח גם עבור שני שלבים בלבד. אבל בוא נחשב.

talw
10-08-14, 15:56
אם כבר בונים משהו בסגנון הייתי הולך על עיקרון המספריים.
אממה ...לכל דרגה נוספת של שלבים במנוף המספריים צריך הברגה עם פסיעה עדינה יותר בהתאם ,או בכלל שיטה אחרת להעברת המומנט הסיבובי.

http://img.tapatalk.com/d/14/08/10/eje9e8u3.jpg

טל חסיד
10-08-14, 15:57
לא הייתי עובד או שוכב מתחת לאף רכב שהורם בגק כולל הייליפט אם אין אבטחה של בוקים או חמורים או שני גנטים בשכיבה אם צמיגים .
טל

ד ו ר ו ן
10-08-14, 16:05
היחס בין האורך המקסימלי של העמוד לבין שטח החתך בחלק הכי צר שלו, מה שמכונה "יחס תמירות" slenderness ratio מאפשר לחשב את הכוח שהעמוד יכול להחזיק לפני שיקרוס, ממנו לקחת מקדמי בטחון ולדעת אם זה יכול לתמוך את משקל הרכב.
רק ששטח החתך הוא רק הריתוך.
שאר המשטח מעביר משקל, אבל לא מחובר.

נמרוד
10-08-14, 16:39
חישוב מסדר ראשון דורון, מניחים הנחות הכי מקילות לראות אם בכלל יש טעם להתקדם.

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk

ukiuki
10-08-14, 16:55
תודה על התשובות.
מבחינת החיבור בין הג'קים חשבתי לרתך בסיס לבסיס (כך נקבל אזור ריתוך גדול משמעותית), כך שנקודת המשען עם הרכב תהיה הראש (כמו במצב רגיל) וגם נקודת המשען עם הקרקע תהיה הראש, כאן ניתן להוסיף פלטת בסיס למנוע שקיעה.
בדרך זו לדעתי אקבל חיבור חזק יותר בין 2 הג'קים.

לגבי כוחות ומשקלים. ג'ק מספריים טיפוסי. זה שמגיע עם רכב פרטי, לא מתאים לתמוך משקל של ג'פ (משקל הרמה של פחות מטון). אבל בהנחה וניתן למצא בפרוקיה ג'ק מספריים שמתאים במקור למשקל הנדרש, אז לעניות דעתי גם חיבור של שניים באופן שתיארתי יחזיק.

ליאור

דרור ברלי
10-08-14, 19:48
תאמין לי, ג'ק מספריים שמגיע עם רכב פרטי מהיצרן שלו, בקושי מחזיק את משקל הרכב הפרטי....
זבל זה לא מילה. זה באמת המינימום שבמינימום שמתבסס על ההנחה שתקרים היום די נדירים ולאורך חיי האוטו תשתמש בג'ק אולי פעם אחת או פעמיים. אחר כך הוא פשוט נשבר.

לא הייתי מוכן להכניס אפילו אצבע מתחת לרכב שנתמך בג'ק כלשהו.
מילא לחילוץ, אבל ברגע שצריך לעשות משהו מתחת לרכב - יש להעמיד אותו על בוקים ייעודיים. יודע מה? אפילו בלוק פשוט יהיה יותר יציב, בטוח וטוב מג'ק.

lior_b.s
10-08-14, 19:58
הבעיה שגם ג'ק אחד שלא עומד על משטח ישר לחלוטין בד"כ מתנדנד/נופל , הבעיה העיקרית היא הצירים התחתונים , אלו שמחוברים לבסיס ע"מ לאפשר את תנועת המספריים הם אלו שגורמים לבסיס להיות לא יציב , אי אפשר לרתך אותם כי אז הג'ק לא יעבוד... עכשיו תכפילו את זה בשניים!

מה גם במקרה של רכב שקוע ממש 2 ג'קים או יותר אחד על השני כבר לא יהיה כ"כ נמוך ואפשרי להכניס מתחת לרכב או מדרגה..

Gilad
10-08-14, 21:08
הרעיון של המספריים הכפולים נראה מעניין (מה שטל העלה)

גם מתקפל קטן יחסית ויכול להיכנס בקלות גם מתחת לרכב עם פנצ'ר או תקוע וגם חוסך את נק' החיבור בין שני הג'קים הבעייתית.

העקרון דומה מאד לבמות הרמה, אם זה עובד שם אין סיבה שזה לא יעבוד פה בהנדסה נכונה

-->