PDA

צפייה בגרסה מלאה : פתיחת עסק לטיולי ג'יפים



yo65
16-08-14, 21:15
שלום חברים.
מי יכול לייעץ לי בנושא "פתיחת עסק קטן לטיולי ג'יפים".
- האם העסק יכול להיות מבוסס על רכב אחד? האם זה כלכלי?
- האם צריך רישיון מיוחד מעבר לרישיון עסק?
- האם יש ביקוש באזור הצפון?
- האם יש עוד השקעות מעבר לרכישת רכב?
-כמו כן אשמח לשמוע כל התייחסות לנושא.
תודה מראש
יואב

Tomer Gal
17-08-14, 01:29
אתה מבקש תוכנית עסקית בעצם...

אני הייתי מתחיל בלשאול את גןגל ובא לפה להשלים מידע

asafk
17-08-14, 21:42
לשאלה "מי יכול לייעץ לי", יש תשובה בתכנית המעו"ף של משרד הכלכלה. מאיפה אתה? (בכל אזור התכנית מרוכזת על ידי זכיין אחר)

אסף.

דידין
18-08-14, 04:37
קח בחשבון 2 הוצאות כספיות כבדות.
1. ביטוח מקסימאלי למטיילים ולך ( גם נגד תביעות שלהם).
2. הוצאות פירסום.

אבנר ברוך
18-08-14, 07:21
השאלה שלך כללית מידי.
מה אתה מתכנן לעשות? להוביל טיולים? להדריך טיולים? אלו שני דברים שונים לגמרי, וכל תחום מחייב הכשרה נפרדת.

ובנוסף -
1. התחרות מאוד קשה, יש בערך 3 בתי ספר שמכשירים מדריכי שטח (התעודה לא ממש מוכרת אבל זה עניין אחר), כל שנה מתווספים כ 30 טורפים חדשים לשוק
2. תחום המחייה שלנו הולך וקטן בגלל שתחום המחייה של הרט"ג הולך וגדל
3. הוצאות בגין אחזקת הרכב
4. הוצאות דלק
5. והכי מבאס - ביטוח נגד מתבכיינים
6. כמו שנאמר קודם - פרסום. החוק הרטוב אומר - מי שצועק חזק יותר הוא "מקצועי" יותר. ככל שתפרסם יותר, ישמעו פחות את האחרים.

לשם המחשת הבעייתיות, מדריכי שטח חדשים וותיקים פונים לשוק הבינלאומי (גאורגיה, מרוקו, ירדן...) היות והשוק בארץ מוגבל מבחינת המחזור והביקוש.

למרות כל הנקודות הללו, אני מאחל לך בהצלחה. רק תבנה תוכנית כלכלית מפורטת לפני שאתה עוזב את מה שאתה עושה עכשיו.

אם אתה רוצה "להריח" את התחום לפני שאתה קופץ למים העמוקים, תוכל להצטרף לעסק קיים כמוביל טיולים. במתכון הזה לא תצטרך להשקיע בפרסום וביטוח.

yo65
19-08-14, 18:01
השאלה שלך כללית מידי.
מה אתה מתכנן לעשות? להוביל טיולים? להדריך טיולים? אלו שני דברים שונים לגמרי, וכל תחום מחייב הכשרה נפרדת.

ובנוסף -
1. התחרות מאוד קשה, יש בערך 3 בתי ספר שמכשירים מדריכי שטח (התעודה לא ממש מוכרת אבל זה עניין אחר), כל שנה מתווספים כ 30 טורפים חדשים לשוק
2. תחום המחייה שלנו הולך וקטן בגלל שתחום המחייה של הרט"ג הולך וגדל
3. הוצאות בגין אחזקת הרכב
4. הוצאות דלק
5. והכי מבאס - ביטוח נגד מתבכיינים
6. כמו שנאמר קודם - פרסום. החוק הרטוב אומר - מי שצועק חזק יותר הוא "מקצועי" יותר. ככל שתפרסם יותר, ישמעו פחות את האחרים.

לשם המחשת הבעייתיות, מדריכי שטח חדשים וותיקים פונים לשוק הבינלאומי (גאורגיה, מרוקו, ירדן...) היות והשוק בארץ מוגבל מבחינת המחזור והביקוש.

למרות כל הנקודות הללו, אני מאחל לך בהצלחה. רק תבנה תוכנית כלכלית מפורטת לפני שאתה עוזב את מה שאתה עושה עכשיו.

אם אתה רוצה "להריח" את התחום לפני שאתה קופץ למים העמוקים, תוכל להצטרף לעסק קיים כמוביל טיולים. במתכון הזה לא תצטרך להשקיע בפרסום וביטוח.

תודה על התגובה המפורטת,
האם יש לך ניסיון אישי בתחום?

אבנר ברוך
20-08-14, 09:33
תודה על התגובה המפורטת,
האם יש לך ניסיון אישי בתחום?

אני מדריך שטח מוסמך ומוביל טיולים מסוקס בעונות בהן הטמפ' יורדת מתחת ל 14 מעלות, אבל - בחרתי לא להיות תלוי וממוקד כלכלית בעיסוק זה מהסיבות המפורטות בתגובה הקודמת.

כדי להחזיק את הראש מעל המים (ביטוי בז'רגון המקצועי המקביל למצב של breakeven point) - נדרשת השקעה מטורפת של שעות עבודה, אדוויל ותחליבי הגנה בכמויות מסחריות.

מנסיון, אוכל לומר שברגע שתחביב הופך למקצוע, חלק מהכייף מתחלף בדאגה.

אני מעדיף לטייל בלי לחץ.

אילי אשרמן
21-08-14, 20:26
תשאל במוסכים שמטפלים בג׳יפים של הטיולים איך החבר׳ה האלה משלמים. אני חושב שאחר כך תחפש עיסוק אחר ותוביל 2-3 טיולים בחודש כתוספת הכנסה ועידוד האגו

YosSima
21-08-14, 22:17
למרות כל קיצוצי הכנפיים אני חושב שבגלל שהענף הזה רווי
אולי כדאי לך ללכת על נישה מסויימת בתוף התחום.
כמו שיש מדריכים שידועים כמדריכי טיולים של ארץ מסויימת (כמו ירדן)
אתה יכול לבנות מסלולים יחודיים שעם הזמן אתה תוכל לצבור לקוחות ושם
במינחד בנישה הזו.
אולי לא רק בצפון , אולי ללכת על מסלול חוצה ישראל
אולי טיולי נושא , כמו "בעקבות החגים, או אנשים מיוחדים...

אין לי שום קשר לנושא ההדרכות טיולים ואני גם לא מבין בזה דבר
אבל כשלי אומרים אי אפשר , אני רק נדלק עוד יותר

תנסה לחשוב מחוץ לקופסה ... מה אתה יכול לעשות שאף אחד אחר לא עשה לפניך
בהצלחה

4by4
23-08-14, 12:05
יעוץ כלכלי אני לא יכול לתת לך כי אני לא רוצה להטעות.
אבל אני כן אמליץ לך ללכת לעשות טיולים מאורגנים כאלה במקומות שכבר קיימים ולהתרשם לטובה/לקבל רעיונות איך עסק צריך לתפקד מבחינת אופי הטיול.
בעבר היו יוצאים טיולים מאורגנים למנזר מר סבא, אחד הטיולים היותר ייחודיים שאפשר לעשות בארץ.
שווה לבדוק אם זה עדיין קיים.
כך בחשבון, שאתה יכול להציע גם שירות של מורה דרך - אנשים באים עם הג'יפ שלהם, אתה מארגן קבוצה ויוצא איתם למסלול שאתה מתכנן, מעין מדריך טיולים.

אבנר ברוך
23-08-14, 12:37
מבחינה חוקית, מורה דרך מחייב הסמכה. מוביל טיול לא יכול להדריך קבוצה ללא תעודה של משרד התיירות.

דרור ברלי
23-08-14, 19:48
הכל טוב ויפה עד שקורה משהו. ובתחום הזה, דברים עלולים לקרות בכל רגע נתון.
רבים מהמצטרפים כמודרכים לטיולים כאלה הם חסרי נסיון בנהיגת שטח, בכלי רכב שלא תמיד מתאימים ו/או מוכנים כראוי, במקרים רבים תרבות נהיגה לוקה בחסר (דוגמאות? נהג שמוקסם מהנוף וסוטה מהשביל, תרחיש נפוץ שעלול להיגמר בחילוץ ארוך ומתיש ובנזקים קשים לרכב)
מה קורה? הכל. החל מפנצ'רים, דרך נזקים מכל הסוגים לכלי הרכב כולל טוטאל לוסטים, דרך פציעות למיניהן (כוויות, נפילות וכו') ועד לתאונות עם נפגעים.
ממליץ לך לברר היטב מה דורש החוק, וכמה יעלה לך ביטוח מתאים (שלא יהיו אשליות - זה יעלה ביוקר).

זה עצוב אבל לא סוד - כשאנשים משלמים כסף תמורת שירות כלשהו, הם מחפשים בנרות איך להקטין את ההוצאה וה"נזק" בין אם יצאו מרוצים ובין אם לאו. אחת הדרכים היא לתבוע על כל שטות.

עסק/עוסק רציני בתחום הזה לא מתקמצן, ומבטח את עצמו מכל כיוון אפשרי.

אבנר ברוך
23-08-14, 20:23
דרור - סיכמת את המצב יפה.

אבל למרות זאת -
אני מצטרף למפרגנים ולמעודדים - עם כל הסיבות והקשיים, בעיקר מצד עלויות הביטוח, אני אשמח לראות עסק חדש נפתח.
לפני כשנה בערך היה כאן דיון דומה שדן בעיקר בשאלת הביטוח. גרסאות רבות של דפי החתמות וטפסי שחרור מאחריות עלו וירדו מעל דפי האתר.
אני לא חושב שהרבה השתנה מאז.

הרבה חושבים שביטוח צד ג' מספיק ומספק. מעטים לוקחים בחשבון פגיעה הגוף בזמן השהיה מחוץ לרכב (נקיעת קרסול, הכשת נחש, פגיעת רכב מדרדר, פגיעה מאבן מעופפת ועוד). וזה כמובן לא כולל את האפשרות הסבירה לנשירת טמבון, כיפוף דלת, שריטה ופגיעה בצבע כתוצאה מזרדים מזדמנים...
אני מאמין שרוב המטיילים באים מוכנים מנטלית ואינם מתלוננים. אבל כמו שציינת, מקרה אחד בשנה יכול לשנות הכל.

לכן, כפי שכבר הוצע בשרשור הזה, אני מציע להתמקד בשני מישורים:
1. לבנות מודל כלכלי מפורט, ללמוד היטב את הכל האופציות הקיימות בשוק
2. להתחיל בקטן עד שהרעיון יבשיל, כלומר - להצטרף לעסק רץ, ללמוד את הדרכים השונות להוזלת העלויות (טיפולים וביטוחים), להכיר ספקים ולבנות מוניטין.

-->